Olej w płynie chłodnicznym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Olej w płynie chłodnicznym
Co może być przyczyną tego, że mam pare kropel oleju w płynie chłodnicznym?
W oleju nie mam płynu chłodnicznego.
Auto nie zostało przegrzane.
Czy to uszczelka pod głowicą czy coś innego? Czy może to być też od tego, że reduktor mógł puścić podciśnienie do układu chłodzenia?
Proszę o wskazówki.
Płyn chłodniczy nie ubywa, oleju też nie zauważyłem ubytku, ale jak po jeździe odkręce korek to słychać syczenie.
W oleju nie mam płynu chłodnicznego.
Auto nie zostało przegrzane.
Czy to uszczelka pod głowicą czy coś innego? Czy może to być też od tego, że reduktor mógł puścić podciśnienie do układu chłodzenia?
Proszę o wskazówki.
Płyn chłodniczy nie ubywa, oleju też nie zauważyłem ubytku, ale jak po jeździe odkręce korek to słychać syczenie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Też tak myślałem ale nie mam tutaj konkretnych objawów potwierdzających tą uszczelke.
Oleju nie ubywa, płynu chłodniczego nie ubywa, nie kopci, odpala od strzała, obroty trzyma równo, węże od chłodnicy są miękkie, nie grzeje się.
Nie wiem czy po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawcznego ma być słyszeć syszczenie.
Oleju nie ubywa, płynu chłodniczego nie ubywa, nie kopci, odpala od strzała, obroty trzyma równo, węże od chłodnicy są miękkie, nie grzeje się.
Nie wiem czy po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawcznego ma być słyszeć syszczenie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 432
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
teraz mam troszkę czasu aleee i tak Ci nie pomogę ponieważ expertem nie jestem 
Na tą chwilę nie używaj auta
i oddaj je do mechanika który ogarnie temat.
Olej w układzie to nic dobrego. Jeżeli olej dostaje się do układu to może być też odwrotnie i zatrzesz silnik(panewki).
Do tego olej uszkodzi Ci wszystkie przewody gumowe które są zaangażowane w przesyłanie cieczy.
a przeciek też może powstać przy wymienniku ciepła.
jeszcze raz - nie czekaj i oddaj auto do kogoś kto ma pojęcie czego i jak szukać.
PS
Jeżeli usuniesz usterkę napisz nam co było powodem. Pozdro i trzymam kciuki.

Na tą chwilę nie używaj auta

Olej w układzie to nic dobrego. Jeżeli olej dostaje się do układu to może być też odwrotnie i zatrzesz silnik(panewki).
Do tego olej uszkodzi Ci wszystkie przewody gumowe które są zaangażowane w przesyłanie cieczy.
a przeciek też może powstać przy wymienniku ciepła.
to wskazuje że powstaje ciśnienie w układzie - np. przez uszkodzoną uszczelkę głowicy.diabeelek pisze:ale jak po jeździe odkręce korek to słychać syczenie.
jeszcze raz - nie czekaj i oddaj auto do kogoś kto ma pojęcie czego i jak szukać.
PS
Jeżeli usuniesz usterkę napisz nam co było powodem. Pozdro i trzymam kciuki.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Może taka tylko delikatna sugestia bo nie znam tego silnika. W TDI czasami się zdarzało że pękała bob po prostu się rozszczelniała chłodniczka oleju przy filtrze oleju. I tam sie olej przedostawał do układu chłodzenia. Nie wiem czy tutaj taka jest.
Robi się musztarda pod korkiem oleju? Bo jak tak tzn że woda sie dostała do oleju.
Robi się musztarda pod korkiem oleju? Bo jak tak tzn że woda sie dostała do oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 432
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nie zauważyłem że kolego jesteś z Gorzowa -> serdecznie pozdrawiam
Jeszcze co do oleju -> jeżeli nie przybywa to może pozostałości po poprzednim właścicielu? Może on miał przygodę np. z uszczelką pod głowicą, zrobił a olej będzie się pokazywał po takiej przygodzie.
Nie wiem jak skutecznie odtłuścić cały układ
aby było skutecznie.
Co do warsztatu
wiesz jak u nas jest...
ale jeden z kolegów polecił pewien warsztat poza Gorzowem lubuskie-gorzow-wielkopolskidobry-mechanik-vt56768.htm
Ja zamierzam kupić V8 na początku roku i już się boję, gdzie ja go będę mechnicznie ogarniał

Jeszcze co do oleju -> jeżeli nie przybywa to może pozostałości po poprzednim właścicielu? Może on miał przygodę np. z uszczelką pod głowicą, zrobił a olej będzie się pokazywał po takiej przygodzie.
Nie wiem jak skutecznie odtłuścić cały układ

Co do warsztatu


Ja zamierzam kupić V8 na początku roku i już się boję, gdzie ja go będę mechnicznie ogarniał

CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger