Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Audi a6 c5 1.8t 150 km fwd sedan, Co robić, jakie gr

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 22 cze 2013, 18:47

tematu przeplywki i filtra jeszcze nie ogarniałem na razie dobrze zaznajomię się z tym co się dowiedziałem na temat turbo DV TIP-a IC i wylutowywania pamięci strojeniu :) i dopiero dalej. seryjny przepływomierz nie pociągnie? są filtry takie które zmieszczą się w obudowę seryjna? czy taki pomysł odpada?

O paliwie to dobra wzmianka :) nie miałem pojęcia.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 22 cze 2013, 19:25

przy 250KM na oście musisz się liczyć z zmniejszeniem trakcji auta, ale są projekty po 300+ na ośce i dają radę

Przykładowy polecany setup przez marwins, z audi klub
Wtryski 380-420cc (nówki ACCEL 550zł lub BOSH 750 zł )
DV forge 350zł lub z TT 225 konnej 120 zł
kolektor ATP żeliwny - 1400 złoty
FMIC - 1000 ( jakbyś robił od podstaw to najlepiej żeby rury i wejścia do fmica miały taka samą średnice jak przepustnica)
wydech z dp 2.5'' około 2000 zł ( ale to niby odpada )
zegary ( ciśnienie oleju, doładowania, EGT) - wszystkie 900 zł
Pompa paliwa walbro 255L - 400 zł
Przepływka 3'' ( a raczej sama tubka reszta zostaje seryjna, nie wiem jak u ciebie ale do AEB wchodzi tubka z golfa VR6, ze względu na wtyczkę 5 pinową )
Program ( musisz jechac do firmy która napisze program wyłączający 2 sondę lambda np. Unitronic z Wawy) - 2000 zł
Rura z airboxa do turbo z kwasówki XXX złoty lub SAMCO 700 zł
Sprzęgło made by Radzikowski 700 zł jak twoje padnie.
moje uwagi:
pompa nie potrzebna kolektor także nie.

Projekt na K03s Tery, z Racing
Ja mam teraz 221km a wymienione :
turbo k03s
wydech Dp 3 cale reszta 2,5
MBC
Program
dolot od turbo

i przy doladowaniu 17 psi wychodzi 221 km.
_Grześ_, z vwgolf
do 250 wystarczy k04-015
odpada kolektor rurowy seria bedzie ok ,co najwyzej cos z seri ATP
odpada zewnetrzny wg ktory jest super ale powyzej 300KM kiedy to walczymy o moc do 250 wbudowany bedzie jak najbardziej ok
wtryski 380
dobry ic z orurowaniem
uklad wydechowy 3" reszta 2,5"
dobry TIP
przeplywka z s3 tt czy cupry R
strojnie
uszczelki podkladki
w pózniejszym terminie trzeba bedzie sie pokosić o mocniejsze sprzeglo
Chmielu, z vwgolf
Jak to się mówi apetyt rośnie w miarę jedzenia a dobry plan to podstawa.
Tak więc plan obejmował kilka modów - zmiana turbiny na K04-15 firmy BorgWarner, listwa wtryskowa z Audi S3 (BAM), N75J z Audi S2, DV-ka również z S3 i kilka jeszcze inny peryferii.
Założenie było takie, że wszystko zrobić pug'n'play bez rzeÂźby (o ile to możliwe przy takiej zabawie).

Oczywiście przy okazji takich modów samochód dostał nowe peryferie silnika - nie czekałem aż coś się wysypie i od razu wymieniłem przepływkę, wszystkie czujniki, nawet odmę - wszystko na orginałach ma się rozumieć
Wymieniony został również IC i wszystkie rury.
Tu popełniłem błąd gdyż mogłem od razu wrzucić większy IC ale łudziłem się, że ori da radę - jednak przydał by się większy (się zrobi )
Samochód był hamowany w lato przy największych upałach, po całym dniu na hamowni mimo mało wydajnego IC udało się uzyskać powtarzalny za każdym razem wynik ponad 250 kucy i 350 NM.
Muszę jednak podjechać na inną hamownię bo samochód był hamowany na hamowni 4x4 i ślizgał mi się na rolkach więc ciężko nazwać to konkretnym wynikiem.
Na lato planuję większy IC i wtedy się wybiorę na jakąś porządniejszą hamownię.
Ogólnie program jest lightowy gdyż bałem się przekraczać te 350 NM ze względu na skrzynię biegów.
Turbo nie dmucha na maxa, szczerze mówiąc to wtryski też nie musiały być aż tak duże - no ale jak mi odbije żeby sprzęgło mocniejsze kupić to się skoryguje program
W tej chwili K04 dmucha sobie 1,7 bara w peaku i 1.3-1.4 stałego.
Jedyna nieplanowana rzecz jaką musiałem zmienić to DV-ka.
Wszyscy twierdzili, że ta od S3 spokojnie zrobi robotę - niestety wysypywała się szybko.
Po włożeniu chyba 3 z kolei DV-ki stwierdziłem, że sprubuję odradzanego do 1.8T BOV.
I tak wszedłem w posiadanie BlowOff-a firmy ProPerfekt typ II.

Do tej pory działa bezproblemowo - odpukać.
Bardziej znany projekt Eryk'a, z vw-passat
witam na początek napiszę co zostało zmienione w silniku:
- FMIC 550x230x65 plus o rurowanie z kwasówki 2,25 cala
- down pipe 3 cale bez kata reszta 2,5 cala trzy tłumiki przelotowe
- turbo-chybryda K04 z kołem kompresji 56mm
- wtryski z audi TT 380 ccm plus przerobiona listwa pod niższe wtryski
- regulator ciśnienia 3bar
- TIP 3" z nierdzewki plus stożek K&N
- obudowa przepływomierza 3"
- zawór DV Forge dahl black racing
- zegary boost i EGT
- strojenie
- sprzęgło : tarcza i docisk z 1,9 tdi AWX
no i żeby samochód się prowadził: gwint WEITEC hamulce tarcza 312mm zimmermann sport, opony michelin pilot sport 3 225/45/17
Samochód był na strojeniu w piątek i został zrobiony na 186KM i 252Nm. gdy tuner "dokładał" mu więcej aby osiągnąć zamierzeone 230KM samochód szedł ładnie do 5000 obr i póÂźniej zaczynał szarpać i prychać, więc zostawili żebym poprawił co trzeba bez zmian. i teraz moje pytanie co mu jeszcze brakuje lub o czym zapomniałem, czy jest to wina przepływki bo zaczyna pracować poza zakresem i trzeba by wrzucić np od audi S3 czy wina pompy paliwa ? pytam bo samochód buduje samemu a strojenie jest wykonywane po znajomości w profesjonalnej firmie
Co ciekawe mamy pokazane rozwiązanie na lekkie wzmocnienie sprzęgła.

http://www.mobil-tech.pl/audi-a4-1-8t-quattro-aeb/


Jeden z moich ulubieńców pod projekt z GT28 Eliminator
http://www.mobil-tech.pl/audi-a4-b6-1-8t-avj/

omzig
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 14 gru 2013, 14:49
Imię: Michał
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: omzig » 14 gru 2013, 15:33

Wkładał już ktoś turbo z TT lub S3 do wzdłużnego? Były gdzieś takie projekty? <mysli>

[ Dodano: 2013-12-19, 23:54 ]
up
REGULAMIN

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 24 gru 2013, 16:12

Z tego co mi wiadomo to te turbo nie pasuje p&p można je wpakować, lecz wiąże się to z dodatkowymi przeróbkami i tak o to na starcie mamy zmianę kolektora wydechowego nie wiem jak dolot, przypuszczam że też inne podłączenie.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 25 gru 2013, 01:04

Kuku1985 pisze:Z tego co mi wiadomo to te turbo nie pasuje p&p można je wpakować, lecz wiąże się to z dodatkowymi przeróbkami i tak o to na starcie mamy zmianę kolektora wydechowego nie wiem jak dolot, przypuszczam że też inne podłączenie.

Powaznie? Skad ta zmiana zdania? Jeszcze pare postow predzej twierdziles ze pasuje. No ale nie wazne teraz juz lepiej prawisz ;)

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 25 gru 2013, 01:15

nie na niby, a poważnie - to zacznij czytać po trzy razy to co napisałem to może zrozumiesz o czym mowa. I jak już wcześniej pisałem nie zbyt bardzo różnią się te dwa typy silników! ja u siebie mam wtryski od S3 i są p&p co ciekawe mam wersję AEB czyli powinny być krótkie a mam długie, cewki zapłonowe mam od 2.8 a w planach sprzęgło od 1.9TDI. Z resztą cała głowica też podejdzie... Więc skończ się mądrzyć skoro nie masz bladego pojęcia co można a co nie robić z 1.8T

grexong60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 21 lis 2011, 21:30
Lokalizacja: łódz

Post autor: grexong60 » 06 sty 2014, 11:53

Turbo od S3 nie podejdzie , wyloty patrza w druga strone :D

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 06 sty 2014, 16:02

Wszystko podejdzie..., nie wszystko jest p&p :p jak wymienisz kolektor na ATP to i GT28RS podejdzie :) Wiem coś o tym bo sam miałem te trurbo u siebie, jednak szybko padła decyzja że będzie k04... wszystko zależy od tego ile kto ma kasy heh. Co do K03-029 Od S3 to wystarczy zamontować kolektor wydech. od S3 i się trochę pomęczyć.

Jak ktoś ma gruby portfel to najlepiej p&p pasuje GT28 Eliminator i zabawa w granicach 300KM + Gorzej ze sprzęgłem bo to już więcej kasy :( do tego wtryski 440cc po 200zł/szt. i jeszcze pompa paliwa walbro 250 lub bosch 044 generalnie piszę to nie pierwszy raz a nawet podałem przykłady projektów.

W sumie to dam wam ściągę bo już mam dość drążenia tematu 1.8T i jego tuningu... może niedowiarki przejrzą na oczy i zrozumieją że to co dla kogoś jest nie możliwe dla innych to nic trudnego.

http://sprawdz.auto.pl/modyfikacje-1-8t/

[center]Nie ma rzeczy niemożliwych
Są tylko takie, które oczekują od ciebie trochę wysiłku.
[/center]

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 08 sty 2014, 07:25

Kuku1985 pisze:Normalnie w A6 masz K03 w A3 i TT jest K03s a to nie ma różnicy czy masz poprzeczny czy wzdłużny, do A6 p&p podejdzie K03s, K04-15 oraz GT28 Eliminator.
To ta sama flansza jest, drugi raz odsyłam do 5463...63cc79040bf484c to ten sam temat.

kuku1985 nie chce sie klucic ale to jest jeden z twoich postow z 1 strony tego tematu. Poczytaj moze jeszcze raz co tam napisales.

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 08 sty 2014, 07:48

W tym poście co wstawiłem mowa była o K03s faktycznie mój błąd, że wypowiedź nie była w pełni profesjonalna także sprostuję:

K03-029 wymaga zmiany kolektora, natomiast K03-73 podejdzie bez zmian. Jedna i druga turbina to K03s, problem w tym że ta pierwsza jest od S3, czy TT a druga od BEX'a

to tak jak z k04-023 i K04-15 - Jedne są p&p a inne wymagają zmian :)

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 10 sty 2014, 20:30

Kuku1985, Masz racje GT23RS potrzebuje rezania z kolektorem ;) Reszta jest tak jak mówisz. Ale teraz tak.

Mam daleko idące plany. Chłopaki z VTG powiedzieli abym zmienił koniecznie wydech. Mam wstawiony DP 3`` na ten moment w obudowie kata (bo sie rozleciał kiedys a chciałem aby nie robili problemów na przeglądzie).
Ok zmienić nie problem. Tylko chciałbym, aby auto nie wyło aż tak jak wiekszość Pre-Tuned maszyn. Chciałbym aby zachowana była prawie niezmieniona fonia wydechu. Stąd moje pytanie - Czy po założeniu 3`` wydechu da rade wyczarować takie tłumiki aby auto pozostało na nie zmienionym poziomie głośności zewnętrznej??
Byłby mi to na ręke,gdyż obecnie słychac tylko startujące turbo :P Takie niepozorne. Oczywiscie mówimy o kwasie, aby wymienic raz i miec spokój ;)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 10 sty 2014, 20:44

No ja mam K04-15 + DP 2,75 + reszta przelotowa i do tego jeszcze mega duży dolot co także wpływa na zmianę dźwięku... Szczerze mówiąc sam się obawiam że nie przejdzie przeglądu... co prawda przejdzie za odpowiednią kasę (wiem wiem to bardzo złe) natomiast gorzej przy tzw. rutynowej kontroli. jedyne znane mi lekarstwo na ten problem to silencer jak dobrze kojarzę. Dokładnie to taka wkładka do tłumika redukująca hałas, kiedyś widziałem to na TVN T więc dokładnie nie wiem, sam raczej nie bedę tego stosować u siebie, chyba że jak po strojeniu okaże się że będzie głośno to tylko wtedy.

Coś takiego:
ObrazekObrazek

http://allegro.pl/silencer-tlumika-3-ca ... 81133.html
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 22:25 przez Kuku1985, łącznie zmieniany 2 razy.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 10 sty 2014, 21:01

Na pewno nie chce przelotówki. Brat ma mazde 323F (z tymi mega reflektorami otwieranymi ;) ) Ma totalny przelot - końcówka wielkości rury spustowej i słychac go hmm nie ściemnie jak z odległosci nawet 1km .... na przeglądzie trzeba kombinowac ;) Dla młodego to bajera bo i nawet ogień potrafi trzasnać ;) ale dla mnie liczy sie akustyka w środku i według mnie do A6 nie pasuje ryk wydechu. Symfonią jest świst od 1800 obrotów a od 3500 na zewnątrz i wewnątrz słychać śliczny II stopień Turbo ;)
Mówisz silencer hmm. Ewentualnie dorwać tłumiki od RS6,, ale to majątek bedzie.. kwasiak od 0 bedzie tanszy i trwalszy. no i dojdzie kolejne strojenie ale to mam gratis ;) jako stały klient XD
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 10 sty 2014, 21:12

Ciekawy masz dopisek GT28RS i takie słabe wtryski? czemu nie 440ccm? to ja u siebie mam 380ccm na 4barach czyli ~400 z ciekawości jakie ty masz sprzęgło? Racikowski? sprzęgło to zmora w wzdłużnym... nie to co w poprzeczniaku. Ja czekam na IC od FMIC zamówiłem na początku tygodnia i nie mam jeszcze bo zażyczyłem sobie czarny mat i teraz w lakierni jest :D
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 22:09 przez Kuku1985, łącznie zmieniany 1 raz.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 10 sty 2014, 21:23

Wtryski słabe zgadza sie ale to były jedyne P&P które dorwałem. W każdym razie nie ma problemów z mieszanką ani nic. 400 będą jak przyjdzie GT56 ;) ale narazie $ jako takich brakuje. Sprzęgło o dziwo mam zgadza sie od radzikowskiego. Pierwsze co to wrzuciłem. Zrobiłem na nim juz sporo i jest ok. Ale duzo jeszcze do zrobienia.... niebawem zawiecha pójdzie do wymiany. Mimo braku luzów, widze, że gumy są juz po prostu stare i niebawem zawołają "wymień mnie" dlatego całosć pójdzie nowa. Przy czym mysle od razu wsadzić poliuretanowe tuleje w miejsce serii ale moze to byc marzenie.... póki $ nie będzie.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja