Distronik ACC [ radar ]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 paź 2013, 19:10
- Lokalizacja: Pruszków
ACC jest bardzo czuły, ustawianie to kwestia części milimetra i dziesiątych części stopnia kątowego.
Dodatkowo kalibracia musi być zapisana w kilku sterownikach: hamulców, amorków, skrzyni, więc z ręki się tego nie zrobi.
VCDS też się nie przyda bo nie ma wprogramowanych procedur. Tylko VAS.
Trzeba ściągnąć dokumentację gdzie jest opisane jak używać VAS6190. Jest to de facto odbłyśnik, który trzeba ustawić 120 cm od distronica w idealnie prostopadłej pozycji w obu osiach. W tym celu trzeba najpierw zrobić geometrię.
Procedura zakłada że na koła zaczepione są lusterka, ponieważ w trakcie trzeba zmieniać pozycję auta. VAS mierzy średnią długość wiązki w różnych pozycjach, a potem właściwa kalibracja jest w pozycji 2. Podaje którą śrubę o ile przekręcić w którą stronę. I tak do skutku. Na końcu zapisuje odpowiednie wartości i zeruje kąt. Czasami trzeba wyzerowanie zrobić dodatkowo ręcznie.
Po skasowaniu wszystkich błędów urządzenie będzie działać.
Koszt w ASO około 1500 złotych. W niektóych warsztatach umieją to zrobić i biorą 400-600 zł. Procedura trwa do trzech godzin z powodu zabawy z ustawianiem samochodu a potem przechodzeniem po kilka razy przez tester.
Dodatkowo kalibracia musi być zapisana w kilku sterownikach: hamulców, amorków, skrzyni, więc z ręki się tego nie zrobi.
VCDS też się nie przyda bo nie ma wprogramowanych procedur. Tylko VAS.
Trzeba ściągnąć dokumentację gdzie jest opisane jak używać VAS6190. Jest to de facto odbłyśnik, który trzeba ustawić 120 cm od distronica w idealnie prostopadłej pozycji w obu osiach. W tym celu trzeba najpierw zrobić geometrię.
Procedura zakłada że na koła zaczepione są lusterka, ponieważ w trakcie trzeba zmieniać pozycję auta. VAS mierzy średnią długość wiązki w różnych pozycjach, a potem właściwa kalibracja jest w pozycji 2. Podaje którą śrubę o ile przekręcić w którą stronę. I tak do skutku. Na końcu zapisuje odpowiednie wartości i zeruje kąt. Czasami trzeba wyzerowanie zrobić dodatkowo ręcznie.
Po skasowaniu wszystkich błędów urządzenie będzie działać.
Koszt w ASO około 1500 złotych. W niektóych warsztatach umieją to zrobić i biorą 400-600 zł. Procedura trwa do trzech godzin z powodu zabawy z ustawianiem samochodu a potem przechodzeniem po kilka razy przez tester.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 lis 2012, 21:06
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Witam serdecznie,
Pozwolę sobie trochę odgrzać temat. Co prawda nie posiadam Audi A6, a A5 to borykam się z problemem ponownej kalibracji radaru. Po dokładnym przeczytaniu całego wątku wnioskuje, że procedura i wytyczne są bardzo podobne dla A6 i A5. Jakiś czas temu robiłem "lifting" zewnętrzny w swoim aucie i musiałem lekko prerobić mocowanie radaru ( skrócić o 3 cm). Po ponownym złożeniu wszystkiego niestety radar się nie uruchamia, a VCDS wyrzuca błąd kalibracji. Przyznam, że podczas zakładania nie wiedziałem, że ustawienie radaru musi być tak dokładne. Byłem z tym w ASO. Popróbowali coś zrobić przez ponad godzinę i stwierdzili, że nie mogą go skalibrować i muszą się przyjrzeć mocowaniu. Akurat nie mogłem zostawić auta na dłużej i zacząłem szperać w internecie za jakąś dokładną instrukcją jak powinien być ustawiony radar. Po podłączeniu VCDS'a mam następujące wartości w blokach pomiarowych:
Włączony zapłon:
![Obrazek]()
Po chwili pomiaru na zapłonie wszystkie wartości zmieniają się na takie błędy:
![Obrazek]()
Odczyty w trakcie jazdy za autem się nie zmieniają i stale pokazują takie wartości:
![Obrazek]()
Teraz tak, chciałbym żeby ktoś mi podpowiedział w jaką stronę (góra/dół, lewo/prawo) powinienem przesunąć radar i jak to dokładnie odczytać z VCDS'a ?
Pozwolę sobie trochę odgrzać temat. Co prawda nie posiadam Audi A6, a A5 to borykam się z problemem ponownej kalibracji radaru. Po dokładnym przeczytaniu całego wątku wnioskuje, że procedura i wytyczne są bardzo podobne dla A6 i A5. Jakiś czas temu robiłem "lifting" zewnętrzny w swoim aucie i musiałem lekko prerobić mocowanie radaru ( skrócić o 3 cm). Po ponownym złożeniu wszystkiego niestety radar się nie uruchamia, a VCDS wyrzuca błąd kalibracji. Przyznam, że podczas zakładania nie wiedziałem, że ustawienie radaru musi być tak dokładne. Byłem z tym w ASO. Popróbowali coś zrobić przez ponad godzinę i stwierdzili, że nie mogą go skalibrować i muszą się przyjrzeć mocowaniu. Akurat nie mogłem zostawić auta na dłużej i zacząłem szperać w internecie za jakąś dokładną instrukcją jak powinien być ustawiony radar. Po podłączeniu VCDS'a mam następujące wartości w blokach pomiarowych:
Włączony zapłon:
Po chwili pomiaru na zapłonie wszystkie wartości zmieniają się na takie błędy:
Odczyty w trakcie jazdy za autem się nie zmieniają i stale pokazują takie wartości:
Teraz tak, chciałbym żeby ktoś mi podpowiedział w jaką stronę (góra/dół, lewo/prawo) powinienem przesunąć radar i jak to dokładnie odczytać z VCDS'a ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
obstawiam, że nikt nie będzie ci w stanie pomóc. Sam napsiałeś, że zmieniłeś mocowanie aż o 3cm. Czyli cały ACC jest przesunięty aż o 3cm. Jeśli regulacja ACC jest tylko kilku stopni lub może nawet 1 stopnia [ 1-2 ] to wciąż może być za mało aby wyrównać różnice 3cm.
Nic dziwnego, że nawet ASO poległo. Albo nowy zderzak z orginalnym mocowaniem. Albo powrót do poprzedniego mocowania. Stawiam na 1 przypadek, jeśli coś ciołeś i nie da rady powrócić do orginału.
Czy VCDS da rade. tego nie wiem. Kalibracja jest o wiele bardziej złożona i raczej VCDS nie pomoże.
Nic dziwnego, że nawet ASO poległo. Albo nowy zderzak z orginalnym mocowaniem. Albo powrót do poprzedniego mocowania. Stawiam na 1 przypadek, jeśli coś ciołeś i nie da rady powrócić do orginału.
Czy VCDS da rade. tego nie wiem. Kalibracja jest o wiele bardziej złożona i raczej VCDS nie pomoże.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 lis 2012, 21:06
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Mocowanie zostało skrócone o 3 cm, ponieważ o tyle wyżej jest w A5 po liftingu i inaczej nie mógłbym założyć nowego zderzaka. Wydaje mi się, że jeżeli go tylko podniosłem to jego ustawienie względem osi pojazdu się nie zmieniło.
VCDS mi nie skalibruje radaru, to wiem, ale z bloków pomiarowych można odczytać ile wynosi aktualne odchylenie od prawidłowej pozycji radaru i po prostu nie wiem jak dokładnie interpretować wyniki które otrzymałem
VCDS mi nie skalibruje radaru, to wiem, ale z bloków pomiarowych można odczytać ile wynosi aktualne odchylenie od prawidłowej pozycji radaru i po prostu nie wiem jak dokładnie interpretować wyniki które otrzymałem
Może podjedź do innego ASO nie wszystkie moją sprzęt do kalibracji.MrUnton pisze:Mocowanie zostało skrócone o 3 cm, ponieważ o tyle wyżej jest w A5 po liftingu i inaczej nie mógłbym założyć nowego zderzaka. Wydaje mi się, że jeżeli go tylko podniosłem to jego ustawienie względem osi pojazdu się nie zmieniło.
VCDS mi nie skalibruje radaru, to wiem, ale z bloków pomiarowych można odczytać ile wynosi aktualne odchylenie od prawidłowej pozycji radaru i po prostu nie wiem jak dokładnie interpretować wyniki które otrzymałem
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion

A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 lip 2012, 18:18
- Lokalizacja: Police
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
- Lokalizacja: Polska
Dzieki wielkie za naprowadzenie mnie na odpowiedni tematd(o_o)b pisze:acc-wylaczyc-ogrzewanie-glowicy-vt76241.htm

[ Dodano: 2015-11-12, 11:32 ]
Ostatnio podłaczyłem vcds i odczytałem błedy z mojego radaru wyszło mi cos takiego
Thursday,12,November,2015,11:13:24:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910
Address 13: Auto Dist. Reg Labels: None
Control Module Part Number: 4F0 910 561 C HW: 4F0 907 561 B
Component and/or Version: ABSTANDSREGELUNGH02 0020
Software Coding: 0031161
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 23450907E2202306A91-8076
2 Faults Found:
00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 146
Mileage: 196218 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.12
Time: 12:07:54
Freeze Frame:
Temperature: 24.0°C
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00011
Hex Value: 0x2AE1
Hex Value: 0x0001
Speed: 0.0 km/h
Lateral Accel.: -0.12 m/s^2
02002 - Heater for Distance Regulation Sensor (Z47)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01111001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 146
Mileage: 196218 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.12
Time: 12:10:24
Freeze Frame:
Temperature: 24.0°C
Voltage: 13.82 V
Bin. Bits: 00011
Hex Value: 0x2A11
Hex Value: 0x0002
Speed: 7.2 km/h
Lateral Accel.: 0.00 m/s^2
wykonałem ta operacje:
VCDS 13 -> Adaptation 10 -> chanel bodajże 3 [ HEATER ON, 1 dajemy na 0 - Test - Save ], Done
ale nic to nie dało radar dalej nie działa
wpisałem tez chanel 07 tam było 0 zmieniłem na 1 tak dla sprawdzenia ale tez nic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
- Lokalizacja: Polska
d(o_o)b pisze:coś mnie się zdaje, że bez kalibracji się nie obejdzie. nie przywaliłeś czasem głowicą o coś, nie odpinałeś kabla od głowicy lub cokolwiek.
Zapewne jest rozkalibrowany, pytanie czy góra/dół albo lewo/prawo.
Samemu ręcznie jest ciężko to ustawić, raczej ASO
ktoś na parkingu wjechał mi w auto, ale radar nie działał już wcześniej, ale przed tym jak ktoś uszkodził mi przód auta zauważyłem pękniecie na radarze(czasem dziewczyna bierze auto ale się nie przyzna może walneła gdzieś), teraz to i tak muszę go wymienić bo jest uszkodzony.
tylko teraz pytanie jak zmienię grill i radar na nowy to tez będę musiał go ustawić ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
tak, w końcu go demontujesz i będziesz montował następny. jest na 3 śrubach. jedna go trzyma, 2 są od regulacji.
Mnie też się zdarza zapomnieć, że mam to cudo. Odkąd kupiłem auto, 2 wizyty w aso i 800 stów w plecy. Dwa razy go kalibrowali i Aso z Lubina dało rade. Na wizyty czekałem tak około tygodnia. Nie każde aso to ma i każde sobie to sprowadza.
Staram się nigdy nie podjeżdżać blisko jakiś wysokich krawężników, stawania blisko auta przede mną czy takowego parkowania.
Aż strach pomyśleć ile biorą w c7, bo tam są podobno aż 2 sztuki. Zamiast przeciwmgłowych.
Mnie też się zdarza zapomnieć, że mam to cudo. Odkąd kupiłem auto, 2 wizyty w aso i 800 stów w plecy. Dwa razy go kalibrowali i Aso z Lubina dało rade. Na wizyty czekałem tak około tygodnia. Nie każde aso to ma i każde sobie to sprowadza.
Staram się nigdy nie podjeżdżać blisko jakiś wysokich krawężników, stawania blisko auta przede mną czy takowego parkowania.
Aż strach pomyśleć ile biorą w c7, bo tam są podobno aż 2 sztuki. Zamiast przeciwmgłowych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 sty 2011, 15:58
- Lokalizacja: Polska
Zastanawiam sie teraz czy kupic nowy czy używany a może odrazu z grilem aby nie był wyjmowany?d(o_o)b pisze:tak, w końcu go demontujesz i będziesz montował następny. jest na 3 śrubach. jedna go trzyma, 2 są od regulacji.
Mnie też się zdarza zapomnieć, że mam to cudo. Odkąd kupiłem auto, 2 wizyty w aso i 800 stów w plecy. Dwa razy go kalibrowali i Aso z Lubina dało rade. Na wizyty czekałem tak około tygodnia. Nie każde aso to ma i każde sobie to sprowadza.
Staram się nigdy nie podjeżdżać blisko jakiś wysokich krawężników, stawania blisko auta przede mną czy takowego parkowania.
Aż strach pomyśleć ile biorą w c7, bo tam są podobno aż 2 sztuki. Zamiast przeciwmgłowych.
ASO w Poznaniu chyba tez kalibruje te zabawki bynajmniej gdzieś tak wyczytałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 lip 2012, 18:18
- Lokalizacja: Police
Witam opisze swój przypadek z radarem co prawda w Q7 ,może komuś się przyda. Po wymianie wahaczy tył i ustawieniu pełnej geometrii zawieszenie przestał działać tempomat i aktywny radar,pojawił się błąd
00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted
w serwisie za jego regulacje wołają od 800 do 1200 zł wiec postanowiłem poszperać w internecie i spróbować ustawić sam bez specjalnego stanowiska i luster(jakie są wymagane do kalibracji)
W blokach pomiarowych 13-08-002 miałem wartości 1,39=0,19=-0,17,czyli nie mieściło się w wymaganej tolerancji -0,8 do 0,8
metoda prób i błędów , wystarczyło dolną prawa śrubkę(patrząc od przodu auta przekręcić o pół obrotu w lewo i DZIAŁA
teraz mam wartości -012=0,19=-017
00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted
w serwisie za jego regulacje wołają od 800 do 1200 zł wiec postanowiłem poszperać w internecie i spróbować ustawić sam bez specjalnego stanowiska i luster(jakie są wymagane do kalibracji)
W blokach pomiarowych 13-08-002 miałem wartości 1,39=0,19=-0,17,czyli nie mieściło się w wymaganej tolerancji -0,8 do 0,8
metoda prób i błędów , wystarczyło dolną prawa śrubkę(patrząc od przodu auta przekręcić o pół obrotu w lewo i DZIAŁA
teraz mam wartości -012=0,19=-017
Marcin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 03 cze 2018, 18:42
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Podepne się pod temat: dziś zauważyłem, że mój radar przestał działać. Nie wiem dlaczego: czy ktoś w niego uderzył na parkingu czy może to kwestia tego, że mechanik po zmianę oleju robił usunięcie inspekcji i na koniec zrobił jakiś tak test swoim komputerem (nie VCDS) bo po tym nie sprawdzałem czy działa. Czy mógł go wykodować lub rozkalibrować?
[ Dodano: 2020-01-07, 22:56 ]
Ktoś coś?
[ Dodano: 2020-01-07, 22:56 ]
Ktoś coś?