Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Distronik ACC [ radar ]

Diagnostyka VAG
d(o_o)b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Distronik ACC [ radar ]

Post autor: d(o_o)b » 29 lut 2012, 16:17

witam.

Panowie, ktoś ogarnia temat radaru. Ostatnio jechałem i w pewnym momencie ACC się wyłączył.
Próba załączenia manetką pokazało info na FIS "ACC not Avaible". Następnego dnia, gdy autko odstało, ACC działa. Dzieje się różnie. Raz jade All OK, innym razem się wyłącza.

VCDS pokazał błąd, który nie idze wykasować [ błąd wraca ].

Czy sama wymiana radaru [ na alledrogo są od 400 używane, po 1900 ] może rozwiązać problem.
Czy to ustrojstwo ma CP i wymag ponownej KALIBRACJI, jeśli wymienie.


Address 13: Auto Dist. Reg Labels: None
Control Module Part Number: 4F0 910 561 C HW: 4F0 907 561 B
Component and/or Version: ABSTANDSREGELUNGH01 0020
Software Coding: 0031168
Work Shop Code: WSC 02325 758 00200
VCID: 2341EBBF9B45
1 Fault Found:

00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 118
Time Indication: 0
Date: 2012.02.13
Time: 15:46:10

Freeze Frame:
Temperature: 17.0°C
Voltage: 11.52 V
Bin. Bits: 01010
Hex Value: 0x2AE1
Hex Value: 0x0003
Speed: 0.0 km/h
Lateral Accel.: 0.00 m/s^2
Ostatnio zmieniony 29 lut 2012, 17:01 przez d(o_o)b, łącznie zmieniany 1 raz.

Rosemeyer

Post autor: Rosemeyer » 29 lut 2012, 16:39

a nie przyparkowales gdzies delikatnie przodem?
Sprawdz polaczenie wtyczki przy radarze.
A poza tym zrob kalibracje bo skoro jest misadjusted to wynika ze sie rozkalibrowal.
Rozkalibrowanie dzieje sie np po dotknieciu zderzakiem jakies przeszkodzy, bo to ustrojstwo jest dosc czule.

d(o_o)b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: d(o_o)b » 29 lut 2012, 16:57

wiem, że raz delikatnie przydzwoniłem w metalową barierke na wysokości akurat radaru [ parkowanie przodem ] <rotfl> . Taki ala płotek aby na trawnik nie wchodzić.

Ale co do kalibracji to akurat nie znam procedury. Nie chce go całkiem rozkalibrować

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 29 lut 2012, 17:39

Postaraj sie ustawic ster radaru jak mówi instrukcja poniżej , nie trzeba od razu wykręcac całego radau tylko wykonac lekką korekte w prawo lub w lewo .Zalezy od tego w którą strone pokazuje odchył w bloku 2 !! :)

1 - Czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika -G550-
q Wymontowanie i zamontowanie &#8594; Rozdział
2 - Rama
3 - ÂŚruba
q 4,5 Nm
4 - ÂŚruba dwustronna
q Podczas zmontowania zwrócić uwagę na wymiar regulacyjny &#8594; Rozdział
5 - ÂŚruba
q 8 Nm
6 - Uchwyt
7 - Nakrętka
8 - Wtyczka
q W celu odblokowania ścisnąć obie klamry -strzałki-

Obrazek

ÂŚruby dwustronne w ramie są wstępnie ustawione. Jeśli to konieczne, należy skorygować ustawienie.

Zmierzyć wymiar -a- wszystkich śrub dwustronnych.
Wymiar -a- musi wynosić 34 mm.

Obrazek




Ogólne uwagi dotyczące ACC
Czujnik układu regulacji odstępu od poprzednika i sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika -J428- są umieszczone w jednej obudowie. W przypadku uszkodzenia czujnika / sterownika należy wymienić całą jednostkę.
W poniższym opisie jednostka składająca się z czujnika i sterownika określana jest mianem &#8222;czujnika&#8221;.
Osłona radaru czujnika znajduje się za osłoną przedniego zderzaka i jest wykonana z materiału przepuszczającego sygnały radaru. Wszystkie zmiany, jak późniejsze lakierowanie, przyklejenie naklejki itd. mogą prowadzić do zakłócenia działania.
Zakłócenia działania mogą być spowodowane również zabrudzeniem czujnika. Wymontować w tym celu kratkę wlotu powietrza lub osłonę chłodnicy przed czujnikiem zgodnie z instrukcją napraw i oczyścić wewnętrzną część kratki wlotu powietrza lub osłony chłodnicy oraz czujnik.
Przed rozpoczęciem ustawiania ACC należy odczytać pamięć usterek i w razie potrzeby usunąć usterki.
W &#8222;bloku wartości mierzonych 2&#8221; sterownika systemu ACC należy odczytać, czy czujnik jest przestawiony.
Jeśli kąt zmiany ustawienia wynosi od -0.8° do +0.8°, czujnik nie musi być ponownie ustawiany.

Układ ACC można ustawiać tylko za pomocą urządzenia do pomiaru geometrii oraz urządzenia do ustawiania dopuszczonego przez VW/AUDI!
Warunkiem bezbłędnego działania systemu ACC jest jego prawidłowe ustawienie.
Wskazówkat Ponowne ustawianie jest konieczne, gdy:
Ustawiana jest zbieżność kół tylnej osi.
Wymieniany jest cały czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika -G550-.
Luzowana lub przestawiana jest belka poprzeczna zderzaka.
Przód samochodu jest uszkodzony.
Kąt zmiany ustawienia znajduje się poza obszarem od -0.8° do +0.8°.

Wiec kluczyk w reke i do roboty , można samemu z VCDS wykonac lekką korekte ACC
U mnie tez pojawiał sie ten błąd wykonałem regulacje ,chyba pół obrotu jedną srubką i spokój
:)
pozdrawiam
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

d(o_o)b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: d(o_o)b » 01 mar 2012, 01:30

thx za szczegółowy opis. Będe się musiał udać do mojego magika.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2013, 23:37 przez d(o_o)b, łącznie zmieniany 1 raz.

batanga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 sie 2012, 10:52
Lokalizacja: Raciborz

Post autor: batanga » 04 sie 2012, 13:48

slaby,
czytalem opis zamontowania distronika moze wiesz gdzie mozna kupic ramke nr.2 osobno. serwisy podaja bledne informacje np. ze mozna ja kupic tylko z zestawem z kamera lub w zestawie z klapka z grilla. w Lubinie i Rybniku. ja kupilem zestaw naprawczy w ktorym znajduja sie nakretki na 3 sruby dlugie i dodatkowo sa trzy plastikowe nasadki z gwintem o dl.1 cm . no i 3 dlugie sruby.odpisz kolego bo mi rece opadaja. <nerwus>
batanga

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 02 mar 2013, 21:55

Odgrzeje kotleta..
Zdejmowałem zderzak i widocznie musiał mi się przestawić ACC. Bo nie chce się włączyc a VCDS wyrzuca błąd że jest przestawiony/rozkalibrowany.
Błąd po skasowaniu od razu wraca, czyli nie da się skasować.
Kwestia taka że odchylenie w meas block 02 pokazuje 1,392. Po korektach ACC nic się nie zmienia. Cały czas jest ta wartość. Da się jakoś samemu z tym uporać? Jak go kalibrować? Może trzeba się przejechać i wtedy dopiero zmieni wartość? Tylko że nawet radar nie chce się załaczyc..
Czy konieczne będzie odwiedzenie ASO w celu kalibracji? <mysli>

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 02 mar 2013, 22:24

stifii pisze: Czy konieczne będzie odwiedzenie ASO w celu kalibracji? <mysli>
Nie , postaraj sie pojezdzić za pojazdami w niewielkiej odległości 20 30 metrów i obserwuj wartosci w kanale 02 .Powinny sie zmiejszac po przestawieniu radaru w odpowiednią strone :)
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 02 mar 2013, 23:19

Radar przekręcony tak aby jednak różnica musiała być i nadal pokazuje tyle samo czyli 1.392 w 02. I stale acc not available na zegarach oraz błąd który kasuje od razu powraca. Może dlatego nie chce ta wartość się zmienić, bo jest stale błąd?
I trzeba procedure VAS'em zrobić?

d(o_o)b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: d(o_o)b » 03 mar 2013, 06:39

napisz [ zrób screan VCDS ], gdzie dokładnie patrzeć na te ustawienia ACC. Ja swój ACC mam już dawno po kalibracji w ASO. W byłą środe odebrałem autko od ÂŚwitonia. I dzisiaj mam zamiar przeleciec VCDS, jak niezapomne. Przy okazji zobaczyłbym swój ACC

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 03 mar 2013, 09:23

Trzeba jechac za jakimś autem ,bo tylko wtedy radar ma możliwość wysłania i odebrania odbitej wiązki !! Wartość króra jest podana w grupie 02 jest pomiarem pod jakim kątem powraca odbity sygnał.
Więc trzeba cierpliwie jechać aż wartość w 02 zacznie się zmniejszać. Można też co jakiś czas wciskać przycisk aktywacji radaru ACC.
Tylko trzeba pamiętać że sam radar musi być prosto ustawiony do osi auta , ustrojśtwo bardzo czułe !!
Błąd ten będzie powracał aż wartość w 02 nie będzie mniejsza od 1,320
To tak w skrócie jak można sobie pomóc ustawić ACC bez wizyty w ASO.
pozdrawiam
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 03 mar 2013, 09:46

Raz jeszcze dzięki. Czyli mimo że wyrzuca błąd i jest nieaktywny to sam w tle jakby pracuje tj wysyła i odbiera tą wiązke?
To będę obserwował bo póki co jechałem nawet bardzo blisko za samochodami i włączałem ACC i nic(ACC NOT AVAILABLE) oraz w grupie 02 się nie zmieniło. W takim razie w przyszłym tygodniu jeszcz raz poprobuje, wyłacze grzałke i troche pojeżdze bez zderzaka i zobacze czy coś ulegnie zmianie.

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 03 mar 2013, 09:58

stifii pisze:Raz jeszcze dzięki. Czyli mimo że wyrzuca błąd i jest nieaktywny to sam w tle jakby pracuje tj wysyła i odbiera tą wiązke?
To będę obserwował bo póki co jechałem nawet bardzo blisko za samochodami i włączałem ACC i nic(ACC NOT AVAILABLE) oraz w grupie 02 się nie zmieniło. W takim razie w przyszłym tygodniu jeszcz raz poprobuje, wyłacze grzałke i troche pojeżdze bez zderzaka i zobacze czy coś ulegnie zmianie.
Tak dokładnie sterownik ACC zawsze pracuje w tle , no chyba że jest uszkodzony.
Można to sprawdzić w pozostałych blokach wartości

Audi A6 2005 >

ACC control unit - J428, reading measured value block



This function description applies to control units with hardware part number: 4F0907561A



The following measured value blocks can be displayed:





Measured value block 1: (Raw radar values)



Display zone 1: Radar beam 2

Display range: 0 ... 65535

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).



Display zone 2: Radar beam 2+3

Display range: 0 ... 65535

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).



Display zone 3: Radar beam 3

Display range: 0 ... 65535

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).



Display zone 4: Vacant





Measured value block 2: (adjustment angle)



Display zone 1: Misalignment angle

Specification:

I -0.8° to 0.8°: Misalignment angle in specified range

I outside range -0.8° to 0.8°: the adjustment angle is outside the permissible tolerance, the ACC sensor must be readjusted

I 2°: the adjustment of the ACC sensor was terminated with Measurement not OK, the ACC sensor must be readjusted or a new ACC sensor has been fitted in the vehicle



Display zone 2: Vacant



Display zone 3: Vacant



Display zone 4: Vacant





Measured value block 3: (radar object 1)

Measured values delivered by the ACC sensor when it has detected an object with the vehicle standing



Display zone 1: Distance

Display range: -326.40 ... 323.85 m

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (323.85 m).



Display zone 2: Relative velocity

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.0 km/h).



Display zone 3: Lateral position (side offset)

Display range: -326.40 ... 323.85 m

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.00 m).



Display zone 4: Vacant





Measured value block 4: (radar object 2)

Measured values delivered by the ACC sensor when it has detected an object with the vehicle standing



Display zone 1: Distance

Display range: -326.40 ... 323.85 m

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (323.85 m).



Display zone 2: Relative velocity

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.0 km/h).



Display zone 3: Lateral position (side offset)

Display range: -326.40 ... 323.85 m

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.00 m).



Display zone 4: Vacant





Measured value block 5: (target object 1)

Measured values delivered by the ACC sensor when it has detected an object during driving



Display zone 1: Distance

Distance or actual interval to preceding vehicle.

Display range: -326.40 ... 323.85 m

If the engine is off (engine stopped) a substitute value is displayed (323.85 m).



Display zone 2: Relative velocity

Speed difference to preceding vehicle.

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.0 km/h).



Display zone 3: Lateral position (side offset)

Lateral offset to preceding vehicle.

Display range: -326.40 ... 323.85 m

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.00 m).



Display zone 4: Acceleration

Display range: -321.4 ... 321.4 m/s2

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (0.00 m/s2).





Measured value block 7: (internal measured values)



Display zone 1: Supply voltage terminal 15

Display range: 0 ... 18 Volt



Display zone 2: Status of generator generating the radar beams

Specification:

I While driving: on

I Vehicle standing: off



Display zone 3: Status of ACC sensor heater -Z47

The heater operates during driving at an ambient temperature in the range -5 to +5°C

Specification:

I 0.00%: ACC sensor heater off or not activated

I above 0.00%: Heater in operation



Display zone 4: Temperature in ACC control unit





Measured value block 8: (personalisation)



Display zone 1: Vehicle key number

Here the number of the vehicle key currently in the ignition lock or detected by the entry and start authorisation system is displayed.

Display range: 0 ... 65535



Display zone 2: Gong volume

The displayed gong volume is assigned to the vehicle key from display zone 1. This assignment is stored in the ACC control unit. If the setting is changed on the MMI, the new information is stored in the ACC control unit.

Specification:

I 0 - Gong volume off

I 1 - Gong volume low

I 2 - Gong volume medium

I 3 - Gong volume high



Display zone 3: Distance basic setting

The distance basic setting is fixed in the ACC control unit at 3. The distance can be adjusted during a driving cycle by way of the operating lever in a range from 1 to 4. When the ignition is switched off and back on the distance is reset to the value 2 (distance 3).

Specification:

I 2 - Distance 3



Display zone 4: Drive program

The displayed drive programme is assigned to the vehicle key from display zone 1. This assignment is stored in the ACC control unit. If the setting is changed on the MMI, the new information is stored in the ACC control unit.

Specification:

I Setting on MMI - comfort:

-3 - Distance 1

-4 - Distance 2

-4 - Distance 3

- 5 - Distance 4

I Setting on MMI - dynamic:

-1 - Distance 1

-2 - Distance 2

- 2 - Distance 3

- 3 - Distance 4

I Setting on MMI - standard:

- 2 - Distance 1

- 3 - Distance 2

- 3 - Distance 3

- 4 - Distance 4





Measured value block 9: (status block)



Display zone 1: ACC status

Information sent by the ACC control unit over the CAN bus to the engine control unit.

Display range: 0 ... 65535



Display zone 2: ACC mode (internal status)

Display range: 0 ... 65535 (ignore)



Display zone 3: CCS status

Information sent by the engine control unit over the CAN bus to the ACC control unit.

Display range: 0 ... 65535



Display zone 4: Vacant





Measured value block 10: (Conditions preventing the ACC from operating)

YZNote

If the ACC is to be activated during driving, the 4 display zones of measured value block 10 must all show 0, the ACC operating lever must be set to on and no gear-shift must be performed. As soon as a bit shows a 1 driving with ACC is not possible.



Display zone 1

Specification:

I 00000000 A ACC ready

I xxxxxxx1 A Bit0 Main switch off

I xxxxxx1x A Bit1 Minimum speed limit infringed

I xxxxx1xx A Bit 2 Brake pedal pressed

I xxxx1xxx A Bit 3 No valid gear engaged (selector lever position with automatic gearbox)

I xxx1xxxx A Bit 4 Error

I xx1xxxxx A Bit 5 External forced deactivation (e.g. ESP status deceleration regulator, fault, initialisation or low voltage on wheel speed sensors, initialisation or low voltage on yaw rate sender)

I x1xxxxxx A Bit 6 Vacant

I 1xxxxxxx A Bit 7 ACC, internal hardware monitoring activated or initialisation of ACC sensor



Display zone 2

Specification:

I 00000000 A ACC ready

I xxxxxxx1 A Bit0 Parking brake active

I xxxxxx1x A Bit1 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)

I xxxxx1xx A Bit 2 Minimum speed limit infringed

I xxxx1xxx A Bit 3 Brake-Only fault condition detected

I xxx1xxxx A Bit 4 External forced activation not fulfilled (e.g. increased brake temperature, open circuit or short to earth in ACC sensor heater -Z47)

I xx1xxxxx A Bit 5 ACC sensor view

I x1xxxxxx A Bit 6 Invalid gearshift

(- clutch pressed for too long, no valid transmission ratio

- clutch pressed with ACC inactive

- reversing detected)

I 1xxxxxxx A Bit 7 No acceleration (manual gearbox only)



Display zone 3

Specification:

I 00000000 A ACC ready

I xxxxxxx1 A Bit0 Minimum engine speed infringed

I xxxxxx1x A Bit1 Minimum speed limit infringed

I xxxxx1xx A Bit 2 Forced activations not fulfilled

I xxxx1xxx A Bit 3 Forced deactivations not fulfilled

I xxx1xxxx A Bit 4 External forced activation not fulfilled (ACC deactivated via adaption channel)

I xx1xxxxx A Bit 5 Clutch open (manual gearbox only)

I x1xxxxxx A Bit 6 Hardware test not successful

I 1xxxxxxx A Bit 7 Vacant



Display zone 4

Specification:

I 00000000 A ACC ready

I xxxxxxx1 A Bit0 Engine speed too low (manual gearbox only)

I xxxxxx1x A Bit1 Engine speed too high (manual gearbox only)

I xxxxx1xx A Bit 2 Vacant

I xxxx1xxx A Bit 3 Vacant

I xxx1xxxx A Bit 4 Vacant

I xx1xxxxx A Bit 5 Vacant

I x1xxxxxx A Bit 6 Vacant

I 1xxxxxxx A Bit 7 Vacant



Measured value block 11: (basic setting)



Display zone 1: Steering angle offset



Display zone 2: Yaw rate offset



Display zone 3: Screen for gong off

Specification:

I xxxxxxx0 A Bit0 Selector lever position invalid

I xxxxxx0x A Bit1 ACC error

I xxxxx0xx A Bit 2 Electric parking brake, braking

I xxxx0xxx A Bit 3 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)

I xxx0xxxx A Bit 4 Speed limit

I xx0xxxxx A Bit 5 ACC sensor view

I x0xxxxxx A Bit 6 ACC not available

I 0xxxxxxx A Bit 7 Driver override prompt



Display zone 4: Make on gong quiet/medium/loud

Specification:

I xxxxxxx1 A Bit0 Selector lever position invalid

I xxxxxx1x A Bit1 ACC error

I xxxxx1xx A Bit 2 Electric parking brake, braking

I xxxx1xxx A Bit 3 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)

I xxx1xxxx A Bit 4 Speed limit

I xx1xxxxx A Bit 5 ACC sensor view

I x1xxxxxx A Bit 6 ACC not available

I 1xxxxxxx A Bit 7 Driver override prompt





Measured value block 12: (Signals from operating lever)



Display zone 1: Signals from operating lever 1

Specification:

I xxxxxxx0 A Bit0 Main switch

I xxxxxx0x A Bit1 Abort

I xxxxx0xx A Bit 2 Reduce speed, lever briefly operated

I xxxx0xxx A Bit 3 Increase speed, lever tapped

I xxx0xxxx A Bit 4 Reduce speed, lever pressed and held

I xx0xxxxx A Bit 5 Increase speed, lever pressed and held

I x0xxxxxx A Bit 6 Fault in operating lever

I 0xxxxxxx A Bit 7 Information on coding 0 = CCS, 1 = ACC



Display zone 2: Signals from operating lever 2

Specification:

I xxxxxxx0 A Bit0 Set speed

I xxxxxx0x A Bit1 Resume speed

I xxxx00xx A Bit 2 and 3 00 = Electronic central electrics, 01 = Steering wheel electronics, 10 = Engine control unit (from which control unit the information is sent)

I xxx0xxxx A Bit 4 Vacant

I xx0xxxxx A Bit 5 Vacant

I x0xxxxxx A Bit 6 Distance, 0 = Vacant, 1 = Reduce distance slider switch pressed

I 0xxxxxxx A Bit 7 Distance, 0 = Vacant, 1 = Increase distance slider switch pressed



Display zone 3: Vacant



Display zone 4: Vacant





Measured value block 14: (radar raw values)



Display zone 1: Radar beam 1

Display range: 0 ... 65535

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).



Display zone 2: Radar beam 2

Display range: 0 ... 65535

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).



Display zone 3: Radar beam 3

Display range: 0 ... 65535

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).



Display zone 4: Radar beam 4

Display range: 0 ... 65535

If the engine is on (engine running) a substitute value is displayed (65535).





Measured value block 125: (CAN connections 1)



Display zone 1: CAN connection engine electronics

Specification:

I Engine 0: No CAN connection

I Engine 1: CAN connection OK.



Display zone 2: CAN connection brake electronics

Specification:

I ABS 0: No CAN connection

I ABS 1: CAN connection OK.



Display zone 3: CAN connection gearbox electronics

Specification:

I Gearbox 0: No CAN connection

I Gearbox 1: CAN connection OK.



Display zone 4: CAN connection dash panel insert

Specification:

I Combi 0: No CAN connection

I Combi 1: CAN connection OK.





Measured value block 126: (CAN connections 2)



Display zone 1: CAN connection steering angle sender

Specification:

I Steer.ang. 0: No CAN connection

I Steer.ang. 1: CAN connection OK.



Display zone 2: CAN connection steering wheel electronics

Specification:

I Steering wheel 0: No CAN connection

I Steering wheel 1: CAN connection OK.



Display zone 3: CAN connection electric parking brake

Specification:

I Parking brake 0: No CAN connection

I Parking brake 1: CAN connection OK.



Display zone 4: CAN connection data bus diagnostic interface

Specification:

I Gateway 0: No CAN connection

I Gateway 1: CAN connection OK.





Measured value block 127: (CAN connections 3)



Display zone 1: CAN connection entry and start authorisation

Specification:

I El.ignition key 0: No CAN connection

I El.ignition key 1: CAN connection OK.



Display zone 2: CAN link navigation

A readout is only displayed if this optional extra can be coded in the ACC.

Specification:

I Navigat 0: No CAN connection

I Navigat 1: CAN connection OK.



Display zone 3: CAN link driver identification

A readout is only displayed if this optional extra can be coded in the ACC.

Specification:

I D-Ident. 0: No CAN connection

I D-Ident. 1: CAN connection OK.



Display zone 4: Vacant





Measured value block 198: (learned transmission ratios 1st to 4th gear)



Display zone 1: 1st gear transmission ratio

Specification:

I 0.00: 1st gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic

I above 0.00: 1st gear is adapted



Display zone 2: 2nd Gear transmission ratio

Specification:

I 0.00: 2nd gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic

I above 0.00: 2nd gear is adapted



Display zone 3: 3rd Gear transmission ratio

Specification:

I 0.00: 3rd 1st gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic

I above 0.00: 3rd gear is adapted



Display zone 4: 4th Gear transmission ratio

Specification:

I 0.00: 4th 1st gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic

I above 0.00: 4th gear is adapted





Measured value block 199: (learned transmission ratios 5th to 6th gear)



Display zone 1: 5th Gear transmission ratio

Specification:

I 0.00: 5th 1st gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic

I above 0.00: 5th gear is adapted



Display zone 2: 6th Gear transmission ratio

Specification:

I 0.00: 6th 1st gear of manual gearbox not adapted or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic

I above 0.00: 6th gear is adapted



Display zone 3: Vacant



Display zone 4: Vacant





Measured value block 200: (learning)



Display zone 1: Learning condition

Specification:

I n.OK: The preconditions (clutch not pressed, accelerator pedal pressed, in driving mode) for adaption of the gears are not met or the vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic. The not OK result is also displayed if the gears have been adapted and the vehicle is standing (not moving) with the engine running

I valid: The preconditions (clutch not pressed, accelerator pedal pressed, in driving mode) for adaption of the gears are met.



Display zone 2: Learned gears

Specification:

I 000000: The gears have not been adapted, the channel 10 basic setting has been performed or the vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic

I 000001: 1st gear is adapted

I 000011: 1st and 2nd gear have been adapted

I 000111: 1st, 2nd and 3rd gear have been adapted

I 001111: 1st, 2nd, 3rd and 4th gear have been adapted

I 011111: 1st, 2nd, 3rd. 4th and 5th gear have been adapted

I 111111: All gears have been adapted



Display zone 3: Clutch status

Specification:

I pressed: Clutch pressed (manual gearbox only)

I unpressed: Clutch not pressed or vehicle is fitted with an automatic gearbox/Multitronic



Display zone 4: Vacant



:)
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

d(o_o)b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: d(o_o)b » 03 mar 2013, 17:04

na postoju, w grupie 2 mam takie wartości. Akurat nie wiem czy te wartości sie zmieniają, gdyż akurat nigdzie nie jechałem ].

Obrazek

hskdarius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 18 kwie 2013, 09:50
Lokalizacja: Nysa

Post autor: hskdarius » 18 kwie 2013, 10:02

Witam.

Jestem tu nowy i nie mam naprawdę pojęcia o tych technikach ustawiania ACC.

Od jakiegoś czasu (miałem rozbierany przód) nie działa mój ACC.

Bylem u jakiegoś gościa co ma komputer i on mi tylko mógł powiedzieć że mój ACC trzeba skalibrować. No to widocznie jest przestawiony.

Szukam kogoś kto się na tym zna i był bu w stanie mi ten ACC nastawić.

Przebywam bardzo często w: Bytom, Głuchołazy, Wrocław i Zgorzelec.

Jak by to nie było aż tak daleko do kogoś z was to jestem w stanie podjechać. Oczywiście nie myślę że mi to zrobi ktoś za darmo.

Ale do serwisu nie chcę podjechać, bo jak by mnie skasowali to by mi się wszystkiego odechciało.

Proszę was o pomoc. Kto jest w stanie skalibrować ACC przy mojej audicy??

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Darek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga