Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.5tdi 150ps] ciężko pali tylko na zimnym

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[A6 C5 AKE 2.5TDI 2003r Quattro]Nie pali na zimnym

Post autor: Quattrorulezz » 02 sty 2011, 12:33

Podłączam się do temtu: Jak postoi cała noc to trzeba rzeźbić 5-10sek. Potem zawsze na dotyk. W przezroczystym wężu brak pęcherzyków powietrza. Przelewy powymieniane, zaworek od podgrzewacza na filtrze wymienieiony z opaskami na oryginał, filtr wymieniony na Mahle, w zbiorniku paliwa czysto, układ odpowietrzany kilkakrotnie. Nadal to samo. Czy ktoś już znalazł przyczynę tych anomalii? Ostattecznie pompa wtryskowa ale czytałem że i to nie którym nie pomogło. Ręce opadają. :-/

pozdrawiam

Dodam jeszcze że wymieniłem czujnik temperatury.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 15:00 przez Quattrorulezz, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 02 sty 2011, 13:01

ja zauważyłem, że np. przy mrozie -15 w nocy auto po jednym, dwóch podgrzaniach pali dopiero po 7-10 sekundach, a gdy podgrzeje 4-5 razy pali na strzał <ok>
Pozdrawiam
D@MI@N

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 02 sty 2011, 14:02

zernijcie chlopaki jeszcze, co pokazuja wasze czujniki temperatury (sterownik silnika, blok 007) zanim podejmiecie probe uruchomienia. Czujniczek potrafi zdrowo namieszac, zwlaszcza jak przy -15 pokazuje radosnie 20 stopni na plus......

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 02 sty 2011, 14:58

tx-didi pisze:zernijcie chlopaki jeszcze, co pokazuja wasze czujniki temperatury (sterownik silnika, blok 007) zanim podejmiecie probe uruchomienia. Czujniczek potrafi zdrowo namieszac, zwlaszcza jak przy -15 pokazuje radosnie 20 stopni na plus......
A zapomniałem dodać w moich wcześniejszych "wypocinach" że czujnik temperatury też wymieniłem na nowy oryginał żeby właśnie nie mieszał zwłaszcza że pokazywał bzdury zarówno na wskaźnikach jak i po podpięciu Vaga-a.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

krzychus3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2012, 01:59
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krzychus3 » 07 kwie 2013, 10:58

hm w moim przypadku przestały działac dwa czujniki , temp zewnetrzna od wrzesnia 2012 do dzis , byla zawsze w granicach -0,5 do +4 stopni.. Nawet przy tych mrozach -19 , auto ustawiłem tylem do gory , tak z gorki zeby ryj byl nizej tez nic nie dalo.. trzeba krecic z 5-6sekund i tak na poczatku zapyrka kreci kreci kreci i odpali, a pozniej to juz na strzal,, pecherzykó powietrza nie ma, nnowy filtr , przedwody , zbiornik full, swiece sprawdzałem wykrecałem kazda jedna grzeje, zalozylem nawet 92mm nowe (powinny bys 126mm) lecz na tych nowych nawet nie odpalil, wymieniłem wczoraj akumulator na nowy 100ah, 700A, tez nic nie dalo.. czujnik oleju i temperatury silnika ciagle stoi w miejscu , po dluzszej jezdzie temperatura jaka mi wykazał vag to 58*C , po ostrzejeszczej jezdzie jakoś wzrastała do 70*C, czy to czujnik? Wymieniałęm przeplywke jakoś w grudniu, czy może to byc spowodowane inna przeplywka? '

Gdzie szukac przyczyny bo szkoda mi rozrusznika.. :(

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 07 kwie 2013, 11:45

Zobacz na wskazania temperatury na Vagu w liczniku i ster. silnika (G2/G62) i porównaj wskazania. Jeżeli mocno się różnią to na 100% czujnik do wymiany (tylko na oryginał). Jeżeli silnik pomimo normalnej jazdy po kilkunastu minutach nie osiągnie ok 94st to raczej winny termostat. Skoro masz problemy z rozruchem to raczej czujnik (podaje fałszywą temp. i sterownik Âźle oblicza dawke na start). Możesz na próbę go odłączyć, wtedy sterownik zapoda dawkę syberyjską(-50st) i zobaczysz jak zapali. Oczywiście może być mnóstwo innych przyczyn ale akurat przepływkę zostawiłbym narazie w spokoju.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

krzychus3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2012, 01:59
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krzychus3 » 07 kwie 2013, 15:02

Quattrorulezz pisze:Skoro masz problemy z rozruchem to raczej czujnik (podaje fałszywą temp. i sterownik Âźle oblicza dawke na start). Możesz na próbę go odłączyć, wtedy sterownik zapoda dawkę syberyjską(-50st) i zobaczysz jak zapali. Oczywiście może być mnóstwo innych przyczyn ale akurat przepływkę zostawiłbym narazie w spokoju.
Kolego a możesz podać mi dokladna lokalizacje tego czujnika? tzn gdzie on sie dokladnie znajduje przy silniku czy gdzie i jakiego koloru jest , gdzie go odlaczyc? Dodam że jak jest na plusie tak z +7 jak dzis to auto nie grzeje swiec wgl nawet jak postoi tylko mrugnie kontrolka na chwile , natomiast jak jest tak lekko na minusie np minus 2 , to grzeje swiece normlanie , podgrzeje je 3-4 razy i to tez nic nie daje.

Mysle jeszcze zrobić logi przy rozruchu , tak jak ktos wczesniej pisal w temacie zeby sprawdzic czy powietrza nie ciagnie , kiedys ciagneło ale wymienilem filtr , przewody , pompke gumowa taka gruszkę również założoną mam Z ZAWORKIEM ZWROTNYM , od filtra do pompy przezroczysty przewod i widać ze powietrza nie ciągnie..

robertooo13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 mar 2013, 19:09
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: robertooo13 » 09 kwie 2013, 18:51

witam,mam ten sam problem od tygodnia,wymieniłem zawór w pompie i dałem zaworek zwrotny za filtrem w stronę pompy i dwa dni pod rząd kręciłem po jakieś10sek i dopiero odpalał dziś rano odziwo na dotyk ale w przerwie w pracy po 6godz.postoju znowu kreci 5-7sekund zobacze rano ale pewnie będzie lipa. nie mam już siły do tych mechaników podejrzewaja żeto korpus pompy sie rozsczelnił

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 09 kwie 2013, 19:54

krzychus3

do czujnika jest wyśmienity dostęp, ściągasz osłonę z góry twojego pięknego V6, po lewej od pompy wtryskowej (stojąc przed autem) na czarnej rurce będzie zielony czujnik 4 -ro pinowy. Jest kupe zdjęć na forum jego lokalizacji. Wymieniaj na zimnym silniku a nie uronisz ani kropli płynu bo wtedy w układzie będzie podciśnienie i płyn się cofnie zamiast wylewać. Jak go odłączysz to powinien ci grzać świece ok 10s. <szok>

robertooo13

zaworki zwrotne na zasilaniu z reguły nic nie dają bo zapowietrza się przez powrót i/lub uszczelnienie samej pompy. Może nie koniecznie korpus samego VP44 ale zimmering na wałku całkiem możliwe. Niestety w moim przypadku wymiana pompy na regenerowną nic nie zmieniła. :[ Także nie spieszyłbym się z targaniem pompy. Poczytaj posty o zapowietrzających się vp44, jest tego sporo.

powodzenia
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

krzychus3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2012, 01:59
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krzychus3 » 14 kwie 2013, 17:01

Czy Te dwa logi mają może coś wsplonego z odpaleniem fury? Czy dawka nie jest zbyt duża?


Log (1 - 013)

Ten podczas uruchamiania silnika,
Log (3 - 001,001)

w silniku były błędy:

523 Czujnik temp.powietrza zasysanego-G 42 przerwa lub zwarcie do plusa
550 Regulacja początku wtrysku różnica dorególowania
1441 Nie znany kod błędu nieprawidłowy sygnał - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1318 Sterownik pompy wtryskowej-J399 magistrala CAN brak sygnału - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY

Błędy skasowałem także juz nie powracają lecz nadal ciężko pali, wczoraj skasowałem błędy , zrobilem 400km , bledów brak lecz z rana zawsze trzeba go kręcić tak jak widać na logu 3 001,

proszę o porade

robertooo13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 mar 2013, 19:09
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: robertooo13 » 15 kwie 2013, 21:08

u mnie był ten 4 błąd i do tego jeszcze przepływomierz,postawiłem do mechanika i on badał furke przez 2dni i jego odpowiedz;żadnego bledu niema auto pali do max 2 obrotów rozrusznikiem zadzwon do mnie jak nie odpalisz to przyjade z kompem i go zapne wtedy bede wiedział gdzie szukać; użytkuje auto już 1tydzień i pali od kopa nie mam pojecia co mu było. może jakas wtyczka nie łączy albo jakas wilgoc

krzychus3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2012, 01:59
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krzychus3 » 15 kwie 2013, 22:11

robertooo13 pisze:u mnie był ten 4 błąd i do tego jeszcze przepływomierz,postawiłem do mechanika i on badał furke przez 2dni i jego odpowiedz;żadnego bledu niema auto pali do max 2 obrotów rozrusznikiem zadzwon do mnie jak nie odpalisz to przyjade z kompem i go zapne wtedy bede wiedział gdzie szukać; użytkuje auto już 1tydzień i pali od kopa nie mam pojecia co mu było. może jakas wtyczka nie łączy albo jakas wilgoc

Kolego, wszystko jest niby na cacy , każda wiązka , kabelek wszystko przeczyszczone podłączone podciśnienia, dziś sprawdzałem czujnik temperatury , ale z czujnikiem czy bez , problem z odpaleniem jest, kreci i tak łapie jak by paliwa nie dostawała , dlatego wrzuciłem te 2 logi , grupa 001 i grupa 013 i nie podobają mi się te wahania w 001 (mg) , mam kompa , kabelek, vaga 311n2 i polskiego 2.5/4.9, tak że nie ma konieczności jechania taki kawałek hehe , bardziej byłem specem od bmw (inpa,carsoft,dis) vaga za bardzo nie ogarniam ale nawet polski vag pokazał mi na czerwono duze wachania w silniku w grupie 013, jak sprawdzić dawkę startową i ewentualnie ja przestawić ? Błędów w silniku brak, czy raczej to nie to może być przyczyna? Dodam ze swiece mam dobrę , grzeją , powietrza w przewodzie paliwowym brak, filtry i przewody nowe pozatym , jak kreci kreci to kopci na siwo i jak zapali to duzo siwego dymu poleci , po chwil już nie kopci co mi sie podoba w 2.5TDI v6 że nie kopci na cieplym ani na trasie jak deptam to nie ma czarnej uny dymu za mna, (moj 1.9tdi dymił na czarno , a e39 530d na niebiesko )

loziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2011, 18:03
Lokalizacja: Lubin

Post autor: loziu » 16 kwie 2013, 20:47

hej kolego prawdopodobnie wtryski Ci leją mam ten sam problem rano chwile poszarpie i dymek bialy a jak odpale zgasze i ponowne zapale pali od strzał bez szarpania
ja wtryski wyciagam co 6 miesiecy i daje do sprawdzenia i zawsze min jeden kuleje

krzychus3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2012, 01:59
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krzychus3 » 28 kwie 2013, 14:01

a można jakoś sprawdzić przyczynę VAG-iem? Tak aby dojść czy to pompa czy wtryski czy moża kąt wtrysku? Bez sensu np robić pompę jeżeli jest dobra.. a do jakiego pompiarza by się nie zawiozło to każdy coś wynajdzie bo to przecież jest ich pieniądz ..

Owszem zauważyłem że dwa wtryski są mokre na około , i muszę dać je do sprawdzenia , a jaki koszt może byc orientacyjnie za sprawdzenie / ewentualną regeneracje? Dzwoniłem do jednego gościa co sie tym trudni to mówił ze za sprawdzenie 120zł od sztuki także wydać 720zł po czym okaże się że to pompa woła o pomoc jest bezsensowne.. Mam tydzień wolnego i chciałbym wkoncu zabrać sie za te usterkę cieżkiego odpalania i chmury dymku po odpaleniu..

Inkwizytor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2013, 08:44
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Inkwizytor » 28 kwie 2013, 14:39

powiem Ci tak:

regenerowałem wszystkie wtryski, następnie kolejnych 2 mechaników sprawdzało je i wszyscy stwierdzili, że są ok. Pompę również regenerowałem. ÂŚwiece oczywiście też wymienione i auto pali jak Tobie.
Puszcza białego dymka rano, póÂźniej pali na tyk.

Mając na uwadze powyższe, wtrysków bym nie ruszał, pompy również, gdyż przynajmniej u mnie to nic nie dało. Co może być problemem? Nie wiem, na razie walczę by przywrócić moc, póÂźniej będę się głowił nad odpalaniem ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga