[ INNY] Dziwny przypadek 1.8T 150KM
Ja wiem, ja wiem.eldozet pisze: W obecnej chwili auto zostało u mechanika zastanawiamy się co dalej...
Przeszedłem to samo. Misa w dół i pompa do wymiany skoro płukanie nie pomogło to nie pomoże raczej czyszczenie. A rozbieranie i składanie nie ma sensu bo to nie opłacalne. Maź w aucie niedogrzanym to norma tym bardziej jak jest gaz. Pewno niektórzy będą krzyczeć ale lej śmiało MOBIL 10w40 ja mam 1.5 roku i jest bez problemu. Turbo zabije właśnie słabe smarowanie gdy zabita pompa i gdy słychać klekotanie góry silnika a nie olej 10/40.
P.s klekot i brak ciśnienia pojawia się gdy olej ma ok 70*C?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Polecasz 10w40 a jak napisałeś sam wymieniałeś pompę?gepard pisze:Ja wiem, ja wiem.eldozet pisze: W obecnej chwili auto zostało u mechanika zastanawiamy się co dalej...
Przeszedłem to samo. Misa w dół i pompa do wymiany skoro płukanie nie pomogło to nie pomoże raczej czyszczenie. A rozbieranie i składanie nie ma sensu bo to nie opłacalne. Maź w aucie niedogrzanym to norma tym bardziej jak jest gaz. Pewno niektórzy będą krzyczeć ale lej śmiało MOBIL 10w40 ja mam 1.5 roku i jest bez problemu. Turbo zabije właśnie słabe smarowanie gdy zabita pompa i gdy słychać klekotanie góry silnika a nie olej 10/40.
P.s klekot i brak ciśnienia pojawia się gdy olej ma ok 70*C?

Nikt tu nie pisze że wlanie 10w40 zabije Twój silnik. Zrób z 50-60 tys na półsyntetyku i zobaczymy czy problem nie wróci. Na smarowanie ma wpływ też olej są normy dla tego silnika. A wlewanie uniwersalnego oleju tak polecanego przez "mechaników" niczego dobrego w dłuższym użytku nie wróży.
A z tym lpg to kolego dałeś czadu

Tak kolego pompę wymieniałem ponad 1,5 roku temu i od tego czasu jeżdżę na 10/40 i jest ok. Z tego co czytam to ludziom którzy jeżdżą tylko na syntetyku też zdarza się wymiana pompy.
Nie napisałem że lpg zatyka odmy tylko że wspomaga proces tworzenia się szlamu w oleju.
Dziwnym trafem jak nie było u mnie lpg to zimą nie było "masła" a w tym roku się pojawiło.
Nie napisałem że lpg zatyka odmy tylko że wspomaga proces tworzenia się szlamu w oleju.
Dziwnym trafem jak nie było u mnie lpg to zimą nie było "masła" a w tym roku się pojawiło.
masz masło wlasnie dzieki 10W40
wałkowany temat na świecie od lat wystarczy wpisac w goglach "jaki olej do 1.8T" :P
tez ciekawy artykuł znalazłem:
http://www.auto-swiat.pl/1-co-znaczy-10 ... ybrac-olej
napisane jest dokladnie do jakich samochodów stosowane sa półsyntetyki :P

tez ciekawy artykuł znalazłem:
http://www.auto-swiat.pl/1-co-znaczy-10 ... ybrac-olej
napisane jest dokladnie do jakich samochodów stosowane sa półsyntetyki :P
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto 
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
witam, miałem podobny problem...
najpierw brak ciśnienia oleju i klekot na górze silnika- pomogło wyczyszczenie smoka w misce olejowej,
po czyszczeniu zalałem castrola edge 5-30, minęło pół roku przyszła zima, odpaliłem auto po mroźnej nocy a z rury kłęby biało-niebieskiego dymu i ciśnienie uchodzące przez korek wlewu oleju- pomogło czyszczenie odm wokół silnika, były zalepione masłem, wydaje mi się że bez znaczenia jaki olej się leje i jakie dystanse się pokonuję ten silnik ma tendencję do takich rzeczy i co jakiś czas powinno się sprawdzić przynajmniej odmy, bo smok w misce to trochę problem,
najpierw brak ciśnienia oleju i klekot na górze silnika- pomogło wyczyszczenie smoka w misce olejowej,
po czyszczeniu zalałem castrola edge 5-30, minęło pół roku przyszła zima, odpaliłem auto po mroźnej nocy a z rury kłęby biało-niebieskiego dymu i ciśnienie uchodzące przez korek wlewu oleju- pomogło czyszczenie odm wokół silnika, były zalepione masłem, wydaje mi się że bez znaczenia jaki olej się leje i jakie dystanse się pokonuję ten silnik ma tendencję do takich rzeczy i co jakiś czas powinno się sprawdzić przynajmniej odmy, bo smok w misce to trochę problem,
Zrobiłem już 300km i cilniczek chodzi jak ta lala
[ Dodano: 2013-02-17, 23:53 ]
Zrobiłem 2500 km około i pojawiły się niepokojące objawy. Przy przyspieszaniu - pedał w podłogę zaczyna klekotać jak diesel. Ciekawy jestem czy to wina oleju (polsyntetyk mobile) i reszty nagaru który został czy może coś innego? Macie jakies pomysły
Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-02-17, 23:53 ]
Zrobiłem 2500 km około i pojawiły się niepokojące objawy. Przy przyspieszaniu - pedał w podłogę zaczyna klekotać jak diesel. Ciekawy jestem czy to wina oleju (polsyntetyk mobile) i reszty nagaru który został czy może coś innego? Macie jakies pomysły
Pozdrawiam
Trochę się znam, a trochę nie znam 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
wszystko poczyszczone razem z miska i smokiem i zalane półsyntetykiem , masakra kolego <szok> , do turbodoładowanych silnikow tylko fulleldozet pisze:Zrobiłem 2500 km około i pojawiły się niepokojące objawy. Przy przyspieszaniu - pedał w podłogę zaczyna klekotać jak diesel. Ciekawy jestem czy to wina oleju (polsyntetyk mobile) i reszty nagaru który został czy może coś innego? Macie jakies pomysły
ANIMAL