Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 17 kwie 2013, 22:22

SEBIAN99 pisze:jak sprawdzić czy rzeczywiście jest to ASB??
Zdjąć górną osłonę silnika, wówczas w kilku miejscach będą widoczne nalepki z datą produkcji silnika.

farmer91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 20:41
Lokalizacja: PL

Post autor: farmer91 » 27 kwie 2013, 10:10

A więc jestem po wymianie całego kompletnego rozrządu i powiem tak, porównując stare napinacze z nowymi to niebo a ziemia. najmocniejszy jest najmniejszy napinacz od łańcucha pośredniego, nowy ciężko było zdusić dwoma rękoma, stary dawał się ścisnąć jedną, i to palcami. reszta podobnie się zachowywała, stare bardzo miękkie już, nowe twarde. teraz tylko czekać na zapakowanie silnika do komory i pierwsze ciche odpalenie <lol> w komorze silnik wydawał się wielki, po wyjęciu jak stał na wózku odwrotnie, jakiś mały ;p

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 27 kwie 2013, 11:19

farmer91 pisze:A więc jestem po wymianie całego kompletnego rozrządu i powiem tak, porównując stare napinacze z nowymi to niebo a ziemia. najmocniejszy jest najmniejszy napinacz od łańcucha pośredniego, nowy ciężko było zdusić dwoma rękoma, stary dawał się ścisnąć jedną, i to palcami. reszta podobnie się zachowywała, stare bardzo miękkie już, nowe twarde. teraz tylko czekać na zapakowanie silnika do komory i pierwsze ciche odpalenie <lol> w komorze silnik wydawał się wielki, po wyjęciu jak stał na wózku odwrotnie, jakiś mały ;p
To już masz teraz rozrząd dożywotnio :D
Kupowałeś ORI części ?

farmer91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 20:41
Lokalizacja: PL

Post autor: farmer91 » 27 kwie 2013, 11:30

taki, ori z ASO, dostałem rabat 15% :P cały komplet: napinacze, łańcuchy, ślizgi i zębatki.

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 27 kwie 2013, 11:33

to ile farmer 91 wyszly cie czesci z rabatem i jak go idzie uzyskac w aso;p.a ile by wyszly te czesci bez rabatu

farmer91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 20:41
Lokalizacja: PL

Post autor: farmer91 » 27 kwie 2013, 15:53

o rabat zapytałem po prostu i mi powiedział facet z serwisu że przy takim zamówieniu mogą dać 15% i to jest max bo więcej nie mogą. fakturę miałem na niecałe 5200zł ale brałem jeszcze trochę innych części, a sam rozrząd wyszedł jakoś 3300zł,z tym że to już po rabacie i bez VAT-u. jak znajdę fakturę to może póÂźniej wrzucę.

danielzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 29 kwie 2013, 09:05
Lokalizacja: żyrardów

Post autor: danielzi » 29 kwie 2013, 11:24

Mam pytanie czy wbijać sobie do głowy wymiane rozrządu jeśli to grzechotanie mam może raz na piętnaście odpalań. Na zimnym silniku zdarza się rzadko. przebieg 280tys autentyczny.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 29 kwie 2013, 11:35

danielzi pisze:Mam pytanie czy wbijać sobie do głowy wymiane rozrządu jeśli to grzechotanie mam może raz na piętnaście odpalań. Na zimnym silniku zdarza się rzadko. przebieg 280tys autentyczny.
Tzn, że napinacz już nie trzyma ...
Czyli, albo można z tym jeÂździć i się modlić, żeby nie przeskoczyło, albo wymienić i mieć spokój.

danielzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 29 kwie 2013, 09:05
Lokalizacja: żyrardów

Post autor: danielzi » 29 kwie 2013, 11:56

No tak. Tylko, że jak słyszałem to niektórym to przeskakuje przy każdym odpalaniu.

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 29 kwie 2013, 12:37

U mnie sie odzywa raz na jakis czas.Czasami 3 tygonie spokoju i potem z nikad a wymienilem jeden gorny.Nie zamiezam z tym nic robic jezeli sie rozsypie to wtedy bede myslal.

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 17 maja 2013, 08:45

Czy komuś przeskoczył łańcuszek? - jakieś potwierdzone przypadki?
czy tylko obawiacie się o to, że może tak się zdarzyć?
Pozdrawiam,

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 17 maja 2013, 09:09

były chyba dwa przypadki na forum

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 17 maja 2013, 09:33

Hipo pisze:Czy komuś przeskoczył łańcuszek? - jakieś potwierdzone przypadki?
czy tylko obawiacie się o to, że może tak się zdarzyć?
Aronowi z forum przeskoczył i jeszcze jednemu - nicku nie pamiętam. To są potwierdzone.
Popatrz sobie niemieckie aukcje na mobile.de czy innych tego typu, jest mnóstwo takich aut z uszkodzonym silnikiem. Najczęstszym przypadkiem jest właśnie przeskoczenie łańcucha lub wypalenie tłoka

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 17 maja 2013, 12:35

nikos pisze:
Hipo pisze:Czy komuś przeskoczył łańcuszek? - jakieś potwierdzone przypadki?
czy tylko obawiacie się o to, że może tak się zdarzyć?
Aronowi z forum przeskoczył i jeszcze jednemu - nicku nie pamiętam. To są potwierdzone.
Popatrz sobie niemieckie aukcje na mobile.de czy innych tego typu, jest mnóstwo takich aut z uszkodzonym silnikiem. Najczęstszym przypadkiem jest właśnie przeskoczenie łańcucha lub wypalenie tłoka
Nikos

popatrz sobie tez.. ile jest 3.0/2.7TDI sprzedawanych z przebiegiem ponad 250k km i wszytsko jezdzi <luzik> <luzik>

Jesli komus przeskoczyl, to oczywiscie wspolczuje.. ale 2 osoby na calym naszym forum?? Z tego powodu nie demonizowalbym i nie obawial sie tego. :)

PS. Moj zostal wymieniony w ramach gwarancji (kompletna gora), ale co z tego?? To jak z kobietami.. nigdy nie wiesz, na co/kogo trafisz ;p ;p ;p

farmer91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 20:41
Lokalizacja: PL

Post autor: farmer91 » 02 cze 2013, 15:09

co z popychaczami hydraulicznymi i dÂźwigienkami zaworowymi? jestem po wymianie całego kompletnego rozrządu i zastanawiałem się nad tym. jedni mówią że wymieniać dopiero gdy zaczną się odzywać, a inni że można się pokusić o wymianę przy ok 250-300 tys przebiegu, a koszt samych części ok +/- 1000zł w zależności od tego za ile uda się kupić poszczególne części, potrzeba 24 dÂźwigienki i popychacze. czy do wymiany trzeb ściągać wałki rozrządu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja