Distronik ACC [ radar ]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Distronik ACC [ radar ]
witam.
Panowie, ktoś ogarnia temat radaru. Ostatnio jechałem i w pewnym momencie ACC się wyłączył.
Próba załączenia manetką pokazało info na FIS "ACC not Avaible". Następnego dnia, gdy autko odstało, ACC działa. Dzieje się różnie. Raz jade All OK, innym razem się wyłącza.
VCDS pokazał błąd, który nie idze wykasować [ błąd wraca ].
Czy sama wymiana radaru [ na alledrogo są od 400 używane, po 1900 ] może rozwiązać problem.
Czy to ustrojstwo ma CP i wymag ponownej KALIBRACJI, jeśli wymienie.
Address 13: Auto Dist. Reg Labels: None
Control Module Part Number: 4F0 910 561 C HW: 4F0 907 561 B
Component and/or Version: ABSTANDSREGELUNGH01 0020
Software Coding: 0031168
Work Shop Code: WSC 02325 758 00200
VCID: 2341EBBF9B45
1 Fault Found:
00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 118
Time Indication: 0
Date: 2012.02.13
Time: 15:46:10
Freeze Frame:
Temperature: 17.0°C
Voltage: 11.52 V
Bin. Bits: 01010
Hex Value: 0x2AE1
Hex Value: 0x0003
Speed: 0.0 km/h
Lateral Accel.: 0.00 m/s^2
Panowie, ktoś ogarnia temat radaru. Ostatnio jechałem i w pewnym momencie ACC się wyłączył.
Próba załączenia manetką pokazało info na FIS "ACC not Avaible". Następnego dnia, gdy autko odstało, ACC działa. Dzieje się różnie. Raz jade All OK, innym razem się wyłącza.
VCDS pokazał błąd, który nie idze wykasować [ błąd wraca ].
Czy sama wymiana radaru [ na alledrogo są od 400 używane, po 1900 ] może rozwiązać problem.
Czy to ustrojstwo ma CP i wymag ponownej KALIBRACJI, jeśli wymienie.
Address 13: Auto Dist. Reg Labels: None
Control Module Part Number: 4F0 910 561 C HW: 4F0 907 561 B
Component and/or Version: ABSTANDSREGELUNGH01 0020
Software Coding: 0031168
Work Shop Code: WSC 02325 758 00200
VCID: 2341EBBF9B45
1 Fault Found:
00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 118
Time Indication: 0
Date: 2012.02.13
Time: 15:46:10
Freeze Frame:
Temperature: 17.0°C
Voltage: 11.52 V
Bin. Bits: 01010
Hex Value: 0x2AE1
Hex Value: 0x0003
Speed: 0.0 km/h
Lateral Accel.: 0.00 m/s^2
Ostatnio zmieniony 29 lut 2012, 17:01 przez d(o_o)b, łącznie zmieniany 1 raz.
Postaraj sie ustawic ster radaru jak mówi instrukcja poniżej , nie trzeba od razu wykręcac całego radau tylko wykonac lekką korekte w prawo lub w lewo .Zalezy od tego w którą strone pokazuje odchył w bloku 2
1 - Czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika -G550-
q Wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
2 - Rama
3 - ÂŚruba
q 4,5 Nm
4 - ÂŚruba dwustronna
q Podczas zmontowania zwrócić uwagę na wymiar regulacyjny → Rozdział
5 - ÂŚruba
q 8 Nm
6 - Uchwyt
7 - Nakrętka
8 - Wtyczka
q W celu odblokowania ścisnąć obie klamry -strzałki-
![Obrazek]()
ÂŚruby dwustronne w ramie są wstępnie ustawione. Jeśli to konieczne, należy skorygować ustawienie.
Zmierzyć wymiar -a- wszystkich śrub dwustronnych.
Wymiar -a- musi wynosić 34 mm.
Ogólne uwagi dotyczące ACC
Czujnik układu regulacji odstępu od poprzednika i sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika -J428- są umieszczone w jednej obudowie. W przypadku uszkodzenia czujnika / sterownika należy wymienić całą jednostkę.
W poniższym opisie jednostka składająca się z czujnika i sterownika określana jest mianem „czujnika”.
Osłona radaru czujnika znajduje się za osłoną przedniego zderzaka i jest wykonana z materiału przepuszczającego sygnały radaru. Wszystkie zmiany, jak późniejsze lakierowanie, przyklejenie naklejki itd. mogą prowadzić do zakłócenia działania.
Zakłócenia działania mogą być spowodowane również zabrudzeniem czujnika. Wymontować w tym celu kratkę wlotu powietrza lub osłonę chłodnicy przed czujnikiem zgodnie z instrukcją napraw i oczyścić wewnętrzną część kratki wlotu powietrza lub osłony chłodnicy oraz czujnik.
Przed rozpoczęciem ustawiania ACC należy odczytać pamięć usterek i w razie potrzeby usunąć usterki.
W „bloku wartości mierzonych 2” sterownika systemu ACC należy odczytać, czy czujnik jest przestawiony.
Jeśli kąt zmiany ustawienia wynosi od -0.8° do +0.8°, czujnik nie musi być ponownie ustawiany.
Układ ACC można ustawiać tylko za pomocą urządzenia do pomiaru geometrii oraz urządzenia do ustawiania dopuszczonego przez VW/AUDI!
Warunkiem bezbłędnego działania systemu ACC jest jego prawidłowe ustawienie.
Wskazówkat Ponowne ustawianie jest konieczne, gdy:
Ustawiana jest zbieżność kół tylnej osi.
Wymieniany jest cały czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika -G550-.
Luzowana lub przestawiana jest belka poprzeczna zderzaka.
Przód samochodu jest uszkodzony.
Kąt zmiany ustawienia znajduje się poza obszarem od -0.8° do +0.8°.
Wiec kluczyk w reke i do roboty , można samemu z VCDS wykonac lekką korekte ACC
U mnie tez pojawiał sie ten błąd wykonałem regulacje ,chyba pół obrotu jedną srubką i spokój
pozdrawiam


1 - Czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika -G550-
q Wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
2 - Rama
3 - ÂŚruba
q 4,5 Nm
4 - ÂŚruba dwustronna
q Podczas zmontowania zwrócić uwagę na wymiar regulacyjny → Rozdział
5 - ÂŚruba
q 8 Nm
6 - Uchwyt
7 - Nakrętka
8 - Wtyczka
q W celu odblokowania ścisnąć obie klamry -strzałki-
ÂŚruby dwustronne w ramie są wstępnie ustawione. Jeśli to konieczne, należy skorygować ustawienie.
Zmierzyć wymiar -a- wszystkich śrub dwustronnych.
Wymiar -a- musi wynosić 34 mm.
Ogólne uwagi dotyczące ACC
Czujnik układu regulacji odstępu od poprzednika i sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika -J428- są umieszczone w jednej obudowie. W przypadku uszkodzenia czujnika / sterownika należy wymienić całą jednostkę.
W poniższym opisie jednostka składająca się z czujnika i sterownika określana jest mianem „czujnika”.
Osłona radaru czujnika znajduje się za osłoną przedniego zderzaka i jest wykonana z materiału przepuszczającego sygnały radaru. Wszystkie zmiany, jak późniejsze lakierowanie, przyklejenie naklejki itd. mogą prowadzić do zakłócenia działania.
Zakłócenia działania mogą być spowodowane również zabrudzeniem czujnika. Wymontować w tym celu kratkę wlotu powietrza lub osłonę chłodnicy przed czujnikiem zgodnie z instrukcją napraw i oczyścić wewnętrzną część kratki wlotu powietrza lub osłony chłodnicy oraz czujnik.
Przed rozpoczęciem ustawiania ACC należy odczytać pamięć usterek i w razie potrzeby usunąć usterki.
W „bloku wartości mierzonych 2” sterownika systemu ACC należy odczytać, czy czujnik jest przestawiony.
Jeśli kąt zmiany ustawienia wynosi od -0.8° do +0.8°, czujnik nie musi być ponownie ustawiany.
Układ ACC można ustawiać tylko za pomocą urządzenia do pomiaru geometrii oraz urządzenia do ustawiania dopuszczonego przez VW/AUDI!
Warunkiem bezbłędnego działania systemu ACC jest jego prawidłowe ustawienie.
Wskazówkat Ponowne ustawianie jest konieczne, gdy:
Ustawiana jest zbieżność kół tylnej osi.
Wymieniany jest cały czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika -G550-.
Luzowana lub przestawiana jest belka poprzeczna zderzaka.
Przód samochodu jest uszkodzony.
Kąt zmiany ustawienia znajduje się poza obszarem od -0.8° do +0.8°.
Wiec kluczyk w reke i do roboty , można samemu z VCDS wykonac lekką korekte ACC
U mnie tez pojawiał sie ten błąd wykonałem regulacje ,chyba pół obrotu jedną srubką i spokój

pozdrawiam
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
thx za szczegółowy opis. Będe się musiał udać do mojego magika.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2013, 23:37 przez d(o_o)b, łącznie zmieniany 1 raz.
slaby,
czytalem opis zamontowania distronika moze wiesz gdzie mozna kupic ramke nr.2 osobno. serwisy podaja bledne informacje np. ze mozna ja kupic tylko z zestawem z kamera lub w zestawie z klapka z grilla. w Lubinie i Rybniku. ja kupilem zestaw naprawczy w ktorym znajduja sie nakretki na 3 sruby dlugie i dodatkowo sa trzy plastikowe nasadki z gwintem o dl.1 cm . no i 3 dlugie sruby.odpisz kolego bo mi rece opadaja.
czytalem opis zamontowania distronika moze wiesz gdzie mozna kupic ramke nr.2 osobno. serwisy podaja bledne informacje np. ze mozna ja kupic tylko z zestawem z kamera lub w zestawie z klapka z grilla. w Lubinie i Rybniku. ja kupilem zestaw naprawczy w ktorym znajduja sie nakretki na 3 sruby dlugie i dodatkowo sa trzy plastikowe nasadki z gwintem o dl.1 cm . no i 3 dlugie sruby.odpisz kolego bo mi rece opadaja.

batanga
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Odgrzeje kotleta..
Zdejmowałem zderzak i widocznie musiał mi się przestawić ACC. Bo nie chce się włączyc a VCDS wyrzuca błąd że jest przestawiony/rozkalibrowany.
Błąd po skasowaniu od razu wraca, czyli nie da się skasować.
Kwestia taka że odchylenie w meas block 02 pokazuje 1,392. Po korektach ACC nic się nie zmienia. Cały czas jest ta wartość. Da się jakoś samemu z tym uporać? Jak go kalibrować? Może trzeba się przejechać i wtedy dopiero zmieni wartość? Tylko że nawet radar nie chce się załaczyc..
Czy konieczne będzie odwiedzenie ASO w celu kalibracji?
Zdejmowałem zderzak i widocznie musiał mi się przestawić ACC. Bo nie chce się włączyc a VCDS wyrzuca błąd że jest przestawiony/rozkalibrowany.
Błąd po skasowaniu od razu wraca, czyli nie da się skasować.
Kwestia taka że odchylenie w meas block 02 pokazuje 1,392. Po korektach ACC nic się nie zmienia. Cały czas jest ta wartość. Da się jakoś samemu z tym uporać? Jak go kalibrować? Może trzeba się przejechać i wtedy dopiero zmieni wartość? Tylko że nawet radar nie chce się załaczyc..
Czy konieczne będzie odwiedzenie ASO w celu kalibracji?

Trzeba jechac za jakimś autem ,bo tylko wtedy radar ma możliwość wysłania i odebrania odbitej wiązki
Wartość króra jest podana w grupie 02 jest pomiarem pod jakim kątem powraca odbity sygnał.
Więc trzeba cierpliwie jechać aż wartość w 02 zacznie się zmniejszać. Można też co jakiś czas wciskać przycisk aktywacji radaru ACC.
Tylko trzeba pamiętać że sam radar musi być prosto ustawiony do osi auta , ustrojśtwo bardzo czułe
Błąd ten będzie powracał aż wartość w 02 nie będzie mniejsza od 1,320
To tak w skrócie jak można sobie pomóc ustawić ACC bez wizyty w ASO.
pozdrawiam

Więc trzeba cierpliwie jechać aż wartość w 02 zacznie się zmniejszać. Można też co jakiś czas wciskać przycisk aktywacji radaru ACC.
Tylko trzeba pamiętać że sam radar musi być prosto ustawiony do osi auta , ustrojśtwo bardzo czułe

Błąd ten będzie powracał aż wartość w 02 nie będzie mniejsza od 1,320
To tak w skrócie jak można sobie pomóc ustawić ACC bez wizyty w ASO.
pozdrawiam
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Raz jeszcze dzięki. Czyli mimo że wyrzuca błąd i jest nieaktywny to sam w tle jakby pracuje tj wysyła i odbiera tą wiązke?
To będę obserwował bo póki co jechałem nawet bardzo blisko za samochodami i włączałem ACC i nic(ACC NOT AVAILABLE) oraz w grupie 02 się nie zmieniło. W takim razie w przyszłym tygodniu jeszcz raz poprobuje, wyłacze grzałke i troche pojeżdze bez zderzaka i zobacze czy coś ulegnie zmianie.
To będę obserwował bo póki co jechałem nawet bardzo blisko za samochodami i włączałem ACC i nic(ACC NOT AVAILABLE) oraz w grupie 02 się nie zmieniło. W takim razie w przyszłym tygodniu jeszcz raz poprobuje, wyłacze grzałke i troche pojeżdze bez zderzaka i zobacze czy coś ulegnie zmianie.
Tak dokładnie sterownik ACC zawsze pracuje w tle , no chyba że jest uszkodzony.stifii pisze:Raz jeszcze dzięki. Czyli mimo że wyrzuca błąd i jest nieaktywny to sam w tle jakby pracuje tj wysyła i odbiera tą wiązke?
To będę obserwował bo póki co jechałem nawet bardzo blisko za samochodami i włączałem ACC i nic(ACC NOT AVAILABLE) oraz w grupie 02 się nie zmieniło. W takim razie w przyszłym tygodniu jeszcz raz poprobuje, wyłacze grzałke i troche pojeżdze bez zderzaka i zobacze czy coś ulegnie zmianie.
Można to sprawdzić w pozostałych blokach wartości
Audi A6 2005 >
ACC control unit - J428, reading measured value block
This function description applies to control units with hardware part number: 4F0907561A
The following measured value blocks can be displayed:
Measured value block 1: (Raw radar values)
Display zone 1: Radar beam 2
Display range: 0 ... 65535
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).
Display zone 2: Radar beam 2+3
Display range: 0 ... 65535
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).
Display zone 3: Radar beam 3
Display range: 0 ... 65535
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).
Display zone 4: Vacant
Measured value block 2: (adjustment angle)
Display zone 1: Misalignment angle
Specification:
I -0.8° to 0.8°: Misalignment angle in specified range
I outside range -0.8° to 0.8°: the adjustment angle is outside the permissible tolerance, the ACC sensor must be readjusted
I 2°: the adjustment of the ACC sensor was terminated with Measurement not OK, the ACC sensor must be readjusted or a new ACC sensor has been fitted in the vehicle
Display zone 2: Vacant
Display zone 3: Vacant
Display zone 4: Vacant
Measured value block 3: (radar object 1)
Measured values delivered by the ACC sensor when it has detected an object with the vehicle standing
Display zone 1: Distance
Display range: -326.40 ... 323.85 m
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (323.85 m).
Display zone 2: Relative velocity
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.0 km/h).
Display zone 3: Lateral position (side offset)
Display range: -326.40 ... 323.85 m
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.00 m).
Display zone 4: Vacant
Measured value block 4: (radar object 2)
Measured values delivered by the ACC sensor when it has detected an object with the vehicle standing
Display zone 1: Distance
Display range: -326.40 ... 323.85 m
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (323.85 m).
Display zone 2: Relative velocity
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.0 km/h).
Display zone 3: Lateral position (side offset)
Display range: -326.40 ... 323.85 m
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.00 m).
Display zone 4: Vacant
Measured value block 5: (target object 1)
Measured values delivered by the ACC sensor when it has detected an object during driving
Display zone 1: Distance
Distance or actual interval to preceding vehicle.
Display range: -326.40 ... 323.85 m
If the engine is off (engine stopped) a substitute value is displayed (323.85 m).
Display zone 2: Relative velocity
Speed difference to preceding vehicle.
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.0 km/h).
Display zone 3: Lateral position (side offset)
Lateral offset to preceding vehicle.
Display range: -326.40 ... 323.85 m
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.00 m).
Display zone 4: Acceleration
Display range: -321.4 ... 321.4 m/s2
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.00 m/s2).
Measured value block 7: (internal measured values)
Display zone 1: Supply voltage terminal 15
Display range: 0 ... 18 Volt
Display zone 2: Status of generator generating the radar beams
Specification:
I While driving: on
I Vehicle standing: off
Display zone 3: Status of ACC sensor heater -Z47
The heater operates during driving at an ambient temperature in the range -5 to +5°C
Specification:
I 0.00%: ACC sensor heater off or not activated
I above 0.00%: Heater in operation
Display zone 4: Temperature in ACC control unit
Measured value block 8: (personalisation)
Display zone 1: Vehicle key number
Here the number of the vehicle key currently in the ignition lock or detected by the entry and start authorisation system is displayed.
Display range: 0 ... 65535
Display zone 2: Gong volume
The displayed gong volume is assigned to the vehicle key from display zone 1. This assignment is stored in the ACC control unit. If the setting is changed on the MMI, the new information is stored in the ACC control unit.
Specification:
I 0 - Gong volume off
I 1 - Gong volume low
I 2 - Gong volume medium
I 3 - Gong volume high
Display zone 3: Distance basic setting
The distance basic setting is fixed in the ACC control unit at 3. The distance can be adjusted during a driving cycle by way of the operating lever in a range from 1 to 4. When the ignition is switched off and back on the distance is reset to the value 2 (distance 3).
Specification:
I 2 - Distance 3
Display zone 4: Drive program
The displayed drive programme is assigned to the vehicle key from display zone 1. This assignment is stored in the ACC control unit. If the setting is changed on the MMI, the new information is stored in the ACC control unit.
Specification:
I Setting on MMI - comfort:
-3 - Distance 1
-4 - Distance 2
-4 - Distance 3
- 5 - Distance 4
I Setting on MMI - dynamic:
-1 - Distance 1
-2 - Distance 2
- 2 - Distance 3
- 3 - Distance 4
I Setting on MMI - standard:
- 2 - Distance 1
- 3 - Distance 2
- 3 - Distance 3
- 4 - Distance 4
Measured value block 9: (status block)
Display zone 1: ACC status
Information sent by the ACC control unit over the CAN bus to the engine control unit.
Display range: 0 ... 65535
Display zone 2: ACC mode (internal status)
Display range: 0 ... 65535 (ignore)
Display zone 3: CCS status
Information sent by the engine control unit over the CAN bus to the ACC control unit.
Display range: 0 ... 65535
Display zone 4: Vacant
Measured value block 10: (Conditions preventing the ACC from operating)
YZNote
If the ACC is to be activated during driving, the 4 display zones of measured value block 10 must all show 0, the ACC operating lever must be set to on and no gear-shift must be performed. As soon as a bit shows a 1 driving with ACC is not possible.
Display zone 1
Specification:
I 00000000 A ACC ready
I xxxxxxx1 A Bit0 Main switch off
I xxxxxx1x A Bit1 Minimum speed limit infringed
I xxxxx1xx A Bit 2 Brake pedal pressed
I xxxx1xxx A Bit 3 No valid gear engaged (selector lever position with automatic gearbox)
I xxx1xxxx A Bit 4 Error
I xx1xxxxx A Bit 5 External forced deactivation (e.g. ESP status deceleration regulator, fault, initialisation or low voltage on wheel speed sensors, initialisation or low voltage on yaw rate sender)
I x1xxxxxx A Bit 6 Vacant
I 1xxxxxxx A Bit 7 ACC, internal hardware monitoring activated or initialisation of ACC sensor
Display zone 2
Specification:
I 00000000 A ACC ready
I xxxxxxx1 A Bit0 Parking brake active
I xxxxxx1x A Bit1 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)
I xxxxx1xx A Bit 2 Minimum speed limit infringed
I xxxx1xxx A Bit 3 Brake-Only fault condition detected
I xxx1xxxx A Bit 4 External forced activation not fulfilled (e.g. increased brake temperature, open circuit or short to earth in ACC sensor heater -Z47)
I xx1xxxxx A Bit 5 ACC sensor view
I x1xxxxxx A Bit 6 Invalid gearshift
(- clutch pressed for too long, no valid transmission ratio
- clutch pressed with ACC inactive
- reversing detected)
I 1xxxxxxx A Bit 7 No acceleration (manual gearbox only)
Display zone 3
Specification:
I 00000000 A ACC ready
I xxxxxxx1 A Bit0 Minimum engine speed infringed
I xxxxxx1x A Bit1 Minimum speed limit infringed
I xxxxx1xx A Bit 2 Forced activations not fulfilled
I xxxx1xxx A Bit 3 Forced deactivations not fulfilled
I xxx1xxxx A Bit 4 External forced activation not fulfilled (ACC deactivated via adaption channel)
I xx1xxxxx A Bit 5 Clutch open (manual gearbox only)
I x1xxxxxx A Bit 6 Hardware test not successful
I 1xxxxxxx A Bit 7 Vacant
Display zone 4
Specification:
I 00000000 A ACC ready
I xxxxxxx1 A Bit0 Engine speed too low (manual gearbox only)
I xxxxxx1x A Bit1 Engine speed too high (manual gearbox only)
I xxxxx1xx A Bit 2 Vacant
I xxxx1xxx A Bit 3 Vacant
I xxx1xxxx A Bit 4 Vacant
I xx1xxxxx A Bit 5 Vacant
I x1xxxxxx A Bit 6 Vacant
I 1xxxxxxx A Bit 7 Vacant
Measured value block 11: (basic setting)
Display zone 1: Steering angle offset
Display zone 2: Yaw rate offset
Display zone 3: Screen for gong off
Specification:
I xxxxxxx0 A Bit0 Selector lever position invalid
I xxxxxx0x A Bit1 ACC error
I xxxxx0xx A Bit 2 Electric parking brake, braking
I xxxx0xxx A Bit 3 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)
I xxx0xxxx A Bit 4 Speed limit
I xx0xxxxx A Bit 5 ACC sensor view
I x0xxxxxx A Bit 6 ACC not available
I 0xxxxxxx A Bit 7 Driver override prompt
Display zone 4: Make on gong quiet/medium/loud
Specification:
I xxxxxxx1 A Bit0 Selector lever position invalid
I xxxxxx1x A Bit1 ACC error
I xxxxx1xx A Bit 2 Electric parking brake, braking
I xxxx1xxx A Bit 3 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)
I xxx1xxxx A Bit 4 Speed limit
I xx1xxxxx A Bit 5 ACC sensor view
I x1xxxxxx A Bit 6 ACC not available
I 1xxxxxxx A Bit 7 Driver override prompt
Measured value block 12: (Signals from operating lever)
Display zone 1: Signals from operating lever 1
Specification:
I xxxxxxx0 A Bit0 Main switch
I xxxxxx0x A Bit1 Abort
I xxxxx0xx A Bit 2 Reduce speed, lever briefly operated
I xxxx0xxx A Bit 3 Increase speed, lever tapped
I xxx0xxxx A Bit 4 Reduce speed, lever pressed and held
I xx0xxxxx A Bit 5 Increase speed, lever pressed and held
I x0xxxxxx A Bit 6 Fault in operating lever
I 0xxxxxxx A Bit 7 Information on coding 0 = CCS, 1 = ACC
Display zone 2: Signals from operating lever 2
Specification:
I xxxxxxx0 A Bit0 Set speed
I xxxxxx0x A Bit1 Resume speed
I xxxx00xx A Bit 2 and 3 00 = Electronic central electrics, 01 = Steering wheel electronics, 10 = Engine control unit (from which control unit the information is sent)
I xxx0xxxx A Bit 4 Vacant
I xx0xxxxx A Bit 5 Vacant
I x0xxxxxx A Bit 6 Distance, 0 = Vacant, 1 = Reduce distance slider switch pressed
I 0xxxxxxx A Bit 7 Distance, 0 = Vacant, 1 = Increase distance slider switch pressed
Display zone 3: Vacant
Display zone 4: Vacant
Measured value block 14: (radar raw values)
Display zone 1: Radar beam 1
Display range: 0 ... 65535
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).
Display zone 2: Radar beam 2
Display range: 0 ... 65535
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).
Display zone 3: Radar beam 3
Display range: 0 ... 65535
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).
Display zone 4: Radar beam 4
Display range: 0 ... 65535
If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).
Measured value block 125: (CAN connections 1)
Display zone 1: CAN connection engine electronics
Specification:
I Engine 0: No CAN connection
I Engine 1: CAN connection OK.
Display zone 2: CAN connection brake electronics
Specification:
I ABS 0: No CAN connection
I ABS 1: CAN connection OK.
Display zone 3: CAN connection gearbox electronics
Specification:
I Gearbox 0: No CAN connection
I Gearbox 1: CAN connection OK.
Display zone 4: CAN connection dash panel insert
Specification:
I Combi 0: No CAN connection
I Combi 1: CAN connection OK.
Measured value block 126: (CAN connections 2)
Display zone 1: CAN connection steering angle sender
Specification:
I Steer.ang. 0: No CAN connection
I Steer.ang. 1: CAN connection OK.
Display zone 2: CAN connection steering wheel electronics
Specification:
I Steering wheel 0: No CAN connection
I Steering wheel 1: CAN connection OK.
Display zone 3: CAN connection electric parking brake
Specification:
I Parking brake 0: No CAN connection
I Parking brake 1: CAN connection OK.
Display zone 4: CAN connection data bus diagnostic interface
Specification:
I Gateway 0: No CAN connection
I Gateway 1: CAN connection OK.
Measured value block 127: (CAN connections 3)
Display zone 1: CAN connection entry and start authorisation
Specification:
I El.ignition key 0: No CAN connection
I El.ignition key 1: CAN connection OK.
Display zone 2: CAN link navigation
A readout is only displayed if this optional extra can be coded in the ACC.
Specification:
I Navigat 0: No CAN connection
I Navigat 1: CAN connection OK.
Display zone 3: CAN link driver identification
A readout is only displayed if this optional extra can be coded in the ACC.
Specification:
I D-Ident. 0: No CAN connection
I D-Ident. 1: CAN connection OK.
Display zone 4: Vacant
Measured value block 198: (learned transmission ratios 1st to 4th gear)
Display zone 1: 1st gear transmission ratio
Specification:
I 0.00: 1st gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic
I above 0.00: 1st gear is adapted
Display zone 2: 2nd Gear transmission ratio
Specification:
I 0.00: 2nd gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic
I above 0.00: 2nd gear is adapted
Display zone 3: 3rd Gear transmission ratio
Specification:
I 0.00: 3rd 1st gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic
I above 0.00: 3rd gear is adapted
Display zone 4: 4th Gear transmission ratio
Specification:
I 0.00: 4th 1st gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic
I above 0.00: 4th gear is adapted
Measured value block 199: (learned transmission ratios 5th to 6th gear)
Display zone 1: 5th Gear transmission ratio
Specification:
I 0.00: 5th 1st gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic
I above 0.00: 5th gear is adapted
Display zone 2: 6th Gear transmission ratio
Specification:
I 0.00: 6th 1st gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic
I above 0.00: 6th gear is adapted
Display zone 3: Vacant
Display zone 4: Vacant
Measured value block 200: (learning)
Display zone 1: Learning condition
Specification:
I n.OK: The preconditions (clutch not pressed, accelerator pedal pressed, in driving mode) for adaption of the gears are not met or the vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic. The not OK result is also displayed if the gears have been adapted and the vehicle is standing (not moving) with the engine running
I valid: The preconditions (clutch not pressed, accelerator pedal pressed, in driving mode) for adaption of the gears are met.
Display zone 2: Learned gears
Specification:
I 000000: The gears have not been adapted, the channel 10 basic setting has been performed or the vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic
I 000001: 1st gear is adapted
I 000011: 1st and 2nd gear have been adapted
I 000111: 1st, 2nd and 3rd gear have been adapted
I 001111: 1st, 2nd, 3rd and 4th gear have been adapted
I 011111: 1st, 2nd, 3rd. 4th and 5th gear have been adapted
I 111111: All gears have been adapted
Display zone 3: Clutch status
Specification:
I pressed: Clutch pressed (manual gearbox only)
I unpressed: Clutch not pressed or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic
Display zone 4: Vacant

Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI
Witam.
Jestem tu nowy i nie mam naprawdę pojęcia o tych technikach ustawiania ACC.
Od jakiegoś czasu (miałem rozbierany przód) nie działa mój ACC.
Bylem u jakiegoś gościa co ma komputer i on mi tylko mógł powiedzieć że mój ACC trzeba skalibrować. No to widocznie jest przestawiony.
Szukam kogoś kto się na tym zna i był bu w stanie mi ten ACC nastawić.
Przebywam bardzo często w: Bytom, Głuchołazy, Wrocław i Zgorzelec.
Jak by to nie było aż tak daleko do kogoś z was to jestem w stanie podjechać. Oczywiście nie myślę że mi to zrobi ktoś za darmo.
Ale do serwisu nie chcę podjechać, bo jak by mnie skasowali to by mi się wszystkiego odechciało.
Proszę was o pomoc. Kto jest w stanie skalibrować ACC przy mojej audicy??
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Darek
Jestem tu nowy i nie mam naprawdę pojęcia o tych technikach ustawiania ACC.
Od jakiegoś czasu (miałem rozbierany przód) nie działa mój ACC.
Bylem u jakiegoś gościa co ma komputer i on mi tylko mógł powiedzieć że mój ACC trzeba skalibrować. No to widocznie jest przestawiony.
Szukam kogoś kto się na tym zna i był bu w stanie mi ten ACC nastawić.
Przebywam bardzo często w: Bytom, Głuchołazy, Wrocław i Zgorzelec.
Jak by to nie było aż tak daleko do kogoś z was to jestem w stanie podjechać. Oczywiście nie myślę że mi to zrobi ktoś za darmo.
Ale do serwisu nie chcę podjechać, bo jak by mnie skasowali to by mi się wszystkiego odechciało.
Proszę was o pomoc. Kto jest w stanie skalibrować ACC przy mojej audicy??
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Darek