Płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Witam . Mam problem polegający na tym że po przejechaniu 7 km cały czas pod góre i po zgaszeniu silnika , gotuje mi się woda w zbiorniczku. Zaznaczę że w trasie wszystko gra temp.90 st. i tylko w lato. Dzięki .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2012, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Ciechocinek
Witam, ja mam teraz niesamowity problem z układem chłodzenia, a mianowicie ubywa mi płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Ma to miejsce gdy samochód dostanie temperatury, patrzyłem od spodu i płyn nie ucieka pompą wody, wężami itd. natomiast widać jak ucieka z zaworka bezpieczeństwa w zbiorniczku. Wydaje mi się że w układzie po rozgrzaniu silnika jest zbyt wysokie ciśnienie i płyn wydostaje się właśnie tym zaworkiem. Moim skromnym zdaniem walnięta jest uszczelka pod głowicą, ale obym się mylił... Proszę Was doświadczonych posiadaczy Audi o pomoc w diagnostyce usterki. Z góry dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
zadaniem korka nie jest zamknięcie układu ale utrzymywanie w nim włąściwego nadciśnienia .danbial pisze:Nie za bardzo rozumiem jaki wpływ na te dolegliwości ma ma korek zbiorniczka wyrównawczego? Gdyby był nieszczelny to płyn chłodniczy uciekałby właśnie nim, a u mnie wylatuje tylko zaworem bezpieczeństwa!
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Dokładnie tak - korek jest jednocześnie układem bezpieczeństwa. Płyn w układzie powienien pracować pod pewnym ciśnieniem - dzięki temu podnosi się temperaturę przy której dochodzi do jego wrzenia (zagotowania). Korek sam w sobie utrzymuje to ciśnienie na odpowiednim poziomie, jednakże gdyby doszło do przegrzania (np awaria pompy obiegowej, bądź wentylatorów) doszło by do zagotowania płynu a przy tym do powiększenia ciśnienia w układzie. Aby zapobiec uszkodzeniom elementów układu chłodzenia (węży, bloku silnika) korek musi upuścić to ciśnienie.enduro7 pisze:zadaniem korka nie jest zamknięcie układu ale utrzymywanie w nim włąściwego nadciśnienia .
Czasem się zdarza, że towarzyszy temu 'wyrzucenie' płynu (mój ojciec miał tak kiedyś w skodzie - powodem była zakamieniona chłodnica).
Optymalnie byłoby zmierzyć jakie ciśnienie produkowane jest przez układ - czy auto się przegrzewa? - jaka jest temp na zegarach (ewentuanie na interfejsie diagnostycznym).
Oczywiście teoria z uszczelką pod głowicą też jest bardzo prawdopodobna. Sprawdzałeś czy przypadkiem nie płyn nie ucieka Ci do oleju? Bądź samochód ma nietypowe 'białe' spaliny? Możesz sprawdzić sprężanie na poszczególnych cylindrach (sprawdzenie takie jest nieporównywalnie tańsze jak zrzucanie całej głowicy)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2012, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Ciechocinek
Tak sprawdzałem olej i jest ok, nie rośnie poziom i ma normalny kolor. Co do spalin tonie widać jakiś nietypowych "białych" spalin. Po tych wszystkich informacjach już nie wiem co robić. Dodam jeszcze że najprawdopodobniej miałem wsypany proszek uszczelniający układ chłodniczy, bo jak się przyjrzałem to widać coś w stylu brokatu. Proszę podpowiedzcie co mam robić, bo już męczy mnie ta sytuacja. Faktycznie nie chciałbym zwalać głowicy gdyż może właśnie nie jest to przyczyną, a koszty są duże. Z góry dzięki
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
najpewniej poprzedni użytkownik miał problem ze znikającym płynem i próbował zakleić układ proszkiem. może po prostu coś się przytkało i stąd ciśnienie rośnie i wywala płyn. można spróbować przeczyścić układ. walniętą uszczelkę pod głowicą można spróbować zdiagnozować mierząc ciśnienie na cylindrach. jeśli płyn nie dostaje się do oleju to musi lecieć na cylinder czyli w drugą stronę ciśnienie też będzie uciekało.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
myślę, że jeśli był użyty proszek uszczelniający to warto układ przeczyścić specjalnym środkiem i wymienić płyn. może się okazać, że gdzieś pojawi się wyciek ale wtedy będziesz wiedział gdzie leci i go zlikwidujesz. druga sprawa sprawdzenie obecności paliwa czy spalin w płynie chłodniczym i pomiary ciśnienia na poszczególnych cylindrach co pozwoli wyeliminować pękniętą uszczelkę czy głowicę