[ AKE 2.5 180 KM] jedzie całkiem zacnie, spala sporo a na ha
- kusza_lodz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[ AKE 2.5 180 KM] jedzie całkiem zacnie, spala sporo a na ha
Witam,
to w sumie mój pierwszy post, więc przepraszam z góry za niedociągłości i błędy.
Problem jest następujący i może ktoś coś poradzi?
Audi A6 2,5 TDI 180 KM quattro automat. 2000 rok (AKE)
- rozrząd ustawiony poprawnie.
- wałki delikatnie przytarte, ale nie aż tak żeby brakło ok 25 koni
- auto jedzie całkiem nieźle, nie krztusi się, wkręca się ładnie na obroty
- spalanie w mieście 13,5 trasa ok 10-11
- przy gwałtowanym ruszaniu chwilowe zużycie wskazuje nawet 51,3 :O
Pojechałem więc do Masters Tuning na hamowanie i ewentualne chipowanie, bo myślałem, że mam zdrową serię i podkręcenie silnika zmieni dynamikę i zmniejszy spalanie
A tu ZONK. 155 koni zamiast 180 i 300 Nm zamiast 380 Dramat.
Jeżeli ktoś się z tym spotkał, to będę wdzięczny za pomoc.
Auto badane VAG-iem raz na jakiś czas i brak błędów.
Ręce opadają, ojciec (mechanik) też ma już dość tematu hehe.
Jak coś, jestem pod mailem pk-wd@wp.pl lub kom 606-620-422
Chętnie odpowiem na wszelkie pytania, podeślę co trzeba, no nie wiem. Co tylko potrzebne jeszcze do rozpoznania problemu
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i poradę. Obecnie auto stoi u ojca na podnośniku, ma zdjęte dekle, więc można co nieco pomierzyć porobić fotki, pobadać, co trza :D hehe
[EDIT] znalazłem właśnie podobny temat. Prześledzę go dokładnie i może coś wymyślę, ale jeżeli jest ktoś z ÂŁodzi i zna temat i miałby chwilę, to może by poradził coś na miejscu?
to w sumie mój pierwszy post, więc przepraszam z góry za niedociągłości i błędy.
Problem jest następujący i może ktoś coś poradzi?
Audi A6 2,5 TDI 180 KM quattro automat. 2000 rok (AKE)
- rozrząd ustawiony poprawnie.
- wałki delikatnie przytarte, ale nie aż tak żeby brakło ok 25 koni
- auto jedzie całkiem nieźle, nie krztusi się, wkręca się ładnie na obroty
- spalanie w mieście 13,5 trasa ok 10-11
- przy gwałtowanym ruszaniu chwilowe zużycie wskazuje nawet 51,3 :O
Pojechałem więc do Masters Tuning na hamowanie i ewentualne chipowanie, bo myślałem, że mam zdrową serię i podkręcenie silnika zmieni dynamikę i zmniejszy spalanie
A tu ZONK. 155 koni zamiast 180 i 300 Nm zamiast 380 Dramat.
Jeżeli ktoś się z tym spotkał, to będę wdzięczny za pomoc.
Auto badane VAG-iem raz na jakiś czas i brak błędów.
Ręce opadają, ojciec (mechanik) też ma już dość tematu hehe.
Jak coś, jestem pod mailem pk-wd@wp.pl lub kom 606-620-422
Chętnie odpowiem na wszelkie pytania, podeślę co trzeba, no nie wiem. Co tylko potrzebne jeszcze do rozpoznania problemu
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i poradę. Obecnie auto stoi u ojca na podnośniku, ma zdjęte dekle, więc można co nieco pomierzyć porobić fotki, pobadać, co trza :D hehe
[EDIT] znalazłem właśnie podobny temat. Prześledzę go dokładnie i może coś wymyślę, ale jeżeli jest ktoś z ÂŁodzi i zna temat i miałby chwilę, to może by poradził coś na miejscu?
cento -> audi
Regulamin 32.a
Regulamin 32.a
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
kusza_lodz, pewnie moj temat mi tylko Niutki uciekly przyczyna hmmm jestem w fazie zbierania info
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
kusza_lodz, jak masz zdjete dekle to stan wałków już znasz, mam nadzieję, że stan dźwigienek, pestek i popychaczy jest równie dobry ?
Jak tak jest to załóż pokrywy i zrób logi. Na poczatek statyczne i BS-y
Od czegoś trzeba zacząć bo obecnie to tylko wrózenie z fusów może być
Jak tak jest to załóż pokrywy i zrób logi. Na poczatek statyczne i BS-y
Od czegoś trzeba zacząć bo obecnie to tylko wrózenie z fusów może być
Części samochodowe online - Motostacja pl
- kusza_lodz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
wzięli 100 za hamowanie, jak to nazwali, zabytkowego auta i powiedzieli, że
- wałki?
- pompa?
- wtryski?
wszystko sprawdzone wstępnie i wygląda dobrze. Wałki lekko podtarte, ale głównie na 3 krzywkach, więc jak tylko na 3, to nie sądzę, że to daje takie straty mocy.
Auto sprawdzane kompem, Vagiem itd. i wszystko działa poprawnie, nie ma błędów, pompa wydaje ok
jest jeszcze takie coś, że jak auto jest zimne i nagrzane, to odpala bez problemu. Jak silnik ma ok 40-50 stopni, tak podejrzewam, to zapalanie trwa dłuuuuuuuugo Po odpaleniu puści dymka lekkiego i chodzi git.
Mam jeszcze jeden chory pomysł z ojem, ale nie wiem czy już nie przesadzamy
Możliwe, że komuś padł motor wcześniej i wymienił go na słabszy. Pytanie, gdzie szukać numerów/oznaczeń silnika na silniku? Bo wszędzie gdzie patrze, podane jest AKE, w VAGu również.
Wtryski, ponoć zmniejszają dawkę, tak powiedział diagnosta, nie pamiętam dokładnych słów, ale chodziło mu o to, że powinny dawać większą dawkę, a zaniżają ilości.
Pompa ma naklejkę, że była serwisowana, ale jaki jest jej stan to w sumie nie wiadomo. Według kompów, jak pisałem, jest ok.
Auto kupione w Zielonej Górze i w tamtych okolicach gość robił serwis pompy. Słomiński? czy jakoś tak.
Wracając do pomyślu z podmianą motoru. można to jakoś szybko i łatwo sprawdzić?
aaaa no i jeszcze przepływomierz. Był czyszczony, ale efetków to nie dało. VAS, bodajże, pokazał, że działa on sprawnie
Mętlik mam w głowie totalny i brak mi już pomysłów
- wałki?
- pompa?
- wtryski?
wszystko sprawdzone wstępnie i wygląda dobrze. Wałki lekko podtarte, ale głównie na 3 krzywkach, więc jak tylko na 3, to nie sądzę, że to daje takie straty mocy.
Auto sprawdzane kompem, Vagiem itd. i wszystko działa poprawnie, nie ma błędów, pompa wydaje ok
jest jeszcze takie coś, że jak auto jest zimne i nagrzane, to odpala bez problemu. Jak silnik ma ok 40-50 stopni, tak podejrzewam, to zapalanie trwa dłuuuuuuuugo Po odpaleniu puści dymka lekkiego i chodzi git.
Mam jeszcze jeden chory pomysł z ojem, ale nie wiem czy już nie przesadzamy
Możliwe, że komuś padł motor wcześniej i wymienił go na słabszy. Pytanie, gdzie szukać numerów/oznaczeń silnika na silniku? Bo wszędzie gdzie patrze, podane jest AKE, w VAGu również.
Wtryski, ponoć zmniejszają dawkę, tak powiedział diagnosta, nie pamiętam dokładnych słów, ale chodziło mu o to, że powinny dawać większą dawkę, a zaniżają ilości.
Pompa ma naklejkę, że była serwisowana, ale jaki jest jej stan to w sumie nie wiadomo. Według kompów, jak pisałem, jest ok.
Auto kupione w Zielonej Górze i w tamtych okolicach gość robił serwis pompy. Słomiński? czy jakoś tak.
Wracając do pomyślu z podmianą motoru. można to jakoś szybko i łatwo sprawdzić?
aaaa no i jeszcze przepływomierz. Był czyszczony, ale efetków to nie dało. VAS, bodajże, pokazał, że działa on sprawnie
Mętlik mam w głowie totalny i brak mi już pomysłów
cento -> audi
Regulamin 32.a
Regulamin 32.a
- kusza_lodz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
a masz
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
chyba wszystko napisane, warto przeczytac.
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
chyba wszystko napisane, warto przeczytac.
U mnie był walnięty czujnik g80 ten we wtryskiwaczu plus turbina była wg mnie zamulona bo samochod jak go kupilem mial strasznie niskie sroednie spalanie wite w kompa i widac ze wlasciciel go zamulal w celu oszczednosci.
Czujnik g80 to był dosc duzy wydatek z wymiana plus przyjemnijsza czesc terapi, to pare minut ognia na autostradzie z predkoscia maxymalna, z dobrym paliwem i dodatkiem stp, odmulilo auto nie do poznania. Na hamowni w ecu performance mialem ok wlasnie 25 koni mniej. Naj wazniesze to nie sluchac teori o walkach, pompach itd. Zlogowac , usunac ew bledy plus zdrowo odmulic. niestety i tak ten silnik ma to do siebie ze nie do konca trzyma parametry. Jak odsykac moc do ok 172-178ps to zostaw juz to w spokoju nie psuj obie nerów bo wiecej ciezko bedzie wypluc. Ew zle mogli zachmowac automat. to tez sie zdarza...
Czujnik g80 to był dosc duzy wydatek z wymiana plus przyjemnijsza czesc terapi, to pare minut ognia na autostradzie z predkoscia maxymalna, z dobrym paliwem i dodatkiem stp, odmulilo auto nie do poznania. Na hamowni w ecu performance mialem ok wlasnie 25 koni mniej. Naj wazniesze to nie sluchac teori o walkach, pompach itd. Zlogowac , usunac ew bledy plus zdrowo odmulic. niestety i tak ten silnik ma to do siebie ze nie do konca trzyma parametry. Jak odsykac moc do ok 172-178ps to zostaw juz to w spokoju nie psuj obie nerów bo wiecej ciezko bedzie wypluc. Ew zle mogli zachmowac automat. to tez sie zdarza...
Tuningi:
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA
Plus DVD, ALU 17" z chrom i bla bla
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA
Plus DVD, ALU 17" z chrom i bla bla
- kusza_lodz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
hej,
sorka, że temat umarł na chwilę, ale roboty się zrobiło masa, a przy okazji ojciec skoczył na narty i nie było z kim dłubać
postaram się zdobyć logi jakoś niedługo i możliwe, że uda mi się sprawdzić kompa w aucie u specjalisty czy program jest seryjny czy może ktoś coś dłubał albo może w skrzyni.
jak będę miał nowe wieści to do Was wrócę i się pochwalę
sorka, że temat umarł na chwilę, ale roboty się zrobiło masa, a przy okazji ojciec skoczył na narty i nie było z kim dłubać
postaram się zdobyć logi jakoś niedługo i możliwe, że uda mi się sprawdzić kompa w aucie u specjalisty czy program jest seryjny czy może ktoś coś dłubał albo może w skrzyni.
jak będę miał nowe wieści to do Was wrócę i się pochwalę
cento -> audi
Regulamin 32.a
Regulamin 32.a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Kolego zmien przeplywke na jakas inna. Zaslep EGR i zobacz co sie bedzie dzialo. Oczywiscie pozycz te czesci a czas kontroli.kusza_lodz pisze:hej,
sorka, że temat umarł na chwilę, ale roboty się zrobiło masa, a przy okazji ojciec skoczył na narty i nie było z kim dłubać
postaram się zdobyć logi jakoś niedługo i możliwe, że uda mi się sprawdzić kompa w aucie u specjalisty czy program jest seryjny czy może ktoś coś dłubał albo może w skrzyni.
jak będę miał nowe wieści to do Was wrócę i się pochwalę
The force will be with you...always
- kusza_lodz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Podmien na probe N75, zaslep EGR jak to nie pomoze podmien na probe rowniez przeplywomierz. Ja tez sadzilem ze przeplywomierz jest ok. Ale jak zaslepilem EGR i wymienilem n75 nic sie nie zmienialo. Dopiero gdy wym przeplywomierz auto odzylo.kusza_lodz pisze:przepływkę miałem już zamienioną od kolegi ze sprawnego auta i nic, a EGR'u w sumie nie zaslepiałem podejmę próbe
chyba, że może jest ktoś z ÂŁodzi kto ma ochotę zerknąć na mój wóz
The force will be with you...always
- kusza_lodz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
dzięki
sprawdzę
byłem jeszcze u jednego mądrego człowieka, zrobiliśy testy w czasie jazdy.
Przepływomierz coś nie bardzo działa, więc raczej do wymiany. Do tego ogromne korekty na wtryskach -2,8 -3,0, więc dramat. Powinno być -0,2 -0,3 max ehh
sprawdzę jeszcze sprężanie i zobaczymy. Jak coś pewnie pompa i wtryski do roboty ... zaczyna się zabawa z 2,5
ale nie poddaję się i walczę, sprawdzam szukam. może się uda. na dniach dam znać co nowego
sprawdzę
byłem jeszcze u jednego mądrego człowieka, zrobiliśy testy w czasie jazdy.
Przepływomierz coś nie bardzo działa, więc raczej do wymiany. Do tego ogromne korekty na wtryskach -2,8 -3,0, więc dramat. Powinno być -0,2 -0,3 max ehh
sprawdzę jeszcze sprężanie i zobaczymy. Jak coś pewnie pompa i wtryski do roboty ... zaczyna się zabawa z 2,5
ale nie poddaję się i walczę, sprawdzam szukam. może się uda. na dniach dam znać co nowego
cento -> audi
Regulamin 32.a
Regulamin 32.a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Z tymi wtryskami to na spokojnie. U mnie tez sa podobne korekcje na wtryskach ale to nie przeklada sie az tak znaczaco na moc jak przeplywomierz.kusza_lodz pisze:dzięki
sprawdzę
byłem jeszcze u jednego mądrego człowieka, zrobiliśy testy w czasie jazdy.
Przepływomierz coś nie bardzo działa, więc raczej do wymiany. Do tego ogromne korekty na wtryskach -2,8 -3,0, więc dramat. Powinno być -0,2 -0,3 max ehh
sprawdzę jeszcze sprężanie i zobaczymy. Jak coś pewnie pompa i wtryski do roboty ... zaczyna się zabawa z 2,5
ale nie poddaję się i walczę, sprawdzam szukam. może się uda. na dniach dam znać co nowego
Przeplywke zmien na 100% sprawna. I sprawdz. Po tym zabiegu zobaczysz czy auto odzylo.
The force will be with you...always
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga