Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 All] Problem z autoregulacją xenonów

Elektryka
lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 01 kwie 2013, 10:49

a czy spreżyny były takie same bo jak nie to zminila sie wysokosc i zapewne nalezy przeprowadzic adaptacje, jak jest taka sama jak wczesniej to szukam miedzy czujnkiem polozenia a przewodem wchodzacym do karoseri

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 16 maja 2013, 00:11

Podpinam się pod temat ... moje objawy - podłaczyłem Vaga 4.9 polski przez przypadek wcisnąłem ustawienia pierwotne na kanale 001 i wyskoczył mi błąd 01539, próbowałem go usunąć wielokrotnie, odpinałem nawet akumulator i cały czas jest ... samoregulacja działa troche dziwnie tzn. włączam światła na odpalonym samochodzie tylko włączają się i lewa lampa świeci nisko, zaś przy włączeniu świateł i potem odpaleniu samochodu działa poziomowanie idą na max w dół i góre, i jest ok tylko pozostaje błąd. Próbowałem połączyć się jeszcze raz, przeprowadzić adaptację ale cały czas wyskakuje mi error

Awatar użytkownika
alex_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 27 sty 2012, 23:27
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: alex_m » 04 cze 2013, 00:50

czytałem cały temat i już się pogubiłem...u mnie sytuacja wygląda tak wszystko było w porządku regulacja auto poziomowania działała tylko na prawej lampie wczoraj włączyłem światła po postoju 20 minut auta i prawa lampa świeci 3 metry przed autem...od czego zacząć?? nie mam VAG-a (jaki kupić?) dodam że wtyczki te co idą przez wahacz totalnie są zmasakrowane i mechanik mi zrobił tak żeby nie wyskakiwał błąd na Fisie nie wiem jaki bo fis lekko przepalony :P a mechanik mówi że błędów na kompie nie ma...

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 04 cze 2013, 17:07

Czyli masz coś pogrzebane przy czujniku (nie wiadomo co) i być może jakiś błąd (nie wiadomo jaki) - polecam wróżbitę Macieja XD


Na początek kup kabel za 5 dych z Allegro i napisz co jest.
Jak będziesz miał kabel spróbuj zrobić kalibrację poziomu świateł.
Test na początku (oba w dół i w górę) światła przechodzą?

Awatar użytkownika
alex_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 27 sty 2012, 23:27
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: alex_m » 04 cze 2013, 17:09

byłem dzisiaj u mechanika i zrobił mi przysługę podłączył VAG-a i wyszło że padł przedni silniczek od poziomowania...za podpięcie nie wziął nic :) mówi że się umówimy na termin i zajrzy czy kable nie przetarły się...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 cze 2013, 18:27

alex_m pisze:przedni silniczek od poziomowania
silniczek to raczej w lampie
bo na wahaczu jest czujnik poziomowania

Awatar użytkownika
alex_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 27 sty 2012, 23:27
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: alex_m » 04 cze 2013, 19:15

no ok czujnik :P wyglądał jak silniczek i tak napisałem...sorry za błąd

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 07 cze 2013, 09:44

Popsuty czujnik skutkowałby całkowitym obniżeniem obu lamp (tryb awaryjny) - pisałeś że u Ciebie szaleje tylko lewa...

Awatar użytkownika
krzysju
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 maja 2010, 21:06
Lokalizacja: Robakowo/Poznań

Post autor: krzysju » 06 lip 2013, 12:58

Opiszę mój problem, który w końcu udało się rozwiązać. <lol>

Problem: Po wymianie rozrządu na FIS błąd regulacji xenonów, VCDS błąd 01539. W żaden opisywany na forach sposób nie udawało się przeprowadzić adaptacji. W BS grupa 001 i 002 ciągle widoczne ERROR. Dodam, że podczas testowania lampy pracują tak jak powinny.
Czujniki poziomowania wskazują napięcie 1,1 V.

Przyczyna: auto ma obniżone zawieszenie, napięcie na czujnikach jest poza zakresem, jaki umożliwia w VCDS przeprowadzenie adaptacji.
Prawidłowe napięcie umożliwiające przejście przez procedurę musi zawierać się w zakresie 1,7 - 3,5 V.

Rozwiązanie: Auto uniesione na podnośniku tak, aby napięcia na czujnikach miały podobną wartość (w moim przypadku około 2,2 V). W VCDS zniknął ERROR w BS grupa 001. Adaptacja możliwa do przeprowadzenia. Po przeprowadzeniu adaptacji błąd 01539 znika. Na FIS brak błędu. <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 lip 2013, 21:47

krzysju pisze: W żaden opisywany na forach sposób nie udawało się przeprowadzić adaptacji.

Coś mi się wydaje że jednak gdzieś opisywałem ten temat <rotfl>

Też miałem wtedy rozjechane zawieszenie i tył siedział za nisko - wrzuciłem R, tył się podniósł, adaptacja przeszła.

Tak czy inaczej fajnie że zwalczyłeś problem ;p

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 30 lip 2013, 00:28

Dwie rzczy, pierwsza dla tych co mają ten bład i nie mogą usunąć ... u mnie było tak samo bład że nie wypoziomowane są, po usunięciu odrazu wskakiwał, udało mi się tego pozbyć w następujący sposób, miałem wymieniane sprężyny na obniżone, i po tym mi wogóle to wyskoczyło, pojechałem do znajomego elektryka i z nim doszedłem na VCDS że wartosciu czujników powinny być w zakresie 1.7V - wzwyż u mnie przy obniżonym zawieszeniu było 0,5V no to aby uzyskać podnieśliśmy samochód aby czujnik był w tym zakresie i udało się usunął się błąd. Lecz po jakimś czasie powrócił, i tu pytanie moje jak ustawić aby obecną wartość przy tym zawieszeniu miał do tego zawieszenia a nie do oryginału , czy czujnik się jakoś reguluje ? czy moze jakaś adaptacja ?

Awatar użytkownika
krzysju
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 maja 2010, 21:06
Lokalizacja: Robakowo/Poznań

Post autor: krzysju » 30 lip 2013, 13:33

U mnie po przeprowadzeniu adaptacji błąd powrócił ale tylko w momencie np. odłączenia lampy, wyjęcia bezpiecznika, przeprowadzenia testu, zmiany kodowania przez VCDS. Bez takich manipulacji błąd nie wraca mimo, że napięcia są niższe niż powinny być. Jakie masz napięcia przód, a tył? Może zbyt mocno się różnią. U mnie mimo że
są za niskie to między przodem, a tyłem nie ma praktycznie różnicy - są na podobnym poziomie.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 lip 2013, 18:27

arczi1987, zobacz czy jakiejś kostki nie masz zaśniedziałej bo tyle to one nie powinny chyba pokazywać nawet na obniżonym aucie.

U mnie na -30mm jest ok, problem był tylko jak przed wymianą sprężyn różnica była za duża - sterownik szalał bo "myślał" że próbuję ustawiać lampy na obciążonym samochodzie.

Dodane:

Jednak nie jest tak różowo na obnizonym zawieszeniu. Wypial mi sie wodzik od przedniego czujnika, wiec po naprawie musialem przeprowadzic procedure regulacji. Niestety nie chcialo przejsc, na czujnikach bylo 1- 1,5V.

Podstawilem podnosnik z tylu (tam bylo nieco nizsze napiecie) podkrecilem auto tak zeby na obu bylo ok. 2V i dopiero wtedy procedura odpalila. Pewnie wypadaloby sfabrykowac krotsze wodziki o te 30mm...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga