Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Kontrolka Oleju [Min.]

Elektryka
michu21bydg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 29 kwie 2013, 16:05
Lokalizacja: Bydgoszcz londyn

Post autor: michu21bydg » 03 cze 2013, 09:19

Auris1986 pisze:Trochę poszłeś po bandzie z tym końcem silnika BRE po 170 tys km, może zdarzają się przypadki jak w każdym samochodzie ale 90% buja się po 300 tkm i nic się nadzwyczajnego nie dzieje, chyba że mówisz o sprowadzonym sam. prze specy z Gubina a tam robią na życzenie z 340 na 170 tkm i wtedy ma prawo coś się dziać :|
Pozdr <luzik>

szczerze te audiczki z Gubina robia wrazenie cenowo i wygladowo nawet czasem zerkam na nie dobrze wiedziec ze gruba sa cofane;d

TOMMYSWI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2014, 15:25
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Havdrup/Świdnica

Post autor: TOMMYSWI » 24 paź 2015, 23:49

Witam kolegow chlopakow Panie i Panow.
U mnie mam to samo z kontrolka stan na bagnecie jest i roznie mi sie zapala po 20 km 50 nieraz po 600 km a jeszcze nieraz po przebyciu drogi z Dani do Pl i z powrotem (OK 1600KM). Otwieram maske zamykam problem nie znika ale gdy otworze maske i wyciagne bagnet i wloze z powrotem problem znika kontrolka gasnie raz na dluzej raz na krocej.
I CO WY NA TO??? <wnerw>

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 27 kwie 2019, 21:02

A mi z kolei kontrolka zaczęła się wyświetlać odkąd mi jeden człowiek zrobił retrofita kamery cofania tak, że w międzyczasie 2 razy padł akumulator. Poziom oleju dokładnie na środku zakresu jak był, tak jest.

Przy jakim poziomie powinien się właściwie zapalać "min."?

Myślicie, że czujnik oleju mógł oberwać od skoków napięcia - przy przeklętym odpalaniu z kabli?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 28 kwie 2019, 10:03

Wyłączyć z zegarów.
Chyba jedyne słuszne rozwiązanie.

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 28 kwie 2019, 10:16

Chyba żartujesz? I co, codziennie przed wyjazdem będę schylał się pod auto i moczył bagnet?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 29 kwie 2019, 15:15

Rozumiem ze spożycie oleju w twoim samochodzie jest duże ?

A tak do rzeczy, czujnik ma 3 przewody, +,-, sygnał
dwa pierwsze od strzała zdiagnozujesz. odnośnie sygnału idzie do mmi lub do sterownika silnika, odpinasz wtyczkę przy czujniku i widzisz czy jest na nim błąd. Możesz odpiąć zasilanie czujnika też powinien zasygnalizować problem.

Znając życie okablowanie jest ok, wiec czeka cię wymiana.

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 01 maja 2019, 10:37

Duże czy nieduże... wszystko się może zdarzyć, jak mówi piosenka, a olej to krew silnika

[ Dodano: 2019-05-01, 10:37 ]
A jeszcze pytanie pewnie trochę crazy: czy od biedy można wlać z powrotem do silnika upuszczony olej? Wymianę mam dopiero za parę miesięcy/parę kkm, a chciałem ten czujnik ewentualnie wymienić już teraz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 maja 2019, 11:50

Jak masz wymianę za kilka tysięcy km, to wymień olej już teraz :). Jeśli spuściłeś go do czegoś czystego, to na upartego można go wlać z powrotem, ale to takie januszowanie :p.

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: pawcio81 » 01 maja 2019, 12:19

No nie przesadzajmy, ja w tym żadnego januszowania nie widzę w tym, by wlać ponownie spuszczony olej, jeśli nie jest jeszcze przepracowany. Jedyny warunek, to zachowanie maksymalnej czystości: suchutka banieczka po płynie do spryskiwaczy, jakiś czyściutki lejek, no i dokładne umycie benzyną miski przy korku spustowym, a najlepiej przedmuchanie sprężonym powietrzem. Jak ktoś lubi marnować pieniądze, to już jego sprawa. Jak dla mnie to januszowaniem jest long life, czyli wymiana po 30 000 km ;)

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 16 maja 2019, 19:43

Dzięki za info.

[ Dodano: 2019-05-16, 19:43 ]
Dla potomnych: przyczyną kontrolki min. poziomu był faktycznie za niski poziom oleju - pomimo stanu połowy bagnetu. Dolanie ćwierci bagnetu (500 ml) załatwiło sprawę.

matekro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:36
Lokalizacja: Perzów

Post autor: matekro » 16 maja 2019, 23:55

Dobry wieczór!
Zapala mi się kontrolka oil pressure mimo tego iż stan oleju jest w porządku. Czy to wina czujnika? Może oleju?

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 17 maja 2019, 07:50

https://a6klub.pl/a6-c6-oil-pressure-vt21967.htm.

Zasadniczo poziom poziomem, a ciśnienie ciśnieniem. To może być pompa olejowa. Na pewno bym nie lekceważył, bo może to skończyć się tragicznie.

matekro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:36
Lokalizacja: Perzów

Post autor: matekro » 17 maja 2019, 19:55

Czerwona kontrolka oil prresurr zapala się na zimnym silniku. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów. Auto normalnie jeździ silnik pracuje dobrze. Czujnik ciśnienia?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 17 maja 2019, 21:26

Zmierzyłeś ciśnienie ?

VCDS- to nie wyrocznia.

jeżeli przejechałeś już tak kilkaset km to duze prawdopodobieństwo ze czujnik.

deyv_pl

Post autor: deyv_pl » 12 cze 2019, 17:58

Podpinam się i mam to samo. Olej na bagnecie max. Ale czy o wymianie czujnika nie świadczy komunikat "sensor" tak wyczytałem z instrukcji

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja