[A6 C5 All] Problem z autoregulacją xenonów
Podpinam się pod temat ... moje objawy - podłaczyłem Vaga 4.9 polski przez przypadek wcisnąłem ustawienia pierwotne na kanale 001 i wyskoczył mi błąd 01539, próbowałem go usunąć wielokrotnie, odpinałem nawet akumulator i cały czas jest ... samoregulacja działa troche dziwnie tzn. włączam światła na odpalonym samochodzie tylko włączają się i lewa lampa świeci nisko, zaś przy włączeniu świateł i potem odpaleniu samochodu działa poziomowanie idą na max w dół i góre, i jest ok tylko pozostaje błąd. Próbowałem połączyć się jeszcze raz, przeprowadzić adaptację ale cały czas wyskakuje mi error
- alex_m
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 sty 2012, 23:27
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
czytałem cały temat i już się pogubiłem...u mnie sytuacja wygląda tak wszystko było w porządku regulacja auto poziomowania działała tylko na prawej lampie wczoraj włączyłem światła po postoju 20 minut auta i prawa lampa świeci 3 metry przed autem...od czego zacząć?? nie mam VAG-a (jaki kupić?) dodam że wtyczki te co idą przez wahacz totalnie są zmasakrowane i mechanik mi zrobił tak żeby nie wyskakiwał błąd na Fisie nie wiem jaki bo fis lekko przepalony :P a mechanik mówi że błędów na kompie nie ma...
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Czyli masz coś pogrzebane przy czujniku (nie wiadomo co) i być może jakiś błąd (nie wiadomo jaki) - polecam wróżbitę Macieja XD
Na początek kup kabel za 5 dych z Allegro i napisz co jest.
Jak będziesz miał kabel spróbuj zrobić kalibrację poziomu świateł.
Test na początku (oba w dół i w górę) światła przechodzą?
Na początek kup kabel za 5 dych z Allegro i napisz co jest.
Jak będziesz miał kabel spróbuj zrobić kalibrację poziomu świateł.
Test na początku (oba w dół i w górę) światła przechodzą?
Opiszę mój problem, który w końcu udało się rozwiązać.
Problem: Po wymianie rozrządu na FIS błąd regulacji xenonów, VCDS błąd 01539. W żaden opisywany na forach sposób nie udawało się przeprowadzić adaptacji. W BS grupa 001 i 002 ciągle widoczne ERROR. Dodam, że podczas testowania lampy pracują tak jak powinny.
Czujniki poziomowania wskazują napięcie 1,1 V.
Przyczyna: auto ma obniżone zawieszenie, napięcie na czujnikach jest poza zakresem, jaki umożliwia w VCDS przeprowadzenie adaptacji.
Prawidłowe napięcie umożliwiające przejście przez procedurę musi zawierać się w zakresie 1,7 - 3,5 V.
Rozwiązanie: Auto uniesione na podnośniku tak, aby napięcia na czujnikach miały podobną wartość (w moim przypadku około 2,2 V). W VCDS zniknął ERROR w BS grupa 001. Adaptacja możliwa do przeprowadzenia. Po przeprowadzeniu adaptacji błąd 01539 znika. Na FIS brak błędu.
Problem: Po wymianie rozrządu na FIS błąd regulacji xenonów, VCDS błąd 01539. W żaden opisywany na forach sposób nie udawało się przeprowadzić adaptacji. W BS grupa 001 i 002 ciągle widoczne ERROR. Dodam, że podczas testowania lampy pracują tak jak powinny.
Czujniki poziomowania wskazują napięcie 1,1 V.
Przyczyna: auto ma obniżone zawieszenie, napięcie na czujnikach jest poza zakresem, jaki umożliwia w VCDS przeprowadzenie adaptacji.
Prawidłowe napięcie umożliwiające przejście przez procedurę musi zawierać się w zakresie 1,7 - 3,5 V.
Rozwiązanie: Auto uniesione na podnośniku tak, aby napięcia na czujnikach miały podobną wartość (w moim przypadku około 2,2 V). W VCDS zniknął ERROR w BS grupa 001. Adaptacja możliwa do przeprowadzenia. Po przeprowadzeniu adaptacji błąd 01539 znika. Na FIS brak błędu.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
krzysju pisze: W żaden opisywany na forach sposób nie udawało się przeprowadzić adaptacji.
Coś mi się wydaje że jednak gdzieś opisywałem ten temat
Też miałem wtedy rozjechane zawieszenie i tył siedział za nisko - wrzuciłem R, tył się podniósł, adaptacja przeszła.
Tak czy inaczej fajnie że zwalczyłeś problem
Dwie rzczy, pierwsza dla tych co mają ten bład i nie mogą usunąć ... u mnie było tak samo bład że nie wypoziomowane są, po usunięciu odrazu wskakiwał, udało mi się tego pozbyć w następujący sposób, miałem wymieniane sprężyny na obniżone, i po tym mi wogóle to wyskoczyło, pojechałem do znajomego elektryka i z nim doszedłem na VCDS że wartosciu czujników powinny być w zakresie 1.7V - wzwyż u mnie przy obniżonym zawieszeniu było 0,5V no to aby uzyskać podnieśliśmy samochód aby czujnik był w tym zakresie i udało się usunął się błąd. Lecz po jakimś czasie powrócił, i tu pytanie moje jak ustawić aby obecną wartość przy tym zawieszeniu miał do tego zawieszenia a nie do oryginału , czy czujnik się jakoś reguluje ? czy moze jakaś adaptacja ?
U mnie po przeprowadzeniu adaptacji błąd powrócił ale tylko w momencie np. odłączenia lampy, wyjęcia bezpiecznika, przeprowadzenia testu, zmiany kodowania przez VCDS. Bez takich manipulacji błąd nie wraca mimo, że napięcia są niższe niż powinny być. Jakie masz napięcia przód, a tył? Może zbyt mocno się różnią. U mnie mimo że
są za niskie to między przodem, a tyłem nie ma praktycznie różnicy - są na podobnym poziomie.
są za niskie to między przodem, a tyłem nie ma praktycznie różnicy - są na podobnym poziomie.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
arczi1987, zobacz czy jakiejś kostki nie masz zaśniedziałej bo tyle to one nie powinny chyba pokazywać nawet na obniżonym aucie.
U mnie na -30mm jest ok, problem był tylko jak przed wymianą sprężyn różnica była za duża - sterownik szalał bo "myślał" że próbuję ustawiać lampy na obciążonym samochodzie.
Dodane:
Jednak nie jest tak różowo na obnizonym zawieszeniu. Wypial mi sie wodzik od przedniego czujnika, wiec po naprawie musialem przeprowadzic procedure regulacji. Niestety nie chcialo przejsc, na czujnikach bylo 1- 1,5V.
Podstawilem podnosnik z tylu (tam bylo nieco nizsze napiecie) podkrecilem auto tak zeby na obu bylo ok. 2V i dopiero wtedy procedura odpalila. Pewnie wypadaloby sfabrykowac krotsze wodziki o te 30mm...
U mnie na -30mm jest ok, problem był tylko jak przed wymianą sprężyn różnica była za duża - sterownik szalał bo "myślał" że próbuję ustawiać lampy na obciążonym samochodzie.
Dodane:
Jednak nie jest tak różowo na obnizonym zawieszeniu. Wypial mi sie wodzik od przedniego czujnika, wiec po naprawie musialem przeprowadzic procedure regulacji. Niestety nie chcialo przejsc, na czujnikach bylo 1- 1,5V.
Podstawilem podnosnik z tylu (tam bylo nieco nizsze napiecie) podkrecilem auto tak zeby na obu bylo ok. 2V i dopiero wtedy procedura odpalila. Pewnie wypadaloby sfabrykowac krotsze wodziki o te 30mm...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga