[ AGA 2.4 165 KM] 6 Błedow
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
[ AGA 2.4 165 KM] 6 Błedow
Witam od jakiegoś miesiąca mam dwa błędy:
17833-Elektrozawór przewietrzania z węglem aktyw. EVAP - zwarcie do masy
17923-Elektrozawór powietrza dolotowego 1 - zwarcie do masy
Wymieniłem ten zawór powietrza dolotowego jednak to nic nie dało i bład jest dalej.
W weekend pojawiły się kolejne dwa błędy:
16518-Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1 - brak sygnału BŁŁAD SPORADYCZNY
16538-Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału BĄŁAD SPORADYCZNY
Samochód trochę szarpał ale czasami chodził normalnie. Dzisiaj sprawdzałem działanie sond na vag scope i linia jest cały czas płaska czyli sondy nie pracują, założyłem jedna nowa sonde i dalej jest to samo. Nic nie działa
Na dodatek dzisiaj wieczorem wyskoczyły dwa kolejne błedy:
17930- Czujnik położenia wału korbowego CMP bank 2- uszkodzony
17927- Czujnik położenia wału korbowego CMP bank 1- uszkodzony
Po tych bledach samochód chodzi strasznie. Gaśnie, obroty falują czasami nawet nie idzie ruszyć z miejsca.
Nie wiem co jest grane ze od razu tyle błędów się pojawia.
Mam drugie ECU do samochodu i zmieniałem ale to tez nic nie dało.
Proszę o pomoc bo nie wiem co już robić.
Chyba jedyne co zostaje to rozwalać całą instalacje bo nie mam innego pomysłu.
17833-Elektrozawór przewietrzania z węglem aktyw. EVAP - zwarcie do masy
17923-Elektrozawór powietrza dolotowego 1 - zwarcie do masy
Wymieniłem ten zawór powietrza dolotowego jednak to nic nie dało i bład jest dalej.
W weekend pojawiły się kolejne dwa błędy:
16518-Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1 - brak sygnału BŁŁAD SPORADYCZNY
16538-Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału BĄŁAD SPORADYCZNY
Samochód trochę szarpał ale czasami chodził normalnie. Dzisiaj sprawdzałem działanie sond na vag scope i linia jest cały czas płaska czyli sondy nie pracują, założyłem jedna nowa sonde i dalej jest to samo. Nic nie działa
Na dodatek dzisiaj wieczorem wyskoczyły dwa kolejne błedy:
17930- Czujnik położenia wału korbowego CMP bank 2- uszkodzony
17927- Czujnik położenia wału korbowego CMP bank 1- uszkodzony
Po tych bledach samochód chodzi strasznie. Gaśnie, obroty falują czasami nawet nie idzie ruszyć z miejsca.
Nie wiem co jest grane ze od razu tyle błędów się pojawia.
Mam drugie ECU do samochodu i zmieniałem ale to tez nic nie dało.
Proszę o pomoc bo nie wiem co już robić.
Chyba jedyne co zostaje to rozwalać całą instalacje bo nie mam innego pomysłu.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2013, 19:17 przez 19Maaarcin89, łącznie zmieniany 1 raz.
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
Wiązke juz mam cala wyciagnietą i na pierwszy rzut oka wyglada oka ale jutro bede sprawdzal dokładnie i mam nadzieje ze cos znajde.
Jak mialem wiazke jeszcze w samochodzi to sprawdzalem w nastepujacy sposob:
Odpiąłem wtyczke od czujnika wału korbowego i ustawilem miernika w tryb pikania jak sie dotknie plus do minusa.
Do tego czujnika ida dwa kable plus podpiołem pod jeden a minus pod drugi i miernik pikał czyli wedlug mnie tak nie powinno byc czy sie myle??
Po odpieciu drugiej wtyczki pikania juz nie bylo, jak jedna wtyczka byla podlaczona to pikanie bylo a ja dwie odlaczone to nie bylo.
Nie wiem co juz o tym myslec...
Moze gdzies masy niema...
Cała wiazke przerabiac to strasznie duzo roboty
[ Dodano: 2013-04-18, 22:13 ]
Wiązke sprawdzilem cala dokladnie. Sprawdzilem wszystkie kable ze schematem na stole i wiazka wygladala jak nowa...
Dwa kable byly lekko przetarte to zainzolowałem.
Błedy sa caly czas...
Sondy nie działaja ale na moment czasami cos tam wskazuja.
Teraz pytanie jak sprawdzic dzialania sond??
Niemam pojecia co juz jest grane
To jest nie mozliwe ze poszly od razu dwie sondy i na dodatek czujniki od polozenia wału.
Co to wogole sa za czujniki?
Jak mialem wiazke jeszcze w samochodzi to sprawdzalem w nastepujacy sposob:
Odpiąłem wtyczke od czujnika wału korbowego i ustawilem miernika w tryb pikania jak sie dotknie plus do minusa.
Do tego czujnika ida dwa kable plus podpiołem pod jeden a minus pod drugi i miernik pikał czyli wedlug mnie tak nie powinno byc czy sie myle??
Po odpieciu drugiej wtyczki pikania juz nie bylo, jak jedna wtyczka byla podlaczona to pikanie bylo a ja dwie odlaczone to nie bylo.
Nie wiem co juz o tym myslec...
Moze gdzies masy niema...
Cała wiazke przerabiac to strasznie duzo roboty
[ Dodano: 2013-04-18, 22:13 ]
Wiązke sprawdzilem cala dokladnie. Sprawdzilem wszystkie kable ze schematem na stole i wiazka wygladala jak nowa...
Dwa kable byly lekko przetarte to zainzolowałem.
Błedy sa caly czas...
Sondy nie działaja ale na moment czasami cos tam wskazuja.
Teraz pytanie jak sprawdzic dzialania sond??
Niemam pojecia co juz jest grane
To jest nie mozliwe ze poszly od razu dwie sondy i na dodatek czujniki od polozenia wału.
Co to wogole sa za czujniki?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jeżeli od czasu do czasu coś pokazuje, to być może wiązka raz 'styka' a raz nie - uszkodzenie ciężkie do ogarnięcia. Możesz na próbą zrobić 'obejście' oryginalnej wiązki. NP pociągnij kable na krótko do oryginalnego złącza ECU. Jeżeli błąd zniknie to będzie jednoznacznie wskazywało na wiązkę.19Maaarcin89 pisze:Sondy nie działaja ale na moment czasami cos tam wskazuja.
Teraz pytanie jak sprawdzic dzialania sond??
Sonda ma 4 styki (przynajmniej u mnie na schemacie tak jest ), dwa z nich 1 i 2 są stykami obwodu grzałki (czyli na zimnym silniku musi pojawiać się tam napięcie - nie powiem ci jakie oraz na jak długo, natomiast 3 i 4 są stykami sygnałowymi. Jako że nie miałem wcześniej przypadku z padniętymi 2 sondami na raz, ja po prostu przepinałem je miejscami, jak błąd 'zmieniał' stronę to wiedziałem już co jest grane
W vagu, nie wiem jak będzie u Ciebie, ale grupy 32, 01, 33 i jeszcze pewnie w kilku innych miejscach
Wiele rzeczy jest możliwe, jednakże taki przypadek wydaje się bardzo mało prawdopodobny.19Maaarcin89 pisze:To jest nie mozliwe ze poszly od razu dwie sondy i na dodatek czujniki od polozenia wału.
Z tego co pamiętam, czujniki te mierzą położenie wałków rozrządu (czujniki halla -http://pl.wikipedia.org/wiki/Hallotron). Z tego co widzę po schematach na 3 pin złączu powinien być stały + na konektorze 1, stała GND dla konektorze 3 i pojawiać się sygnał na konektorze 219Maaarcin89 pisze:Co to wogole sa za czujniki???
Jeżeli wyskoczyło Ci tyle błędów na raz sprawdÂź dobrze połączanie GND do silnika, gdzieś czytałem że 'słaby' styk może być Âźródłem wielu problemów.
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
Dzieki wielke za odpowiedz.
Piszesz ze czujnik halla ale mi wyskakuje czujnik połozenia wału a czy to nie jest ten czujnik co jest przy skrzyni biegow??
Wydaje mi sie jak by byl czujnik halla to by wyskoczyl bład czujnik wałka rozrządu a nie wału ale moze sie myle...
Tylko za wyskoczyly dwa błedy wału a przeciez czujnik wału jest tylko jeden...
W ktorym miejscu jest podłaczony GND do silnika??
Bo od wiazki idzie tylko jeden kabel masowy ktory jest podlaczony od budy samochodu kolo zbiorniczka płynu chłodzącego a do silnika zadna masa nie jest podlaczona....
Nie wiem co mam teraz zrobic czy kupic wiazke jakas urzywana czy od razu kupowac wszystkie czujniki...
Sondy nie sa wcale takie tanie zeby kupowac w ciemno /
Ale dałes mi dobry pomysl zeby podłaczyc jedną sonde na krotko, mam schemat to bez problemu podłacze na krotko i zobaczymy czy bedzie dobrze...
W bloku 001 jakie wartosci powinny wskazywac sondy na wolnych obrotach?? Bo u mnie jest 0% i czasami jak przykazuje cos innego wskoczy ale na wolnych zawsze jest 0%
Moze zrobic jakies logi?? Czy to nic nie da??
Piszesz ze czujnik halla ale mi wyskakuje czujnik połozenia wału a czy to nie jest ten czujnik co jest przy skrzyni biegow??
Wydaje mi sie jak by byl czujnik halla to by wyskoczyl bład czujnik wałka rozrządu a nie wału ale moze sie myle...
Tylko za wyskoczyly dwa błedy wału a przeciez czujnik wału jest tylko jeden...
W ktorym miejscu jest podłaczony GND do silnika??
Bo od wiazki idzie tylko jeden kabel masowy ktory jest podlaczony od budy samochodu kolo zbiorniczka płynu chłodzącego a do silnika zadna masa nie jest podlaczona....
Nie wiem co mam teraz zrobic czy kupic wiazke jakas urzywana czy od razu kupowac wszystkie czujniki...
Sondy nie sa wcale takie tanie zeby kupowac w ciemno /
Ale dałes mi dobry pomysl zeby podłaczyc jedną sonde na krotko, mam schemat to bez problemu podłacze na krotko i zobaczymy czy bedzie dobrze...
W bloku 001 jakie wartosci powinny wskazywac sondy na wolnych obrotach?? Bo u mnie jest 0% i czasami jak przykazuje cos innego wskoczy ale na wolnych zawsze jest 0%
Moze zrobic jakies logi?? Czy to nic nie da??
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
To na bank sygnały pozycji wałków rozrządu:19Maaarcin89 pisze:Piszesz ze czujnik halla ale mi wyskakuje czujnik połozenia wału a czy to nie jest ten czujnik co jest przy skrzyni biegow??
Wydaje mi sie jak by byl czujnik halla to by wyskoczyl bład czujnik wałka rozrządu a nie wału ale moze sie myle...
Tylko za wyskoczyly dwa błedy wału a przeciez czujnik wału jest tylko jeden...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17930/P1522
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 519/005401
Kwestia tłumaczenia błędów w bibliotece Twojego programu (nie pierwszy raz były by mylące )
Na 100% jest przykręcona do silnika koło zbiorniczka wyrównawczego, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie aby tymczasowo przykręcić po jakąś śrubę przewód GND prosto od AKU.19Maaarcin89 pisze:W ktorym miejscu jest podłaczony GND do silnika??
Bo od wiazki idzie tylko jeden kabel masowy ktory jest podlaczony od budy samochodu kolo zbiorniczka płynu chłodzącego a do silnika zadna masa nie jest podlaczona....
Mogę się mylić ale u Ciebie występują 4 sondy? Jeżeli tak to zawsze możesz pozamieniać je miejscami (są 2 typy, przed katalizatorem i za katalizatorem)19Maaarcin89 pisze:Nie wiem co mam teraz zrobic czy kupic wiazke jakas urzywana czy od razu kupowac wszystkie czujniki...
Sondy nie sa wcale takie tanie zeby kupowac w ciemno /
Używana wiązka też troszkę może kosztować. Ja bym spróbował wszelkich możliwości zanim zdecydowałbym się na zakup
Powinno być 0%, jednakże od czasu do czasu powinno zmienić się na wartość > i < od zero. Stała wartość oznacza idealny skład mieszanki (Stosunek powietrza do paliwa) jednakże taka sytuacja wydaje się mało prawdopodobna19Maaarcin89 pisze:W bloku 001 jakie wartosci powinny wskazywac sondy na wolnych obrotach?? Bo u mnie jest 0% i czasami jak przykazuje cos innego wskoczy ale na wolnych zawsze jest 0%
Kolega zagór może mieć rację i Twoje problemy przynajmniej częściowo mogą być związane z LPG
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
Bede probował z masa, podepne od aku od razu do silnika i zobaczymy.
Mam na szczęście tylko 2 sondy, bylem sie dzisiaj pytac w hurtowni 295zl jedna (boscha)
Mam lpg ale jak wyciagalem wiazke to caly gaz mam wyciagniety i lezy w garazu a teraz wiazke podłaczylem bez wiazki lpg, to dalej moze byc problem z lpg???
Moze jest jakis zakład to sie zajmuj badaniem sond, bo taniej by bylo je sprawdzic niz wydawac 600zl na nowe.
Od dawna mam jeszcze jeden bład:
17800 - czujnik położenia wałka rozrządu , przerwa w obwodzie lub zwarcie do (+)
Ten bład mam od kad kupilem samochod czyli prawie dwa lata ale chodzil caly czas dobrze...
Myslalem ze ten bład jest wlasnie od czujnika halla a tamte dwa co mi teraz wyskoczyly to od czegos innego są.
To albo te dwa nowe bledy to czujniki halla albo ten stary 17800 to jakis inny czujnik ale wszyscy na forum mi pisali ze to wlasnie jest hall.
Nie mam pojecia co sie dzieje z tym samochodzem
Najtaniej by bylo wymienic cala wiazke bo na allegro sa od 100 do 300zl ale moze jest taka opcja ze jest jakies zwarcie w kabinie czy to nie mozliwe???
Ide do garażu moze cos dam rade zrobic
Mam na szczęście tylko 2 sondy, bylem sie dzisiaj pytac w hurtowni 295zl jedna (boscha)
Mam lpg ale jak wyciagalem wiazke to caly gaz mam wyciagniety i lezy w garazu a teraz wiazke podłaczylem bez wiazki lpg, to dalej moze byc problem z lpg???
Moze jest jakis zakład to sie zajmuj badaniem sond, bo taniej by bylo je sprawdzic niz wydawac 600zl na nowe.
Od dawna mam jeszcze jeden bład:
17800 - czujnik położenia wałka rozrządu , przerwa w obwodzie lub zwarcie do (+)
Ten bład mam od kad kupilem samochod czyli prawie dwa lata ale chodzil caly czas dobrze...
Myslalem ze ten bład jest wlasnie od czujnika halla a tamte dwa co mi teraz wyskoczyly to od czegos innego są.
To albo te dwa nowe bledy to czujniki halla albo ten stary 17800 to jakis inny czujnik ale wszyscy na forum mi pisali ze to wlasnie jest hall.
Nie mam pojecia co sie dzieje z tym samochodzem
Najtaniej by bylo wymienic cala wiazke bo na allegro sa od 100 do 300zl ale moze jest taka opcja ze jest jakies zwarcie w kabinie czy to nie mozliwe???
Ide do garażu moze cos dam rade zrobic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 kwie 2013, 20:34
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
19Maaarcin89 po pierwsze po co od razu kupować wiązkę. Jak kupisz używaną to też nie wiesz co w niej siedzi. Jak masz schematy przemierz ją dokładnie miernikiem od wtyczki sondy do złącza w ECU.
Po drugie aby prawidłowo zdiagnozować sondę należy to zrobić pod obciążeniem i za pomocą oscyloskopu...
SprawdÂź też wszystkie punkty masy w komorze silnika.
pozdr
Po drugie aby prawidłowo zdiagnozować sondę należy to zrobić pod obciążeniem i za pomocą oscyloskopu...
SprawdÂź też wszystkie punkty masy w komorze silnika.
pozdr
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pleciesz bzdety kolegogentelman pisze:Po drugie aby prawidłowo zdiagnozować sondę należy to zrobić pod obciążeniem i za pomocą oscyloskopu...
Sonda ma pracować już w fazie biegu jałowego silnika, kilkanaście sek od uruchomienia zimnego silnika.
Pod obciążeniem (a właściwie na wyższych obrotach ale na N), można sprawdzić czas oscylacji, czyli zmian ubogo-bogato.
- 19Maaarcin89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Chełmno
Wiązka byla sprawdzona dokładnie miernikiem i wedlug mnie jest dobra ale jednak zdecydowałem sie na zakup urzywaniej z allegro za 80zl.
Nie chcialem kupowac innej ale chce zrobic porzadek z podlaczeniem instalacji gazowej a stara wiazka jest cała porozrywana i poklejona przez gazownika.
Pare błedow udało mi sie usunąć po podlaczeniu dodatkowej masy do silnika.
Błedy od połozenia wału korbowego juz sie nie pojawiaja i tak samo od evap i elektrozaworu powietrza dolotowego.
Jednak caly czas wyskakuja bledy od sond.
Jeden bład wyskakuje ze sonda nie aktywna a drugi ze słaby sygnal z sondy.
Dzisiaj zamowilem dwie sondy i bede wymienial na nowe.
Mam nadziej ze sytuacja sie poprawi po zmianie sond i wiazki.
Dzieki wszystki za podpowiedzi
Nie chcialem kupowac innej ale chce zrobic porzadek z podlaczeniem instalacji gazowej a stara wiazka jest cała porozrywana i poklejona przez gazownika.
Pare błedow udało mi sie usunąć po podlaczeniu dodatkowej masy do silnika.
Błedy od połozenia wału korbowego juz sie nie pojawiaja i tak samo od evap i elektrozaworu powietrza dolotowego.
Jednak caly czas wyskakuja bledy od sond.
Jeden bład wyskakuje ze sonda nie aktywna a drugi ze słaby sygnal z sondy.
Dzisiaj zamowilem dwie sondy i bede wymienial na nowe.
Mam nadziej ze sytuacja sie poprawi po zmianie sond i wiazki.
Dzieki wszystki za podpowiedzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 kwie 2013, 20:34
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
Zagór z pełnym szacunkiem ale nie o to chodzi kiedy się włącza sonda (co też jest ważne) ale jak ona pracuje. Sygnał z sondy należy sprawdzić w czasie jazdy, pod obciążeniem a nie na N. Podczas maksymalnego przyspieszania napięcie powinno być stałe ~0,8V. Podczas hamowania silnikiem powinno być ~0V.
Oczywiście podane wartości mogą się nieznacznie różnić w zależności czy to jest sonda cyrkonowa, planarna, palcowa itd.
Częstotliwość zmian napięcia sondy min. 0,5Hz, przynajmniej 1 zmiana na 2s.
A tak w ogóle należy dokładniej czytać, bo ja pisałem o diagnostyce a nie o jej pracy...
pozr
Oczywiście podane wartości mogą się nieznacznie różnić w zależności czy to jest sonda cyrkonowa, planarna, palcowa itd.
Częstotliwość zmian napięcia sondy min. 0,5Hz, przynajmniej 1 zmiana na 2s.
A tak w ogóle należy dokładniej czytać, bo ja pisałem o diagnostyce a nie o jej pracy...
pozr
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wszytsko co napisałeś to prawda, ale ta diagnostyka którą opisałeś, to żaden test sondy, a bardziej składu mieszanki w OL i CO, i samej strategii sterowania CO.gentelman pisze:Zagór z pełnym szacunkiem ale nie o to chodzi kiedy się włącza sonda (co też jest ważne) ale jak ona pracuje. Sygnał z sondy należy sprawdzić w czasie jazdy, pod obciążeniem a nie na N. Podczas maksymalnego przyspieszania napięcie powinno być stałe ~0,8V. Podczas hamowania silnikiem powinno być ~0V.
Oczywiście podane wartości mogą się nieznacznie różnić w zależności czy to jest sonda cyrkonowa, planarna, palcowa itd.
Częstotliwość zmian napięcia sondy min. 0,5Hz, przynajmniej 1 zmiana na 2s.
A tak w ogóle należy dokładniej czytać, bo ja pisałem o diagnostyce a nie o jej pracy...
pozr
Sondy nie pracują w aucie albo w OL albo w CO (co więcej sterownika silnika nie interesuje wcale jakie wartości napięcia ma sonda w tych trybach, doskonale to widać w podglądzie na STFT w czasie pracy w OL i CO), silnik większość czasu pracy spędza w zakresie CL i tylko w tym zakresie prawidłowe wskazania z sondy są dla ECU niezbędne do prawidłowego sterowania składem mieszanki, i test sondy należy wykonać w takim zakresie.
Część skanerów OBD ma nawet opisaną taką procedurę do testu sondy - Skrzynia N, silnik 2,5-3k rpm utrzymane stabilnie i sprawdzamy czas oscylacji, oraz napięcia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga