Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AUK 3.2 256 KM] stuki na cieplym silniku 3.2 fsi

Silniki benzynowe
okras-17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2013, 18:42
Lokalizacja: tomaszow maz York/UK

Post autor: okras-17 » 22 mar 2013, 15:58

dzieki panowie za pomoc <okok>

Xzibitxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 10 lut 2013, 10:47
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mielnik

Post autor: Xzibitxx » 03 maja 2013, 18:06

Ja również chciałem podziękować. W moim 3.2 jest identyczny odgłos, zachodziłem w głowe co to może być.
Teraz już wiem że nie mam się czym martwić. Pozdrawiam

Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Maksiu » 03 maja 2013, 22:28

Chodzi jak maszyna do szycia <rotfl>
Czy w środku auta to słychać? A ma ktoś link może do dÂźwięku stukających napinaczy?Abym wiedział czego nasłuchiwać.
Stoję przed ważnym wyborem zostać z C5 czy kupić klamota C6 diesla lub maszynę do szycia,ewentualnie nowsze C5 z końca produkcji albo zupełnie zapomnieć o Audi czego bym nie chciał robić.
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

MArbas01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: WWY/Mazowieckie

Post autor: MArbas01 » 13 maja 2013, 21:52

sry chłopaki ale mój tak nie napierdziela <mysli>
znacznie ciszej chodzi...
też tak cyka ale znacznie ciszej...

krisczarny85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krisczarny85 » 18 mar 2014, 20:13

Maksiu pisze:Chodzi jak maszyna do szycia <rotfl>
Czy w środku auta to słychać? A ma ktoś link może do d?więku stukających napinaczy?Abym wiedział czego nasłuchiwać.
Stoję przed ważnym wyborem zostać z C5 czy kupić klamota C6 diesla lub maszynę do szycia,ewentualnie nowsze C5 z końca produkcji albo zupełnie zapomnieć o Audi czego bym nie chciał robić.

A ma ktoś link może do dźwięku stukających napinaczy?Abym wiedział czego nasłuchiwać???

toksyczny1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 lut 2012, 14:35
Lokalizacja: Jasło

Post autor: toksyczny1981 » 21 lut 2015, 15:41

Podepnę się pot temat . U mnie napierdziela na wolnych ale ewidentnie przy lewej głowicy . Co to może być ?? Stukot nasila się od kiku tyś km .

sumo1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 lis 2015, 16:01
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: sumo1995 » 16 lis 2015, 18:10

tomekkk1 pisze:
0x4B25A pisze:
okras-17 pisze:jak chodzi na ssaniu to nie stuka a jak sie rozgrzeje zaczyna stukac
Miałem sugerować to co nasz kolega tomekkk1, ale zastanowiło mnie, że stuka tylko na ciepłym... chyba, że wcześniej jest niesłyszalne... <mysli>

Zacząłbym od porządnej diagnostyki VCDSem/VASem u porządnego fachowca... jeśli to jednak to co pisze Tomek, to trzeba to wszystko porządnie wyczyścić, najlepiej mechanicznie... osobiście słyszałem o jednym takim przypadku na Forum... właśnie w 3.2...
Postaram wyjaśnić ten proces w przystępny sposób czemu tak się w FSI dzieje:

W silnikach z wtryskiem pośrednim benzyna była wtryskiwana w kolektorze ssącym co sprzyjało utrzymaniu czystości (rozpuszczało olej, zapobiegało osadzaniu cząstek spalin). W silnikach z wtryskiem bezpośrednim wtryskiwacze dawkują bezpośrednio do cylindra. W silnikach doładowanych proces ten następuje znacznie wolniej niż w wolnossących.
Ponoć nowsze jednostki mają dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze, który zapobiega osadzaniu się oleju oraz cząstek spalin na ścianach kolektora.
W silnikach FSI trzeba dbać o układ recyrkulacji spalin oraz odpowietrzenie silnika.

Generalnie tak jak zaleca kolega 0x4B25A - diagnostyka na początek, nie tylko błędy, ale i bloki pomiarowe, logi.

Kolego okras-17, tak sobie teraz pomyślałem - nie sprecyzowałeś czy słychać to na jednej czy obu głowicach, może zaczął odzywać się rozrząd lub coś innego... Czyli wracamy z powrotem do porządnej diagnostyki.

Dankesz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 lis 2013, 21:36
Lokalizacja: Bolesławiec PL Terneuzen NL

Post autor: Dankesz » 18 lis 2015, 22:29

W <luzik> itam
Ja kolego mam 230 tys i podobny odgłos w serduszku. Te typy tak mają!!! Wymieniaj olej średnio co 12 tyś (dobry olej) . Nie szarżuj na zimnym, daj mu oddychnąć po jeżdzie a wszystko będzie ok!!!. Nie szukaj problemu chyba że masz za dużo kaski. Te silniki są bardzo fajne ale trzeba umieć je posiąść. Napinacz mi grzęzi od 150 tyś (czasami) i jakoś daje rade a po wymianie oleju przestaje. Nie słuchaj i nie szukaj problemów bo koszta są duże w naszych kochanych Audiczkach, jakiego typu by nie były. Pozdrawiam wszystkich i miłego użytkowania!!!!

MarciniaQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 16 paź 2019, 08:29
Lokalizacja: Mazowieckie obecnie DE

Post autor: MarciniaQ » 17 paź 2019, 22:16

Dotyczy wielu silników, kiedyś miałem a4 b6 2.0 ALT i też tak stukala chwilę na zimno.
Teraz mam a6 c6 3.2fsi i ten sam problem, taki urok.
cyt z instrukcji
"po uruchomieniu silnika jego praca chwilowo może być głośniejsza, ponieważ w układzie hydraulicznej kompensacji luzów zaworów musi się najpierw wytworzyć ciśnienie. Jest to zjawisko normalne i nie powinno budzić obaw".

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja