[A6 C5] Audi a6 c5 1.8t 150 km fwd sedan, Co robić, jakie gr
Ludzie ten temat już jest po co prowadzić dwa tematy obok siebie o identycznej tematyce to totalna bzdura... to po pierwsze a po drugie nie ma różnicy po między poprzecznym a wzdłużnym tak bardzo aby to wyolbrzymiać, różnią się sprzęgłem, listwą wtryskową, tipem, poduchami, i pewnie kilkoma innymi drobiazgami. Sam blok głowica jest identyczna osprzęt z grubsza też. No i po trzecie TAK!! turbo podejdzie, ale nie te które pokazał schiller, w linkach bo turbin jest kilka i jak masz u siebie w A6 K03-26 zwykła K03 (ale mogę się mylić co do dokładnego numeru) to w S3 lub TT masz K03-29 zwana K03s (pewniak) różnią się one łopatkami K03 ma 8 łopatek a K03s-12 łopatek oraz większa średnica wiatraka strony zimnej. Jest też K03-73 jest mocniejsza od K03 ale słabsza od K04-15, ta także ma flansze która pozwala bezproblemowo podmienić te turbiny to samo GT28 Eliminator (konkretne turbo ~300) Mam nadzieję że teraz jestem przynajmniej doinformowany jak schiller,
A i jeszcze jedna rzecz tylko że to dotyczy modernizacji turbo a nie wkładanie większej od K03, jeżeli mamy już K03 można ją zmodernizować dając SP51 Większy wirnik i 12łopatek.
A i jeszcze jedna rzecz tylko że to dotyczy modernizacji turbo a nie wkładanie większej od K03, jeżeli mamy już K03 można ją zmodernizować dając SP51 Większy wirnik i 12łopatek.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2013, 15:31 przez Kuku1985, łącznie zmieniany 1 raz.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
OKI doki nie denerwuj się, bo będę musiał postawić Ci piwo
P.S
Czytam na forum pasata tez tematy o wymianach turbo ic itd... i tam znowu pisza ze przy nawet programie zawor DV trzeba wymienić. Prawda to? bo nie wyczytałem żeby ktoś zmieniał jak tylko programem podnosil serie do 180KM.
Piszą właśnie o kolektorach że tylko z silnika A6 B6 BEX podchodzi P&P i jeszcze jedno nie pamiętam jakie a do reszty trzeba ciać metal i żeliwo. jak napisałem, że może by jakaś flansza czy coś to mnie zjebali i się zamknąłem... bo nic nie pasuje podobno.

P.S
Czytam na forum pasata tez tematy o wymianach turbo ic itd... i tam znowu pisza ze przy nawet programie zawor DV trzeba wymienić. Prawda to? bo nie wyczytałem żeby ktoś zmieniał jak tylko programem podnosil serie do 180KM.
Piszą właśnie o kolektorach że tylko z silnika A6 B6 BEX podchodzi P&P i jeszcze jedno nie pamiętam jakie a do reszty trzeba ciać metal i żeliwo. jak napisałem, że może by jakaś flansza czy coś to mnie zjebali i się zamknąłem... bo nic nie pasuje podobno.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
Poczytaj na forum racing...
DV przy samym chipie nie musisz wymieniać. Jak zmieniasz turbinę to raczej tak (tu ręki czy głowy za to nie dam) osobiście moje zdanie jest takie że jak robisz modyfikacje to tak aby to wszystko było przemyślane i o ile DV w tym pomaga to jak najbardziej bym wymieniał, do 1.8T podobno jest dobry Forge 007 bo robi tam te [pssss], spore grono też na niego narzeka. Kolektora nie trzeba wymieniać o ile masz turbo te które wcześniej wymieniałem. Co innego np. Garrett GT28RS tam masz flanszę T25/28
Jak dasz turbinę która ma inną flanszę niż k03 to oczywiste że i kolektor musisz dać z identyczną flanszą.
DV przy samym chipie nie musisz wymieniać. Jak zmieniasz turbinę to raczej tak (tu ręki czy głowy za to nie dam) osobiście moje zdanie jest takie że jak robisz modyfikacje to tak aby to wszystko było przemyślane i o ile DV w tym pomaga to jak najbardziej bym wymieniał, do 1.8T podobno jest dobry Forge 007 bo robi tam te [pssss], spore grono też na niego narzeka. Kolektora nie trzeba wymieniać o ile masz turbo te które wcześniej wymieniałem. Co innego np. Garrett GT28RS tam masz flanszę T25/28
Jak dasz turbinę która ma inną flanszę niż k03 to oczywiste że i kolektor musisz dać z identyczną flanszą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolego po co sie tak spinasz jak pasujs to pasuje wszystko ok. Powodzenia przy modach. Dla wszystkich ktorzy sie troche mniej znajakilka wskazowek. O ile strona zimna przez jakis wyrafinowany i pozakrezany tip jest do ogarniecia to ze strona goraca jest juz bardziej skomplikowane poniewaz m.im w wzdluznych mocowana jest na 3srubu w poprzecznych na 4.
Generalnie w wzdluznych silnikach sa 3 rodzaje turbin
W samochodach z gazem na linke AEB i AJL to k03-005. Tam gdzie mamy egas to siedzi k03-029 i w koncu slynna k03s czyli k03-073 ktora mamy tylko w BEXie. k04 nie byla nigdzie montowana seryjne ale tez pasuje plug end play. Jej oznaczenie to k04-15.
Jakby ktos jednak chcial montowac turbina z poprzecznego ciekawa turbina jest k04 z tt i s3
[ Dodano: 2013-06-21, 05:51 ]
Ach bylbym zapomnial. Sa jeszcze tz hybrydy czyli turbiny budowane na k03 gdzie strona goraca pozostaje bez zmian natomiast po ztronie zimnej mamy wieksze kolo kompresji.
Co do dv-ki o ile jest sprawna na seryjnym turbo nie musisz wymieniac. Gdybys zakladal jaka wlasnie hybryde albo k04 to polecam zawor z s2-ki bo mnie jakos te psykacze nie przekonuja chociaz wiele osob sobie chwali
Generalnie w wzdluznych silnikach sa 3 rodzaje turbin
W samochodach z gazem na linke AEB i AJL to k03-005. Tam gdzie mamy egas to siedzi k03-029 i w koncu slynna k03s czyli k03-073 ktora mamy tylko w BEXie. k04 nie byla nigdzie montowana seryjne ale tez pasuje plug end play. Jej oznaczenie to k04-15.
Jakby ktos jednak chcial montowac turbina z poprzecznego ciekawa turbina jest k04 z tt i s3
[ Dodano: 2013-06-21, 05:51 ]
Ach bylbym zapomnial. Sa jeszcze tz hybrydy czyli turbiny budowane na k03 gdzie strona goraca pozostaje bez zmian natomiast po ztronie zimnej mamy wieksze kolo kompresji.
Co do dv-ki o ile jest sprawna na seryjnym turbo nie musisz wymieniac. Gdybys zakladal jaka wlasnie hybryde albo k04 to polecam zawor z s2-ki bo mnie jakos te psykacze nie przekonuja chociaz wiele osob sobie chwali
Co do dv masz rację że chwalą sobie forgr 007 jednak na racing czy vw są ludzie którzy na nie narzekają, są też tacy którzy polecają (sami mają w projektach) ten z S2, który podałeś.
Ps. Spinam się bo wciskasz głupoty że nie podejdzie turbina a jest inaczej po czym kilka postów póÂźniej (ten wyżej) piszesz praktycznie to samo co ja. Ja tam mechanikiem nie jestem, ale mam swój silnik wywalony z budy i wiem co mogę w nim pozmieniać a co nie... jak nie wiem to szukam informacji z kilku Âźródeł a nie na swoich domysłach.
Ps. Spinam się bo wciskasz głupoty że nie podejdzie turbina a jest inaczej po czym kilka postów póÂźniej (ten wyżej) piszesz praktycznie to samo co ja. Ja tam mechanikiem nie jestem, ale mam swój silnik wywalony z budy i wiem co mogę w nim pozmieniać a co nie... jak nie wiem to szukam informacji z kilku Âźródeł a nie na swoich domysłach.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
szybkie pytanie:)zawor od S2-ki montuje sie odwrotnie niż seryjny? nie bedzie przeladowywl turbiny?
http://20vturbo.pl/pl/118-zawor-sterowa ... -220v.html
http://20vturbo.pl/pl/118-zawor-sterowa ... -220v.html
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
ja jestem zdania ze mimo wszystko warto wymienic DV'ke albo mocniejsza z TT albo hybryde(tak jak mam u siebie) bo jest to najlepsze rozwiazanie do 1.8T zadnych bledow i sa tez plusy ale o tym mozecie poczytac tutaj : http://www.proracingtechnology.com/html/dv_ver_bov.html
1.8T MrcZk'a hybryda itd
Ja mam zdanie takie że ma to sens w przypadku zmiany turbo na mocniejsze w innym przypadku bez sensu. Jak zegar boost przy serii 1.8T bez większych modów... głupota
Ja bym dawał forge 007 lub własnie taki z S2.
Z tego co pamiętam z hybrydami był problem, sporo osób przy tym kombinowało i ciągle dopracowywali mechanizm (być może już to nastąpiło). Moje przekonanie do Forge 007 lub S2 wynika z projektów, które widziałem a było ich sporo (mało hybryd widziałem w różnych projektach)
Najlepiej zagadać do kogoś kto się bawił w te hybrydy - tylko nie pamiętam gdzie i kto to był
(miał dość obszerny temat) jak znajdę to podeślę tutaj lub na pw
Ja bym dawał forge 007 lub własnie taki z S2.
Z tego co pamiętam z hybrydami był problem, sporo osób przy tym kombinowało i ciągle dopracowywali mechanizm (być może już to nastąpiło). Moje przekonanie do Forge 007 lub S2 wynika z projektów, które widziałem a było ich sporo (mało hybryd widziałem w różnych projektach)
Najlepiej zagadać do kogoś kto się bawił w te hybrydy - tylko nie pamiętam gdzie i kto to był

na chwile obecna hybrydy sa dopracowane, nie trzeba nic regulowac, p&p zero bledow czy problemow z praca silnika, pamietaj ze seryjny dv gdy sie zamknie to czesc odbitego od niego powietrza uderza w wirniki ktore kreca sie w przeciwnym kierunku, w przypadku hybrydy nie ma miejsca taka sytuacja.
1.8T MrcZk'a hybryda itd