Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 03 lut 2013, 21:29

Piotruś pisze:
slaby pisze:Normalne ,że nagar na kolektorach powstaje ze zbierającego się oleju silnikowego,który zalega w układzie chłodzenia powietrza. Co może świadzyć o nieszczelnej turbinie i niemałym przebiegu
Jestem zupełnie przeciwnego zdania i uważam, że olej w dolocie będzie zawsze. Po części z turbiny (niekoniecznie wyeksploatwanej), po częsci z niecałkiem odseparowanej mgiełki w układzie odpowietzrenia silnika.
Nagar to z kolei (tylko i wyłacznie) syf odkładający się z niepełnego (nieprawidłowego) spalania mieszanki w cylindrze.
Owszem, olej silnikowy będący w dolocie niesprawnego silnika ułatwia naklejenie się nagaru, ale sam nagar to nic innego jak niewłaściwie spalone paliwo (czasem z domieszką przedmuchanego oleju i/lub płynu chłodzącego).
Stąd już prosty wniosek, że to nie olej jest wiinny nagarów ale inna, najczęściej głęboka niesprawność silnika, począwszy od brudnego filtra powietrza poprzez niewydolny układ wtryskowy, ewentualne przedmuchy układu korbowo-tłokowego na zapchanym wydechu hamującym swobodny przepływ spalin - kończąc.

Paradoksalnie duża ilość oleju silnikowego w układzie dolotowym staje się pomocna w "wypłukiwaniu" (czytaj: rozpuszczaniu) starych nagarów o ile tylko nie przybywa już nowego niedopalonego syfu z cylindrów poprzez EGR (np. po naprawie) ... .
Coś tam chciałem poprawić edytować w poście , ale za pózno :) no nic

Wydaje sie być bezsporną kwestią że motory z takim nagarem i powycieranymi ośkami klap kolektorów mogą mieć dosyć spory przebieg.
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 03 lut 2013, 22:16

a moze jakis kreatywny kolega z forum z talentem mechanicznym doda filmik z czyszczenia i instalacji tego zestawu naprawczego:).pzdr

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 03 lut 2013, 23:45

slaby pisze:Wydaje sie być bezsporną kwestią że motory z takim nagarem i powycieranymi ośkami klap kolektorów mogą mieć dosyć spory przebieg.
Taki nagar moze swiadczyc o sporym przebiegu I zastosowaniu niewlasciwego oleju. Kolektory a dokladnie oski wewnatrz uszkadzaja sie przy przebiegu ok 130tys km / 85tys mil w autach serowsowanych w aso wiec auto z takim lub nieco nizszym przebiegiem powinno miec oryginalne - mozna poznac po nalepkach na boku maja wybite daty produkcji. Jesli data produkcji nowsza niz data produkcji auta to wiadomo ze byly juz wymieniane.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 04 lut 2013, 13:38

pamięta ktoś może procedurę adaptacji tych klap , pod vcds ?

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 04 lut 2013, 17:00

slg pisze:pamięta ktoś może procedurę adaptacji tych klap , pod vcds ?
tutaj poczytaj jest na pewno

-a6-c6-blad-vt41743.htm

prezes99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: prezes99 » 04 lut 2013, 20:06

Z moim audi byłem u mechanika... dla zainteresowanych na PW moge napisać u którego i stwierdził poprzez diagnostyke komputerowa.
ÂŻe są błegy obu klapek po zdjeciu pokrywy tej plastikowej cięgno po stronie kierowcy było w miare sztywne (w miare) ale od pasażera byłu już luźne i Pan stwierdził że ma luzy w każdą strone. I teraz diagnoza jest taka:
- albo nowe przepustnice z serwisu , koszt wiadomo jaki...
- zestaw naprawczy w skład którego wchodzi cięgno i cos tam jeszcze zdaniem mechanika nie wiele pomoze... bo wyrobiony jest w środku cały wałek który nie domyka klapek...
Ale mówił jeszcze ze kiedys byl zestaw naprawczy taki wraz z wałkiem ale nie wiadomo czy teraz jeszcze jest.
- ew. regeneracja ale to w jakiejs firmie w Gdański 900zł za sztukę.
I teraz gorąca prośba do was co wy byście zrobili na moim miejscu.
Szukać innych mechaników, którzy znajdą inne wyjście?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 04 lut 2013, 20:11

Regeneracja w Gdańsku to faktycznie 900pln ale za 2 sztuki :)

ak240867
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: ak240867 » 04 lut 2013, 21:22

ZelvaBOi pisze:Wlasnie mnie chyba dotknal podobny problem (mojego kolege tez) i czeka mnie zalatwienie tej sprawy. Czy komus udalo sie juz ta awarie usunac? Jak wyglada praktyka? Myslalem o kupnie kolektora na jedna strone, ale boje sie, ze za chwile poleci druga no i troche zal mi ponad 1500 + uszczelka + robocizna + cholera wie co jeszcze (w sumie pewnie ze 2200) z powodu jakiegos dupsa co kosztuje pewnie 5 Euro.


[ Dodano: 2013-02-04, 21:28 ]
prezes99 pisze:Z moim audi byłem u mechanika... dla zainteresowanych na PW moge napisać u którego i stwierdził poprzez diagnostyke komputerowa.
ÂŻe są błegy obu klapek po zdjeciu pokrywy tej plastikowej cięgno po stronie kierowcy było w miare sztywne (w miare) ale od pasażera byłu już luźne i Pan stwierdził że ma luzy w każdą strone. I teraz diagnoza jest taka:
- albo nowe przepustnice z serwisu , koszt wiadomo jaki...
- zestaw naprawczy w skład którego wchodzi cięgno i cos tam jeszcze zdaniem mechanika nie wiele pomoze... bo wyrobiony jest w środku cały wałek który nie domyka klapek...
Ale mówił jeszcze ze kiedys byl zestaw naprawczy taki wraz z wałkiem ale nie wiadomo czy teraz jeszcze jest.
- ew. regeneracja ale to w jakiejs firmie w Gdański 900zł za sztukę.
I teraz gorąca prośba do was co wy byście zrobili na moim miejscu.
Szukać innych mechaników, którzy znajdą inne wyjście?


[ Dodano: 2013-02-04, 21:50 ]
slaby pisze:
0x4B25A pisze:ak240867, oferty sprzedaży nie prowadzimy w tym dziale. Poza tym, dla mnie to czysta autoreklama... Następne takie zachowanie skończy się 'belką'...
Oj tam oj tam ,walnoł się o jedno zero <hura>


mbectb pisze:[Audi A6 2.7TDI rocznik modelowy 2008 z przebiegiem 80tys mil / ok 140tys km.

A tak potrafi wygladac nie czyszczony kolektor
Jak widać łatwo można sie przyzwyczaić do małego przebiegu auta <szok>


[ Dodano: 2013-02-04, 22:03 ]
Nachbar pisze:wiecie co jest najlepsze... właśnie zrobiłem rozeznanie w ASO Warszawa(może to za dużo powiedziane bo dzwoniłem tylko do dwóch ASO) i sytuacja wygląda dla nich następująco. W jednym na Sz.... człowiek z serwisu twierdził, że nie ma czegoś takiego jak zestaw naprawczy do kolektorów i trzeba kupować jak się wytrą cięgna kolektory <szok>, zaś człowiek z V... powiedział, że są zestawy naprawcze ale według niego jeżeli coś takiego występuje, że zaczynają spadać cięgna z główek to na pewno jest uszkodzony również kolektor w części gdzie te główki są zamontowane i wymiana tego nic nie da.
W każdym do którego dzwoniłem na dział części, zestaw naprawczy o powyżej podanym nr. istnieje (na zamówienie) i kosztuje od 54 do 57 PLN. Oczywiście nikt nie wie czy to jest zestaw uniwersalny czy prawy i lewy... <rotfl>
Zamówione i w środę odbieram... a potem chyba się pobawię w mechanika... chyba że to jest skomplikowane i trzeba odkręcać klapy lub całe kolektory <mysli>
Załączniki
IMG_6596.JPG

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 05 lut 2013, 12:19

camelllcamelll, dzięki , wszystko poadoptowałem. Dla tych którzy podejrzewają padnięty silnik od klap , niech najpierw wymienią cięgna i tulejkę ze zestawu naprawczego oraz przeczyszcza kolektory. U mnie silnik po tym zabiegu zaczał działac jak trzeba , mimo iż nie było jakiś wielkich luzów na cięgnach klap.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 05 lut 2013, 19:50

<brawo>
slg pisze:wszystko poadoptowałem
bardzo mnie to cieszy <brawo> <brawo>

prezes99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: prezes99 » 05 lut 2013, 19:54

Po ponownej rozmowie z mechanikiem wspomnianym przeze mnie kilka postów wyżej twierdzi jednak ze po zamówieniu dwóch zestawów naprawczych z ASO, wymontowaniu kolektorów ssących wyczyszczeniu ich, zamontowaniu wspomnianych zestawów naprawczych (ewentualnie twierdzi że jeżeli będzie tego wymagała sytuacja można włożyć używany ale w idealnym stanie wałek) i złożeniu wszystkiego razem. Powinno to dać rezultat...
Wy też tak uważacie? I jaka mniej więcej powinna być za to cena ? (czy 400-500zł) to uczciwie?
Czy może jednak wysłać albo wybrać się na regeneracje do AZ serwis w Pruszczu Gdańskim?
Przepraszam ze jestem tak dociekliwy w tym temacie ale zrozumcie mnie nie chciałbym przerabiać tego tematu ponownie i wydawać niepotrzebnie kasy...

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 05 lut 2013, 20:53

prezes99, u mnie nie bylo potrzeby wymieniac nic wiecej niz dwa zestawy naprawcze. W kolektorze nic nie bylo wyrobione , po wyczyszczeniu klapy chodzily pieknie lekko. Walek w srodku kolektora jest metalowy , wiec nie bardzo rozumiem co mogloby sie w nim zuzyc. Moze Twoj mechanik nie wie , ze w zestawie naprawczym jest tez plastikowa koncowka tego metalowego walka , na ktora nachodzi ciegno mniejszym uchem. AZ robi z tego co sie orientuje wszystko na metalowych czesciach , wiec po ich robocie napewno bedzie to juz bezawaryjny element. Zestaw naprawczy starczy pewnie tylko na kolejne 100tys km , ale ma ta zalete ze kosztuje w sumie 100zl na dwie strony :). Ja mechanikiem nie jestem , zrobilem to sam w garazu w ciagu jednego dnia i tak naprawde najwiecej roboty jest z czyszczeniem kolektorow. Mysle ze mechanik prowadzacy dzialanosc i oplacajacy lokal i zusy nie powinien wziac za ta robote wiecej niz 400zl.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 06 lut 2013, 12:48

Moj idzie pod noz jutro.
2 zestawy zakupione.
Bledow na fis jeszcze nie mialem.
ale raz pojawil sie przy podpieciu kompa.po skasowaniu nie wrocil ale wole zrobic i miec spokoj
Sory za brak skladni ale pisze z tel

prezes99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: prezes99 » 11 lut 2013, 17:48

U mnie już po zabiegu...
2 zestawy naprawcze zamontowane, przepustnica wyczyszczona, adaptacja wykonana.
Na razie wszystko ok. błędów brak :-)

szy18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 kwie 2012, 11:15
Lokalizacja: sanok

Post autor: szy18 » 12 lut 2013, 01:31

koledzy powiedzcie czy problem z przepustnica moze sie objawiać falowaniem obrotów na ciepłym silniku? u mnie występuje takie falowanie od razu po odpaleniu ciepłego silnika.
wtryski wykluczam, nowy komplet...
na zimno pali na strzał i brak falowania

pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja