Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] 6 na 7 lameli

Układ napędowy i skrzynie biegów
JIMBEAN

[ MULTI] 6 na 7 lameli

Post autor: JIMBEAN » 26 cze 2013, 18:30

Witam wszystkich...od miesiąca posiadam a6 2002 multitronic. Wszystko w samochodzie gra ale chcąc się upewnić że bomba nie tyka wybrałem się do SSERWIS SOPA.Poczytałem o tym serwisie i w więszkości są pozytwne opinie.Na miejscu została dokonana diagnostyka skrzyni i test glikolu.Po wszystkim w/w stwierdził że wszystko na chwile obecną jest ok...ale stwierdził nie na długo. Odradził mi wyjazd na jakiekolwiek wakacje tylko w najkrótszym możliwym czasie zalecił powrót do serwisu by zrobic zmiane na 7 lameli bo skrzynia może paść. Koszt 3,5 do 4 tyś oczywiscie nie wie co jest w skrzyni i czy koszta nie wzrosną po tym co tam znajdzie. Jak myslicie decydować się na to? jestem skłonny zrobić to po to by się w dalsze koszta nie ładować jak skrzynia faktycznie zacznie padać.Z drugiej strony gdy faktycznie wystąpią pierwsze objawy awari skrzyni to czy początkowe koszty nie będą identyczne? i w tym wypadku nie pokierować się zasadą ,,działa? to siedz na du..i nie podskakuj'' czy nie jest to próba siegania do mojej kiszeni? ktoś miał podobne doświadczenie ? <mysli>

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 26 cze 2013, 18:45

Siódmy lamel to tak jakby kolejne "przełożenie" czy jak to nazwać - z tego co wiem. Poszukaj na Forum były o tym informacje na pewno <okok>

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 06 lip 2013, 23:02

Kolego administratorze - proszę nie pisać bzdur! Jaki znów "siódmy lamel" <uoee>

Fabryczne sprzęgło skrzyni Multitronic w nadwoziach A4 B6 i A6 C5 składało się z 6 płytek. Taki pakiet był stanowczo za słaby dla aut z większym maksymalnym momentem obrotowym (300Nm i wyżej). Dlatego od końca 2004r. zaczęto wstawiać do tych skrzynek sprzęgła 7 płytkowe (dzięki temu sprzęgło nie zużywa się już tak szybko).

Nie ma to nic wspólnego z ilością biegów/przełożeń - to jest mit wrzucany do "obiegu" przez amatorów próbujących naprawiać tą skrzynię no i jak widać z chęcią powielany także przez userów na chyba wszystkich forach motoryzacyjnych gdzie pojawia się temat CVT.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 06 lip 2013, 23:14

Bart-S, Dzięki za wyjaśnienie, ale dlaczego zaraz krzyczeć <lol>

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 06 lip 2013, 23:17

Tomku wybacz - tak reaguję zawsze jak ktoś pisze od rzeczy o moim koniku :)

...a może nabuzowany jestem po 14h pracy w garażu <lol> W każdym bądÂź razie, bez urazy <okok>

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 06 lip 2013, 23:22

Bart-S pisze:Tomku wybacz - tak reaguję zawsze jak ktoś pisze od rzeczy o moim koniku :)

...a może nabuzowany jestem po 14h pracy w garażu <lol> W każdym bądź razie, bez urazy <okok>
Looz <luzik> czasem się trafią herezje i człowiek po prostu je pamięta <okok>
Nie ma obawy, nie złoszczę się :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 lip 2013, 10:57

Czyli wracając do tematu kolego Bart-S, serwis zbyt pochopnie, albo niepotrzebnie nastraszył JIMBEANa, ?
Lektor.

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

6 na 7 lamelli

Post autor: markus71 » 07 lip 2013, 11:44

No, niekoniecznie. Bart-S napisał że 6-tka była za słaba na 300Nm i powyżej, a o ile się nie mylę 2,5tdi ma moment obrotowy pow. 300Nm. Z postów które czytałem wynika że najgorsze połączenia to 2,5tdi i benzyniaki pow. 3000ccm.

[ Dodano: 2013-07-07, 11:46 ]
Oczywiście chodziło mi o połączenia 2,5tdi oraz 3000ccm z multitronikiem.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 07 lip 2013, 12:13

szalony - skoro skrzynia chodzi bez zarzutu nie wiem na jakiej podstawie padło hasło "nie na długo". Aby to ocenić musiałbym przejechać się autem i zerknąć w bloki pomiarowe.

markus71 - najczęściej psuje się skrzynka w 2.5TDI (jeśli chodzi o 3.0 MPI to zdecydowanie rzadziej do mnie trafiają). Najbardziej narażone na awarie są wersje nie posiadające trybu sport (czyli przed pierwszymi poważniejszymi modyfikacjami pierwszej generacji 01J a zatem wyprodukowane do pierwszej połowy 2003r.). Obowiązku wymiany sprzęgła - jeśli wszystko działa poprawnie - nie ma. Modyfikację na 7-płytek wykonuję w zasadzie głównie podczas kapitalnych remontów skrzyń - ale jeśli mamy odłożone troszkę gotówki to nic nie stoi na przeszkodzie aby zabezpieczyć się na przyszłość :) Tak zrobiłem w swojej skrzynce i jeżdżę do dziś i nie żałuję - skrzynia od wyjazdu z fabryki nie sprawiała w tym aucie nigdy żadnych problemów (wrzesień 2004, do dziś zrobiłem 240 000km).

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 lip 2013, 12:50

JIMBEAN pisze:Witam wszystkich...od miesiąca posiadam a6 2002 multitronic. Wszystko w samochodzie gra ale chcąc się upewnić że bomba nie tyka wybrałem się do SSERWIS SOPA.Poczytałem o tym serwisie i w więszkości są pozytwne opinie.Na miejscu została dokonana diagnostyka skrzyni i test glikolu.Po wszystkim w/w stwierdził że wszystko na chwile obecną jest ok...ale stwierdził nie na długo
Czyli jednym zdaniem, kolega śmiało może jechać na wakacje, skoro twierdzi że wszystko jest w porządku a SOPA to potwierdził. A dołożenie 7 lamela zaproponował asekuracyjnie albo prewencyjnie <mysli>
Lektor.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 07 lip 2013, 13:00

szalony pisze:
JIMBEAN pisze:Witam wszystkich...od miesiąca posiadam a6 2002 multitronic. Wszystko w samochodzie gra ale chcąc się upewnić że bomba nie tyka wybrałem się do SSERWIS SOPA.Poczytałem o tym serwisie i w więszkości są pozytwne opinie.Na miejscu została dokonana diagnostyka skrzyni i test glikolu.Po wszystkim w/w stwierdził że wszystko na chwile obecną jest ok...ale stwierdził nie na długo
Czyli jednym zdaniem, kolega śmiało może jechać na wakacje, skoro twierdzi że wszystko jest w porządku a SOPA to potwierdził. A dołożenie 7 lamela zaproponował asekuracyjnie albo prewencyjnie <mysli>
Nie mogę się wypowiadać za SS ale w mojej opinii sugestia konieczności modyfikacji sprzęgła na 7-płytek w momencie gdy skrzynia nie sprawia żadnych problemów jest jedynie prewencyjna.

zielak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 31 paź 2010, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: zielak » 08 lip 2013, 15:27

JIMBEAN: Możesz podzielić się tym jak przebiegała diagnostyka skrzyni i jakie koszty. Pewnie w przypadku tipa będzie podobnie prowadzone diagnostyka za podobne pieniądze. Mnie też to czeka. Pozdrawiam.

JIMBEAN

Post autor: JIMBEAN » 09 lip 2013, 09:01

Dzieki panowie za rozwienięcie tematu <lol> ...darowałem sobie narazie tą zmiane na 7 lamel. Ja nie jezdze dużo a jak już to spokojnie ,,bez szaleństw'' może skusze się dopiero na zime. Skrzynia chodzi bez zarzutu.Poprzedni właściel mojej A6 naprawde dbał o multi. (faktury na przeglądy, na wymiany oleju) więc ufam że i mi jeszcze posłuży. ZIELAK-diagnostyka wyglądał w ten sposób że po przybyciu do SSERWIS odstawiłem auto po czym pan Sopa zabrał je w swoje władanie. Nie wiem co to tam robił bo cały ten czas siedziałem i piłem kawę w poczekalni. Oświadczył iż robił test glikolu i diagnotyke. Trwało to ok godzine. Następnie przyszedł czas na ,,wyrok'' z ust jego. Oprócz proponowanej zmiany na 7 lamel zaproponował również diagnostyke silnika i zmiane rozrządu (koszt rozrządu na oryginałach 5600 zł) Akurat auto jest na świeżym rozrządzie więc podziękowałem.Na sam koniec rachunek za przegląd multi ok 140 zł. <rotfl> Tak oto wyglądała moja przygoda z SSERWIS.

zielak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 31 paź 2010, 10:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: zielak » 09 lip 2013, 11:46

Dzięki za informację. Pozdrawiam.

fukeros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2012, 17:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: fukeros » 21 lip 2013, 00:11

Witam.Jesli skrzynia ci nie szarpie i nie slizga to nic bym nie robil narazie na twoim miejscu.Moja diagnostyka u p.Sopy skonczyla sie remontem skrzyni i przerobka na 7 lameli.
Niezle mnie zabolalo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga