
[ MULTI] 6 na 7 lameli
[ MULTI] 6 na 7 lameli
Witam wszystkich...od miesiąca posiadam a6 2002 multitronic. Wszystko w samochodzie gra ale chcąc się upewnić że bomba nie tyka wybrałem się do SSERWIS SOPA.Poczytałem o tym serwisie i w więszkości są pozytwne opinie.Na miejscu została dokonana diagnostyka skrzyni i test glikolu.Po wszystkim w/w stwierdził że wszystko na chwile obecną jest ok...ale stwierdził nie na długo. Odradził mi wyjazd na jakiekolwiek wakacje tylko w najkrótszym możliwym czasie zalecił powrót do serwisu by zrobic zmiane na 7 lameli bo skrzynia może paść. Koszt 3,5 do 4 tyś oczywiscie nie wie co jest w skrzyni i czy koszta nie wzrosną po tym co tam znajdzie. Jak myslicie decydować się na to? jestem skłonny zrobić to po to by się w dalsze koszta nie ładować jak skrzynia faktycznie zacznie padać.Z drugiej strony gdy faktycznie wystąpią pierwsze objawy awari skrzyni to czy początkowe koszty nie będą identyczne? i w tym wypadku nie pokierować się zasadą ,,działa? to siedz na du..i nie podskakuj'' czy nie jest to próba siegania do mojej kiszeni? ktoś miał podobne doświadczenie ? 

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Kolego administratorze - proszę nie pisać bzdur! Jaki znów "siódmy lamel"
Fabryczne sprzęgło skrzyni Multitronic w nadwoziach A4 B6 i A6 C5 składało się z 6 płytek. Taki pakiet był stanowczo za słaby dla aut z większym maksymalnym momentem obrotowym (300Nm i wyżej). Dlatego od końca 2004r. zaczęto wstawiać do tych skrzynek sprzęgła 7 płytkowe (dzięki temu sprzęgło nie zużywa się już tak szybko).
Nie ma to nic wspólnego z ilością biegów/przełożeń - to jest mit wrzucany do "obiegu" przez amatorów próbujących naprawiać tą skrzynię no i jak widać z chęcią powielany także przez userów na chyba wszystkich forach motoryzacyjnych gdzie pojawia się temat CVT.

Fabryczne sprzęgło skrzyni Multitronic w nadwoziach A4 B6 i A6 C5 składało się z 6 płytek. Taki pakiet był stanowczo za słaby dla aut z większym maksymalnym momentem obrotowym (300Nm i wyżej). Dlatego od końca 2004r. zaczęto wstawiać do tych skrzynek sprzęgła 7 płytkowe (dzięki temu sprzęgło nie zużywa się już tak szybko).
Nie ma to nic wspólnego z ilością biegów/przełożeń - to jest mit wrzucany do "obiegu" przez amatorów próbujących naprawiać tą skrzynię no i jak widać z chęcią powielany także przez userów na chyba wszystkich forach motoryzacyjnych gdzie pojawia się temat CVT.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
6 na 7 lamelli
No, niekoniecznie. Bart-S napisał że 6-tka była za słaba na 300Nm i powyżej, a o ile się nie mylę 2,5tdi ma moment obrotowy pow. 300Nm. Z postów które czytałem wynika że najgorsze połączenia to 2,5tdi i benzyniaki pow. 3000ccm.
[ Dodano: 2013-07-07, 11:46 ]
Oczywiście chodziło mi o połączenia 2,5tdi oraz 3000ccm z multitronikiem.
[ Dodano: 2013-07-07, 11:46 ]
Oczywiście chodziło mi o połączenia 2,5tdi oraz 3000ccm z multitronikiem.
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
szalony - skoro skrzynia chodzi bez zarzutu nie wiem na jakiej podstawie padło hasło "nie na długo". Aby to ocenić musiałbym przejechać się autem i zerknąć w bloki pomiarowe.
markus71 - najczęściej psuje się skrzynka w 2.5TDI (jeśli chodzi o 3.0 MPI to zdecydowanie rzadziej do mnie trafiają). Najbardziej narażone na awarie są wersje nie posiadające trybu sport (czyli przed pierwszymi poważniejszymi modyfikacjami pierwszej generacji 01J a zatem wyprodukowane do pierwszej połowy 2003r.). Obowiązku wymiany sprzęgła - jeśli wszystko działa poprawnie - nie ma. Modyfikację na 7-płytek wykonuję w zasadzie głównie podczas kapitalnych remontów skrzyń - ale jeśli mamy odłożone troszkę gotówki to nic nie stoi na przeszkodzie aby zabezpieczyć się na przyszłość
Tak zrobiłem w swojej skrzynce i jeżdżę do dziś i nie żałuję - skrzynia od wyjazdu z fabryki nie sprawiała w tym aucie nigdy żadnych problemów (wrzesień 2004, do dziś zrobiłem 240 000km).
markus71 - najczęściej psuje się skrzynka w 2.5TDI (jeśli chodzi o 3.0 MPI to zdecydowanie rzadziej do mnie trafiają). Najbardziej narażone na awarie są wersje nie posiadające trybu sport (czyli przed pierwszymi poważniejszymi modyfikacjami pierwszej generacji 01J a zatem wyprodukowane do pierwszej połowy 2003r.). Obowiązku wymiany sprzęgła - jeśli wszystko działa poprawnie - nie ma. Modyfikację na 7-płytek wykonuję w zasadzie głównie podczas kapitalnych remontów skrzyń - ale jeśli mamy odłożone troszkę gotówki to nic nie stoi na przeszkodzie aby zabezpieczyć się na przyszłość

- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Czyli jednym zdaniem, kolega śmiało może jechać na wakacje, skoro twierdzi że wszystko jest w porządku a SOPA to potwierdził. A dołożenie 7 lamela zaproponował asekuracyjnie albo prewencyjnieJIMBEAN pisze:Witam wszystkich...od miesiąca posiadam a6 2002 multitronic. Wszystko w samochodzie gra ale chcąc się upewnić że bomba nie tyka wybrałem się do SSERWIS SOPA.Poczytałem o tym serwisie i w więszkości są pozytwne opinie.Na miejscu została dokonana diagnostyka skrzyni i test glikolu.Po wszystkim w/w stwierdził że wszystko na chwile obecną jest ok...ale stwierdził nie na długo

Warsztat, naprawy Audi A6.
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Nie mogę się wypowiadać za SS ale w mojej opinii sugestia konieczności modyfikacji sprzęgła na 7-płytek w momencie gdy skrzynia nie sprawia żadnych problemów jest jedynie prewencyjna.szalony pisze:Czyli jednym zdaniem, kolega śmiało może jechać na wakacje, skoro twierdzi że wszystko jest w porządku a SOPA to potwierdził. A dołożenie 7 lamela zaproponował asekuracyjnie albo prewencyjnieJIMBEAN pisze:Witam wszystkich...od miesiąca posiadam a6 2002 multitronic. Wszystko w samochodzie gra ale chcąc się upewnić że bomba nie tyka wybrałem się do SSERWIS SOPA.Poczytałem o tym serwisie i w więszkości są pozytwne opinie.Na miejscu została dokonana diagnostyka skrzyni i test glikolu.Po wszystkim w/w stwierdził że wszystko na chwile obecną jest ok...ale stwierdził nie na długo
Dzieki panowie za rozwienięcie tematu
...darowałem sobie narazie tą zmiane na 7 lamel. Ja nie jezdze dużo a jak już to spokojnie ,,bez szaleństw'' może skusze się dopiero na zime. Skrzynia chodzi bez zarzutu.Poprzedni właściel mojej A6 naprawde dbał o multi. (faktury na przeglądy, na wymiany oleju) więc ufam że i mi jeszcze posłuży. ZIELAK-diagnostyka wyglądał w ten sposób że po przybyciu do SSERWIS odstawiłem auto po czym pan Sopa zabrał je w swoje władanie. Nie wiem co to tam robił bo cały ten czas siedziałem i piłem kawę w poczekalni. Oświadczył iż robił test glikolu i diagnotyke. Trwało to ok godzine. Następnie przyszedł czas na ,,wyrok'' z ust jego. Oprócz proponowanej zmiany na 7 lamel zaproponował również diagnostyke silnika i zmiane rozrządu (koszt rozrządu na oryginałach 5600 zł) Akurat auto jest na świeżym rozrządzie więc podziękowałem.Na sam koniec rachunek za przegląd multi ok 140 zł.
Tak oto wyglądała moja przygoda z SSERWIS.

