Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Pęknieta obudowa rozrządu = większa moc?

Silniki wysokoprężne
harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 20:20

Panowie a wiec jestem po wiekszych ogledzinach, auto juz na kanale. Na zgaszonym wisko mozna krecic, z malym oporem ale palcem spokojnie sie pokreci. Sprawdzilem jeszcze czy uda mi sie je zatrzymaj na wolnych obrotach i o dziwo ni cholery zadnym prętem nie jestem w stanie tej reszty wentylatora zatrzymac (jak mialem e39 V8 to spokojnie paluszkiem zatrzymywalem wentyl) Jakieś nowe wnioski? Co do szumu to nie ma łopatek to i teraz szumu nie ma, mysle ze teraz chodzi prawidłowo? Youtube Wisko

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 29 kwie 2013, 20:25

I nie zatrzymasz tej reszty gdyż ma małą średnicę więc i siła do zatrzymania większa. Zewnętrzna średnica całego wentylatora jest sporo większa prawda?
Nie proponuję tej reszty zatrzymywać chyba, że masz skłonności masochistyczne :)

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 20:27

No wlasnie tez to tak sobie tlumacze... tylko dlaczego wczesniej nawet na zimniutkim silniku wisko wydawalo taki mega szum przy przyspieszaniu?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 kwie 2013, 20:39

Może to nie wisko hałasowało, tylko np. jakaś rolka napinająca ?

Ja nie zauważam jakiegos specjalnego szumu przy przyspieszaniu. Hałas w 2,5 TDI podobny do tego jak w 1,8T. Zreszta w obu przypadkach jakoś niespecjalnie zauważalny.
O! zauważalny to jest 2 bieg wentylatora klimy <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 20:47

no to nie mam bladego pojecia co tak szumialo, zaloze nowy wentyl na wisko i jesli dalej tak bedzie to zrobie filmik. Mozecie jeszcze Panowie pomoc z jakims tutorialem jak sie rozebrac cały przód ? nie moge nigdzie tego znaleźć na forum :(

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 29 kwie 2013, 21:16

harnasm, Zajrzyj do działu "Warsztat czyli zrób to sam" jakiś temat dotyczący wymiany rozrządu - znajdziesz fotostory jak zwalić przód na 100% <okok>

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 29 kwie 2013, 21:19

Dziwię się że odczucia masz jakby 40 KM przybyło. Po co ja chip tuning robiłem jak mogłem zdjąć wentylator i by było ze 180 kucyków <rotfl>
Wg mnie wisko to nie wypał, lepszy byłby elektryczny wentylator jak do klimy, po przekroczeniu jakiejś temperatury załączał by się i schłodził i po sprawie bez jakiś zbędnych sprzęgieł wiskotycznych. Np. w Audi A4 2.0 TDI CR nie ma wiska tylko wentylator elektryczny.

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 21:27

Martwi mnie tylko jedna rzecz, zaloze nowe łopatki, poskladam i dalej bedzie szumiec jakby bylo spiete na sztywno, co wtedy? ponowne rozbieranie i wymiana calego wisko?

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 29 kwie 2013, 21:39

harnasm, ze filmiku wnioskuje ze to raczej ladnie Turbo "szumi" :)
ps. kolorek Audi taki jak u mnie :p

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 22:54

ten szum to jest nic w porownaniu z tym jak wentyl od wisko byl caly, moge powiedziec ze szum byl jak 3/4 klimy, tak jakby zawial mega mocny wiatr, z rur wydechowych tez wypompowywalo mi sie wydaje... zaloze nowy wentyl i dalej tak bedzie co bedzie znaczyc ze...?

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 30 kwie 2013, 08:58

harnasm, wymien wisko z wiatrakiem na nowe lub uzywane <okok>

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 30 kwie 2013, 10:10

tak wlasnie zrobie, nie bede sie bawic. wisko jest takie samo do 150 i 180?

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 30 kwie 2013, 10:47

hmm <mysli> powinno byc takie same ale nie jestem pewien na 100% poczekaj na podpowiedzi innych <okok>

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 01 maja 2013, 13:38

Zrobione, wymieniłem tylko śmigło bo sprzęgła nigdzie nie mogłem na "już" dostać. Szumi jak szumiało i mocy mniej <uoee> chyba trzeba pomyśleć o jakimś mądrym wirusie, btw ile można wyciagnąć? Dla potomnych - wiatrak pasuje nawet od A4 2,5 TDI bo taki wlasnie założyłem :]

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 01 maja 2013, 19:25

harnasm, ja mam podkrecone do 179 KM :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja