[ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 obr/m
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
lobo94, Koledzy słusznie zauważyli że sztanga tak nie powinna pracować. Sęk w tym, że dzięki niesprawności układu podciśnienia widać że sztanga pracuje w całym zakresie płynnie, więc nie widzę potrzeby jej wyrywania- przynajmniej nie teraz.
Na ON widać że sztanga powolutku zaczyna opadać (na początku idzie na max bo jest zapas podciśnienia w zbiorniczku), więc w pierwszej kolejności szukaj nieszczelności w układzie podciśnienia- wężyki, połączenia, gruszka, N75.
ps. Nie obrażając poprzedniego właściciela- tak zaniedbanej jednostki już dawno na forum nie było .
Ale małymi krokami- uda się ją reanimować .
Na ON widać że sztanga powolutku zaczyna opadać (na początku idzie na max bo jest zapas podciśnienia w zbiorniczku), więc w pierwszej kolejności szukaj nieszczelności w układzie podciśnienia- wężyki, połączenia, gruszka, N75.
ps. Nie obrażając poprzedniego właściciela- tak zaniedbanej jednostki już dawno na forum nie było .
Ale małymi krokami- uda się ją reanimować .
Dzień dobry w ten ponury dzień:( a wiec dzisiaj robilem trase~ 30 km to rano za nim odpaliłem autko to podłaczylem kabelek, dodam jeszcze,ze akuś ponad 12V ipierwszy skan zero błędów, no oprócz jednego,otwartyvh drzwi kierowcy ale to teraz mało ważne,a tak to zero błędów, jednak jak wczoraj podładowałem akusia to znikły błędy. Dojechałem do celu i nie miałem problemów z dynamiką jazdy, ale zrobiłem skan dla pewności i zero błędów to ten błąd ...masowy czujnik czy coś prawdopodobnie powoduje te zawieszanie się sztangi lub coś. Zobacze po kilku skanach. Po kazdej jeÂździe lub jak mi znowu nie wkręci sie. Koledzy, to jak,mam wycigać tą turbawkę? Dzisiaj znalazłem poradnik jak to wyciągnąć i sprawdzić luzy itd jak wyczyścić t zmienną geometrie vnt czy jakoś tak to się pisało,hehe. To co innego sprawdzić? Którę wezyki i jak sprawdzić zaworek n75? Pozdrawiam i dziękuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
lobo94,
lobo94, kolega Piotruś kiedyś ładnie określił takie postępowanie- błądzisz jak małe dziecko we mgle. ÂŻaden czujnik nie ma wpływu na pracę sztangi w trybie BS. Jest to praca wymuszona przez ECU i jeśli nie wyłączysz silnika to ma pracować w skrajnych położeniach- tego nie zmienisz- kropka. U Ciebie tak nie jest. Szukaj nieszczelności.lobo94 pisze:masowy czujnik czy coś prawdopodobnie powoduje te zawieszanie się sztangi
Ok, to od gruszki w stronę zaworku itd? W tym kierunku iść, tak ? A powiedzcie mi, ten zaworek N75, działa w jedną stronę? ÂŻe,np jak zasysam powietrze to się otwiera ale jak bym chciał w drugą stronę to blokuje przepływ, tak? Bo jeden z zaworków działa tak,że w jedną stronę można tylko zassać powietrze,a drugi zaworek jest "przelotowy",że mogę zasysać albo dmuchać i nie wiem,czy to jest prawidłowa jego praca?.
dzisiaj czyściłem wszystkie wtyczki, wyciągnąłem zaworek n75 i ogólnie wszystkie otwory są "przelotowe" tzn w obie strony jest przepływ,a jak zacznę zatykać to albo idzie albo nie idzie powietrze... No to tak.. wszystko tam zacząłem czyścić sprawdzam błędy brak. Wyjechałem przejechać się i straszny muł. Nawet na P nie chciał wkręcić się powyżej 3tyś, jak nigdy... Ale nic, spróbuje zgasić i odpalić i zaczął wkręcać się normalnie.. Kurde jestem już bez sił.. Nie mam od kogo podmienić tego zaworka albo chociażby sprawdzić jak to wygląda. Ale na pewno u mnie tak nie jest,że działa ON/OFF tylko jest przepływ w obie strony
ok,ok. Tzn może i pasują :D tylko będę musiał obrócić je :D
[ Dodano: 2013-07-02, 23:07 ]
Mam pytanko :D tak dla pewności ! Jak powinny być te wężyki podłączone,oryginalnie przy tych zaworkach hahah :D bo nie jestem pewny,czy to dobrze podłączyłem :D
[ Dodano: 2013-07-05, 19:46 ]
A więc dzisiaj zamieniłem te zaworki n75 i n18 ze sobą i powiem tak... sztanga wgl się nie podnosi,po krótkiej jeÂździe wyskoczył błąd 575... był słabszy ale wchodził na obroty do konca tylko mocy nie mial... Co dalej mam robić?
[ Dodano: 2013-07-02, 23:07 ]
Mam pytanko :D tak dla pewności ! Jak powinny być te wężyki podłączone,oryginalnie przy tych zaworkach hahah :D bo nie jestem pewny,czy to dobrze podłączyłem :D
[ Dodano: 2013-07-05, 19:46 ]
A więc dzisiaj zamieniłem te zaworki n75 i n18 ze sobą i powiem tak... sztanga wgl się nie podnosi,po krótkiej jeÂździe wyskoczył błąd 575... był słabszy ale wchodził na obroty do konca tylko mocy nie mial... Co dalej mam robić?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga