Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] TIP - wymiana oleju+soft+adaptacja- opis

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
marin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2012, 20:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marin » 06 mar 2013, 14:08

Tak sobie czytam powyższe i się zastanawiam: wymienisz olej jak tip dobrze działa- Âźle, bo "jak dobrze to nie ruszaj" (olej niby-lifetime); nie wymienisz- też Âźle, bo jak coś się stanie, to zapytają, kiedy olej był wymieniany i wyciągną instrukcję że max. co 120kkm (trzeba było wymieniać).
Ja mam u siebie 180kkm i jestem w kropce. Musiałem trochę przód rozebrać i po zdjęciu chłodnic nieco oleju z układu skrzyni wyleciało- mechanik chce (bezkarnie?) uzupełnić... Czytam, czytam i myślę: jak rozgrzebane, to może lepiej wymienić cały olej.
PoradÂźcie proszę, czy lepiej wymienić olej, bo przebieg 180kkm zobowiązuje, czy tylko uzupełnić ( tu pytanie czy można po prostu dolać oleju, jeśli tak to jakiego). I ciekawostka- w serwisie Idczaka w ÂŁodzi powiedzieli że żadnej adaptacji nie trzeba robić- jak to w końcu jest w opcji wymiana/ uzupełnianie?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 mar 2013, 14:28

marin pisze:Ja mam u siebie 180kkm i jestem w kropce.
Moje zdanie zapewne znasz... ja bym wymieniał... tak jak zrobiłem to przy 70kkm...

marin pisze: tu pytanie czy można po prostu dolać oleju, jeśli tak to jakiego
Podobno te oleje są mieszalne... obecnie w serwisie kupisz raczej najnowszy... ZF Lifeguardfluid 8 - G 060162A2 (zielony). Jeśli jednak pytasz co ja bym zrobił, to 'patrz pkt pierwszy' <okok> Do tego oczywiście 'próba glikolowa'...

marin pisze:I ciekawostka- w serwisie Idczaka w ÂŁodzi powiedzieli że żadnej adaptacji nie trzeba robić- jak to w końcu jest w opcji wymiana/ uzupełnianie?
Jeśli zmieniasz olej na najnowszy, to nawet zeszyty serwisowe Audi (wklejałem odpowiednie strony) mówią o tym, że trzeba zrobić update sterowników i dokonać adaptacji (pełna wymiana)... Co w przypadku dolewki? Nie wiem... pewnie zależy od ilości dolanego oleju... trudno powiedzieć. Nie podejmuję się odpowiedzi na to pytanie... bo i tak wiesz, co bym zrobił...

fora audi

Post autor: fora audi » 07 mar 2013, 09:00

Dla potomnych:

Zmiany dla sw 156H:

Kod: Zaznacz cały

V0020&#58; Verbesserung Schaltqualität - Einfßhrung Schaltungsbits auf Notlauf-Info

V0030&#58; Korrektur/ Änderung MIL-Ansteuerung

V0040&#58; EinfĂźhrung schnelle Adaption Kupplung C

V0050&#58; Korrektur schnelle Adaption Kupplung C

V0060&#58; Korrektur gefĂźhrter Getriebeschutz

V0070&#58; Korrektur Adaption Kupplung C

V0080&#58; Umstellung Programmstand wegen Watchdogfehler

V0100&#58; Umstellung auf 6er-Öl und Optimierung Schaltqualität

V0110&#58; KD-Stand wg. durchfallender Ausrollschaltung 4-3 mit Brummen bei GetriebeÜltemperatur < 40°C

dla 156B

Kod: Zaznacz cały

V0030&#58; Änderung gegenüber 0010&#58; - Korrektur bei Flashabbruch im Kundendienst - Diagnoseanpassung Heißabschaltungspfad

V0040&#58; - Umstellung Diagnose auf UWIG &#40;Übersetzungsüberwachung&#41; - Umstellung Diagnose RzN bei WFS

V0050&#58; Kundendienststand zur Behebung folgender Beanstandungen&#58; - schlechte Ausrollschaltung 3-2 - WK-Schwingen im Schub in Kälte
dla 156S

Kod: Zaznacz cały

V0030&#58; Kundendienststand zur Behebung folgender Beanstandungen&#58; - schlechte Ausrollschaltung 3-2 - WK-Schwingen im Schub in Kälte
dla 156F

Kod: Zaznacz cały

V0050&#58; Kundendienststand zur behebung folgender Beanstandungen&#58; - WK-Schwingen im Schub in Kälte - schlechte Ausrollschaltungen 3-2
dla 156Q (skrzynia do 500Nm)

Kod: Zaznacz cały

V0040&#58; Optimierung Ausrollschaltung 3-2
V0070&#58; Optimierung Ausrollschaltung 2-1 GangnachfĂźhrung in N
dla 156T (skrzynia do aktywnego tempomatu)

Kod: Zaznacz cały

V0050&#58; -SW-Stand gegen Kaltschwingen &#40;WK-Bedaung Übernahme aus Serie MJ2009&#41;
jak widac przy zmianie rodzaju oleju w skrzyni ze sterownikiem 156H ponizej wersji 0100 wymagany jest upgrade.

osobiscie mialem sw 156T 0020, zupgradowalem do 0050 i nie zauwazylem zadnych roznic, poza efektem psychologicznym :)

marin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2012, 20:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marin » 07 mar 2013, 10:52

Moje zdanie zapewne znasz... ja bym wymieniał... tak jak zrobiłem to przy 70kkm...
Dzięki za odp. Oczywiście nie zastanawiam się i wymieniam. Tylko daleko od ASO, bo tam za litr śpiewają 230zł <brawo> i robociznę 380zł

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 10 mar 2013, 09:05

Panowie,a co w takim razie z tym drugim oleju,ktorego wchodzi 1,1 litra?Wymieniajac olej ATF w skrzyni jego tez wymieniacie zapewne?Bo coz to za wymiana tego jednego jak ten drugi tez pracuje i sie zuzywa?Tak mnie to tylko ciekawi jak to u was wyglada.Wybaczcie ale wymiana jednego adrugiego juz nie wydaje mi sie dziwna conjmniej i troche pozbawiona sensu.

mareq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 27 gru 2009, 19:57
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mareq » 30 mar 2013, 18:47

Pozwole sobie dodac info dla tych ktorzy maja 3.0 tdi po chipie tj. z podniesiona moca , ze firma ABT zaleca wymiane oleju w skrzyni co 30 tkm.

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 30 mar 2013, 22:26

mareq pisze:Pozwole sobie dodac info dla tych ktorzy maja 3.0 tdi po chipie tj. z podniesiona moca , ze firma ABT zaleca wymiane oleju w skrzyni co 30 tkm.
Wydaje mi sie, ze nie wieksza moc a styl jazdy powinien wplywac na decyzje o wczesniejszej wymianie oliwy w skrzyni. Przy zwyklej jezdzie skrzyni nie robi zadnej roznicy czy napedza ja silnik o mocy 200 czy 300PS, ale to pod jakim obciazeniem pracuje.

marin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2012, 20:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marin » 30 mar 2013, 23:31

Sądzę że decyzję o wymianie oleju należy podejmować indywidualnie. Nie ma oleju kt&#242;ry sie nie zużywa. Widzę to po tym co zlecialo z mojej skrzyni. Owszem, całego oleju nie wymienisz,ale 90% ktore mozna plus filtry zalatwiają sprawe. Jak ktos robi wyścigi w mieście,to wiadomo że wymiana częściej sie należy. Jazda po emerycku wydłuża interwał,bo zwyczajnie skrzynia mniej pracuje (wyłączając oczywiście temat starzenia sie oleju).

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 01 kwie 2013, 08:48

marin pisze:całego oleju nie wymienisz,ale 90%
W 5HP19 przy standardowej wymianie wsadzic max 6,5l z 9l, ktore jest w ukladzie, czyli ok 70%.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 01 kwie 2013, 10:51

jericho24 pisze:
marin pisze:całego oleju nie wymienisz,ale 90%
W 5HP19 przy standardowej wymianie wsadzic max 6,5l z 9l, ktore jest w ukladzie, czyli ok 70%.
I z tego co wiem to tam jest olej chyba w 3 miejscach w skrzyni jak jest quatro i w kazdym miejscu inny. To wedlug tego mitu co do wymian to dwa pozostale tez by trzeba bylo zmienic .Skoro olej sie zuzywa. <rotfl> <rotfl>

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 01 kwie 2013, 12:27

Domel48 pisze:olej chyba w 3 miejscach w skrzyni
W dokumentacji technicznej nic takiego nie widzialem.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 kwie 2013, 14:30

Domel48, być może 'tamte' oleje, pracują w innych warunkach, stąd producent skrzyni nie przewidział ich zmiany? <mysli>

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 02 kwie 2013, 08:45

Byś może i tak jest.Ciekawi mnie tylko czy producent bral pod uwage normalna jazde czy wyczynowa ,bo moze byc podobnie jak z wymiana oleju w skrzyni tego podstawowego.Przeciez producent tez nie zaleca jego wymiany podobnie jak ASO jesli uzytkujemy auto w standardowych warunkach.

miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2009, 18:37
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: miron1974 » 14 maja 2013, 22:46

Prosze o info, gdzie w rejonie Torunia ;ub Bydgoszczy mgę przeprowadzić próbe glikolową , sprawdzenie olaju i adaptację skrzyni

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 maja 2013, 09:15

Domel48 pisze:Byś może i tak jest.Ciekawi mnie tylko czy producent bral pod uwage normalna jazde czy wyczynowa ,bo moze byc podobnie jak z wymiana oleju w skrzyni tego podstawowego.Przeciez producent tez nie zaleca jego wymiany podobnie jak ASO jesli uzytkujemy auto w standardowych warunkach.
Każdy olej się zużywa, starzeje, traci właściwości na skutek długotrwałej pracy w wysokiej temp, więc należy zmienić w każdym z elementów układu napędowego tj.
Przedni dyferencjał, skrzynia biegów, torsen oraz dyfer tylnego napędu.
Olej tani nie jest, ale zawsze można kupić dobry zamiennik (Motul, LM - o ile występują, ja do C5 zalałem Motula) i wylać starocie, na pewno nie zaszkodzi :)
Co ciekawe, o ile torsen i dyfer tylny ma korek spustowy oleju, to w C5 przedni dyfer takowego nie posiada, u mnie chłopaki wykręcili jakąś śrubę, i odsysali olej.
Producent to teraz bierze pod uwagę głównie to, żebyś przyjechał i kupił nowe auto lub kilka części za 15k zł :( i ten trend już jakiś czas temu się zaczął :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga