Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Grzejący się silnik

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
hattrick82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2012, 09:52
Lokalizacja: Wielkopolska

[A6 C5] Grzejący się silnik

Post autor: hattrick82 » 10 maja 2013, 18:07

Witam

Zwracam się z prośbą o poradę.
Mianowicie chodzi o a6 4.2 99'
Ostatnio (dokładnie wczoraj) zauważyłem podwyższoną temperaturę cieczy chłodzącej. W trakcie jazdy było OK (90 stopni) kiedy utknąłem w ulicznych korkach temperatura zaczęła powoli rosnąć aż do miej więcej 110 stopni (temperatura oleju tez się trochę podniosła w tym momencie) dodam że na zewnątrz było gorąco i na FIS pokazywało temperaturę na zewnątrz 28 stopni. Kiedy w końcu ruszyłem na dobre, po około 10 min jazdy ze średnią prędkością 70 km/h, temperatura spadła znów do 90. Zastanawia mnie z czego to mogło wynikać (zakładam że problem będzie się powtarzał). od czego zacząć poszukiwania ?

Będę wdzięczny za pomoc....

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 10 maja 2013, 18:17

Ustal kiedy miałeś ostatnio wymieniany płyn chłodniczy, możesz poczyścić cały układ chłodniczy, oraz obejrzyj chłodnicę z przodu, za atrapą czy nie jest zabrudzona prochem, muszkami itp.
110 stopni to już jest zbyt dużo <mysli> oby nie było jednak za dużo...
Warsztat, naprawy Audi A6.

hattrick82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2012, 09:52
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: hattrick82 » 11 maja 2013, 22:07

Chłodnica jest czysta , nie ma na niej żadnych zabrudzeń, a co do płynu to nie wiem kiedy był wymieniany - ale czy to możliwe, ze to wina cieczy chłodzącej, że silnik się grzeje???

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 11 maja 2013, 22:12

Może być wina też pompy wodnej, jest wyrobiona i na wolnych obrotach juz nie daje rady.
Warsztat, naprawy Audi A6.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 11 maja 2013, 22:20

hattrick82, a wentylatory sprawne <mysli> stałeś w korku temperatura wzrosła ruszyłeś to pęd powietrza ostudził silnik.

hattrick82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2012, 09:52
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: hattrick82 » 12 maja 2013, 10:22

Jeżeli chodzi o wentylatory to ten od klimy śmiga bardzo szybko a ten z wisko muszę jeszcze dokładnie sprawdzić - w sensie, że zrobię jakąś trasę, rozgrzeję silnik i po zgaszeniu go sprawdzę, czy wisko się zasprzęgla - czy jest opór przy próbie zakręcenia wiatrakiem czy chodzi luÂźno.

Osobiście to podejrzewam właśnie łożysko wiskotyczne na wentylatorze albo pompę wody.
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ?

[ Dodano: 2013-05-21, 19:35 ]
Dziś byłem u mechanika i tak jak podejrzewałem winowajcą okazuje się wiskoza na wentylatorze - gdy samochód jedzie jest OK, pęd powietrza chłodzi silnik, w trakcie stania w korku wiskoza się nie zasprzęgla i ma za małe obroty i nie daje rady schłodzić motoru.

Wymiana - ponoć problematyczna, bo trzeba rozbierać przód........swoją drogą zaczynam się zastanawiać, czy nie robić od razu rozrządu (we wrześniu mija 5 lat od ostatniej wymiany) za jedną rozbiórką.....

Jutro będę wiedział ile ta cała impreza będzie kosztować....
Może ktoś z Was robił ostatnio rozrząd + pompa wody w 4.2 - chętnie bym się dowiedział ile to was kosztowało, tak dla porównania.

[ Dodano: 2013-05-27, 22:42 ]
Witam

Wisko wymienione i autko śmiga jak marzenie ..... <rotfl>
Podczas postoju w korku nic się nie grzeje i cały czas trzyma 90 stopni.

Teraz silnik brzmi jeszcze lepiej, jak się przygazuje to wiatrak daje taką ilość powietrza, że jego szum potęguje ryk silnika i jest masakra hehe <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja