Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Dziwny przypadek 1.8T 150KM

Silniki benzynowe
imm3

Post autor: imm3 » 01 lut 2013, 07:06

Zmierzyć ciśnienie pompy olejowej. Możliwe że smok już żalepiony jest. Dużo syfu spłynelo po zastosowaniu "czyścika" ?

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 01 lut 2013, 19:57

cały olej to były takie "gluty" poszla w gore głowica jest na gorze czysto i na poczatku po odpaleniu nie klepie po dodaniu kilka razy gazu zaczyna klepac więc jutro miska w dół...
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 01 lut 2013, 20:21

eldozet pisze: W obecnej chwili auto zostało u mechanika zastanawiamy się co dalej...
Ja wiem, ja wiem.
Przeszedłem to samo. Misa w dół i pompa do wymiany skoro płukanie nie pomogło to nie pomoże raczej czyszczenie. A rozbieranie i składanie nie ma sensu bo to nie opłacalne. Maź w aucie niedogrzanym to norma tym bardziej jak jest gaz. Pewno niektórzy będą krzyczeć ale lej śmiało MOBIL 10w40 ja mam 1.5 roku i jest bez problemu. Turbo zabije właśnie słabe smarowanie gdy zabita pompa i gdy słychać klekotanie góry silnika a nie olej 10/40.

P.s klekot i brak ciśnienia pojawia się gdy olej ma ok 70*C?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 lut 2013, 21:12

gepard pisze: Maź w aucie niedogrzanym to norma tym bardziej jak jest gaz.
A co ma lpg do zatykania się odmy ?? <szok>

imm3

Post autor: imm3 » 02 lut 2013, 15:51

gepard pisze:
eldozet pisze: W obecnej chwili auto zostało u mechanika zastanawiamy się co dalej...
Ja wiem, ja wiem.
Przeszedłem to samo. Misa w dół i pompa do wymiany skoro płukanie nie pomogło to nie pomoże raczej czyszczenie. A rozbieranie i składanie nie ma sensu bo to nie opłacalne. Maź w aucie niedogrzanym to norma tym bardziej jak jest gaz. Pewno niektórzy będą krzyczeć ale lej śmiało MOBIL 10w40 ja mam 1.5 roku i jest bez problemu. Turbo zabije właśnie słabe smarowanie gdy zabita pompa i gdy słychać klekotanie góry silnika a nie olej 10/40.

P.s klekot i brak ciśnienia pojawia się gdy olej ma ok 70*C?
Polecasz 10w40 a jak napisałeś sam wymieniałeś pompę? <stres>
Nikt tu nie pisze że wlanie 10w40 zabije Twój silnik. Zrób z 50-60 tys na półsyntetyku i zobaczymy czy problem nie wróci. Na smarowanie ma wpływ też olej są normy dla tego silnika. A wlewanie uniwersalnego oleju tak polecanego przez "mechaników" niczego dobrego w dłuższym użytku nie wróży.
A z tym lpg to kolego dałeś czadu <rotfl>

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 03 lut 2013, 14:41

Tak kolego pompę wymieniałem ponad 1,5 roku temu i od tego czasu jeżdżę na 10/40 i jest ok. Z tego co czytam to ludziom którzy jeżdżą tylko na syntetyku też zdarza się wymiana pompy.
Nie napisałem że lpg zatyka odmy tylko że wspomaga proces tworzenia się szlamu w oleju.
Dziwnym trafem jak nie było u mnie lpg to zimą nie było "masła" a w tym roku się pojawiło.

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 03 lut 2013, 20:25

masz masło wlasnie dzieki 10W40 :) wałkowany temat na świecie od lat wystarczy wpisac w goglach "jaki olej do 1.8T" :P

tez ciekawy artykuł znalazłem:
http://www.auto-swiat.pl/1-co-znaczy-10 ... ybrac-olej

napisane jest dokladnie do jakich samochodów stosowane sa półsyntetyki :P
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

arti-rem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 gru 2012, 10:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: arti-rem » 04 lut 2013, 22:12

witam, miałem podobny problem...
najpierw brak ciśnienia oleju i klekot na górze silnika- pomogło wyczyszczenie smoka w misce olejowej,
po czyszczeniu zalałem castrola edge 5-30, minęło pół roku przyszła zima, odpaliłem auto po mroźnej nocy a z rury kłęby biało-niebieskiego dymu i ciśnienie uchodzące przez korek wlewu oleju- pomogło czyszczenie odm wokół silnika, były zalepione masłem, wydaje mi się że bez znaczenia jaki olej się leje i jakie dystanse się pokonuję ten silnik ma tendencję do takich rzeczy i co jakiś czas powinno się sprawdzić przynajmniej odmy, bo smok w misce to trochę problem,

imm3

Post autor: imm3 » 04 lut 2013, 23:49

Bo Castrol to syf. Nie ma żadnego pełnego syntetyka tylko HC. Jest mnóstwo tematów o tym jaki syf zostawia castrol wystarczy wpisać w google.

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 05 lut 2013, 14:45

Wyczyszczona miska, w misce było błoto... Teraz jest czysto, stała pompa oleju była zatkana. Wszystko wyczyszczone ciśnienie ok okazalo się że jeszcze 2 cewki bo rzucało silniczkiem i zaraz test czy wszystko będzie ok
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 05 lut 2013, 14:51

Było to do przewidzenia :) teraz silnik nastepne 100k zrobi...
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 07 lut 2013, 23:02

Zrobiłem już 300km i cilniczek chodzi jak ta lala :)

[ Dodano: 2013-02-17, 23:53 ]
Zrobiłem 2500 km około i pojawiły się niepokojące objawy. Przy przyspieszaniu - pedał w podłogę zaczyna klekotać jak diesel. Ciekawy jestem czy to wina oleju (polsyntetyk mobile) i reszty nagaru który został czy może coś innego? Macie jakies pomysły

Pozdrawiam
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 17 kwie 2013, 20:21

eldozet pisze:Zrobiłem 2500 km około i pojawiły się niepokojące objawy. Przy przyspieszaniu - pedał w podłogę zaczyna klekotać jak diesel. Ciekawy jestem czy to wina oleju (polsyntetyk mobile) i reszty nagaru który został czy może coś innego? Macie jakies pomysły
I co bylo?

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 18 kwie 2013, 09:55

eldozet pisze:Zrobiłem 2500 km około i pojawiły się niepokojące objawy. Przy przyspieszaniu - pedał w podłogę zaczyna klekotać jak diesel. Ciekawy jestem czy to wina oleju (polsyntetyk mobile) i reszty nagaru który został czy może coś innego? Macie jakies pomysły
wszystko poczyszczone razem z miska i smokiem i zalane półsyntetykiem , masakra kolego <szok> , do turbodoładowanych silnikow tylko full
ANIMAL

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 18 kwie 2013, 12:42

do turbo spokojnie można lać dziesiątkę tym bardziej na lato.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja