[A6 C5] Wymiana klockow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
[A6 C5] Wymiana klockow
WIem ze to moze banalna sprawa ale nigdy sie z to nie bralem hehehe. Potrzebuje tylko podpowiedzi jakie klucze potrzeuje i jakie moge naptokac problemy po drodze przy wymianie kloscko PRZOD w A6 C5 2.8 quattro. Jakies zabezpieczenia, magiczne sztuczki do obejscia?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Klocki wymienione. Uzylem imbusa 7mm aby dobrac sie do dwoch srub z tylu szczeki oraz srubokreta aby zdjac zabezpiecznie z przodu. Loozikl
Problem nastapil natomiast przy odpinaniu czujnikow zuzycia klockow... Nie mogem za nic w swiecie poluzowac plastikowych zabezpieczen wiec je troszke na sile poluzowalem...
Teraz raz na trzy, cztery zapalenia auta wyskakuje mi komunikat o koniecznosci wymiany klockow (O).
Klocki kupilem w lokalnym sklepie MOTAQUIP.. o dziwo cichutkie nie piszcze.. na razie.
Za 2 kpl. na przod zaplacilem 22 funy
Problem nastapil natomiast przy odpinaniu czujnikow zuzycia klockow... Nie mogem za nic w swiecie poluzowac plastikowych zabezpieczen wiec je troszke na sile poluzowalem...
Teraz raz na trzy, cztery zapalenia auta wyskakuje mi komunikat o koniecznosci wymiany klockow (O).
Klocki kupilem w lokalnym sklepie MOTAQUIP.. o dziwo cichutkie nie piszcze.. na razie.
Za 2 kpl. na przod zaplacilem 22 funy
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Słuchajcie bo ja widzę że piszecie o wymianie klocków w przednim zawieszeniu.Ja się chcę zabrać za tylne hamulce, tzn wymiana klocków.Oglądałem dzisiaj wstępnie jak to wygląda i na moje oko są tam do odkręcenia tylko 2 śruby imbus M8, z tyłu i zacisk powinienem ściągnąć.Jeśli coś jeszcze to mnie poprawcie.Na co zwracać uwagę,czy stare klocki mogę se normalnie wyciągnąć i nic mi nie wyskoczy? Chodzi mi o tłoczek, czy mi nie wyleci, czy nie zapowietrzy mi się układ.No i jak wkładać nowe klocki, podobno coś tam trzeba wciskać i skręcać jednocześnie.Jak ktoś wie i wymieniał to niech się podzieli wiedzą. :-D
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja się też przyłącze, nigdy nie wymieniałem w audi ani z przodu ani z tyłu, musze wymienić tylne ale nie wiem jak się za to zabrać. Czytałem troche na forum ale nie wiem za co się zabrać. ściągnąłem koło i widziałem tam jedną śrubę centralnie na tyle zacisku gdzie podłączony jest ręczny i dwie śruby identyczne na górze i na dole, z tego co widziałem to te dwie trzymają zacisk. Ale od czego zacząć bo nie chcę nic zepsuć. Najlepsze by były jakieś foty.stasiuszef pisze:Słuchajcie bo ja widzę że piszecie o wymianie klocków w przednim zawieszeniu.Ja się chcę zabrać za tylne hamulce, tzn wymiana klocków.Oglądałem dzisiaj wstępnie jak to wygląda i na moje oko są tam do odkręcenia tylko 2 śruby imbus M8, z tyłu i zacisk powinienem ściągnąć.Jeśli coś jeszcze to mnie poprawcie.Na co zwracać uwagę,czy stare klocki mogę se normalnie wyciągnąć i nic mi nie wyskoczy? Chodzi mi o tłoczek, czy mi nie wyleci, czy nie zapowietrzy mi się układ.No i jak wkładać nowe klocki, podobno coś tam trzeba wciskać i skręcać jednocześnie.Jak ktoś wie i wymieniał to niech się podzieli wiedzą. :-D
Czy trzeba odkręcać zacisk mam na myśli te dwie identyczne śruby na dole i górze zacisku?
Czy poprostu po odkręceniu kurka w zbiorniczku wyrównawczym można odrazu zabierac sie za cofanie tego tłoczka bez żadnych wcześniejszych czynności?
[ Dodano: 2009-01-13, 23:41 ]
szukałem i znalazłem coś takiego
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... rakes.html
może się przyda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
ładne foto - story, wyjaśnia wszystko. tylko może zniechęcić niektórych fragment o wkręcaniu tłoczka z zastosowaniem jakiegoś ściągacza Ja to robię zwykłym kluczem do hydrauliki - taką żabą - tłoczek od wewnątrz trzyma się na gwincie (dość grubym) - wkręcając go jednocześnie go chowamy. tak jest na pewno z tyłu (ten gwint), z przodu wystarczy chyba tylko wcisnąć tłoczek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
Z przodu więcej czasu zajmuje ściąganie i zakładanie koła niz wymiana klocków :mrgreen: ściągasz zabezpieczenie wciskasz tłoczek, wkładasz klocek, zakładasz zabezpieczenie, taki drucik i pozamiatane :-D
Tył to juz gorsza sprawa ale tylko wtedy kiedy nie ma się do tego specjalego klucza, bez niego tez idzie wkręcić tłoczek ale zajmuje to o wiele więcej czasu.
Pozdro
Tył to juz gorsza sprawa ale tylko wtedy kiedy nie ma się do tego specjalego klucza, bez niego tez idzie wkręcić tłoczek ale zajmuje to o wiele więcej czasu.
Pozdro
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum .
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie, tylko na przód.dziku88 pisze:witam panowie
mam pytanko czy czujka złużytych klocków działa też na tylną oś ??
dzisiaj mi wywaliło że klocki do wymiany
płyn sprawdzony z przodu oglądałem klocki to są jeszcze w całkiem dobrym stanie
i teraz nie wiem czy to może te z tyłu czy wymieniać na wszytskic czterech kółkach