[ AKN 2.5 150 KM] Pęknieta obudowa rozrządu = większa moc?
[ AKN 2.5 150 KM] Pęknieta obudowa rozrządu = większa moc?
Witam szanownych kolegów. Dzisiaj ruszajac energicznie spod świateł coś pięknie chrupnęło i wydało głośny dzwięk jakby pękającej butelki... Zatrzymałem sie i znalazlem rozsypane plastykowe części obudowy rozrządu. Auto dalej jezdzi normalnie a nawet o wiele lepiej, jakby mu ze 40KM dodało... Mam pytanko co dalej z tym fantem robic i dlaczego tak się stało oraz dlaczego auto jest teraz mocniejsze? Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
			
			
									
									
						- 
				
				tx-didi
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 611
 - Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
 - Imię: Tomasz
 - Rocznik: 1998
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Kraków
 
lepiej jezdzi, poniewaz nie ma oporow przy przepompowaniu ogromnej ilosci powietrza przez chlodnice - co robi sprawne wisko (zagrzane i przy calych lopatkachharnasm pisze:heh, miales racje, wczoraj bylo za ciemno i nie dojrzalem. nie ma ani jednej lopatki wentylatora... wymienie wentyl oraz obudowe rozrzadu i zobacze co tam sie jeszcze posypalo... moze mi tylko ktos wyjasnic dlaczego autko lepiej teraz jezdzi?
ktora oslonę od rozrzadu masz uszkodzona ?
- Motostacja pl
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 2092
 - Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
 - Imię: Motostacja
 - Rocznik: 2004
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.7TDI 163KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Kraków
 
Co do tego, że lepiej jeÂździ to jednak trudno się zgodzić z opiniami które prezentujecie:
? <szok>  <szok>  <szok> ).
Rozumiem, że to wszystko odczucia subiektywne, ale innych w tym wątku nie ma, więc oceniam to co jest
			
			
									
									harnasm pisze:o wiele lepiej, jakby mu ze 40KM dodało
Jak dla mnie to są 2 różne rzędy wielkości (wisko=40 KMtx-didi pisze:lepiej jezdzi, poniewaz nie ma oporow przy przepompowaniu ogromnej ilosci powietrza przez chlodnice
Rozumiem, że to wszystko odczucia subiektywne, ale innych w tym wątku nie ma, więc oceniam to co jest
Części samochodowe online - Motostacja pl
						- 
				
				tx-didi
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 611
 - Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
 - Imię: Tomasz
 - Rocznik: 1998
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Kraków
 
RomanS 
witaj
 
mysle ze zgodzimy sie ze jest wyrazna i odczuwalna roznica (z i bez wiska) - co bez problemu mozna doswiadczyc eksperymentalnie ....
oczywiscie przy zalozeniu ze wisko jest w 100% sprawne a silnik w 100% zagrzany.
natomiast deklaracje o 40 KM nalezy potraktowac 'z przymruzeniem oka', co zreszta doskonale wiesz
			
			
									
									
						witaj
mysle ze zgodzimy sie ze jest wyrazna i odczuwalna roznica (z i bez wiska) - co bez problemu mozna doswiadczyc eksperymentalnie ....
oczywiscie przy zalozeniu ze wisko jest w 100% sprawne a silnik w 100% zagrzany.
natomiast deklaracje o 40 KM nalezy potraktowac 'z przymruzeniem oka', co zreszta doskonale wiesz
- Jarecki
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 896
 - Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
 - Imię: Henryk
 - Rocznik: 1998
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.4 AGA 165KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Silesia
 - Kontakt:
 
harnasm, moze miales wczesniej juz uszkodzone wisko i bylo spiete na stale  
 pamietasz czy silnik pracowal-halasowal jak hmmm  
 powiedzmy silnik samolotu taki odglos zasysanego powietrza , gwizd szum  
  
A teraz gdy lopatki sie rozlecialy niszczac przy okazji oslone rozrzadu to silnik juz nie ma tego duzego oporu
 i masz te utracone koniki  
 
zobaczymy po ogledzinach![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
			
			
									
									
						A teraz gdy lopatki sie rozlecialy niszczac przy okazji oslone rozrzadu to silnik juz nie ma tego duzego oporu
zobaczymy po ogledzinach
szum o ktorym pisalem myslalem ze wynika z pracy turbinki, jak auto zaczynalo ciagnac to wtedy pojawial sie ten wiatr. jak wroce do domu to poruszam resztkami i zobaczymy. na 100% juz teraz moge powiedziec ze wisko nie krecilo na wolnych obrotach na maxa, na postoju bylo cichutko, dopiero w miare wkrecania silnika sie szum nasilal.
			
			
									
									
						
							








