Post
autor: tdiservice » 02 lut 2013, 22:23
miałem kiedyś klienta który zamówił u mnie króciec do bory włąśnie ten przyłączeniowy na nagrzewnicę bo twierdził że to jest powód jego problemów z ubytkiem płynu, po 3 miesiącach przyjechał i zapytał ponownie o ten sam króciec, zdziwiło mnie to bardzo więc zaproponowałem pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia, korek w zbiorniku wyrównawczym jest regulatorem ciśnienia, utrzymuje stałe nadciśnienie rzędu 0,5 bara do 0.8 bara powyżej tego powinień się otworzyć zawór w korku i upuścić ciśnienie, jeżeli mamy do czynienia z uszkodzeniem uszczelki pod głowicą silnika to wrost ciśnienia wynikający z przedmuchu cylindra jest tak duży że nawet korek nie jest w stanie zareagować. W przypadki jakichkolwiek wątplikości w temacie nadciśnienia w układzie chłodzenia zalecam badanie na obecność dwutlenku węgla w układzie chłodzenia, koszt 60 zł.
Zadowolenie z niskiej ceny trwa krócej niż rozczarowanie niską jakością.