[ TIP+Q] TIP - wymiana oleju+soft+adaptacja- opis
Przy tym przebiegu i braku wymian do tej pory, raczej bym nie wymieniał.marach8 pisze:podpinajac sie pod temat pytam
ma ktos kogos konkretnego do wymiany oleju w tipie??
tzn mam duzo najechane bo 252tkm ngdy niemiec nie wymienial i bym chcial to zrobic konkretne z plukaniem jakims jak da rade
poradzcie cos
Jeśli już wymiana to wraz z wymianą/regeneracją konwertera, oraz sprawdzeniem tarcz itd itp ...
Sama wymiana nic nie da !
U mnie większa, bo okazało się, że chłodnica przepuszcza w środku... u mnie się to stało przy ~70kkm... sama wymiana z upgradem sterowników, adaptacja... myślę, że trochę ponad 2k PLN... główną cenę robi Ci olej (230PLN/litr).Deniro pisze:Jakie koszta ? , nie wiem czy wymieniac , moze jakies za i przeciw ? hehe czy czekac poprostu az padnie i zregenerowac , kwota pewnie nie wiela wyzzsza ?
Jaki masz przebieg i czy były regularne wymiany? Jedna z teorii mówi, że jeśli masz duży przebieg np. 250kkm, a nie było wcześniej wymian, to lepiej zostawić i jeździć do 'końca' skrzyni/konwertera.... jeśli były wymiany, robisz zgodnie z przewidzianym interwałem ~80kkm - 120kkm

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Panowie, pozwolę sobie zadać pytanie, w samochodzie który chce kupic właściciel ma najechane 250k km, olej w skrzyni był wymieniany do tej pory co 80k (ostatni wpis w książce ser. przy przebiegu 180k). Zaznaczam, że ze skrzynia nic się nie dzieje!
Czy po zakupie auta wystarczy sprawdzić poziom oleju czy radzicie wymianę?
Pytałem w ASO i powiedzieli czy w naszych autach po 220-250k km już się nie wymienia oleju tylko jeździ "do upadłego"
Czy po zakupie auta wystarczy sprawdzić poziom oleju czy radzicie wymianę?
Pytałem w ASO i powiedzieli czy w naszych autach po 220-250k km już się nie wymienia oleju tylko jeździ "do upadłego"

Moim zdaniem, jak najbardziej wymieniać, jeśli był regularnie wymieniany i zbliża się czas wymiany... wiele ASO do tej pory twierdzi, że oleju się w ogóle nie wymienia... ergo, nie są dla mnie żadnym wyznacznikiemrafio83 pisze:Pytałem w ASO i powiedzieli czy w naszych autach po 220-250k km już się nie wymienia oleju tylko jeździ "do upadłego"

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przy takim przebiegu wymiana może oleju może powodować wypłukanie złogów w skrzyni, które mogą prowadzić do zapychania kanałów zaworowych i uszkodzenia konwertera. Nawet w sieci można wyczytać o wielu przypadkach gdzie konwerter trzeba było wymieniać nim skrzynia zrobiła 10000 km po wymianie oliwy... Następstwem były też dolegliwości zaworów w skrzyni - tyle że rzadziejmarach8 pisze:a jak auto ma najechane 250kk i nie byl wymieniany??
wymieniac czy nie oto jest pytanie

Takie jest ryzyko.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
rafio83, temat rzeka...
Generalnie są trzy frakcje:
Pierwsza twierdzi, że należy wymieniać co około 60-70 tysięcy nie ważne co, jak i gdzie
Druga twierdzi, że oleju się nie wymienia, ASO również nie przewiduje wymiany. Nie dotyczy Multitronic - tu obowiązkowo wymieniać, ale nie o tych skrzyniach temat.
Ja należą do trzeciej - i twierdzę jak napisałem wyżej. I dodam - im większy przebieg, tym ryzyko większe
Generalnie są trzy frakcje:
Pierwsza twierdzi, że należy wymieniać co około 60-70 tysięcy nie ważne co, jak i gdzie

Druga twierdzi, że oleju się nie wymienia, ASO również nie przewiduje wymiany. Nie dotyczy Multitronic - tu obowiązkowo wymieniać, ale nie o tych skrzyniach temat.
Ja należą do trzeciej - i twierdzę jak napisałem wyżej. I dodam - im większy przebieg, tym ryzyko większe

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 954
- Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
0x4B25A pisze:U mnie większa, bo okazało się, że chłodnica przepuszcza w środku... u mnie się to stało przy ~70kkm... sama wymiana z upgradem sterowników, adaptacja... myślę, że trochę ponad 2k PLN... główną cenę robi Ci olej (230PLN/litr).Deniro pisze:Jakie koszta ? , nie wiem czy wymieniac , moze jakies za i przeciw ? hehe czy czekac poprostu az padnie i zregenerowac , kwota pewnie nie wiela wyzzsza ?
Jaki masz przebieg i czy były regularne wymiany? Jedna z teorii mówi, że jeśli masz duży przebieg np. 250kkm, a nie było wcześniej wymian, to lepiej zostawić i jeździć do 'końca' skrzyni/konwertera.... jeśli były wymiany, robisz zgodnie z przewidzianym interwałem ~80kkm - 120kkm
Ja nie wymienialem , poprzedni sprzedajacy twierdzil ze wymienial poniewaz padl konwerter i wymienial wlasnie w tym momencie nie do konca mu wierzylem ale ja jakos nie "podniecam" sie za badzo przy kupnie aut , wsiadam patrze czy jezdzi i tyle jak sie ma cos zepsuc to sie zepsuje i tyle. zadzwonilem do goscia po 3 miesiacach mowie jak tam majster wymieniamy czy nie , mowil ze spoko nie wymieniac bo serio robil. ale to wiesz takie pie...
