Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 obr/m

Silniki wysokoprężne
lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 29 cze 2013, 23:30

hehe, ok ok ;D może jutro wezmę się za to :)

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 30 cze 2013, 10:45

lobo94, Koledzy słusznie zauważyli że sztanga tak nie powinna pracować. Sęk w tym, że dzięki niesprawności układu podciśnienia widać że sztanga pracuje w całym zakresie płynnie, więc nie widzę potrzeby jej wyrywania- przynajmniej nie teraz.
Na ON widać że sztanga powolutku zaczyna opadać (na początku idzie na max bo jest zapas podciśnienia w zbiorniczku), więc w pierwszej kolejności szukaj nieszczelności w układzie podciśnienia- wężyki, połączenia, gruszka, N75.

ps. Nie obrażając poprzedniego właściciela- tak zaniedbanej jednostki już dawno na forum nie było <zalamka> <stres> .
Ale małymi krokami- uda się ją reanimować ;) .

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 30 cze 2013, 11:29

Dzień dobry w ten ponury dzień:( a wiec dzisiaj robilem trase~ 30 km to rano za nim odpaliłem autko to podłaczylem kabelek, dodam jeszcze,ze akuś ponad 12V ipierwszy skan zero błędów, no oprócz jednego,otwartyvh drzwi kierowcy ale to teraz mało ważne,a tak to zero błędów, jednak jak wczoraj podładowałem akusia to znikły błędy. Dojechałem do celu i nie miałem problemów z dynamiką jazdy, ale zrobiłem skan dla pewności i zero błędów :) to ten błąd ...masowy czujnik czy coś prawdopodobnie powoduje te zawieszanie się sztangi lub coś. Zobacze po kilku skanach. Po kazdej jeÂździe lub jak mi znowu nie wkręci sie. Koledzy, to jak,mam wycigać tą turbawkę? Dzisiaj znalazłem poradnik jak to wyciągnąć i sprawdzić luzy itd jak wyczyścić t zmienną geometrie vnt czy jakoś tak to się pisało,hehe. To co innego sprawdzić? Którę wezyki i jak sprawdzić zaworek n75? Pozdrawiam i dziękuje.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 30 cze 2013, 12:25

lobo94,
lobo94 pisze:masowy czujnik czy coś prawdopodobnie powoduje te zawieszanie się sztangi
lobo94, kolega Piotruś kiedyś ładnie określił takie postępowanie- błądzisz jak małe dziecko we mgle. ÂŻaden czujnik nie ma wpływu na pracę sztangi w trybie BS. Jest to praca wymuszona przez ECU i jeśli nie wyłączysz silnika to ma pracować w skrajnych położeniach- tego nie zmienisz- kropka. U Ciebie tak nie jest. Szukaj nieszczelności.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 30 cze 2013, 12:31

Ok, to od gruszki w stronę zaworku itd? W tym kierunku iść, tak ? A powiedzcie mi, ten zaworek N75, działa w jedną stronę? ÂŻe,np jak zasysam powietrze to się otwiera ale jak bym chciał w drugą stronę to blokuje przepływ, tak? Bo jeden z zaworków działa tak,że w jedną stronę można tylko zassać powietrze,a drugi zaworek jest "przelotowy",że mogę zasysać albo dmuchać i nie wiem,czy to jest prawidłowa jego praca?.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 01 lip 2013, 18:30

Tak te wężyki trza przy okazji posprawdzać a najlepiej wymienić.....fi 6,3mm
Zawór działo ON/Off. W jedną przepuszcza a w drugą nie.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 01 lip 2013, 19:37

dzisiaj czyściłem wszystkie wtyczki, wyciągnąłem zaworek n75 i ogólnie wszystkie otwory są "przelotowe" tzn w obie strony jest przepływ,a jak zacznę zatykać to albo idzie albo nie idzie powietrze... No to tak.. wszystko tam zacząłem czyścić sprawdzam błędy brak. Wyjechałem przejechać się i straszny muł. Nawet na P nie chciał wkręcić się powyżej 3tyś, jak nigdy... Ale nic, spróbuje zgasić i odpalić i zaczął wkręcać się normalnie.. Kurde jestem już bez sił.. :( Nie mam od kogo podmienić tego zaworka albo chociażby sprawdzić jak to wygląda. Ale na pewno u mnie tak nie jest,że działa ON/OFF tylko jest przepływ w obie strony

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 01 lip 2013, 19:41

No właśnie, nie wymieniaj zbyt wcześnie N75 bo to koszt ponad 400pln.Najlepiej byłoby właśnie na chwileczkę podmienić, ale jeżeli nie masz takiej możliwości, to na chwileczkę zamień N75 na n18, jeżeli się poprawi to wiadomo.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 01 lip 2013, 20:04

Ok,czyli wężyki i wtyczki tak samo tak?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 01 lip 2013, 20:32

lobo94 pisze:Ok,czyli wężyki i wtyczki tak samo tak?
WeÂź mnie teraz zabij- chyba pasują wtyczki...ale tak samo, podmianka.

lobo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lobo94 » 01 lip 2013, 20:57

ok,ok. Tzn może i pasują :D tylko będę musiał obrócić je :D

[ Dodano: 2013-07-02, 23:07 ]
Mam pytanko :D tak dla pewności ! :) Jak powinny być te wężyki podłączone,oryginalnie przy tych zaworkach hahah :D bo nie jestem pewny,czy to dobrze podłączyłem :D

[ Dodano: 2013-07-05, 19:46 ]
A więc dzisiaj zamieniłem te zaworki n75 i n18 ze sobą i powiem tak... sztanga wgl się nie podnosi,po krótkiej jeÂździe wyskoczył błąd 575... był słabszy ale wchodził na obroty do konca tylko mocy nie mial... Co dalej mam robić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga