Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AQD 2.8 193 KM] Cieknący olej

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
jgdarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2012, 20:03
Lokalizacja: DOLNOŚLĄSKIE

[ AQD 2.8 193 KM] Cieknący olej

Post autor: jgdarek » 12 kwie 2013, 19:16

Witam
Mam pytanie dotyczące wyciekającego oleju.Auto stoi u mechanika i oto jego diagnoza. Najpierw zdjęcie pasa przedniego 180zł (demontaż i montaż) ,rozpięcie rozrządu 360zł (montaż- demontaż ) i uszczelnienie "fazatorów" 700zł. Domyślam się , że "fazator" to urządzenie od zmiennych faz rozrządu . Dalszy wywód mechanika to: jak cieknie z pod "fazatora " to da się uszczelnić , ale jak cieknie z samych "fazatorów" to lepiej wymienić silnik .Moje pytanie to:
-czy faktycznie z tym "fazatorem" to taki problem
-czy trzeba wyciągać wałki rozrządu aby to uszczelnić
-czy jak cieknie z "fazatorów" to silnik do wymiany
-czy cena jest adekwatna do wykonanej roboty

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 12 kwie 2013, 19:36

Wiesz dokladnie jak wyglada ta czesci w silniku miedzy która cieknie? Jezeli to napinacz łańcuszka to da się to uszczelnić bez ściągania rozrządu, sam przerabiałem u siebie wycieki oleju i chyba powymienialem juz wszystkie uszczelki oprocz uszczelki miski i glowic :> Z tego co pamietam to jedyna uszczelka na glowicy gdzie moze cieknac i trzeba sciagac rozrzad to simering na walku i to wszystko :) a ceny wg mnie troszke kosmiczne, wymiana rozrzadu to koszt ok 300zł (ściągniecie przodu, wymiana pompy wody, napinacza, montaż calosci)...
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2013, 21:13 przez Frugo1, łącznie zmieniany 1 raz.

jgdarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2012, 20:03
Lokalizacja: DOLNOŚLĄSKIE

Post autor: jgdarek » 12 kwie 2013, 20:30

Jeszcze nie widziałem.Do tej pory jest ściągnięty pas przedni ( zderzak,lampy ,chłodnice i osłony paska rozrządu) i tam gdzie są koła od wałków rozrządu są takie czarne osłony.Z pod tych osłon właśnie wycieka olej.Aby dokładnie to zdiagnozować trzeba rozpiąć rozrząd i zdjąć te osłony.Na tym etapie zostały wstrzymane prace , aby podjąć decyzję co dalej robić .Generalnie wygląda to tak jakby ciekło z pod tych kół od wałków rozrządu.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 12 kwie 2013, 20:47

<uoee> lipa, przeczytaj ten temat : a6-c5-v6-wymiana-uszczelek-napinacza-la ... 33,15.htma dokladnie tam gdzie sa zdjecia i :"Uszczelki pod nastawnik wałka rozrządu" obstawiam ze na 80 % u Cb z tego cieknie(a dokladnie z tego pół ksiezyca) i cala ta robota jest niepotrzebna :( sam to wymienialem u siebie i tez mialem zlany caly silnik i ta oslone ale rozrzadu nie sciagalem . Kosztowalo to na jedna glowice 27zł + sylikon.na poczatek dobrze bylo by to wymienic a potem rozwalac rozrzad <zalamka>. A tutaj jest temat gdzie ja sie z tym meczylem ale dzieki pomocy kolegów z forum udalo mi sie wszystko uszczelnic :p : -aga-24-165-km-wycieki-oleju-duze-cisni ... t43206.htm na pierwszej stronie jest opisane co i jak i koledzy napisali jakie uszczelki , gdzie sa i po ile :)

jgdarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2012, 20:03
Lokalizacja: DOLNOŚLĄSKIE

Post autor: jgdarek » 18 kwie 2013, 21:35

Dzięki za odpowiedz.
Dzisiaj zabrałem auto od mechanika.Przestudiowałem te linki i zabieram się do roboty.Powiedz mi a co z pozostałymi 20%. Jak to nie uszczelka pod nastawnikiem to co jeszcze zostało?

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 19 kwie 2013, 09:05

Pozostale 20% to simering na walku ( wtedy wlasnie trzeba sciagac rozrzad) ale to rzadko kiedy puszcza, w 80 % to własnie cieknie z tego półksiężyca i od tego dobrze by bylo zaczac bo koszt znikomy w porownaniu z simeringiem gdzie trzeba sciagac rozrzad :) Jeszcze sprawdz odmy czy nie masz cisnienia pod korkiem, najlepiej na pracujacym silniku odkrecic korek od oleju - Jak zasysa to jest ok, jak "wypycha" korek to cos nie tak z odpowietrzeniem i dlatego bedzie wywalac olej( tak jak w moim temacie -link wczesniej ) :)

jgdarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2012, 20:03
Lokalizacja: DOLNOŚLĄSKIE

Post autor: jgdarek » 20 kwie 2013, 20:11

Jeszcze jedno pytanko.Czy przy wymianie uszczelki z przodu z lewej strony , ta czarna osłona od rozrządu nie będzie przeszkadzać ? I czy jak jest pasek rozrządu założony to czy można unieść ten element wyżej niż 3mm ?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 kwie 2013, 20:29

możę nie zaczynać od strony dupy.
tylko sprawdzic stan odpowietrzenia silnika " odmy i ezektor najprawdopodobniej zabity syfem i wali olej wszystkimi możliwymi miejscami .
po takie operacji umyć silnik i czesto okazuje się ze żadne uszczelnienie nie jest potrzebne .
te silniki nie są podatne na wycieki -przy prawidłowej obsłudze i serwisowaniu oczywiście .a tu okazuje się żę pseudo niedouczony mechanik chce pruć rozrząd -zgroza .ale przypuszczam żę to tani mechanik

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 21 kwie 2013, 06:57

jgdarek pisze:Jeszcze jedno pytanko.Czy przy wymianie uszczelki z przodu z lewej strony , ta czarna osłona od rozrządu nie będzie przeszkadzać ? I czy jak jest pasek rozrządu założony to czy można unieść ten element wyżej niż 3mm ?
Mi ta osłona przeszkadzała i ją poluzowałem co mi ułatwiło wymianę. Trzeba zdjec zewnetrzna oslone od rozrzadu, i pomiedzy kolem odkrecic srubke od oslony( wystarczy troszke poluzowac. Widać te srubki na tym foto: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2544432.html jedna pod kolem rozrzadu a druga na lewo (dobrze by było najpierw poluzować oslone a pozniej sciagac pokrywe) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja