Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Dziwny problem z odpaleniem. 0 reakcji i .

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[ AKE 2.5 180 KM] Dziwny problem z odpaleniem. 0 reakcji i .

Post autor: pastaldo » 10 mar 2013, 22:27

Witam,
Miałem dzis coś dziwnego. Zaparkowany samochód był w dośc trudnym terenie. Odpaliłem go bez najmniejszego problemu jednak przy ruszaniu zgasł mi ( <foch> zdarza sie :p )
Dziwniejsze było jednak to że nie mogłem go dopalić. A polegało to na tym że poprostu po przekręceniu kluczyka nie działo się NIC. Tak jakby nie było rozrusznika. Na pewno aku w porządku, po przekręceniu kluczyka nawet kontrolki nie przygasły. Tzn mysle że jakby starter załączył to by spadek napięcia był a tu zupełnie nic. Kilka takich prób i cały czas to samo.
Pomyślałem że może przywiesił się rozrusznik. Więc pchnęliśmy go i jak go pchaliśmy wrzuciłem jedynkę, puściłem sprzęgło tak jakby go odpalać na pych i w tym momencie przekręciłem kluczyk i ożył. W sensie takim że po zatrzymaniu go juz normalnie zakręcił rozrusznik i odpalił jakby nigdy nic.
Później jeszcze jeździłem odpalałem i nie było żadnych oznak nienormalności :)
Faktycznie mogłem miec jakiegos dziwnego pecha że się przywiesił jednorazowo rozrusznik czy należy się bać i to sprawdzać?
Miał ktoś coś takiego? Co to mogło być? Jesli to coś podpowie to mam A6 C5 2.5TDI Quatro manual 6 biegów.
Pozdro.

Awatar użytkownika
peps78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 05 gru 2011, 19:20
Lokalizacja: Lędziny/Śląsk

Post autor: peps78 » 11 mar 2013, 00:24

Według mnie to rozrusznik ci się zawiesił gdyby ci się zdarzyło jeszcze raz to daj na bieg i tylko go poruszaj tak żeby opór biegu poczuć i znowu powinno być ok.
Chyba że się mylę to mnie pewnie koledzy poprawią ;)

chicken0703
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2013, 13:49
Lokalizacja: Oława

Post autor: chicken0703 » 11 mar 2013, 07:28

Prawdopodobnie to rozrusznik i może się to powtarzać. Jeśli słychać było wysuwającą się zębatkę to mogły się zawiesić/skończyć szczotki, a jak nie było kompletnie nic to elektrowłącznik. W warunkach polowych może się okazać to nie możliwe, ale podczas następnego zawieszenia można sprawdzić czy dochodzi zasilanie ze stacyjki do elektrowłącznika (chodzi o przewód sterujący a nie zasilający) aby upewnić się że instalacja jest ok.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 11 mar 2013, 08:25

Aha czyli troche mnie uspokoiliście.
chicken0703 zupełnie nic nie było słychać bo brat stał obok samochodu z głowa w pobliżu i nasłuchiwał i zero odgłosów więc pewnie ten elektrowłącznik czy jak tam zwał.
Dzięki chłopaki za pomoc.

Jakby ktos jeszcze miał jakieś sugestie porady itp to bardzo chętnie wysłucham :)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 12 mar 2013, 16:23

Właśnie, przyczyna może byc w chwilowym zawieszeniu może kończących się szczotek. Jednak w takim przypadku, przygasłyby kontrolki, minimalnie ale przygasły.

Następne to elektromagnes. To także może być przyczyną. Nie przepłynął prąd.
Może właśnie kończy się rozrusznik. Ja bym dał do elektryka na przegląd, bo po co się wkurzać każdorazowo , a na "pych" to nie jest dobre rozwiązanie...
My w automatach niestety nie możemy sobie pozwolić na takie: albo zadziała, albo nie...wiadomo dlaczego:>

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 13 mar 2013, 08:14

citrin pisze:Właśnie, przyczyna może byc w chwilowym zawieszeniu może kończących się szczotek. Jednak w takim przypadku, przygasłyby kontrolki, minimalnie ale przygasły.

Następne to elektromagnes. To także może być przyczyną. Nie przepłynął prąd.
Może właśnie kończy się rozrusznik. Ja bym dał do elektryka na przegląd, bo po co się wkurzać każdorazowo , a na "pych" to nie jest dobre rozwiązanie...
My w automatach niestety nie możemy sobie pozwolić na takie: albo zadziała, albo nie...wiadomo dlaczego:>
Dzięki za cenne uwagi. Jak to mówią jedna jaskółka wiosny nie czyni więc narazie odpuszczę i jak drugi raz się coś takiego zdarzy to na pewno dam do sprawdzenia żeby nie męczyc ani siebie ani samochodu.
A co do przywieszenia to tez byłem święcie przekonany że jakby się przyciął rozrusznik to powinien mimo wszystko byc spadek napięcia a tu nic nawet wskaÂźnik z napięciem nie drgnął. To wygląda jakby się może faktycznie zawiesiło ale nie rozrusznik sam w sobie tylko szczotka. Po ruszeniu doszła do komutatora i juz śmiga ok.

A jeśli chodzi o automaty to własnie nie za bardzo ich lubię bo po pierwsze ograniczenia pewnie a pozatym nudno w czasie jazdy jak za dużo udogodnień pracuje za nas :)

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 13 mar 2013, 09:55

Powiem tak że miałem bardzo podobny przypadek ze swoim autem.

Auto miało wtedy około 250k km przebiegu i raz chciało zapalać innym razem tak jakby nie było rozrusznika. Aby zapalić to bydle należało trochę go pchnąć aby zaskoczył rozrusznik. Ale zdarzyło mi się to może raz lub dwa razy poÂźniej zabrałem się za naprawę. Wyciągnięcie rozrusznika w 2,5tdi quattro jest ciekawe nie wiem czy w FWD jest tak samo włożony. Ale jest tam tak mało miejsca. Jednak dodam że da się go wyciągnąć bez ściągania przodu. Są tam rurki które należy odkręcić pchnąć go do góry i póÂźniej wychodzi elegancko.

Po wyciągnięciu okazało się że szczotek już nie było, a metalowe takie uchywyty szczotek wgryzały się w komutator. Po tym wszystkim dokupiona została cała obudowa szczotek oraz na frezarce wyrównanie komutatora. Po tej operacji auto zapala jak nowy. :) Około 2 godziny i wszystko działa jak należy.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 13 mar 2013, 13:18

No dobrze wiedzieć <lol>
Jak się jeszcze raz to zdarzy to na pewno tam zajrzę. Jeszcze samochodu nie doprowadziłem w pełni bo przymierzam sie do termostatu i czasu brak. Mało nim jeżdzę wiec jeszcze nie bardzo wiem co gdzie piszczy :p

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 14 mar 2013, 10:16

pastaldo pisze:Jakby ktos jeszcze miał jakieś sugestie porady itp to bardzo chętnie wysłucham :)
warto sprawdzic jeszcze wklad stacyjki <okok> ale poczekaj do nastepnego "zawieszenia" wtedy przekrec kluczyk w pozycje odpalania , trzymaj i druga reka uderz w kolo kierownicy :) jak zaskoczy to mamy "go" :p

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 14 mar 2013, 11:16

Tez ciekawa sugestia na pewno będe miał na uwadze <radocha>

[ Dodano: 2013-05-01, 23:45 ]
No i problem pojawił się kolejne 2 razy w ciągu 2 dni. Skłaniam się ku tym szczotkom.
Da sie je w domowych warunkach wynienić?
Znacie może wymiary albo jakieś numery szczotek do rozrusznika?
Ewentualnie jakby to nie pomogło to oddam gdzieś do speca. Ile mnie może skasowac jeśli to np ten elektrowłącznik? A może da sie dokupić taki elektrowłącznik oddzielnie czy elektryk go naprawi?
Podejrzewam że jak będzie już rozrusznik na stole to pewnie dobrze było by wymienić już i te tulejki czy jak tam zwał.

[ Dodano: 2013-05-02, 13:30 ]
UP :(

[ Dodano: 2013-06-12, 21:58 ]
Jakiś czas się w tym watku nie pojawiałem ale czekałem i testowałem.
Mianowicie od miesiąca nie pojawił się problem z odpalaniem.
Moja naprawa się ograniczyła do wyczyszczenia styku przewodu sterującego (tego cienkiego) idącego do rozrusznika. Był mocno zaśniedziały.

Po wyczyszczeniu go problem ustąpił i jak wspomniałem ponad miesiąc nie pojawiły się problemy z rozruchem tak więc uważam to za sukces i przyczynę awarii.

Także odpowiedź i sugestia dla potomnych z podobnym problemem. <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja