
[ MULTI] 6 na 7 lameli
- 
				
				JIMBEAN
[ MULTI] 6 na 7 lameli
Witam wszystkich...od miesiąca posiadam a6 2002 multitronic. Wszystko w samochodzie gra   ale chcąc się upewnić że bomba nie tyka wybrałem się do SSERWIS SOPA.Poczytałem o tym serwisie i w więszkości są pozytwne opinie.Na miejscu została dokonana diagnostyka skrzyni i test glikolu.Po wszystkim w/w stwierdził że wszystko na chwile obecną jest ok...ale stwierdził nie na długo. Odradził mi wyjazd na jakiekolwiek wakacje tylko w najkrótszym możliwym czasie zalecił powrót do serwisu by zrobic zmiane na 7 lameli bo skrzynia może paść. Koszt 3,5 do 4 tyś   oczywiscie nie wie co jest w skrzyni i czy koszta nie wzrosną po tym co tam znajdzie. Jak myslicie decydować się na to? jestem skłonny zrobić to po to by się w dalsze koszta nie ładować jak skrzynia faktycznie zacznie padać.Z drugiej strony gdy faktycznie wystąpią pierwsze objawy awari skrzyni to czy początkowe koszty nie będą identyczne? i w tym wypadku nie pokierować się zasadą ,,działa? to siedz na du..i nie podskakuj''   czy nie jest to próba siegania do mojej kiszeni? ktoś miał podobne doświadczenie ?  
			
			
									
									
						
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Kolego administratorze - proszę nie pisać bzdur! Jaki znów "siódmy lamel"   
 
Fabryczne sprzęgło skrzyni Multitronic w nadwoziach A4 B6 i A6 C5 składało się z 6 płytek. Taki pakiet był stanowczo za słaby dla aut z większym maksymalnym momentem obrotowym (300Nm i wyżej). Dlatego od końca 2004r. zaczęto wstawiać do tych skrzynek sprzęgła 7 płytkowe (dzięki temu sprzęgło nie zużywa się już tak szybko).
Nie ma to nic wspólnego z ilością biegów/przełożeń - to jest mit wrzucany do "obiegu" przez amatorów próbujących naprawiać tą skrzynię no i jak widać z chęcią powielany także przez userów na chyba wszystkich forach motoryzacyjnych gdzie pojawia się temat CVT.
			
			
									
									
						 
 Fabryczne sprzęgło skrzyni Multitronic w nadwoziach A4 B6 i A6 C5 składało się z 6 płytek. Taki pakiet był stanowczo za słaby dla aut z większym maksymalnym momentem obrotowym (300Nm i wyżej). Dlatego od końca 2004r. zaczęto wstawiać do tych skrzynek sprzęgła 7 płytkowe (dzięki temu sprzęgło nie zużywa się już tak szybko).
Nie ma to nic wspólnego z ilością biegów/przełożeń - to jest mit wrzucany do "obiegu" przez amatorów próbujących naprawiać tą skrzynię no i jak widać z chęcią powielany także przez userów na chyba wszystkich forach motoryzacyjnych gdzie pojawia się temat CVT.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
6 na 7 lamelli
No, niekoniecznie. Bart-S napisał że 6-tka była za słaba na 300Nm i powyżej, a o ile się nie mylę 2,5tdi ma moment obrotowy pow. 300Nm. Z postów które czytałem wynika że najgorsze połączenia to 2,5tdi i benzyniaki pow. 3000ccm. 
[ Dodano: 2013-07-07, 11:46 ]
Oczywiście chodziło mi o połączenia 2,5tdi oraz 3000ccm z multitronikiem.
			
			
									
									
						[ Dodano: 2013-07-07, 11:46 ]
Oczywiście chodziło mi o połączenia 2,5tdi oraz 3000ccm z multitronikiem.
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
szalony - skoro skrzynia chodzi bez zarzutu nie wiem na jakiej podstawie padło hasło "nie na długo". Aby to ocenić musiałbym przejechać się autem i zerknąć w bloki pomiarowe.
markus71 - najczęściej psuje się skrzynka w 2.5TDI (jeśli chodzi o 3.0 MPI to zdecydowanie rzadziej do mnie trafiają). Najbardziej narażone na awarie są wersje nie posiadające trybu sport (czyli przed pierwszymi poważniejszymi modyfikacjami pierwszej generacji 01J a zatem wyprodukowane do pierwszej połowy 2003r.). Obowiązku wymiany sprzęgła - jeśli wszystko działa poprawnie - nie ma. Modyfikację na 7-płytek wykonuję w zasadzie głównie podczas kapitalnych remontów skrzyń - ale jeśli mamy odłożone troszkę gotówki to nic nie stoi na przeszkodzie aby zabezpieczyć się na przyszłość Tak zrobiłem w swojej skrzynce i jeżdżę do dziś i nie żałuję - skrzynia od wyjazdu z fabryki nie sprawiała w tym aucie nigdy żadnych problemów (wrzesień 2004, do dziś zrobiłem 240 000km).
  Tak zrobiłem w swojej skrzynce i jeżdżę do dziś i nie żałuję - skrzynia od wyjazdu z fabryki nie sprawiała w tym aucie nigdy żadnych problemów (wrzesień 2004, do dziś zrobiłem 240 000km).
			
			
									
									
						markus71 - najczęściej psuje się skrzynka w 2.5TDI (jeśli chodzi o 3.0 MPI to zdecydowanie rzadziej do mnie trafiają). Najbardziej narażone na awarie są wersje nie posiadające trybu sport (czyli przed pierwszymi poważniejszymi modyfikacjami pierwszej generacji 01J a zatem wyprodukowane do pierwszej połowy 2003r.). Obowiązku wymiany sprzęgła - jeśli wszystko działa poprawnie - nie ma. Modyfikację na 7-płytek wykonuję w zasadzie głównie podczas kapitalnych remontów skrzyń - ale jeśli mamy odłożone troszkę gotówki to nic nie stoi na przeszkodzie aby zabezpieczyć się na przyszłość
 Tak zrobiłem w swojej skrzynce i jeżdżę do dziś i nie żałuję - skrzynia od wyjazdu z fabryki nie sprawiała w tym aucie nigdy żadnych problemów (wrzesień 2004, do dziś zrobiłem 240 000km).
  Tak zrobiłem w swojej skrzynce i jeżdżę do dziś i nie żałuję - skrzynia od wyjazdu z fabryki nie sprawiała w tym aucie nigdy żadnych problemów (wrzesień 2004, do dziś zrobiłem 240 000km).- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Czyli jednym zdaniem, kolega śmiało może jechać na wakacje, skoro twierdzi że wszystko jest w porządku a SOPA to potwierdził. A dołożenie 7 lamela zaproponował asekuracyjnie albo prewencyjnieJIMBEAN pisze:Witam wszystkich...od miesiąca posiadam a6 2002 multitronic. Wszystko w samochodzie gra ale chcąc się upewnić że bomba nie tyka wybrałem się do SSERWIS SOPA.Poczytałem o tym serwisie i w więszkości są pozytwne opinie.Na miejscu została dokonana diagnostyka skrzyni i test glikolu.Po wszystkim w/w stwierdził że wszystko na chwile obecną jest ok...ale stwierdził nie na długo

Warsztat, naprawy Audi A6.
						- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Nie mogę się wypowiadać za SS ale w mojej opinii sugestia konieczności modyfikacji sprzęgła na 7-płytek w momencie gdy skrzynia nie sprawia żadnych problemów jest jedynie prewencyjna.szalony pisze:Czyli jednym zdaniem, kolega śmiało może jechać na wakacje, skoro twierdzi że wszystko jest w porządku a SOPA to potwierdził. A dołożenie 7 lamela zaproponował asekuracyjnie albo prewencyjnieJIMBEAN pisze:Witam wszystkich...od miesiąca posiadam a6 2002 multitronic. Wszystko w samochodzie gra ale chcąc się upewnić że bomba nie tyka wybrałem się do SSERWIS SOPA.Poczytałem o tym serwisie i w więszkości są pozytwne opinie.Na miejscu została dokonana diagnostyka skrzyni i test glikolu.Po wszystkim w/w stwierdził że wszystko na chwile obecną jest ok...ale stwierdził nie na długo
- 
				
				JIMBEAN
Dzieki panowie za rozwienięcie tematu   ...darowałem sobie  narazie tą zmiane na 7 lamel. Ja nie jezdze dużo a jak już to spokojnie ,,bez szaleństw'' może skusze się dopiero na zime. Skrzynia chodzi bez zarzutu.Poprzedni właściel mojej A6 naprawde dbał o multi. (faktury na przeglądy, na wymiany oleju) więc ufam że i mi jeszcze posłuży. ZIELAK-diagnostyka wyglądał w ten sposób że po przybyciu do SSERWIS odstawiłem auto po czym pan Sopa zabrał je w swoje władanie. Nie wiem co to tam robił bo cały ten czas siedziałem i piłem kawę w poczekalni. Oświadczył iż robił test glikolu i diagnotyke. Trwało to ok godzine. Następnie przyszedł czas  na ,,wyrok'' z ust jego. Oprócz proponowanej zmiany na 7 lamel zaproponował również diagnostyke silnika i zmiane rozrządu (koszt rozrządu na oryginałach 5600 zł) Akurat  auto jest na  świeżym rozrządzie więc podziękowałem.Na sam koniec rachunek za przegląd multi ok 140 zł.
 ...darowałem sobie  narazie tą zmiane na 7 lamel. Ja nie jezdze dużo a jak już to spokojnie ,,bez szaleństw'' może skusze się dopiero na zime. Skrzynia chodzi bez zarzutu.Poprzedni właściel mojej A6 naprawde dbał o multi. (faktury na przeglądy, na wymiany oleju) więc ufam że i mi jeszcze posłuży. ZIELAK-diagnostyka wyglądał w ten sposób że po przybyciu do SSERWIS odstawiłem auto po czym pan Sopa zabrał je w swoje władanie. Nie wiem co to tam robił bo cały ten czas siedziałem i piłem kawę w poczekalni. Oświadczył iż robił test glikolu i diagnotyke. Trwało to ok godzine. Następnie przyszedł czas  na ,,wyrok'' z ust jego. Oprócz proponowanej zmiany na 7 lamel zaproponował również diagnostyke silnika i zmiane rozrządu (koszt rozrządu na oryginałach 5600 zł) Akurat  auto jest na  świeżym rozrządzie więc podziękowałem.Na sam koniec rachunek za przegląd multi ok 140 zł.   Tak oto wyglądała moja przygoda z SSERWIS.
 Tak oto wyglądała moja przygoda z SSERWIS.
			
			
									
									
						 ...darowałem sobie  narazie tą zmiane na 7 lamel. Ja nie jezdze dużo a jak już to spokojnie ,,bez szaleństw'' może skusze się dopiero na zime. Skrzynia chodzi bez zarzutu.Poprzedni właściel mojej A6 naprawde dbał o multi. (faktury na przeglądy, na wymiany oleju) więc ufam że i mi jeszcze posłuży. ZIELAK-diagnostyka wyglądał w ten sposób że po przybyciu do SSERWIS odstawiłem auto po czym pan Sopa zabrał je w swoje władanie. Nie wiem co to tam robił bo cały ten czas siedziałem i piłem kawę w poczekalni. Oświadczył iż robił test glikolu i diagnotyke. Trwało to ok godzine. Następnie przyszedł czas  na ,,wyrok'' z ust jego. Oprócz proponowanej zmiany na 7 lamel zaproponował również diagnostyke silnika i zmiane rozrządu (koszt rozrządu na oryginałach 5600 zł) Akurat  auto jest na  świeżym rozrządzie więc podziękowałem.Na sam koniec rachunek za przegląd multi ok 140 zł.
 ...darowałem sobie  narazie tą zmiane na 7 lamel. Ja nie jezdze dużo a jak już to spokojnie ,,bez szaleństw'' może skusze się dopiero na zime. Skrzynia chodzi bez zarzutu.Poprzedni właściel mojej A6 naprawde dbał o multi. (faktury na przeglądy, na wymiany oleju) więc ufam że i mi jeszcze posłuży. ZIELAK-diagnostyka wyglądał w ten sposób że po przybyciu do SSERWIS odstawiłem auto po czym pan Sopa zabrał je w swoje władanie. Nie wiem co to tam robił bo cały ten czas siedziałem i piłem kawę w poczekalni. Oświadczył iż robił test glikolu i diagnotyke. Trwało to ok godzine. Następnie przyszedł czas  na ,,wyrok'' z ust jego. Oprócz proponowanej zmiany na 7 lamel zaproponował również diagnostyke silnika i zmiane rozrządu (koszt rozrządu na oryginałach 5600 zł) Akurat  auto jest na  świeżym rozrządzie więc podziękowałem.Na sam koniec rachunek za przegląd multi ok 140 zł.   Tak oto wyglądała moja przygoda z SSERWIS.
 Tak oto wyglądała moja przygoda z SSERWIS. 
							







 czasem się trafią herezje i człowiek po prostu je pamięta
 czasem się trafią herezje i człowiek po prostu je pamięta 





 
 
