Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFN 1.9 110 KM] Stuki pod górkę?

Silniki wysokoprężne
adeksus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 28 sty 2013, 21:17
Lokalizacja: tomaszów lubelski

[ AFN 1.9 110 KM] Stuki pod górkę?

Post autor: adeksus » 17 lut 2013, 19:06

Witam, dziś robiłem trasę około 300 km i w pewnym momencie jadąc pod wzniesienie( średni podjazd ), mając około 1800 obrotów z silnika zaczęło dobiegać stukanie takie jak przy odpaleniu na zimnym które po kilku sekundach zawsze ustaje, jadąc dalej stukało tak może jeszcze z 20 s i ustało na płaskim terenie. jak by zawory , szklanki, hydro?

dodam olej wymieniony filtry itp 1000km temu

Mahrid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:30
Lokalizacja: Frankfurt

Post autor: Mahrid » 17 lut 2013, 21:34

Kolego jak meczysz silnik pod gorki na takich obrotach i jeszcze byc moze na 5 biegu, to sie nie dziw ze z silnika wydobywaja sie dziwme dzwieki.

adeksus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 28 sty 2013, 21:17
Lokalizacja: tomaszów lubelski

Post autor: adeksus » 17 lut 2013, 21:42

rozumiem ze obroty 1200 pod gorke mogły by być meczące i w tedy silnik mógł by wydawać dziwne dzwieki , ale mialem 1800 - 1900 i stukanie trwało jeszcze z 20 s , myślę ,że przyczyną mógł być kont pod jakim jechałem i cos sie nie przesmarowało odpowiednio, bo stuki takie jak na zimnym silniku , mało tego ogólnie silnik chodzi głośniej niż ten sam motor tyle ze w a4 b5 mojego teścia



nie wiem czy diagnozuje slusznie ,ale może to wina właśnie hydro popychaczy

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 17 lut 2013, 22:40

Mahrid 1800 obrotów wg mnie jest w miarę aczkolwiek przy duzym obciążeniu silnik najefektywniej pracuje w paśmie obrotów gdy moment obrotowy jest najwyższy. Ja pod wzniesienia staram się jechać nie mniej niż 2 tys obrotów.
Ale nie wydaje mi się że obroty miały wpływ na te stuki.... Jeszcze zależy jakie to wzniesienie było...

Mahrid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:30
Lokalizacja: Frankfurt

Post autor: Mahrid » 18 lut 2013, 07:38

130TDI pisze:Mahrid 1800 obrotów wg mnie jest w miarę aczkolwiek przy duzym obciążeniu silnik najefektywniej pracuje w paśmie obrotów gdy moment obrotowy jest najwyższy. Ja pod wzniesienia staram się jechać nie mniej niż 2 tys obrotów.
Ale nie wydaje mi się że obroty miały wpływ na te stuki.... Jeszcze zależy jakie to wzniesienie było...
Wg mnie optymalne obroty silnika dla jego poprawnej pracy powinny byc 2200, zwlaszcza gdy jedziemy po trasie a tym bardziej dgy pokonujemy wzniesienia.
Przy tych obrotach spalanie jest najbardziej ekonomiczne, to wychodze z zalozenia ze wtedy sa spelnione najlepsze warunki do poprawnej pracy silnika.
Wydaje mi sie ze przez "zduszenie" silnika pod obciozeniem na wysokim biegu, moga sie wydobywac dziwne odglosy.
Uroda diesla taka ze czym wyzsze obroty tym cichszy, odwrotnie jak w benzynie.

adeksus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 28 sty 2013, 21:17
Lokalizacja: tomaszów lubelski

Post autor: adeksus » 18 lut 2013, 20:00

no tak, ale to stuki jak by popychaczy i teraz pytanie bede wymieniał rozrząd w przyszłym tygodniu czy tez wymienic hydro? bo przy rozpietym rozrządzie koels wymiane wliczy mi w koszt wymiany rozrządu

Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aras123 » 18 lut 2013, 22:59

jak już robisz rozrząd.. na twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał tylko leciał do sklepu po nowe szklanki INA, warto też pomyśleć o komplecie uszczelnienia pokrywy zaworów plus uszczelniacz/zimering wałka rozrządu.. a z ciekawości zapytałbym mechanika czy w cenie nie miałby też ochoty na wymianę uszczelniaczy zaworów, te pierdółki kosztują grosze a wszystko za jednym zamachem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

adeksus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 28 sty 2013, 21:17
Lokalizacja: tomaszów lubelski

Post autor: adeksus » 19 lut 2013, 18:03

Tak zapewne zrobię ,zobaczę co mi powie jak zechce mu roboty dodać:)

[ Dodano: 2013-02-19, 18:06 ]
a i jeszcze pytanko szklanki INA jaki mają numer seryjny zebym wiedział jakie kupić, bo duzo czytałem wcisneli kolesiowy szklanki które wógle były do innego kodu silnika tzn nie do afn


i jak mam dobrać te uszczelniacze zaworowe patrząc na stronie intercars wyskoczyło mi wiele propozycji które pasuja do mojego auta tylo róznią sie średnicą

Croom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2013, 07:54
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Croom » 21 lut 2013, 08:41

Pod górkę lepiej jechac na wyższych obrotach i niższym biegu wtedy jest wytworzony lepszy klin smarny.
NIe wiadomo jaki olej am kolega i w jakim stanie jest silnik, sam olej.
Filtr też nie jest bez znaczenia z filtronami było kilka niespodzianek ale z MANN-ami i KNECHT-ami nigdy.

adeksus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 28 sty 2013, 21:17
Lokalizacja: tomaszów lubelski

Post autor: adeksus » 21 lut 2013, 19:36

olej zalany valvoline max life 10w40 filtr oleju filtron:( tak jak i filtr powietrza , kondycja silnika hmm wygląda na oki jest suchy zbiera sie ladnie jak na 110km ale chodzi juz glosniej ,ale ma prawo na prawie 300 tys km

Croom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2013, 07:54
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Croom » 22 lut 2013, 14:50

To że ma 300 000km raczej nie ma nic do rzeczy chyba że ukąłd zaworowy jest już lekko zużyty.
max-life ma bardzo dobre właciwosci myjąco płukające .
Filtron-a nie polecam wielu klientów znalazło w takich filtrach opiłek po procesie obróbi a filtr powietrza bywa że różni się od MANN-a czy KNECHT-a o 1-2mm na szerokosci.

adeksus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 28 sty 2013, 21:17
Lokalizacja: tomaszów lubelski

Post autor: adeksus » 22 lut 2013, 16:34

kupiłem juz hydro popychacze (szklanki) i rownież uszczelniacze zaworowe i tu zonk 7 mm czy 8 mm ? ze koszt nie wielki kupiłem takie i takie

Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aras123 » 23 lut 2013, 00:47

no i gitara, działaj z wymianą i daj znać czy zmiana na lepsze.. w sklepie wszystko powinni po nr vin dobrać a mechanik też nie ciemnota, będzie widział co wyjmuje i co ma wsadzić

adeksus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 28 sty 2013, 21:17
Lokalizacja: tomaszów lubelski

Post autor: adeksus » 23 lut 2013, 09:57

we wtorek autko idzie do mechanika :) po wymianie dam znac czy polepszylo sie audiczce

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 26 lut 2013, 13:48

adeksus pisze:we wtorek autko idzie do mechanika :) po wymianie dam znac czy polepszylo sie audiczce
Zaleciłbym zmianę oleju na pełny syntetyk czyli odpowiedni dla naszych jednostek i turbosprężarki np. Motul X-Cess 5W-40, tym bardziej że wymieniasz uszczelniacze, osobiście mam już ponad 300 tys. i nie widzę potrzeby zalewania półsyntetyka.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja