Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2,5TDI 2000r.] Wymiana kompletnej głowicy

Silniki wysokoprężne
Andreus1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[A6 C6 2,5TDI 2000r.] Wymiana kompletnej głowicy

Post autor: Andreus1979 » 28 gru 2008, 19:14

Mam A6 2,5 TDI 150Ps z 03/2000r. Padły wałki i mam okazje kupić kompletne głowice z A6 2,5 TDI 180Ps z 2001r. W związku z tym mam pytanie czy bez problemu można zamienić te części, czy mi te głowice spasują?

Dzięki i pozdrawiam :-)

pawelxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 paź 2008, 21:02
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: pawelxx » 29 gru 2008, 16:34

Witaj

Jak objawiła ci się awaria wałków?

Andreus1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Andreus1979 » 29 gru 2008, 20:36

Auto chodzi jak stary traktor, jakby miał się silnik rozlecieć

ArturJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 21 gru 2008, 12:52
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: ArturJ » 29 gru 2008, 23:25

Andreus1979 pisze:Auto chodzi jak stary traktor, jakby miał się silnik rozlecieć
Przy porannym odpaleniu to i moj tak chodzi (dzialace 3 swiece zarowe),
generalnie ten typ tak ma

majek82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 12 maja 2008, 11:37
Lokalizacja: PUŁAWY

Post autor: majek82 » 30 gru 2008, 08:41

nie jestem kolego pewien ale chyba jest różnica,poszukaj na forum gdzieś widziałem podobny temat,pozdrawiam

Andreus1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Andreus1979 » 31 gru 2008, 10:09

A jak by zmienić cały silnik, ten po 2003 roku w którym wałki i pompa jest już bez wady fabrycznej?

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 31 gru 2008, 10:22

Andreus1979 pisze:A jak by zmienić cały silnik, ten po 2003 roku w którym wałki i pompa jest już bez wady fabrycznej?
może mieć wade poprzedniego właściciela ;-) nie ma sensu ,lepiej zrobić to co masz i jeździć ,zrobisz raz wałki i problem zniknie,

ewelina22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 15 paź 2009, 22:48
Lokalizacja: krakow

Post autor: ewelina22 » 21 mar 2010, 15:27

hej mam podobny problem z 1.9tdi 97 rok auto zaczelo mi gorzej palic rano jak i po przejechaniu kilku km stawalam po 20 min odpalam i trzesie ja cala i chodzi jak traktor wymienilam wszytkie swiece i sprawdzali mi specjalnym aparatem ze na 2 cylindrach ma po 18 atmosfer( jesli to o to chodzi )a 2 kolejne maja po 28 i tu mam pytanko czy myslicie ze to moze byc szczelona uszczelka pod glowica czy raczej trezba regenerowac cala glowice z gory dziekuje pozdrawiam
ewelina22

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 22 mar 2010, 09:25

Andreus1979Na początek pyt.:dlaczego ten temat masz w dziale C6 :-/ ;-)
Andreus1979 pisze:A jak by zmienić cały silnik, ten po 2003 roku w którym wałki i pompa jest już bez wady fabrycznej?
Dla twojego AKN-a to byłby problem, ale nie niemożliwy. Zresztą poczytaj na forum . Jest bardzo obszerny temat prowadzony przez Piotrusia w którym te i inne kwestie jasno opisuje. ;-)

ewelina22 pisze:czy myslicie ze to moze byc szczelona uszczelka pod glowica
Owszem. Ale....często wraz z dmuchającą uszczelką idzie grzanie się silnika : ubywa płynu z chłodnicy,skacze temp.do czerwonej krechy itd.
Następna rzecz to jak sama napisałaś i wskazałaś wysłużona głowica...nieszczelne zawory, wypalone itd., które z dnia na dzień dają coraz bardziej o sobie znać.
ewelina22 pisze:czy raczej trezba regenerowac cala glowice z gory dziekuje pozdrawiam
W takim przypadku i tak się nie obejdzie bez demontazu. W przypadku padniętej samej uszczelki najczęściej planuje się głowicę a jeżeli są np.: pęknięcia, układ zaworowy padnięty.... to niestety głowica podlega 100%-towej regeneracji.

Koszty...hmm, kolega ostatnio miał kolizję z tłokami,pękła dłowica. Kupił druga na szrocie, mała regeneracja..to wyszło 1200pln no i + montaż.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-22, 09:58 ]
Aaaaa...głowica głowicą , ale może być także dół do naprawy..tzn.: pierścienie, panewki.
Sprawdź czy dmucha mocno miarką od oleju, czy pali olej lub czy przybywa oleju w skrzyni korbowej.....No ale to każdy mechanik określi i prawie w takich przypadkach trwfia w sedno. :mrgreen:

Szalony13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2010, 15:51
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Szalony13 » 10 gru 2010, 19:24

Wita.
Mam pytanie dotyczące wymiany głowicy w Audi.
W moim aucie jest silnik 2,5 tdi 150km o symbolu AKN a mam możliwość kupienia głowicę z silnika 2,5 tdi 150km, kod AFB - czy ta głowica będzie pasowała do mojego auta? pozdrawiam Ryszard.
Szalony

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga