Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AUK 3.2 256 KM] stuki na cieplym silniku 3.2 fsi

Silniki benzynowe
okras-17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2013, 18:42
Lokalizacja: tomaszow maz York/UK

[ AUK 3.2 256 KM] stuki na cieplym silniku 3.2 fsi

Post autor: okras-17 » 16 mar 2013, 13:50

witam
jestem nowy na forum
szukałem rozwiązania problemu w dziale lecz nie znalazłem jak chodzi na ssaniu to nie stuka a jak sie rozgrzeje zaczyna stukac tak by zawory ,nie pokazuje bledu moc bez zmian. Jak rano go krece to trwa to 2,3 sek a po rozgrzaniu na dotyk czy to cos powaznego dziekuje <mysli>

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: stuki na cieplym silniku 3.2 fsi

Post autor: Naprawa Audi A6 » 16 mar 2013, 14:12

okras-17 pisze:witam
jestem nowy na forum
szukałem rozwiązania problemu w dziale lecz nie znalazłem jak chodzi na ssaniu to nie stuka a jak sie rozgrzeje zaczyna stukac tak by zawory ,nie pokazuje bledu moc bez zmian. Jak rano go krece to trwa to 2,3 sek a po rozgrzaniu na dotyk czy to cos powaznego dziekuje <mysli>
Coś słabo szukałeś - wystarczy wpisać na forum lub w google "wady silników FSI", "nagar w kolektorze ssącym i na zaworach". Przejrzyj posty w tym dziale.

okras-17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2013, 18:42
Lokalizacja: tomaszow maz York/UK

Post autor: okras-17 » 16 mar 2013, 14:37

myslirz ze to nagar w kolektorze ssącym i na zaworach

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 16 mar 2013, 14:47

Niestety silnik FSI, pewnie z zachodu, czyli licznik kręcony, czyli 3 z przodu spokojnie, odma zapchana, olej idzie w dolot, kolektor nigdy nie czyszczony... Zawory się nie domykają więc je tłoki dopychają... Tak to wygląda w polskich realiach... To są skutki bezpośredniego wtrysku x przebieg auta - niestety.

Jeśli moc jeszcze nie spada to może nie jest tak źle, ale to narasta w czasie. Pilnować odmę regularnie przy FSI musi wejść w krew.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 16 mar 2013, 15:15

Gdzie dokladnie jest ta odma w 3,2 fsi?Czyscic to czyms?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 mar 2013, 15:26

okras-17 pisze:jak chodzi na ssaniu to nie stuka a jak sie rozgrzeje zaczyna stukac
Miałem sugerować to co nasz kolega tomekkk1, ale zastanowiło mnie, że stuka tylko na ciepłym... chyba, że wcześniej jest niesłyszalne... <mysli>

Zacząłbym od porządnej diagnostyki VCDSem/VASem u porządnego fachowca... jeśli to jednak to co pisze Tomek, to trzeba to wszystko porządnie wyczyścić, najlepiej mechanicznie... osobiście słyszałem o jednym takim przypadku na Forum... właśnie w 3.2...

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 16 mar 2013, 17:39

0x4B25A pisze:
okras-17 pisze:jak chodzi na ssaniu to nie stuka a jak sie rozgrzeje zaczyna stukac
Miałem sugerować to co nasz kolega tomekkk1, ale zastanowiło mnie, że stuka tylko na ciepłym... chyba, że wcześniej jest niesłyszalne... <mysli>

Zacząłbym od porządnej diagnostyki VCDSem/VASem u porządnego fachowca... jeśli to jednak to co pisze Tomek, to trzeba to wszystko porządnie wyczyścić, najlepiej mechanicznie... osobiście słyszałem o jednym takim przypadku na Forum... właśnie w 3.2...
Postaram wyjaśnić ten proces w przystępny sposób czemu tak się w FSI dzieje:

W silnikach z wtryskiem pośrednim benzyna była wtryskiwana w kolektorze ssącym co sprzyjało utrzymaniu czystości (rozpuszczało olej, zapobiegało osadzaniu cząstek spalin). W silnikach z wtryskiem bezpośrednim wtryskiwacze dawkują bezpośrednio do cylindra. W silnikach doładowanych proces ten następuje znacznie wolniej niż w wolnossących.
Ponoć nowsze jednostki mają dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze, który zapobiega osadzaniu się oleju oraz cząstek spalin na ścianach kolektora.
W silnikach FSI trzeba dbać o układ recyrkulacji spalin oraz odpowietrzenie silnika.

Generalnie tak jak zaleca kolega 0x4B25A - diagnostyka na początek, nie tylko błędy, ale i bloki pomiarowe, logi.

Kolego okras-17, tak sobie teraz pomyślałem - nie sprecyzowałeś czy słychać to na jednej czy obu głowicach, może zaczął odzywać się rozrząd lub coś innego... Czyli wracamy z powrotem do porządnej diagnostyki.

okras-17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2013, 18:42
Lokalizacja: tomaszow maz York/UK

Post autor: okras-17 » 16 mar 2013, 18:34

slychac po obu stronach taki klekot jakby zawory i nie wiem co robic ,a gdzie jest ta odma

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 17 mar 2013, 22:26

zapomnieliście, że taki klekot po obu stronach to normalna praca fsi
zimny silnik pracuje na wyższych obrotach więc może być mało słyszalny ale rozgrzany pracuje ok 700 obr/min i wtedy słychać bardzo wyraźnie

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 mar 2013, 22:34

coolmen77 pisze:zapomnieliście, że taki klekot po obu stronach to normalna praca fsi
zimny silnik pracuje na wyższych obrotach więc może być mało słyszalny ale rozgrzany pracuje ok 700 obr/min i wtedy słychać bardzo wyraźnie
Racja Kolego... tylko trudno to ocenić nie słysząc tego dźwięku... dlatego prośba do Ciebie okras-17, abyś nagrał ten dźwięk <okok>

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 17 mar 2013, 22:46

coolmen77 pisze:zapomnieliście, że taki klekot po obu stronach to normalna praca fsi
zimny silnik pracuje na wyższych obrotach więc może być mało słyszalny ale rozgrzany pracuje ok 700 obr/min i wtedy słychać bardzo wyraźnie
dokładnie tak jest mam R4 fsi i jak się rozgrzeje to tak pracuje tylko na wolnych obrotach.

okras-17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2013, 18:42
Lokalizacja: tomaszow maz York/UK

Post autor: okras-17 » 19 mar 2013, 19:25

nagralem

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 19 mar 2013, 20:46

okras-17, jak dla mnie wszystko jest <okok> Standardowa praca FSI...

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 19 mar 2013, 20:53

dokładnie kolego jakiś miesiąc temu byłem w aso i powiedzieli wszystko ok to fsi ;) taka praca na wolnych jest normalna <okok>

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 22 mar 2013, 04:22

Moj tez dokladnie tak chodzi, a niedawno w ASO mialem czyszczony nagar w kolektoze. Tak samo chodzi przed jak i teraz jezeli chodzi o sam odglos. Raczej nie ma sie o co martwic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl