[ AFN 1.9 110 KM] Stuki pod górkę?
[ AFN 1.9 110 KM] Stuki pod górkę?
Witam, dziś robiłem trasę około 300 km i w pewnym momencie jadąc pod wzniesienie( średni podjazd ), mając około 1800 obrotów z silnika zaczęło dobiegać stukanie takie jak przy odpaleniu na zimnym które po kilku sekundach zawsze ustaje, jadąc dalej stukało tak może jeszcze z 20 s i ustało na płaskim terenie. jak by zawory , szklanki, hydro?
dodam olej wymieniony filtry itp 1000km temu
dodam olej wymieniony filtry itp 1000km temu
rozumiem ze obroty 1200 pod gorke mogły by być meczące i w tedy silnik mógł by wydawać dziwne dzwieki , ale mialem 1800 - 1900 i stukanie trwało jeszcze z 20 s , myślę ,że przyczyną mógł być kont pod jakim jechałem i cos sie nie przesmarowało odpowiednio, bo stuki takie jak na zimnym silniku , mało tego ogólnie silnik chodzi głośniej niż ten sam motor tyle ze w a4 b5 mojego teścia
nie wiem czy diagnozuje slusznie ,ale może to wina właśnie hydro popychaczy
nie wiem czy diagnozuje slusznie ,ale może to wina właśnie hydro popychaczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Mahrid 1800 obrotów wg mnie jest w miarę aczkolwiek przy duzym obciążeniu silnik najefektywniej pracuje w paśmie obrotów gdy moment obrotowy jest najwyższy. Ja pod wzniesienia staram się jechać nie mniej niż 2 tys obrotów.
Ale nie wydaje mi się że obroty miały wpływ na te stuki.... Jeszcze zależy jakie to wzniesienie było...
Ale nie wydaje mi się że obroty miały wpływ na te stuki.... Jeszcze zależy jakie to wzniesienie było...
Wg mnie optymalne obroty silnika dla jego poprawnej pracy powinny byc 2200, zwlaszcza gdy jedziemy po trasie a tym bardziej dgy pokonujemy wzniesienia.130TDI pisze:Mahrid 1800 obrotów wg mnie jest w miarę aczkolwiek przy duzym obciążeniu silnik najefektywniej pracuje w paśmie obrotów gdy moment obrotowy jest najwyższy. Ja pod wzniesienia staram się jechać nie mniej niż 2 tys obrotów.
Ale nie wydaje mi się że obroty miały wpływ na te stuki.... Jeszcze zależy jakie to wzniesienie było...
Przy tych obrotach spalanie jest najbardziej ekonomiczne, to wychodze z zalozenia ze wtedy sa spelnione najlepsze warunki do poprawnej pracy silnika.
Wydaje mi sie ze przez "zduszenie" silnika pod obciozeniem na wysokim biegu, moga sie wydobywac dziwne odglosy.
Uroda diesla taka ze czym wyzsze obroty tym cichszy, odwrotnie jak w benzynie.
jak już robisz rozrząd.. na twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał tylko leciał do sklepu po nowe szklanki INA, warto też pomyśleć o komplecie uszczelnienia pokrywy zaworów plus uszczelniacz/zimering wałka rozrządu.. a z ciekawości zapytałbym mechanika czy w cenie nie miałby też ochoty na wymianę uszczelniaczy zaworów, te pierdółki kosztują grosze a wszystko za jednym zamachem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tak zapewne zrobię ,zobaczę co mi powie jak zechce mu roboty dodać:)
[ Dodano: 2013-02-19, 18:06 ]
a i jeszcze pytanko szklanki INA jaki mają numer seryjny zebym wiedział jakie kupić, bo duzo czytałem wcisneli kolesiowy szklanki które wógle były do innego kodu silnika tzn nie do afn
i jak mam dobrać te uszczelniacze zaworowe patrząc na stronie intercars wyskoczyło mi wiele propozycji które pasuja do mojego auta tylo róznią sie średnicą
[ Dodano: 2013-02-19, 18:06 ]
a i jeszcze pytanko szklanki INA jaki mają numer seryjny zebym wiedział jakie kupić, bo duzo czytałem wcisneli kolesiowy szklanki które wógle były do innego kodu silnika tzn nie do afn
i jak mam dobrać te uszczelniacze zaworowe patrząc na stronie intercars wyskoczyło mi wiele propozycji które pasuja do mojego auta tylo róznią sie średnicą
To że ma 300 000km raczej nie ma nic do rzeczy chyba że ukąłd zaworowy jest już lekko zużyty.
max-life ma bardzo dobre właciwosci myjąco płukające .
Filtron-a nie polecam wielu klientów znalazło w takich filtrach opiłek po procesie obróbi a filtr powietrza bywa że różni się od MANN-a czy KNECHT-a o 1-2mm na szerokosci.
max-life ma bardzo dobre właciwosci myjąco płukające .
Filtron-a nie polecam wielu klientów znalazło w takich filtrach opiłek po procesie obróbi a filtr powietrza bywa że różni się od MANN-a czy KNECHT-a o 1-2mm na szerokosci.
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
Zaleciłbym zmianę oleju na pełny syntetyk czyli odpowiedni dla naszych jednostek i turbosprężarki np. Motul X-Cess 5W-40, tym bardziej że wymieniasz uszczelniacze, osobiście mam już ponad 300 tys. i nie widzę potrzeby zalewania półsyntetyka.adeksus pisze:we wtorek autko idzie do mechanikapo wymianie dam znac czy polepszylo sie audiczce
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1