
[ AUK 3.2 256 KM] stuki na cieplym silniku 3.2 fsi
Chodzi jak maszyna do szycia
Czy w środku auta to słychać? A ma ktoś link może do dÂźwięku stukających napinaczy?Abym wiedział czego nasłuchiwać.
Stoję przed ważnym wyborem zostać z C5 czy kupić klamota C6 diesla lub maszynę do szycia,ewentualnie nowsze C5 z końca produkcji albo zupełnie zapomnieć o Audi czego bym nie chciał robić.

Czy w środku auta to słychać? A ma ktoś link może do dÂźwięku stukających napinaczy?Abym wiedział czego nasłuchiwać.
Stoję przed ważnym wyborem zostać z C5 czy kupić klamota C6 diesla lub maszynę do szycia,ewentualnie nowsze C5 z końca produkcji albo zupełnie zapomnieć o Audi czego bym nie chciał robić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
Maksiu pisze:Chodzi jak maszyna do szycia![]()
Czy w środku auta to słychać? A ma ktoś link może do d?więku stukających napinaczy?Abym wiedział czego nasłuchiwać.
Stoję przed ważnym wyborem zostać z C5 czy kupić klamota C6 diesla lub maszynę do szycia,ewentualnie nowsze C5 z końca produkcji albo zupełnie zapomnieć o Audi czego bym nie chciał robić.
A ma ktoś link może do dźwięku stukających napinaczy?Abym wiedział czego nasłuchiwać???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 lut 2012, 14:35
- Lokalizacja: Jasło
tomekkk1 pisze:Postaram wyjaśnić ten proces w przystępny sposób czemu tak się w FSI dzieje:0x4B25A pisze:Miałem sugerować to co nasz kolega tomekkk1, ale zastanowiło mnie, że stuka tylko na ciepłym... chyba, że wcześniej jest niesłyszalne...okras-17 pisze:jak chodzi na ssaniu to nie stuka a jak sie rozgrzeje zaczyna stukac![]()
Zacząłbym od porządnej diagnostyki VCDSem/VASem u porządnego fachowca... jeśli to jednak to co pisze Tomek, to trzeba to wszystko porządnie wyczyścić, najlepiej mechanicznie... osobiście słyszałem o jednym takim przypadku na Forum... właśnie w 3.2...
W silnikach z wtryskiem pośrednim benzyna była wtryskiwana w kolektorze ssącym co sprzyjało utrzymaniu czystości (rozpuszczało olej, zapobiegało osadzaniu cząstek spalin). W silnikach z wtryskiem bezpośrednim wtryskiwacze dawkują bezpośrednio do cylindra. W silnikach doładowanych proces ten następuje znacznie wolniej niż w wolnossących.
Ponoć nowsze jednostki mają dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze, który zapobiega osadzaniu się oleju oraz cząstek spalin na ścianach kolektora.
W silnikach FSI trzeba dbać o układ recyrkulacji spalin oraz odpowietrzenie silnika.
Generalnie tak jak zaleca kolega 0x4B25A - diagnostyka na początek, nie tylko błędy, ale i bloki pomiarowe, logi.
Kolego okras-17, tak sobie teraz pomyślałem - nie sprecyzowałeś czy słychać to na jednej czy obu głowicach, może zaczął odzywać się rozrząd lub coś innego... Czyli wracamy z powrotem do porządnej diagnostyki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lis 2013, 21:36
- Lokalizacja: Bolesławiec PL Terneuzen NL
W
itam
Ja kolego mam 230 tys i podobny odgłos w serduszku. Te typy tak mają!!! Wymieniaj olej średnio co 12 tyś (dobry olej) . Nie szarżuj na zimnym, daj mu oddychnąć po jeżdzie a wszystko będzie ok!!!. Nie szukaj problemu chyba że masz za dużo kaski. Te silniki są bardzo fajne ale trzeba umieć je posiąść. Napinacz mi grzęzi od 150 tyś (czasami) i jakoś daje rade a po wymianie oleju przestaje. Nie słuchaj i nie szukaj problemów bo koszta są duże w naszych kochanych Audiczkach, jakiego typu by nie były. Pozdrawiam wszystkich i miłego użytkowania!!!!

Ja kolego mam 230 tys i podobny odgłos w serduszku. Te typy tak mają!!! Wymieniaj olej średnio co 12 tyś (dobry olej) . Nie szarżuj na zimnym, daj mu oddychnąć po jeżdzie a wszystko będzie ok!!!. Nie szukaj problemu chyba że masz za dużo kaski. Te silniki są bardzo fajne ale trzeba umieć je posiąść. Napinacz mi grzęzi od 150 tyś (czasami) i jakoś daje rade a po wymianie oleju przestaje. Nie słuchaj i nie szukaj problemów bo koszta są duże w naszych kochanych Audiczkach, jakiego typu by nie były. Pozdrawiam wszystkich i miłego użytkowania!!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 paź 2019, 08:29
- Lokalizacja: Mazowieckie obecnie DE
Dotyczy wielu silników, kiedyś miałem a4 b6 2.0 ALT i też tak stukala chwilę na zimno.
Teraz mam a6 c6 3.2fsi i ten sam problem, taki urok.
cyt z instrukcji
"po uruchomieniu silnika jego praca chwilowo może być głośniejsza, ponieważ w układzie hydraulicznej kompensacji luzów zaworów musi się najpierw wytworzyć ciśnienie. Jest to zjawisko normalne i nie powinno budzić obaw".
Teraz mam a6 c6 3.2fsi i ten sam problem, taki urok.
cyt z instrukcji
"po uruchomieniu silnika jego praca chwilowo może być głośniejsza, ponieważ w układzie hydraulicznej kompensacji luzów zaworów musi się najpierw wytworzyć ciśnienie. Jest to zjawisko normalne i nie powinno budzić obaw".