Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] zapowietrzanie wymiana przewodów

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
sebmak7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2013, 13:07
Lokalizacja: warszawa

[ AKN 2.5 150 KM] zapowietrzanie wymiana przewodów

Post autor: sebmak7 » 05 cze 2013, 21:53

witam, sprawa dotyczy wymiany przewodów od filtra paliwa do pompy vp i powrotu od pompy vp do filtra na CAÂŁE GUMOWE . moje pytanie czy można coś takiego zrobić?? dziękuje za pomoc
sebmak7

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 05 cze 2013, 22:16

sebmak7

Zrobić można ale, z jakim skutkiem <mysli> - przemyśl to nawet gdzieś w sieci widziałem takie druciarstwo i nie będę się nawet rozpisywał, co do wyglądu a sprawę funkcjonowania tego &#8222;rozwiązania&#8221; przemilczę.
Niestety cena w ASO zabija sam wymieniałem u siebie te przewody plus dwa krótsze &#8222;biegnące&#8221; do filtra paliwa i pozbyłem się &#8364;150. <zalamka>

Moja rada&#8230; szukaj używanych w dobrym stanie. Albo... biegnij do ASO hehe <lol>

sebmak7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2013, 13:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: sebmak7 » 05 cze 2013, 22:23

urzywki sa ale w stanie gorszym od moich :(
sebmak7

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 05 cze 2013, 22:55

sebmak7 pisze:urzywki sa ale w stanie gorszym od moich
Jeżeli nie potrzebujesz na "wczoraj" to szukaj jeszcze a jeżeli tak to niestety ASO pozostaje <wnerw> Popytaj jeszcze na forum może ktoś ma takie przewody.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 06 cze 2013, 01:38

hemiV8 pisze:Zrobić można ale, z jakim skutkiem
A co klego myślisz, że ten wymysł dziwacznych redukcji projektantów to taka do końca super sprawa?
Sam układ paliwowy w 2,5 można było lepiej wykombinować ale projektanci przedobrzyli.

sebmak7,

Kolego Seba, spokojnie można samemu taki układ wykonać i będzie spełniał swoje zadanie a może i nawet lepiej, i co ważne za grosze w porównaniu do 150e.

Na zasilane wąż dobrej marki fi 11 mm bez oplotu np. Gates. Z filtra do VP tą średnicą połączysz bezpośrednio.
Powrót, tu już trzeba zastosować redukcję. Od zaworka na filtrze 20cm fi 8 może 9mm wężyka, do tego redukcja mosiężna (taka od węży acetylenowo tlenowych), a od niej wąż fi 6mm który spokojnie naciągniesz na tulejkę oraz króciec powrotu z VP.
Jak będziesz chciał to do wglądu służę zdjęciem jednego z wielu istniejących takich układów. :p

Druciarstwo, wygląd.....pod ładną srebrną pokrywą nie widać, a sprawdza się przynajmniej tak dobrze jak oryginał. ;)

sebmak7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2013, 13:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: sebmak7 » 06 cze 2013, 19:13

citrin -dzięki kolego, bylem dziś w aso i taki oryginalny przewód to 470 zł !!!!!!!!!!!!
wiec sam już chyba będę coś myślał będę wdzięczny za zdjęcia twojej projekcji
sebmak7

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 11 cze 2013, 00:00

[ Dodano: 2013-06-11, 00:06 ]
Troszeczkę muszę sprostować swoją wypowiedź. Załączone zdjęcie jest z mojego auta w którym jak widać powrót jest z odzysku starego elementu. Wymieniony został tylko wężyk powrotu od redukcji do VP. Reszta tego wężyka został obcięta jakieś 3cm i nasunięta na zaworek (czarny).
Zasilanie jednak można podłączyć bezpośrednio bez redukcji między filtrem a VP (w moim przypadku zastosowałem redukcje a raczej przedłużkę).

[ Dodano: 2013-06-11, 00:07 ]
zdj2

[ Dodano: 2013-06-11, 00:13 ]
zdjęcie nr2 to redukcja. Na powrót powinna być fi 9 (około) na fi 6. Póki co nie mam zdjęcia takiej ale w sklepach motoryzacyjnych a raczej typu Agroma, typu węże hydrauliczne na pewno dostaniecie.
Takie cóś zmontowane z opaskami będzie wiele czasu służyło bezproblemowo. Węże koniecznie grubościenne. Zaciskając opaskę nie zrobi się tzw "kwiatek".

[ Dodano: 2013-06-11, 01:37 ]
coś w tym stylu. ta jest z amelinium 8/6 (22pln) :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sebmak7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2013, 13:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: sebmak7 » 11 cze 2013, 16:57

Citrin--dziękuje za wyczerpująca rade :) zrobiłem prawie identycznie jak ty, tylko ze na powrocie zastosowałem zaworek zwrotny taki za 15 zł wszystko ładnie pięknie poskręcałem nowymi cybantami, nowy filtr, podgrzewacz, podkładki miedziane, przelewy.. A I TAK PO NOCNYM POSTOJU RANO JEST ZAPOWIETRZONA.. już po mału tracę nadzieje <mysli> gdzie możne być przyczyna? dodam tylko jeszcze ze w zbiorniku paliwa jest wszystko ok tzn. pompka , zawór g210. audi odpala rano TYLKO WTEDY założę zaciski na przewodzie zasilania przed filtrem i na powrocie tam gdzie moj zaworek zwrotny(który zapewne już nie działa poprawnie) czyli pomiędzy filtrem a pompa. powiedz mi co myślisz na ten temat ? VAG nic nie pokazuje.
sebmak7

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 11 cze 2013, 20:52

sebmak7 pisze:czyli pomiędzy filtrem a pompa. powiedz mi co myślisz na ten temat
Ten zaworek jeśli już należy zamontować przed filtrem a nie między VP a filtrem, ponieważ jeżeli nieszczelność pochodzi z filtra i jego okolic to po odpaleniu za 1 lub 2 sek zgaśnie, zapowietrzy się. Pamiętaj także że zaworki zwrotne nie pomogą w przyczynie zapowietrzania, co jest głównym celem, a raczej doraźnie może coś tam pomogą/ lub, a może nie. <mysli>
Zobacz co się dzieje gdy założysz zaciski na zasilanie i powrót między VP a filtrem. ÂŚciskasz objętość paliwa i wciskasz go/etc robisz nadciśnienie w tej małej objętości w części niskiego ciśnienia VP które z kolei prawdopodobnie zaskutkuje że nie "nabierze powietrza", po prostu odpalasz. Jeżeli zrobiłeś jak pisałeś to myślę że dobrym kierunkiem jest podjechanie do serwisu BOSCHA, w celu uszczelnienia twojej VP. :]
Czekamy na rezultaty.
<luzik>

sebmak7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2013, 13:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: sebmak7 » 11 cze 2013, 22:14

citrin, Dzieki za pomoc.
Zna ktoś może ma namiary w warszawie lub okolicy gdzie mógł bym uszczelnić vp ?
sebmak7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja