Czujnik z tyłu jest jeden, przy lewym kole. Bardzo łatwo go zauważyć, nawet bez podnośnika można nieraz dojrzeć przez felgę. Do tego jest jeszcze sterownik w bagażniku nad lewym nadkolem. System powinien wykonać autotest, ale nie po włączeniu reflektorów, tylko po uruchomieniu silnika. Wiem, że jest to niezdrowe dla xenonów, ale zrób tak: najpierw włącz światła, a potem uruchom silnik. Jeżeli system w ogóle funkcjonuje, to powinieneś zobaczyć autoregulację- góra - dół -stop
VAG byłby tu bezcenny. Nie tylko sprawdziłbyś sterownik, ale napięcia na obydwu czujnikach.
Ja zakupiłem interfejs właśnie ze względu na "sypiące" się gadżety :mrgreen:
Pozdrawiam.
Było:
2008 - 2019 C5 Quattro AKE 2002
Jest:
2019 - C7 Quattro CNHA 2016
Argi, dzięki za podpowiedź.
Pokukam za tym czujnikiem tyłu za kołem i w bagolu popatrzę...
Autoregulacje generalnie działa, bo widzę, jak najpierw schodzą na dół światła, a później do góry, tylko martwi mnie ten błąd na Fisie a i ta cała regulacja działa dopiero po kilku sekundach, a bardzo często dopiero jak ruszam dopiero autkiem...
Może orientujecie się, czy można zrobić regulację świateł bez całej procedury z Vagiem?
Wydaje mi się, że światła świecą za nisko...
Może wystarczy je tylko wyregulować imbusem na stacji kontroli z lustrem i będzie OK?
A może nie ma to sensu?
Na upartego - można. ÂŚruba do regulacji jest przecież standardowa. Jednak z tego co wiem, regulacja musi być prowadzona od położenia serwisowego (środkowego). Dlaczego? Wyczytałem gdzieś (i do mnie to przemawia), że regulując "na żywca" ryzykujesz wyprowadzenie mechanizmu poziomowania poza zakres. I potem, w którymś momencie może dojść do zaklinowania/ zablokowania. Prawdopodobieństwo może niezbyt wielkie, ale jednak. Tyle wiem.
A co do tego błędu. Może być i tak, że padł Ci czujnik. VAG pokaże, albo i nie. Widziałem na Audiklub.pl przypadki, że błędów żadnych nie było, a nie grało tylko napięcie na czujnikach (190zł nowy, 100zł używany Allegro).
Druga opcja to złącza (kostki) przy czujnikach. Trzeba koniecznie obejrzeć.
Kolejna opcja - padł sterownik (150zł Allegro).
No i opcja 3: przeprowadzenie poprawnej regulacji z zapamiętaniem nastaw podstawowych. Mnie zajęło to 3 minuty. Pan majster z lustrem na stacji diagnostycznej był tylko nieco zdziwiony i nawet złotówki nie wziął :mrgreen: Inna sprawa, że taki błąd sam z siebie nie powstał...
Było:
2008 - 2019 C5 Quattro AKE 2002
Jest:
2019 - C7 Quattro CNHA 2016
witam u mnie jest tak ze czasami jest wszystko ok a czasami po przejechaniu paru metrów wywala błąd i poziomowanie nie działa. po przeczytaniu rad rozumiem ze nalezy sprawdzic kostki przy kołach. ? pozdrawiam
Oki, ja też się wziąłem za likwidowanie wkurzającego błędu z fisu i dla zasady, że musi wszystko w niuni działać.
Kupiłem niebieski kabelek i dokonując vagowania stwierdziłem, że prawa lampa nie porusza się góra/dół.
Podczas kasowania błędu 01539 obie lampy powinny pojechać na dół i na górę, po tym fakcie wyskakiwał mi ponownie błąd.
Rozebrałem lampę uszkodzoną i znalazłem przyczynę:
Silniczek działał, tylko ta gruszka wyskoczyła z plastiku.
Po włożeniu jej już wszystko działa.
Tylko w vagu ciągle błędu skasować nie mogę, może coś źle robię:
55 i 4 po czym bez meas block wyskakuje mi:
Jak kliknę meas block i GO GO:
po chwili znika mi górna linijka - one są od jednej i drugiej lampy, a trzeci pasek do akceptowania tą grupą 002?
Tu mnie zastanawia niższe V w przednim czujniku - tak być powinno?
Jeszcze raz wszystkie 3xGO na odpalonym silniku:
Co Wy na to - jak to skasować/ustawić/naprawić????
Problem rozwiązany, ten czujnik z przodu po prostu się zawiesił na amen i podawał za niskie napięcie, do wykonania "adaptacji" w basic (4).. Ruszając nim po odpięciu od wahacza nic się nie zmieniało. Kupiłem dziś nowy założyłem i wszystko ustawiłem. Działa pięknie.
Witam.
Czy ktoś rozbierał sam czujnik poziomowania światel lewy tył. Mam też problem z regulacją świateł i na diagnozie mam rozpoznaną usterkę:
Czujnik poziomu samochodu tylny lewy - G76
przerwa/zwarcie z masą.
Czy jest możliwość rozbioru samego czujnika i go wyczyszaczenia. Jak na razie zdjąłem wtyczki i spryskałem je środkiem do styków - nie pomogło.
Witam może byłby ktoś tak miły podejrzeć w Etce jaki u mnie siedzi czujnik poziomowania z przodu ? szukam na allegro nie mogę namierzyć czujnik jest ok tylko te cięgna połamane
Witam mam problem z ksenonami, po pierwsze lewa lampa nie wykonuje ruchu góra dół po zapaleniu, prawa lampa natomiast czasami wykonuje ruch w dół do samego dołu i się nie podnosi, wtedy wyłączam i zapalam ponownie wtedy prawa lampa powoli idzie w górę nagle staje i znowu opada w dół, czasami jak w trakcie podnoszenia wyłączę i zapalę ponownie wtedy lampa od poziomu przy jakim wyłączyłem zaczyna się podnosić wyżej, powtarzam tą czynność ok 3-4 razy żeby lampa wyrównała poziom do lewej lampy, czujniki czyściłem nic nie pomogło, na FIsie nie ma żadnych błędów, wykonywany test komputerem i wtedy wszystko oki podnosi się opada reguluje itp może ktoś coś poradzi
7. Jest Astra II Coupe Bertone 2.0 turbo moc ok 230-240km
6. Było Audi A6 2.5 tdi 180km tiptronic
5. Był Peugeot 607 2.2 benzynka
4. Był Fiat Stilo Abarth 2.4 gaz
3. Była Renault Laguna L2Ph1 2,2dci
2. Było Renault Clio C2Ph2 1.5dci
1. Był Mercedes w210 2,8 benzyna(okular)
no właśnie na vagu nic nie ma, od tego zacząłem, robił ustawianie i wszystko pięknie ładnie ruszało się góra dół, tak jak ma być
7. Jest Astra II Coupe Bertone 2.0 turbo moc ok 230-240km
6. Było Audi A6 2.5 tdi 180km tiptronic
5. Był Peugeot 607 2.2 benzynka
4. Był Fiat Stilo Abarth 2.4 gaz
3. Była Renault Laguna L2Ph1 2,2dci
2. Było Renault Clio C2Ph2 1.5dci
1. Był Mercedes w210 2,8 benzyna(okular)
kalibracje już robiłem bo tu już szukałem informacij najwyżej jeszcze raz pojade zrobie
7. Jest Astra II Coupe Bertone 2.0 turbo moc ok 230-240km
6. Było Audi A6 2.5 tdi 180km tiptronic
5. Był Peugeot 607 2.2 benzynka
4. Był Fiat Stilo Abarth 2.4 gaz
3. Była Renault Laguna L2Ph1 2,2dci
2. Było Renault Clio C2Ph2 1.5dci
1. Był Mercedes w210 2,8 benzyna(okular)
0x4B25A pisze: Może silniczki padają/przycinają się...
Jakie są objawy padającego silniczka?
Moja lewa lampa czasem po autoteście zostaje w niskim położeniu i oświetla asfalt przed zderzakiem.
Błędów w sterowniku brak, podczas ustawiania ładnie się zerują, jak uruchomię Output Test to prawidłowo przejeżdżają szybko oba przez cały zakres.
W blokach pomiarowych napięcia na czujnikach mają sensowne, podobne do siebie wartości.
Grzebałem w lampie od tyłu i raczej nie ma tam żadnych luzów.
Czas rozglądać się za nowym silniczkiem?
Są różne typy, czy wszystkie są takie same, niezależnie od tego, czy jest poziomowanie dynamiczne czy nie?