Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] jedzie całkiem zacnie, spala sporo a na ha

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
kusza_lodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[ AKE 2.5 180 KM] jedzie całkiem zacnie, spala sporo a na ha

Post autor: kusza_lodz » 17 lut 2013, 14:39

Witam,

to w sumie mój pierwszy post, więc przepraszam z góry za niedociągłości i błędy. :)

Problem jest następujący i może ktoś coś poradzi?

Audi A6 2,5 TDI 180 KM quattro automat. 2000 rok (AKE)

- rozrząd ustawiony poprawnie.
- wałki delikatnie przytarte, ale nie aż tak żeby brakło ok 25 koni
- auto jedzie całkiem nieźle, nie krztusi się, wkręca się ładnie na obroty
- spalanie w mieście 13,5 trasa ok 10-11 :(
- przy gwałtowanym ruszaniu chwilowe zużycie wskazuje nawet 51,3 :O

Pojechałem więc do Masters Tuning na hamowanie i ewentualne chipowanie, bo myślałem, że mam zdrową serię i podkręcenie silnika zmieni dynamikę i zmniejszy spalanie :)

A tu ZONK. 155 koni zamiast 180 i 300 Nm zamiast 380 :( Dramat.

Jeżeli ktoś się z tym spotkał, to będę wdzięczny za pomoc.

Auto badane VAG-iem raz na jakiś czas i brak błędów.

Ręce opadają, ojciec (mechanik) też ma już dość tematu hehe.

Jak coś, jestem pod mailem pk-wd@wp.pl lub kom 606-620-422 :)

Chętnie odpowiem na wszelkie pytania, podeślę co trzeba, no nie wiem. Co tylko potrzebne jeszcze do rozpoznania problemu :(


Z góry dziękuję za wszelką pomoc i poradę. Obecnie auto stoi u ojca na podnośniku, ma zdjęte dekle, więc można co nieco pomierzyć :) porobić fotki, pobadać, co trza :D hehe

[EDIT] znalazłem właśnie podobny temat. Prześledzę go dokładnie i może coś wymyślę, ale jeżeli jest ktoś z ÂŁodzi i zna temat i miałby chwilę, to może by poradził coś na miejscu? :)
cento -> audi

Regulamin 32.a

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 17 lut 2013, 15:16

kusza_lodz, pewnie moj temat :] mi tylko Niutki uciekly :| przyczyna hmmm <mysli> jestem w fazie zbierania info
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 17 lut 2013, 15:25

kusza_lodz, jak masz zdjete dekle to stan wałków już znasz, mam nadzieję, że stan dźwigienek, pestek i popychaczy jest równie dobry ???

Jak tak jest to załóż pokrywy i zrób logi. Na poczatek statyczne i BS-y <okok>

Od czegoś trzeba zacząć bo obecnie to tylko wrózenie z fusów może być :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

maestro100

Post autor: maestro100 » 17 lut 2013, 17:18

kusza_lodz pisze:Pojechałem więc do Masters Tuning na hamowanie
I nic Ci panowie ciptiunerzy nie podpowiedzieli,co może być przyczyną takiego zmulenia? <mysli>
Bo kaskę pewnie wzięli ;).

Awatar użytkownika
kusza_lodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kusza_lodz » 17 lut 2013, 23:26

wzięli 100 za hamowanie, jak to nazwali, zabytkowego auta :) i powiedzieli, że

- wałki?
- pompa?
- wtryski?

wszystko sprawdzone wstępnie i wygląda dobrze. Wałki lekko podtarte, ale głównie na 3 krzywkach, więc jak tylko na 3, to nie sądzę, że to daje takie straty mocy.

Auto sprawdzane kompem, Vagiem itd. i wszystko działa poprawnie, nie ma błędów, pompa wydaje ok :)

jest jeszcze takie coś, że jak auto jest zimne i nagrzane, to odpala bez problemu. Jak silnik ma ok 40-50 stopni, tak podejrzewam, to zapalanie trwa dłuuuuuuuugo :) Po odpaleniu puści dymka lekkiego i chodzi git.

Mam jeszcze jeden chory pomysł z ojem, ale nie wiem czy już nie przesadzamy :)

Możliwe, że komuś padł motor wcześniej i wymienił go na słabszy. Pytanie, gdzie szukać numerów/oznaczeń silnika na silniku? Bo wszędzie gdzie patrze, podane jest AKE, w VAGu również.

Wtryski, ponoć zmniejszają dawkę, tak powiedział diagnosta, nie pamiętam dokładnych słów, ale chodziło mu o to, że powinny dawać większą dawkę, a zaniżają ilości.

Pompa ma naklejkę, że była serwisowana, ale jaki jest jej stan to w sumie nie wiadomo. Według kompów, jak pisałem, jest ok.

Auto kupione w Zielonej Górze i w tamtych okolicach gość robił serwis pompy. Słomiński? czy jakoś tak.

Wracając do pomyślu z podmianą motoru. można to jakoś szybko i łatwo sprawdzić?

aaaa no i jeszcze przepływomierz. Był czyszczony, ale efetków to nie dało. VAS, bodajże, pokazał, że działa on sprawnie :)

Mętlik mam w głowie totalny i brak mi już pomysłów :)
cento -> audi

Regulamin 32.a

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 18 lut 2013, 08:14

kusza_lodz
i jak ? masz juz logi stat + bs ?

Awatar użytkownika
kusza_lodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kusza_lodz » 18 lut 2013, 12:36

hej.

logi bede mial jak cos w przyszlym tygodniu, bo skoczylem na narty, zeby sie odprezyc a ojciec bawi sie z moja audiolka :)

moze cos wymysli. zobaczymy

a jak doladnie te logi zgrac? co one moga mniej wiecej pokazac? :) bo zielony jestem :D
cento -> audi

Regulamin 32.a

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 18 lut 2013, 12:54

a masz :)
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm

chyba wszystko napisane, warto przeczytac.

Pioman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 lip 2012, 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pioman » 18 lut 2013, 17:22

U mnie był walnięty czujnik g80 ten we wtryskiwaczu plus turbina była wg mnie zamulona bo samochod jak go kupilem mial strasznie niskie sroednie spalanie wite w kompa i widac ze wlasciciel go zamulal w celu oszczednosci.


Czujnik g80 to był dosc duzy wydatek z wymiana plus przyjemnijsza czesc terapi, to pare minut ognia na autostradzie z predkoscia maxymalna, z dobrym paliwem i dodatkiem stp, odmulilo auto nie do poznania. Na hamowni w ecu performance mialem ok wlasnie 25 koni mniej. Naj wazniesze to nie sluchac teori o walkach, pompach itd. Zlogowac , usunac ew bledy plus zdrowo odmulic. niestety i tak ten silnik ma to do siebie ze nie do konca trzyma parametry. Jak odsykac moc do ok 172-178ps to zostaw juz to w spokoju nie psuj obie nerów bo wiecej ciezko bedzie wypluc. Ew zle mogli zachmowac automat. to tez sie zdarza...
Tuningi:
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA :)
Plus DVD, ALU 17" z chrom :) i bla bla :)

Awatar użytkownika
kusza_lodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kusza_lodz » 18 mar 2013, 22:47

hej,

sorka, że temat umarł na chwilę, ale roboty się zrobiło masa, a przy okazji ojciec skoczył na narty i nie było z kim dłubać :)

postaram się zdobyć logi jakoś niedługo i możliwe, że uda mi się sprawdzić kompa w aucie u specjalisty :) czy program jest seryjny czy może ktoś coś dłubał :( albo może w skrzyni.

jak będę miał nowe wieści to do Was wrócę i się pochwalę :)
cento -> audi

Regulamin 32.a

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 19 mar 2013, 15:35

kusza_lodz pisze:hej,

sorka, że temat umarł na chwilę, ale roboty się zrobiło masa, a przy okazji ojciec skoczył na narty i nie było z kim dłubać :)

postaram się zdobyć logi jakoś niedługo i możliwe, że uda mi się sprawdzić kompa w aucie u specjalisty :) czy program jest seryjny czy może ktoś coś dłubał :( albo może w skrzyni.

jak będę miał nowe wieści to do Was wrócę i się pochwalę :)
Kolego zmien przeplywke na jakas inna. Zaslep EGR i zobacz co sie bedzie dzialo. Oczywiscie pozycz te czesci a czas kontroli.
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
kusza_lodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kusza_lodz » 19 mar 2013, 23:53

przepływkę miałem już zamienioną od kolegi ze sprawnego auta i nic, a EGR'u w sumie nie zaslepiałem :) podejmę próbe :)

chyba, że może jest ktoś z ÂŁodzi kto ma ochotę zerknąć na mój wóz :)
cento -> audi

Regulamin 32.a

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 21 mar 2013, 08:53

kusza_lodz pisze:przepływkę miałem już zamienioną od kolegi ze sprawnego auta i nic, a EGR'u w sumie nie zaslepiałem :) podejmę próbe :)

chyba, że może jest ktoś z ÂŁodzi kto ma ochotę zerknąć na mój wóz :)
Podmien na probe N75, zaslep EGR jak to nie pomoze podmien na probe rowniez przeplywomierz. Ja tez sadzilem ze przeplywomierz jest ok. Ale jak zaslepilem EGR i wymienilem n75 nic sie nie zmienialo. Dopiero gdy wym przeplywomierz auto odzylo.
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
kusza_lodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 kwie 2012, 14:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kusza_lodz » 21 mar 2013, 11:01

dzięki :)

sprawdzę :)


byłem jeszcze u jednego mądrego człowieka, zrobiliśy testy w czasie jazdy.

Przepływomierz coś nie bardzo działa, więc raczej do wymiany. Do tego ogromne korekty na wtryskach -2,8 -3,0, więc dramat. Powinno być -0,2 -0,3 max :) ehh

sprawdzę jeszcze sprężanie i zobaczymy. Jak coś pewnie pompa i wtryski do roboty ... zaczyna się zabawa z 2,5 :)

ale nie poddaję się i walczę, sprawdzam szukam. może się uda. na dniach dam znać co nowego ;)
cento -> audi

Regulamin 32.a

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 21 mar 2013, 11:23

kusza_lodz pisze:dzięki :)

sprawdzę :)


byłem jeszcze u jednego mądrego człowieka, zrobiliśy testy w czasie jazdy.

Przepływomierz coś nie bardzo działa, więc raczej do wymiany. Do tego ogromne korekty na wtryskach -2,8 -3,0, więc dramat. Powinno być -0,2 -0,3 max :) ehh

sprawdzę jeszcze sprężanie i zobaczymy. Jak coś pewnie pompa i wtryski do roboty ... zaczyna się zabawa z 2,5 :)

ale nie poddaję się i walczę, sprawdzam szukam. może się uda. na dniach dam znać co nowego ;)
Z tymi wtryskami to na spokojnie. U mnie tez sa podobne korekcje na wtryskach ale to nie przeklada sie az tak znaczaco na moc jak przeplywomierz.

Przeplywke zmien na 100% sprawna. I sprawdz. Po tym zabiegu zobaczysz czy auto odzylo.
The force will be with you...always

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga