Nie bede się sprzeczał ale napisałem to co zaobserwowałem.
[ TIP+Q] Tip + Quattro śmiganie bokiem.
-
piotrek24dm
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Właśnie panowie twierdzicie że EDS pracuje ciągle. A mnie zastanawia fakt w takim razie dlaczego z wyłączonym ESP nie mogłem podjechać pod górę z błota i trawy. Natomiast po włączeniu ESP i dodaniu dużej ilości gazu auto ruszyło co wnioskuje że EDS zaczął działać i moment obrotowy został przekazany na koła o lepszej przyczepności (było słychać chrobotanie) Natomiast przy wyłączonym ESP chrobotania u mnie nie ma w ogóle hymm...
Nie bede się sprzeczał ale napisałem to co zaobserwowałem.
Nie bede się sprzeczał ale napisałem to co zaobserwowałem.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- st.john
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 463
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
u mnie półlift 2000 jest identycznie jak u Blade'a05. Na włączony ESP nie polatam, a jak nacisnę guzik ESP to mogę sobie pozwolić na uślizg, ale słychać chrobotanie jakby system trochę działał. Właśnie zastanawiałem się czy to normalne, czy jest coś nie tak z moim egzemplarzem, ale po lekturze waszych postów dochodzę do wniosku, że tak powinno być. Czyli w C5 tip+Q półlift nie można całkowicie zgasić systemów kontroli trakcji - samym guzikiem ESP.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U mnie
1. z włączonym ESP
Auto jedzie bokiem, ale do pewnego momentu, podejrzewam, że z racji że to S, ESP jest inaczej "nastrojone" pozwala na więcej, po osiągnięciu wartości granicznej uślizgu, system wkracza do akcji i prostuje brutalnie auto - przy orgii chrobotania pompy ABS/ESP/EDS.
2. z wyłączonym ESP, to mogę robić z autem co mi się podoba, i nie działa ani ASR, ani ESP
Dla przypomnienia
ASR - ogranicza uślizg kół w trakcie ruszania i jazdy (z tego co pamiętam do 40km/h), objaw działania, to zmulenie silnika - mimo naciskania gazu
- nie korzysta z układu hamulcowego, a jedynie z EPC.
ESP - stabilizacja toru jazdy - zapobieganie poślizgowi auta, pracuje za pomocą EPC i układu ABS - ujmuje gazu i hamuje hamuje któreś z kół.
EDS - jak już pisałem, pracuje non-stop, w autach z q o ile dobrze pamiętam do 80km/h , w ośkach do 40km/h, system ma zapobiegać napędowi na jedno z kół danej osi, korzysta tylko z układu ABS - hamując ślizgające się koło.
Ktoś tam nie mógł wjechać, bo jak się wyłączy ESP, to też trzeba dać w palnik porządnie:) , a druga sprawa, to nie zawsze rozwiązanie siłowe (ślizgające się 4-ry koła) jest najlepsze, czasem lepiej powierzyć temat elektronice, która zadba o przeniesienie momentu z koła na nawierzchnię.
1. z włączonym ESP
Auto jedzie bokiem, ale do pewnego momentu, podejrzewam, że z racji że to S, ESP jest inaczej "nastrojone" pozwala na więcej, po osiągnięciu wartości granicznej uślizgu, system wkracza do akcji i prostuje brutalnie auto - przy orgii chrobotania pompy ABS/ESP/EDS.
2. z wyłączonym ESP, to mogę robić z autem co mi się podoba, i nie działa ani ASR, ani ESP
Dla przypomnienia
ASR - ogranicza uślizg kół w trakcie ruszania i jazdy (z tego co pamiętam do 40km/h), objaw działania, to zmulenie silnika - mimo naciskania gazu
ESP - stabilizacja toru jazdy - zapobieganie poślizgowi auta, pracuje za pomocą EPC i układu ABS - ujmuje gazu i hamuje hamuje któreś z kół.
EDS - jak już pisałem, pracuje non-stop, w autach z q o ile dobrze pamiętam do 80km/h , w ośkach do 40km/h, system ma zapobiegać napędowi na jedno z kół danej osi, korzysta tylko z układu ABS - hamując ślizgające się koło.
Ktoś tam nie mógł wjechać, bo jak się wyłączy ESP, to też trzeba dać w palnik porządnie:) , a druga sprawa, to nie zawsze rozwiązanie siłowe (ślizgające się 4-ry koła) jest najlepsze, czasem lepiej powierzyć temat elektronice, która zadba o przeniesienie momentu z koła na nawierzchnię.
-
Problem Audi A6 C6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
-
jmm
To jeszcze ja dorzucę swoje obserwacje po ostatnich opadach śniegu.
Z włączonym esp auto pozwala lekko zarzucić a potem prostuje.
Przy wyłączonym można się bawić, ale czuć ingerencję z zewnątrz i to właśnie eds, który nie jest niestety realizowany mechanicznie a hamulcami i przez to psuje cała zabawę. Wolę quattro w b3
Z włączonym esp auto pozwala lekko zarzucić a potem prostuje.
Przy wyłączonym można się bawić, ale czuć ingerencję z zewnątrz i to właśnie eds, który nie jest niestety realizowany mechanicznie a hamulcami i przez to psuje cała zabawę. Wolę quattro w b3
-
Blade-Karol
Może jest jakiś bezpiecznik od EDS albo systemu który za to odpowiada 
Co do skrzyni to moim zdaniem najbardziej dostaje w kość jak się zwalania i musi rozłączyć napęd a zaraz wciśnie się gaz to znowu jest załączanie i wtedy tarcze się grzeją :P
Ja ostatnio zrobiłem 3 rundy na śniegu po ok 4-5min każda, przeplatane ok 10min postojami z włączonym silnikiem na P w celu schłodzenia oleju w silniku i samej skrzyni. Olej w skrzyni miał max z 90*C więc luzik... ale co innego tarcze...
Po 3ciej rundzie skrzynia nieco zgłupiała bo zatrzymałem się (po jeździe nie tipie) i wyświetlała ze jest na 2-ce, a nie 1-ce
Przerzuciłem na P i z powrotem na tipa i było już ok 
Co do skrzyni to moim zdaniem najbardziej dostaje w kość jak się zwalania i musi rozłączyć napęd a zaraz wciśnie się gaz to znowu jest załączanie i wtedy tarcze się grzeją :P
Ja ostatnio zrobiłem 3 rundy na śniegu po ok 4-5min każda, przeplatane ok 10min postojami z włączonym silnikiem na P w celu schłodzenia oleju w silniku i samej skrzyni. Olej w skrzyni miał max z 90*C więc luzik... ale co innego tarcze...
Po 3ciej rundzie skrzynia nieco zgłupiała bo zatrzymałem się (po jeździe nie tipie) i wyświetlała ze jest na 2-ce, a nie 1-ce
- MaRRcin929
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 175
- Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
- Kontakt:
Jakie oznaczenie na wlepce ma system EDS?
Ja mam półlifta na ośce z ABS/ASR/ESP i przy wyłączonym ESP przy buksowaniu kół na śniegu słyszę takie chrobotanie przy kołach jak właśnie przy hamowaniu ABS
Ostatnio stanąłem na dość sporym wzniesieniu i przy włącznym ESP przy ruszaniu koła buksowały i kontrolka nie reagowała. Czy ASR działa dopiero od danych obrotów?
Musiałem wycofać i wjechać z rozpędu pod górę
Ja mam półlifta na ośce z ABS/ASR/ESP i przy wyłączonym ESP przy buksowaniu kół na śniegu słyszę takie chrobotanie przy kołach jak właśnie przy hamowaniu ABS
Ostatnio stanąłem na dość sporym wzniesieniu i przy włącznym ESP przy ruszaniu koła buksowały i kontrolka nie reagowała. Czy ASR działa dopiero od danych obrotów?
Musiałem wycofać i wjechać z rozpędu pod górę
-
Adam84
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 69
- Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
- Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie
Panowie myślę, że nieco się mylicie. Odłączanie układów kontroli trakcji przebiega dwustopniowo, pierwsze naciśnięcie klawisza ESP, odłącza tylko układ ASR, zapobiegający buksowaniu kół przy ruszania, to automatycznie powoduje późniejsze reakcje ESP, dzięki czemu można trochę "poświrować", ale w granicznej sytuacji elektronika interweniuje i słychać jak koledzy wcześniej wspomnieli chrobotanie. Jeśli przytrzymamy przycisk ESP kilka sekund, to najpierw nastąpi dezaktywacja układu ASR, a później również ESP i można rzec samochód jest całkowicie wolny od elektronicznych wspomagaczy. W C6 jest to dobrze widoczne bo pojawia się komunikat na FIS, najpierw wyświetla ASR OFF, a po kilku sekundach ESP OFF. Podejrzewam, że w C5 jest tak samo. Wystarczy sprawdzić.
-
piotrek24dm
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Sorry ale z napędem na przód nawet gdyby kontrolka działała i ASR spełniał swoją rolę to i tak nigdzie nie wjedziesz. Nie spodziewaj się cudów po napędzie na jedno koło. Quattro to w ogóle inny świat. Tam czy on czy off nie ma znaczenia chyba że podjeżdżasz pod górkę i koła po przeciwległej stronie znajdują się w powietrzu. To wtedy ESP on i nie ma góry pod którą QUATTRO sobie nie poradzi.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- Wyrwiząb
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 323
- Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Mam podobne spostrzeżenia. U mnie jest tak, że jak WYÂŁÂĄCZę ESP to auto chce mnie zabić. Nic mi nie chrobota, hamuje, spowalnia itp. itd. Albo to ja jestem takim nieczułym mamutem. Natomiast gdy jest włączone, to mój 12 letni syn bez problemu by pojeździłpiotrek24dm pisze:Sorry ale z napędem na przód nawet gdyby kontrolka działała i ASR spełniał swoją rolę to i tak nigdzie nie wjedziesz. Nie spodziewaj się cudów po napędzie na jedno koło. Quattro to w ogóle inny świat. Tam czy on czy off nie ma znaczenia chyba że podjeżdżasz pod górkę i koła po przeciwległej stronie znajdują się w powietrzu. To wtedy ESP on i nie ma góry pod którą QUATTRO sobie nie poradzi.
-
Problem Audi A6 C6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Identycznie mam.Wyrwiząb pisze:Mam podobne spostrzeżenia. U mnie jest tak, że jak WYÂŁÂĄCZę ESP to auto chce mnie zabić. Nic mi nie chrobota, hamuje, spowalnia itp. itd. Albo to ja jestem takim nieczułym mamutem. Natomiast gdy jest włączone, to mój 12 letni syn bez problemu by pojeździłpiotrek24dm pisze:Sorry ale z napędem na przód nawet gdyby kontrolka działała i ASR spełniał swoją rolę to i tak nigdzie nie wjedziesz. Nie spodziewaj się cudów po napędzie na jedno koło. Quattro to w ogóle inny świat. Tam czy on czy off nie ma znaczenia chyba że podjeżdżasz pod górkę i koła po przeciwległej stronie znajdują się w powietrzu. To wtedy ESP on i nie ma góry pod którą QUATTRO sobie nie poradzi.








