[ TIP+Q] TIP - wymiana oleju+soft+adaptacja- opis
Tak sobie czytam powyższe i się zastanawiam: wymienisz olej jak tip dobrze działa- Âźle, bo "jak dobrze to nie ruszaj" (olej niby-lifetime); nie wymienisz- też Âźle, bo jak coś się stanie, to zapytają, kiedy olej był wymieniany i wyciągną instrukcję że max. co 120kkm (trzeba było wymieniać).
Ja mam u siebie 180kkm i jestem w kropce. Musiałem trochę przód rozebrać i po zdjęciu chłodnic nieco oleju z układu skrzyni wyleciało- mechanik chce (bezkarnie?) uzupełnić... Czytam, czytam i myślę: jak rozgrzebane, to może lepiej wymienić cały olej.
PoradÂźcie proszę, czy lepiej wymienić olej, bo przebieg 180kkm zobowiązuje, czy tylko uzupełnić ( tu pytanie czy można po prostu dolać oleju, jeśli tak to jakiego). I ciekawostka- w serwisie Idczaka w ÂŁodzi powiedzieli że żadnej adaptacji nie trzeba robić- jak to w końcu jest w opcji wymiana/ uzupełnianie?
Ja mam u siebie 180kkm i jestem w kropce. Musiałem trochę przód rozebrać i po zdjęciu chłodnic nieco oleju z układu skrzyni wyleciało- mechanik chce (bezkarnie?) uzupełnić... Czytam, czytam i myślę: jak rozgrzebane, to może lepiej wymienić cały olej.
PoradÂźcie proszę, czy lepiej wymienić olej, bo przebieg 180kkm zobowiązuje, czy tylko uzupełnić ( tu pytanie czy można po prostu dolać oleju, jeśli tak to jakiego). I ciekawostka- w serwisie Idczaka w ÂŁodzi powiedzieli że żadnej adaptacji nie trzeba robić- jak to w końcu jest w opcji wymiana/ uzupełnianie?
Moje zdanie zapewne znasz... ja bym wymieniał... tak jak zrobiłem to przy 70kkm...marin pisze:Ja mam u siebie 180kkm i jestem w kropce.
Podobno te oleje są mieszalne... obecnie w serwisie kupisz raczej najnowszy... ZF Lifeguardfluid 8 - G 060162A2 (zielony). Jeśli jednak pytasz co ja bym zrobił, to 'patrz pkt pierwszy' Do tego oczywiście 'próba glikolowa'...marin pisze: tu pytanie czy można po prostu dolać oleju, jeśli tak to jakiego
Jeśli zmieniasz olej na najnowszy, to nawet zeszyty serwisowe Audi (wklejałem odpowiednie strony) mówią o tym, że trzeba zrobić update sterowników i dokonać adaptacji (pełna wymiana)... Co w przypadku dolewki? Nie wiem... pewnie zależy od ilości dolanego oleju... trudno powiedzieć. Nie podejmuję się odpowiedzi na to pytanie... bo i tak wiesz, co bym zrobił...marin pisze:I ciekawostka- w serwisie Idczaka w ÂŁodzi powiedzieli że żadnej adaptacji nie trzeba robić- jak to w końcu jest w opcji wymiana/ uzupełnianie?
Dla potomnych:
Zmiany dla sw 156H:
dla 156B
dla 156S
dla 156F
dla 156Q (skrzynia do 500Nm)
dla 156T (skrzynia do aktywnego tempomatu)
jak widac przy zmianie rodzaju oleju w skrzyni ze sterownikiem 156H ponizej wersji 0100 wymagany jest upgrade.
osobiscie mialem sw 156T 0020, zupgradowalem do 0050 i nie zauwazylem zadnych roznic, poza efektem psychologicznym
Zmiany dla sw 156H:
Kod: Zaznacz cały
V0020: Verbesserung Schaltqualität - Einfßhrung Schaltungsbits auf Notlauf-Info
V0030: Korrektur/ Ănderung MIL-Ansteuerung
V0040: EinfĂźhrung schnelle Adaption Kupplung C
V0050: Korrektur schnelle Adaption Kupplung C
V0060: Korrektur gefĂźhrter Getriebeschutz
V0070: Korrektur Adaption Kupplung C
V0080: Umstellung Programmstand wegen Watchdogfehler
V0100: Umstellung auf 6er-Ăl und Optimierung Schaltqualität
V0110: KD-Stand wg. durchfallender Ausrollschaltung 4-3 mit Brummen bei GetriebeÜltemperatur < 40°C
dla 156B
Kod: Zaznacz cały
V0030: Ănderung gegenĂźber 0010: - Korrektur bei Flashabbruch im Kundendienst - Diagnoseanpassung HeiĂabschaltungspfad
V0040: - Umstellung Diagnose auf UWIG (ĂbersetzungsĂźberwachung) - Umstellung Diagnose RzN bei WFS
V0050: Kundendienststand zur Behebung folgender Beanstandungen: - schlechte Ausrollschaltung 3-2 - WK-Schwingen im Schub in Kälte
Kod: Zaznacz cały
V0030: Kundendienststand zur Behebung folgender Beanstandungen: - schlechte Ausrollschaltung 3-2 - WK-Schwingen im Schub in Kälte
Kod: Zaznacz cały
V0050: Kundendienststand zur behebung folgender Beanstandungen: - WK-Schwingen im Schub in Kälte - schlechte Ausrollschaltungen 3-2
Kod: Zaznacz cały
V0040: Optimierung Ausrollschaltung 3-2
V0070: Optimierung Ausrollschaltung 2-1 GangnachfĂźhrung in N
Kod: Zaznacz cały
V0050: -SW-Stand gegen Kaltschwingen (WK-Bedaung Ăbernahme aus Serie MJ2009)
osobiscie mialem sw 156T 0020, zupgradowalem do 0050 i nie zauwazylem zadnych roznic, poza efektem psychologicznym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
- Imię: Dominik
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Panowie,a co w takim razie z tym drugim oleju,ktorego wchodzi 1,1 litra?Wymieniajac olej ATF w skrzyni jego tez wymieniacie zapewne?Bo coz to za wymiana tego jednego jak ten drugi tez pracuje i sie zuzywa?Tak mnie to tylko ciekawi jak to u was wyglada.Wybaczcie ale wymiana jednego adrugiego juz nie wydaje mi sie dziwna conjmniej i troche pozbawiona sensu.
Wydaje mi sie, ze nie wieksza moc a styl jazdy powinien wplywac na decyzje o wczesniejszej wymianie oliwy w skrzyni. Przy zwyklej jezdzie skrzyni nie robi zadnej roznicy czy napedza ja silnik o mocy 200 czy 300PS, ale to pod jakim obciazeniem pracuje.mareq pisze:Pozwole sobie dodac info dla tych ktorzy maja 3.0 tdi po chipie tj. z podniesiona moca , ze firma ABT zaleca wymiane oleju w skrzyni co 30 tkm.
Sądzę że decyzję o wymianie oleju należy podejmować indywidualnie. Nie ma oleju ktòry sie nie zużywa. Widzę to po tym co zlecialo z mojej skrzyni. Owszem, całego oleju nie wymienisz,ale 90% ktore mozna plus filtry zalatwiają sprawe. Jak ktos robi wyścigi w mieście,to wiadomo że wymiana częściej sie należy. Jazda po emerycku wydłuża interwał,bo zwyczajnie skrzynia mniej pracuje (wyłączając oczywiście temat starzenia sie oleju).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
- Imię: Dominik
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
I z tego co wiem to tam jest olej chyba w 3 miejscach w skrzyni jak jest quatro i w kazdym miejscu inny. To wedlug tego mitu co do wymian to dwa pozostale tez by trzeba bylo zmienic .Skoro olej sie zuzywa.jericho24 pisze:W 5HP19 przy standardowej wymianie wsadzic max 6,5l z 9l, ktore jest w ukladzie, czyli ok 70%.marin pisze:całego oleju nie wymienisz,ale 90%
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Każdy olej się zużywa, starzeje, traci właściwości na skutek długotrwałej pracy w wysokiej temp, więc należy zmienić w każdym z elementów układu napędowego tj.Domel48 pisze:Byś może i tak jest.Ciekawi mnie tylko czy producent bral pod uwage normalna jazde czy wyczynowa ,bo moze byc podobnie jak z wymiana oleju w skrzyni tego podstawowego.Przeciez producent tez nie zaleca jego wymiany podobnie jak ASO jesli uzytkujemy auto w standardowych warunkach.
Przedni dyferencjał, skrzynia biegów, torsen oraz dyfer tylnego napędu.
Olej tani nie jest, ale zawsze można kupić dobry zamiennik (Motul, LM - o ile występują, ja do C5 zalałem Motula) i wylać starocie, na pewno nie zaszkodzi
Co ciekawe, o ile torsen i dyfer tylny ma korek spustowy oleju, to w C5 przedni dyfer takowego nie posiada, u mnie chłopaki wykręcili jakąś śrubę, i odsysali olej.
Producent to teraz bierze pod uwagę głównie to, żebyś przyjechał i kupił nowe auto lub kilka części za 15k zł i ten trend już jakiś czas temu się zaczął
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga