[ A6 C5] AFN 1.9 TDI 110 problem z czułością hamulców - w
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
[ A6 C5] AFN 1.9 TDI 110 problem z czułością hamulców - w
Kiedyś już pisałem o hamulcach......
Miałem z nimi duuużo problemu w tym aucie, i wcale nie rozwiązałem ich skutecznie.
Jakieś dwa lata temu miałem po prostu słabe hamulce, a przyczyną były krzywe tarcze, ZAPIECZONY ZACISK, skorodowane piasty. Po wymianie piast, tarcz i klocków TRW, przewodów elastycznych, cylinderków, płynu hamulcowego okazalo się,że hamulce sa znacznie lepsze, ale jeszcze nie jest to co np. w Skodzie Octavii, Passacie B5 z tym samym motorem , które posiadają moi znajomi.
Cóż, hamulce są skuteczne , ale pedał trzeba wciskać z końską siłą!
Są jednak momenty, że wystarczy musnąć pedał hamulca, a auto stoi dęba.... Skoro tak, wpadłem na pomysł, że mam problem ze wspomaganiem, więc wymieniłem i sprawdziłem przewody podciśnienia, wymieniłem Vacum pompę, Serwo oraz pompę hamulcową. Efekt żaden, znaczy wszystko było dobrze..... Ponadto dodam, że podciśnienie trzyma bardzo długo ( po kilku dniach postoju serwo dalej trzyma - pedał wciska się lekko za pierwszym razem, tuż przed odpaleniem silnika po kilku dniowym postoju)
Ostatni element , którego nie dotykałem to POMPA ABS!!!!!!!!!!
Myślę, że przyczyna tkwi w korektorze siły hamowania, który jest w tej pompie (ponoć jest, bo na tylnej osi żadnego korektora nie ma).
I tutaj moje pytanie:
- Czy da się wsadzić inną, t.j. nowsza pompę abs, z Octavii, passata, a6, a4, tzn. taką, żeby wtyczka tylko pasowała i zakodować ją???
Ja mam tylko ABS, i myślałem , żeby wsadzić nowszą, z ASR itp. .... Nie zależy mi na ASR ESP, a tylko na tym by mieć po prostu wreszcie NORMALNE hamulce ze zwykłym ABS!!!
Jeśli da się to zakodować, i ktoś może mi pomóc, to będę ogromnie wdzięczny.
Z pewnością mój post i rozwiązanie problemu pomoże wielu forumowiczom zmagającym się z tym samym problemem.
Miałem z nimi duuużo problemu w tym aucie, i wcale nie rozwiązałem ich skutecznie.
Jakieś dwa lata temu miałem po prostu słabe hamulce, a przyczyną były krzywe tarcze, ZAPIECZONY ZACISK, skorodowane piasty. Po wymianie piast, tarcz i klocków TRW, przewodów elastycznych, cylinderków, płynu hamulcowego okazalo się,że hamulce sa znacznie lepsze, ale jeszcze nie jest to co np. w Skodzie Octavii, Passacie B5 z tym samym motorem , które posiadają moi znajomi.
Cóż, hamulce są skuteczne , ale pedał trzeba wciskać z końską siłą!
Są jednak momenty, że wystarczy musnąć pedał hamulca, a auto stoi dęba.... Skoro tak, wpadłem na pomysł, że mam problem ze wspomaganiem, więc wymieniłem i sprawdziłem przewody podciśnienia, wymieniłem Vacum pompę, Serwo oraz pompę hamulcową. Efekt żaden, znaczy wszystko było dobrze..... Ponadto dodam, że podciśnienie trzyma bardzo długo ( po kilku dniach postoju serwo dalej trzyma - pedał wciska się lekko za pierwszym razem, tuż przed odpaleniem silnika po kilku dniowym postoju)
Ostatni element , którego nie dotykałem to POMPA ABS!!!!!!!!!!
Myślę, że przyczyna tkwi w korektorze siły hamowania, który jest w tej pompie (ponoć jest, bo na tylnej osi żadnego korektora nie ma).
I tutaj moje pytanie:
- Czy da się wsadzić inną, t.j. nowsza pompę abs, z Octavii, passata, a6, a4, tzn. taką, żeby wtyczka tylko pasowała i zakodować ją???
Ja mam tylko ABS, i myślałem , żeby wsadzić nowszą, z ASR itp. .... Nie zależy mi na ASR ESP, a tylko na tym by mieć po prostu wreszcie NORMALNE hamulce ze zwykłym ABS!!!
Jeśli da się to zakodować, i ktoś może mi pomóc, to będę ogromnie wdzięczny.
Z pewnością mój post i rozwiązanie problemu pomoże wielu forumowiczom zmagającym się z tym samym problemem.
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
Pompa ABS przełożona - bez efektu!!!!!
Tym samym wszystkie elementy w moim aucie zostały wymienione oprócz sztywnych przewodów, czyli rurek... ale one nie mogą powodować takich objawów, gdyż uciekałby płyn hamulcowy, a tego nie ubywa nawet gram!!!!
Zostaje ostatnia pozycja, której jeszcze nie sprawdziłem w aucie, a której każdy, zawsze i wszędzie pisze, że jej nie ma w A6 C5, a jest nią KOREKTOR SIÂŁY HAMOWANIA!!!
Proszę was, nie mówcie, że w A6 C5 nie ma korektora siły hamowania!!!!
A to co to ma być??
http://www.arwit.pl/TDKatalog3.aspx?k=0 ... 06,0100037
i to:
http://www.ebay.de/itm/NK-Bremskraftreg ... 3ccc53343e
Już nie widzę innej przyczyny drętwych hamulców.
Ciekawe co wy na to???
Tym samym wszystkie elementy w moim aucie zostały wymienione oprócz sztywnych przewodów, czyli rurek... ale one nie mogą powodować takich objawów, gdyż uciekałby płyn hamulcowy, a tego nie ubywa nawet gram!!!!
Zostaje ostatnia pozycja, której jeszcze nie sprawdziłem w aucie, a której każdy, zawsze i wszędzie pisze, że jej nie ma w A6 C5, a jest nią KOREKTOR SIÂŁY HAMOWANIA!!!
Proszę was, nie mówcie, że w A6 C5 nie ma korektora siły hamowania!!!!
A to co to ma być??
http://www.arwit.pl/TDKatalog3.aspx?k=0 ... 06,0100037
i to:
http://www.ebay.de/itm/NK-Bremskraftreg ... 3ccc53343e
Już nie widzę innej przyczyny drętwych hamulców.
Ciekawe co wy na to???
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
Dźwignia pedału nie łączy się z tłokiem pompy, a jedynie z króćcem Serva. Regulacja dotyczy jedynie wysokości pedału, i nie ma wpływu na hamowanie w najmniejszym stopniu, chyba, że pedał będzie w skrajnie wysokim lub niskim położeniu to być może ma to wpływ. Jednakże , ja takich ekstremalnych położeń pedału nie ustawiam bo wiadomo jest to bez sensu. Pedał powinien być ustawiony mniej więcej równolegle do pedału sprzęgła, ale tak też, by w górnym położeniu pedału serwo było w pozycji neutralnej.
Jest jedno ale..... nr 13 na zdjęciu... co to jest???
P.S. Gdy rozebrałem servo, to między pompą a servem też nie ma żadnej regulacji położenia. Skręca się razem servo i pompę i tyle......
[ Dodano: 2013-02-02, 14:40 ]
nie ma u mnie korektora siły hamowania
Tym samym nie wiem co jest przyczyną....
Wracam do podciśnienia. Co prawda, serwo i układ jest raczej OK, gdyż trzyma podciśnienie nawet po kilku dniach postoju (przed uruchomieniem silnika pedał hamulca wciska się lekko).
Może jednak vacum daje za male podciśnienie (jest ot ok -0,9 Bara)
ręce opadają....
Jest jedno ale..... nr 13 na zdjęciu... co to jest???
P.S. Gdy rozebrałem servo, to między pompą a servem też nie ma żadnej regulacji położenia. Skręca się razem servo i pompę i tyle......
[ Dodano: 2013-02-02, 14:40 ]
nie ma u mnie korektora siły hamowania
Tym samym nie wiem co jest przyczyną....
Wracam do podciśnienia. Co prawda, serwo i układ jest raczej OK, gdyż trzyma podciśnienie nawet po kilku dniach postoju (przed uruchomieniem silnika pedał hamulca wciska się lekko).
Może jednak vacum daje za male podciśnienie (jest ot ok -0,9 Bara)
ręce opadają....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
a zmieniałeś przewody gumowe może jeden z nich jest rozwarstwiony i cała para idzie między oplot zamiast w zacisk to ze czasami jest ok tylko potwierdzało by teorię bo rozwarstwiony przewód potrafi nieżle zaskoczyć swoim nieprzewidywalnym zachowaniem raz działa jak zawór zwrotny innym razem zamyka przepływ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
JAK DLA MNIE TO TROSZKU ZASZALAÂŁEÂŚ Z TYM OKREÂŚLENIEMmetronomus pisze:Dźwignia pedału nie łączy się z tłokiem pompy, a jedynie z króćcem Serva. Regulacja dotyczy jedynie wysokości pedału, i nie ma wpływu na hamowanie w najmniejszym stopniu, chyba, że pedał będzie w skrajnie wysokim lub niskim położeniu to być może ma to wpływ.....
ELSA dokładnie określa długość trzpienia od kulki do podstawy serwa z dokładniścią co do 0,1 mm.
trzpień ustawia odpowiednio początek pracy zespołu serwo>tłok pompy
Witam, mam podobny problem teżsie z tym nie moge uporać tyle że w audi a6 c5 2.5 tdi
Wymieniłem wszystko jakoś z 1 rok temu , to znaczy tak
-nowe tarcze klocki przód i tył
-sprawdzone wakum wskazuje jakieś -8,-9
-wymienione przewody gumowe stalowe sprawdzone
-nowy płyn
-zestawy naprawcze zacisków wszystko wyczyszczone
-wymieniona pompa abs bo moja padła to znaczy zaświeciła mi sie kontrolka awari układu hamulcowego i cały czas wskazywało czujnik w prawum przednim kole po podmienienu czujnika dalej był ten sam bład
Czego nie zrobiłem do tej pory
-nie ustawiłem tego trzpienia od serwa do pedału
-nie wymieniłem pompy vakum
Teraz szykuje mi sie wymiana tarcz przód i klocków więc też chciał bym wkońcu sie uporać z brakiem porządnego hamulca
Pozdrawiam i czekam na rozwiazanie problemu
Jeśli ja rozwiaże wcześniej dam znać
Wymieniłem wszystko jakoś z 1 rok temu , to znaczy tak
-nowe tarcze klocki przód i tył
-sprawdzone wakum wskazuje jakieś -8,-9
-wymienione przewody gumowe stalowe sprawdzone
-nowy płyn
-zestawy naprawcze zacisków wszystko wyczyszczone
-wymieniona pompa abs bo moja padła to znaczy zaświeciła mi sie kontrolka awari układu hamulcowego i cały czas wskazywało czujnik w prawum przednim kole po podmienienu czujnika dalej był ten sam bład
Czego nie zrobiłem do tej pory
-nie ustawiłem tego trzpienia od serwa do pedału
-nie wymieniłem pompy vakum
Teraz szykuje mi sie wymiana tarcz przód i klocków więc też chciał bym wkońcu sie uporać z brakiem porządnego hamulca
Pozdrawiam i czekam na rozwiazanie problemu
Jeśli ja rozwiaże wcześniej dam znać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
kolego zostaje jeszcze pompa hamulcowa . bo jeśli nic nie rozkręcałeś to trzpien raczej sie nie rozkalibrowałJARGUT pisze:Witam, mam podobny problem teżsie z tym nie moge uporać tyle że w audi a6 c5 2.5 tdi
Wymieniłem wszystko jakoś z 1 rok temu , to znaczy tak
-nowe tarcze klocki przód i tył
-sprawdzone wakum wskazuje jakieś -8,-9
-wymienione przewody gumowe stalowe sprawdzone
-nowy płyn
-zestawy naprawcze zacisków wszystko wyczyszczone
-wymieniona pompa abs bo moja padła to znaczy zaświeciła mi sie kontrolka awari układu hamulcowego i cały czas wskazywało czujnik w prawum przednim kole po podmienienu czujnika dalej był ten sam bład
Czego nie zrobiłem do tej pory
-nie ustawiłem tego trzpienia od serwa do pedału
-nie wymieniłem pompy vakum
Teraz szykuje mi sie wymiana tarcz przód i klocków więc też chciał bym wkońcu sie uporać z brakiem porządnego hamulca
Pozdrawiam i czekam na rozwiazanie problemu
Jeśli ja rozwiaże wcześniej dam znać
a popma sama z siebie moze szwankowac
Odnośnie tej pompy czy jestem wstanie ja zregenerować jakieś nowe gumy bąc tłoczek, czy pozostaje tylko nowa lub używana?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-02-11, 22:40 ]
I jak dalej nic sie nie ruszyło w temacie słabych hamulców!
Ja narazie nic nie robiłem bo auto bardzo potrzebne ale jak tylko coś będe robił to dam znać
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-02-11, 22:40 ]
I jak dalej nic sie nie ruszyło w temacie słabych hamulców!
Ja narazie nic nie robiłem bo auto bardzo potrzebne ale jak tylko coś będe robił to dam znać
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
enduro7 pisze:a zmieniałeś przewody gumowe może jeden z nich jest rozwarstwiony i cała para idzie między oplot zamiast w zacisk to ze czasami jest ok tylko potwierdzało by teorię bo rozwarstwiony przewód potrafi nieżle zaskoczyć swoim nieprzewidywalnym zachowaniem raz działa jak zawór zwrotny innym razem zamyka przepływ
wymieniłem przewody z przodu. Z tyłu nie wymieniałem, ale ponoć tych się nie wymienia - prawda??
Ja bujam się z takim samym tematem w A4. Heble jako tako są, ale trzeba mocno cisnąc na pedał hamulca, do tego wpada dość głęboko. Na forum A4 jeden spec od hamulców z uporem wariata pisze że to wina zapowietrzenia bloku ABS, tylnych zacisków lub ogolnego zapowietrzenia. Tradycyjne metody odpowietrzania czyli pompowanie pedałem i upuszczanie płynu na zaciskach nie pomaga. Odpowietrzanie ABS za pomocą VAGa też mi nic pomaga.
Ja u siebie wymieniałem tarcze(288mm) i klocki przód na ferodo, zaciski mają nowe wszystkie gumki, tłoczki, sprężyny, tarcze ścierają się ładnie ale czułości to tam w ogóle niema. Tez ktoś pisał o jakiejś śrubie regulacyjnej ale bez rozszerzania tematu.
Ja u siebie wymieniałem tarcze(288mm) i klocki przód na ferodo, zaciski mają nowe wszystkie gumki, tłoczki, sprężyny, tarcze ścierają się ładnie ale czułości to tam w ogóle niema. Tez ktoś pisał o jakiejś śrubie regulacyjnej ale bez rozszerzania tematu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
z odpowietrzeniem ma racje tradycyjne metody są nieskuteczne gdyź blok abs potrzebuje wstępnego ciśnienia roboczego na poziomie 2 barów i wykonywand jest to specjalnym urządzeniem. Nawet etka mówi źe agregat abs jest napełniony .kicker pisze:Ja bujam się z takim samym tematem w A4. Heble jako tako są, ale trzeba mocno cisnąc na pedał hamulca, do tego wpada dość głęboko. Na forum A4 jeden spec od hamulców z uporem wariata pisze że to wina zapowietrzenia bloku ABS, tylnych zacisków lub ogolnego zapowietrzenia. Tradycyjne metody odpowietrzania czyli pompowanie pedałem i upuszczanie płynu na zaciskach nie pomaga. Odpowietrzanie ABS za pomocą VAGa też mi nic pomaga.
Ja u siebie wymieniałem tarcze(288mm) i klocki przód na ferodo, zaciski mają nowe wszystkie gumki, tłoczki, sprężyny, tarcze ścierają się ładnie ale czułości to tam w ogóle niema. Tez ktoś pisał o jakiejś śrubie regulacyjnej ale bez rozszerzania tematu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga