[ AKN 2.5 150 KM] zapowietrzanie wymiana przewodów
[ AKN 2.5 150 KM] zapowietrzanie wymiana przewodów
witam, sprawa dotyczy wymiany przewodów od filtra paliwa do pompy vp i powrotu od pompy vp do filtra na CAÂŁE GUMOWE . moje pytanie czy można coś takiego zrobić?? dziękuje za pomoc
sebmak7
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
sebmak7
Zrobić można ale, z jakim skutkiem
- przemyśl to nawet gdzieś w sieci widziałem takie druciarstwo i nie będę się nawet rozpisywał, co do wyglądu a sprawę funkcjonowania tego „rozwiązania” przemilczę.
Niestety cena w ASO zabija sam wymieniałem u siebie te przewody plus dwa krótsze „biegnące” do filtra paliwa i pozbyłem się €150.
Moja rada… szukaj używanych w dobrym stanie. Albo... biegnij do ASO hehe
Zrobić można ale, z jakim skutkiem

Niestety cena w ASO zabija sam wymieniałem u siebie te przewody plus dwa krótsze „biegnące” do filtra paliwa i pozbyłem się €150.

Moja rada… szukaj używanych w dobrym stanie. Albo... biegnij do ASO hehe

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
A co klego myślisz, że ten wymysł dziwacznych redukcji projektantów to taka do końca super sprawa?hemiV8 pisze:Zrobić można ale, z jakim skutkiem
Sam układ paliwowy w 2,5 można było lepiej wykombinować ale projektanci przedobrzyli.
sebmak7,
Kolego Seba, spokojnie można samemu taki układ wykonać i będzie spełniał swoje zadanie a może i nawet lepiej, i co ważne za grosze w porównaniu do 150e.
Na zasilane wąż dobrej marki fi 11 mm bez oplotu np. Gates. Z filtra do VP tą średnicą połączysz bezpośrednio.
Powrót, tu już trzeba zastosować redukcję. Od zaworka na filtrze 20cm fi 8 może 9mm wężyka, do tego redukcja mosiężna (taka od węży acetylenowo tlenowych), a od niej wąż fi 6mm który spokojnie naciągniesz na tulejkę oraz króciec powrotu z VP.
Jak będziesz chciał to do wglądu służę zdjęciem jednego z wielu istniejących takich układów.

Druciarstwo, wygląd.....pod ładną srebrną pokrywą nie widać, a sprawdza się przynajmniej tak dobrze jak oryginał.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
[ Dodano: 2013-06-11, 00:06 ]
Troszeczkę muszę sprostować swoją wypowiedź. Załączone zdjęcie jest z mojego auta w którym jak widać powrót jest z odzysku starego elementu. Wymieniony został tylko wężyk powrotu od redukcji do VP. Reszta tego wężyka został obcięta jakieś 3cm i nasunięta na zaworek (czarny).
Zasilanie jednak można podłączyć bezpośrednio bez redukcji między filtrem a VP (w moim przypadku zastosowałem redukcje a raczej przedłużkę).
[ Dodano: 2013-06-11, 00:07 ]
zdj2
[ Dodano: 2013-06-11, 00:13 ]
zdjęcie nr2 to redukcja. Na powrót powinna być fi 9 (około) na fi 6. Póki co nie mam zdjęcia takiej ale w sklepach motoryzacyjnych a raczej typu Agroma, typu węże hydrauliczne na pewno dostaniecie.
Takie cóś zmontowane z opaskami będzie wiele czasu służyło bezproblemowo. Węże koniecznie grubościenne. Zaciskając opaskę nie zrobi się tzw "kwiatek".
[ Dodano: 2013-06-11, 01:37 ]
coś w tym stylu. ta jest z amelinium 8/6 (22pln)
Troszeczkę muszę sprostować swoją wypowiedź. Załączone zdjęcie jest z mojego auta w którym jak widać powrót jest z odzysku starego elementu. Wymieniony został tylko wężyk powrotu od redukcji do VP. Reszta tego wężyka został obcięta jakieś 3cm i nasunięta na zaworek (czarny).
Zasilanie jednak można podłączyć bezpośrednio bez redukcji między filtrem a VP (w moim przypadku zastosowałem redukcje a raczej przedłużkę).
[ Dodano: 2013-06-11, 00:07 ]
zdj2
[ Dodano: 2013-06-11, 00:13 ]
zdjęcie nr2 to redukcja. Na powrót powinna być fi 9 (około) na fi 6. Póki co nie mam zdjęcia takiej ale w sklepach motoryzacyjnych a raczej typu Agroma, typu węże hydrauliczne na pewno dostaniecie.
Takie cóś zmontowane z opaskami będzie wiele czasu służyło bezproblemowo. Węże koniecznie grubościenne. Zaciskając opaskę nie zrobi się tzw "kwiatek".
[ Dodano: 2013-06-11, 01:37 ]
coś w tym stylu. ta jest z amelinium 8/6 (22pln)

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Citrin--dziękuje za wyczerpująca rade
zrobiłem prawie identycznie jak ty, tylko ze na powrocie zastosowałem zaworek zwrotny taki za 15 zł wszystko ładnie pięknie poskręcałem nowymi cybantami, nowy filtr, podgrzewacz, podkładki miedziane, przelewy.. A I TAK PO NOCNYM POSTOJU RANO JEST ZAPOWIETRZONA.. już po mału tracę nadzieje
gdzie możne być przyczyna? dodam tylko jeszcze ze w zbiorniku paliwa jest wszystko ok tzn. pompka , zawór g210. audi odpala rano TYLKO WTEDY założę zaciski na przewodzie zasilania przed filtrem i na powrocie tam gdzie moj zaworek zwrotny(który zapewne już nie działa poprawnie) czyli pomiędzy filtrem a pompa. powiedz mi co myślisz na ten temat ? VAG nic nie pokazuje.


sebmak7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Ten zaworek jeśli już należy zamontować przed filtrem a nie między VP a filtrem, ponieważ jeżeli nieszczelność pochodzi z filtra i jego okolic to po odpaleniu za 1 lub 2 sek zgaśnie, zapowietrzy się. Pamiętaj także że zaworki zwrotne nie pomogą w przyczynie zapowietrzania, co jest głównym celem, a raczej doraźnie może coś tam pomogą/ lub, a może nie.sebmak7 pisze:czyli pomiędzy filtrem a pompa. powiedz mi co myślisz na ten temat

Zobacz co się dzieje gdy założysz zaciski na zasilanie i powrót między VP a filtrem. ÂŚciskasz objętość paliwa i wciskasz go/etc robisz nadciśnienie w tej małej objętości w części niskiego ciśnienia VP które z kolei prawdopodobnie zaskutkuje że nie "nabierze powietrza", po prostu odpalasz. Jeżeli zrobiłeś jak pisałeś to myślę że dobrym kierunkiem jest podjechanie do serwisu BOSCHA, w celu uszczelnienia twojej VP.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Czekamy na rezultaty.
