Witam
Mam pytanie dotyczące wyciekającego oleju.Auto stoi u mechanika i oto jego diagnoza. Najpierw zdjęcie pasa przedniego 180zł (demontaż i montaż) ,rozpięcie rozrządu 360zł (montaż- demontaż ) i uszczelnienie "fazatorów" 700zł. Domyślam się , że "fazator" to urządzenie od zmiennych faz rozrządu . Dalszy wywód mechanika to: jak cieknie z pod "fazatora " to da się uszczelnić , ale jak cieknie z samych "fazatorów" to lepiej wymienić silnik .Moje pytanie to:
-czy faktycznie z tym "fazatorem" to taki problem
-czy trzeba wyciągać wałki rozrządu aby to uszczelnić
-czy jak cieknie z "fazatorów" to silnik do wymiany
-czy cena jest adekwatna do wykonanej roboty
[ AQD 2.8 193 KM] Cieknący olej
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Wiesz dokladnie jak wyglada ta czesci w silniku miedzy która cieknie? Jezeli to napinacz łańcuszka to da się to uszczelnić bez ściągania rozrządu, sam przerabiałem u siebie wycieki oleju i chyba powymienialem juz wszystkie uszczelki oprocz uszczelki miski i glowic
Z tego co pamietam to jedyna uszczelka na glowicy gdzie moze cieknac i trzeba sciagac rozrzad to simering na walku i to wszystko
a ceny wg mnie troszke kosmiczne, wymiana rozrzadu to koszt ok 300zł (ściągniecie przodu, wymiana pompy wody, napinacza, montaż calosci)...


Ostatnio zmieniony 12 kwie 2013, 21:13 przez Frugo1, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeszcze nie widziałem.Do tej pory jest ściągnięty pas przedni ( zderzak,lampy ,chłodnice i osłony paska rozrządu) i tam gdzie są koła od wałków rozrządu są takie czarne osłony.Z pod tych osłon właśnie wycieka olej.Aby dokładnie to zdiagnozować trzeba rozpiąć rozrząd i zdjąć te osłony.Na tym etapie zostały wstrzymane prace , aby podjąć decyzję co dalej robić .Generalnie wygląda to tak jakby ciekło z pod tych kół od wałków rozrządu.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn





- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Pozostale 20% to simering na walku ( wtedy wlasnie trzeba sciagac rozrzad) ale to rzadko kiedy puszcza, w 80 % to własnie cieknie z tego półksiężyca i od tego dobrze by bylo zaczac bo koszt znikomy w porownaniu z simeringiem gdzie trzeba sciagac rozrzad
Jeszcze sprawdz odmy czy nie masz cisnienia pod korkiem, najlepiej na pracujacym silniku odkrecic korek od oleju - Jak zasysa to jest ok, jak "wypycha" korek to cos nie tak z odpowietrzeniem i dlatego bedzie wywalac olej( tak jak w moim temacie -link wczesniej ) 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
możę nie zaczynać od strony dupy.
tylko sprawdzic stan odpowietrzenia silnika " odmy i ezektor najprawdopodobniej zabity syfem i wali olej wszystkimi możliwymi miejscami .
po takie operacji umyć silnik i czesto okazuje się ze żadne uszczelnienie nie jest potrzebne .
te silniki nie są podatne na wycieki -przy prawidłowej obsłudze i serwisowaniu oczywiście .a tu okazuje się żę pseudo niedouczony mechanik chce pruć rozrząd -zgroza .ale przypuszczam żę to tani mechanik
tylko sprawdzic stan odpowietrzenia silnika " odmy i ezektor najprawdopodobniej zabity syfem i wali olej wszystkimi możliwymi miejscami .
po takie operacji umyć silnik i czesto okazuje się ze żadne uszczelnienie nie jest potrzebne .
te silniki nie są podatne na wycieki -przy prawidłowej obsłudze i serwisowaniu oczywiście .a tu okazuje się żę pseudo niedouczony mechanik chce pruć rozrząd -zgroza .ale przypuszczam żę to tani mechanik
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Mi ta osłona przeszkadzała i ją poluzowałem co mi ułatwiło wymianę. Trzeba zdjec zewnetrzna oslone od rozrzadu, i pomiedzy kolem odkrecic srubke od oslony( wystarczy troszke poluzowac. Widać te srubki na tym foto: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2544432.html jedna pod kolem rozrzadu a druga na lewo (dobrze by było najpierw poluzować oslone a pozniej sciagac pokrywe)jgdarek pisze:Jeszcze jedno pytanko.Czy przy wymianie uszczelki z przodu z lewej strony , ta czarna osłona od rozrządu nie będzie przeszkadzać ? I czy jak jest pasek rozrządu założony to czy można unieść ten element wyżej niż 3mm ?
