Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Wyciekający olej

Silniki benzynowe
piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 04 kwie 2013, 12:28

Bilskirnir Co ty za bzdury opowiadasz !!! Normalnie da sie wymienić uszczelkę pod napinaczem ściągając tylko osłonę pokrywy zaworów i poluzowując napinacz. I to wszystko. Po co tyle ceregieli. Jak odkręcasz koło to też zdejmujesz pół karoserii ?? Sorry ale nie mogłem się powstrzymać
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 04 kwie 2013, 14:32

dokładnie. Nie ma potrzeby rozpinania rozrzdu i wyciągania wałków.
tutaj masz manula co prawda dla v6, ale chodzi o to samo :) a6-c5-v6-wymiana-uszczelek-napinacza-la ... t20533.htm

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 05 kwie 2013, 02:44

piotrek24dm, co masz na myśli bzdury,wprowadzam go w błąd czy co ??? Ja opisałem jak to się powinno wykonywać poprawnie.Nie wydaje mi się aby tą całą operacje wykonując przy 3-5mm szczelinie otrzymać gwarantowane 100 % efektu,Już pisze dlaczego.Nie ma możliwośći sprawdzenia sitka (chodzi o jego czystość/drożność a jest naprawde cieniutkie) w napinaczu i jaką masz gwarancę że coś tam ci nie wpadnie,brud,cokolwiek,do kanałau smarującego,potem zacznie hałasować i powiesz mu żeby cały rozrząd rozebrał bo coś żle poskładał.Jak usuniesz pozostałośći po starym uszczelniaczu ? Jak tego nie zrobisz poprawnie,to szanse na dalsze wycieki są bardzo duże.Taka operacja może się udać,ale nie muśi ! Jak robić to raz a na 100% U mnie takie "ceregiele" nie mają miejsca-sory nie mogłem się powstrzymać.

P.S Jak pisałem wcześniej,w niektórych silnikach da się wyjąć napinacz bez zrzucania wałków.No ale po co czytać takie bzdury nie ?! Aaaaa i jak odkręcasz koło,to musisz zadbać o to aby nie pobrudzić nakrętek,śrub.Należy to wykonywać w miejscu bezpiecznym,upewnić się że samochód jest zabezpieczony tak aby nie zjechał z lewarka,podnośnika.Chodzi o bezpieczeństo twoje i ludzi w twoim otoczeniu.ÂŚruby w kołach należy dociągać kluczem dynamometrycznym.Także jak widzisz,prosta czynność a też wymaga pewnych standardów.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 05 kwie 2013, 08:01

Bilskirnir takie filozofie to możesz głosić swojej żonie. 99% użytkowników tego forum wymieniało uszczelki według sposobu który podałem i jakoś nikomu nic się nie stało.

PS. Są ludzie, którzy wymieniając rozrząd w V6 rozpinają przedni pas i rozbierają pół samochodu co mnie osobiście śmieszy. Takie rzeczy dokonuje się bez rozbiórki. Ale co mechanik to fachowiec.... ;p
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 05 kwie 2013, 09:36

Z tym sitkiem naprawdę trzeba uważać - ale bardziej na to, żeby nie wypadło. A co do ściągania przodu - akurat tutaj pojechałeś, bo ściąganie przodu to chwila moment (fabryka to dość dobrze przemyślała), a późniejszy dostęp do silnika to bajka. Nie wyobrażam sobie np. odkręcania wiskozy (które u mnie zawsze stwarza problem) z założonym przodem.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 05 kwie 2013, 12:16

piotrek24dm, ty się tu marnujesz,powinieneś pojechać do Inglostadt i wymusić przemodelowanie planu serwisowania A6 C5 z zachowaniem swoich standardów.Oni takich "mechaników" (jak już się czepiasz) witają z otwartymi rękami.Ja opisałem jak to się wykonuje poprawnie,a ty swoim sposobem,przy czym wytykając mi że wypisuje bzdury.Sam weszłeś na taki rodzaj polemiki,no ale to twój wybór.Ja uważam jest tu już dość informacji na temat jak wykonać ten zabieg.Którą drogą pójdzie czytelnik to jest jego sprawa.

P.S Moja żona nie lubi ciaprachów,wyczuwa ich na kilometr.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 05 kwie 2013, 15:30

Witam dziękuję za szczegółowe wyjaśnienia. Mnie jeszcze zastanawia ten test z kartką który pokazałam kartka bryka sporo a korek leszcze lepiej :> . Czy może się ktoś wypowiedzieć czy to jest normalne. Knuje czy wyciekający olej to nie jest tylko efektem ubocznym problemu z ciśnieniem ?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 20 sie 2013, 02:55

ja mam podobnie teraz zapchana odma tzn bede wymieniał bo spala olej i siwo za mna, zesikalo tez sie kolo turbo na goracej stronie. tylko mam pytanie jak w awt czy apu wyczyscic i sprawdzic stan tak wizuanie. bo kartke owszem podnosi mi a ostatnio mam wrazenie ze spaliny ida przez korek od wlewu ale moze dla tego ze bylo zimno i to tylko rozinica temperatur.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja