Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Płyn w zbiorniczku wyrównawczym.

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
homikulus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2013, 18:36
Lokalizacja: Karpacz

Płyn w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: homikulus » 25 cze 2013, 21:04

Witam . Mam problem polegający na tym że po przejechaniu 7 km cały czas pod góre i po zgaszeniu silnika , gotuje mi się woda w zbiorniczku. Zaznaczę że w trasie wszystko gra temp.90 st. i tylko w lato. Dzięki .

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 cze 2013, 21:25

Jeśli podczas jazdy jest ok, nie gotuje się podczas jazdy w korku i nie ma niepokojących śladów w płynie to zacząłbym od wymiany korka w zbiorniczku wyrównawczym.

danbial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 paź 2012, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Ciechocinek

Post autor: danbial » 20 paź 2013, 09:18

Witam, ja mam teraz niesamowity problem z układem chłodzenia, a mianowicie ubywa mi płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Ma to miejsce gdy samochód dostanie temperatury, patrzyłem od spodu i płyn nie ucieka pompą wody, wężami itd. natomiast widać jak ucieka z zaworka bezpieczeństwa w zbiorniczku. Wydaje mi się że w układzie po rozgrzaniu silnika jest zbyt wysokie ciśnienie i płyn wydostaje się właśnie tym zaworkiem. Moim skromnym zdaniem walnięta jest uszczelka pod głowicą, ale obym się mylił... Proszę Was doświadczonych posiadaczy Audi o pomoc w diagnostyce usterki. Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 20 paź 2013, 09:35

danbial, Niestety masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą .
AUDI - Przewaga dzięki technice

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 paź 2013, 11:01

Zacznij od wymiany korka na zbiorniczku, a nie od rozbierania głowicy.
Odżałuj te kilkanaście zł więcej i kup ori w ASO.

danbial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 paź 2012, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Ciechocinek

Post autor: danbial » 20 paź 2013, 11:32

Nie za bardzo rozumiem jaki wpływ na te dolegliwości ma ma korek zbiorniczka wyrównawczego? Gdyby był nieszczelny to płyn chłodniczy uciekałby właśnie nim, a u mnie wylatuje tylko zaworem bezpieczeństwa!

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 20 paź 2013, 17:22

Nie korek ale niestety uszczelka. Robi się za duże ciśnienie i wywala płyn. Jak wyciągniesz uszczelkę z korka to nadmiar ciśnienia od razu będzie uchodził i płyn nie będzie wyrzucany. Na pewno uszczelka :|

danbial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 paź 2012, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Ciechocinek

Post autor: danbial » 21 paź 2013, 22:28

To da się tak jeździć chociaż przez jakiś czas bez tej uszczelki spod korka, czy też tylko zostaje wymiana uszczelki??

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 22 paź 2013, 09:44

Możesz chwilę tak pojeździć np aż nie odłożysz pieniędzy na uszczelkę. Ale wymiana nadal jest konieczna.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 22 paź 2013, 19:04

danbial pisze:Nie za bardzo rozumiem jaki wpływ na te dolegliwości ma ma korek zbiorniczka wyrównawczego? Gdyby był nieszczelny to płyn chłodniczy uciekałby właśnie nim, a u mnie wylatuje tylko zaworem bezpieczeństwa!
zadaniem korka nie jest zamknięcie układu ale utrzymywanie w nim włąściwego nadciśnienia .

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 25 paź 2013, 11:17

enduro7 pisze:zadaniem korka nie jest zamknięcie układu ale utrzymywanie w nim włąściwego nadciśnienia .
Dokładnie tak - korek jest jednocześnie układem bezpieczeństwa. Płyn w układzie powienien pracować pod pewnym ciśnieniem - dzięki temu podnosi się temperaturę przy której dochodzi do jego wrzenia (zagotowania). Korek sam w sobie utrzymuje to ciśnienie na odpowiednim poziomie, jednakże gdyby doszło do przegrzania (np awaria pompy obiegowej, bądź wentylatorów) doszło by do zagotowania płynu a przy tym do powiększenia ciśnienia w układzie. Aby zapobiec uszkodzeniom elementów układu chłodzenia (węży, bloku silnika) korek musi upuścić to ciśnienie.
Czasem się zdarza, że towarzyszy temu 'wyrzucenie' płynu (mój ojciec miał tak kiedyś w skodzie - powodem była zakamieniona chłodnica).

Optymalnie byłoby zmierzyć jakie ciśnienie produkowane jest przez układ - czy auto się przegrzewa? - jaka jest temp na zegarach (ewentuanie na interfejsie diagnostycznym).

Oczywiście teoria z uszczelką pod głowicą też jest bardzo prawdopodobna. Sprawdzałeś czy przypadkiem nie płyn nie ucieka Ci do oleju? Bądź samochód ma nietypowe 'białe' spaliny? Możesz sprawdzić sprężanie na poszczególnych cylindrach (sprawdzenie takie jest nieporównywalnie tańsze jak zrzucanie całej głowicy)

danbial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 paź 2012, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Ciechocinek

Post autor: danbial » 26 paź 2013, 20:32

Tak sprawdzałem olej i jest ok, nie rośnie poziom i ma normalny kolor. Co do spalin tonie widać jakiś nietypowych "białych" spalin. Po tych wszystkich informacjach już nie wiem co robić. Dodam jeszcze że najprawdopodobniej miałem wsypany proszek uszczelniający układ chłodniczy, bo jak się przyjrzałem to widać coś w stylu brokatu. Proszę podpowiedzcie co mam robić, bo już męczy mnie ta sytuacja. Faktycznie nie chciałbym zwalać głowicy gdyż może właśnie nie jest to przyczyną, a koszty są duże. Z góry dzięki

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 26 paź 2013, 21:18

najpewniej poprzedni użytkownik miał problem ze znikającym płynem i próbował zakleić układ proszkiem. może po prostu coś się przytkało i stąd ciśnienie rośnie i wywala płyn. można spróbować przeczyścić układ. walniętą uszczelkę pod głowicą można spróbować zdiagnozować mierząc ciśnienie na cylindrach. jeśli płyn nie dostaje się do oleju to musi lecieć na cylinder czyli w drugą stronę ciśnienie też będzie uciekało.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 26 paź 2013, 21:43

danbial pisze: Proszę podpowiedzcie co mam robić, bo już męczy mnie ta sytuacja
może korka nie dokręcaj na max, tylko tak z wyczuciem żeby schodziło ciśnienie

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 26 paź 2013, 21:56

myślę, że jeśli był użyty proszek uszczelniający to warto układ przeczyścić specjalnym środkiem i wymienić płyn. może się okazać, że gdzieś pojawi się wyciek ale wtedy będziesz wiedział gdzie leci i go zlikwidujesz. druga sprawa sprawdzenie obecności paliwa czy spalin w płynie chłodniczym i pomiary ciśnienia na poszczególnych cylindrach co pozwoli wyeliminować pękniętą uszczelkę czy głowicę

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl