[ TIP+Q] Tip + Quattro śmiganie bokiem.
U mnie teoretycznie wyłączenie ESP powoduje, że mogę ślizgać się do woli ale czasem COÂŚ DZIWNEGO słychać z napędu jakby właśnie ASR próbował zadziałać (dźwięk podobnym do tego przy mocniejszym ruszaniu na śniego z włączonym ESP). Tak, że może rzeczywiście coś w tym jest....
No i tak jak przedmówcy napisali - trzeba to robic z głową. Ja zazwyczaj pokręcę się parę minut i już widzę ze temp oleju osiąga 100*C i staję z boku z włączonym silnikiem zeby się wszystko ochłodziło. Mam tez app'kę w telefonie która podaje mi temp. skrzyni biegów
Co do wspomnianego ręcznego to moim zdaniem obrywa mocno tylny most i sam torsen.
No i tak jak przedmówcy napisali - trzeba to robic z głową. Ja zazwyczaj pokręcę się parę minut i już widzę ze temp oleju osiąga 100*C i staję z boku z włączonym silnikiem zeby się wszystko ochłodziło. Mam tez app'kę w telefonie która podaje mi temp. skrzyni biegów

Co do wspomnianego ręcznego to moim zdaniem obrywa mocno tylny most i sam torsen.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Auta z q na pokładzie nie mają ASR, mają za to EDS i to on tak chrobocze.Blade05 pisze:U mnie teoretycznie wyłączenie ESP powoduje, że mogę ślizgać się do woli ale czasem COÂŚ DZIWNEGO słychać z napędu jakby właśnie ASR próbował zadziałać (dźwięk podobnym do tego przy mocniejszym ruszaniu na śniego z włączonym ESP). Tak, że może rzeczywiście coś w tym jest....
No i tak jak przedmówcy napisali - trzeba to robic z głową. Ja zazwyczaj pokręcę się parę minut i już widzę ze temp oleju osiąga 100*C i staję z boku z włączonym silnikiem zeby się wszystko ochłodziło. Mam tez app'kę w telefonie która podaje mi temp. skrzyni biegów
Co do wspomnianego ręcznego to moim zdaniem obrywa mocno tylny most i sam torsen.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jakieś dowody na poparcie Twojej tezy, że w C5 nie było EDS/EDL, a auta z q mają ASR/TCS??skiba2323 pisze:C5 nie ma EDS tylko ASR I ESP EDS mają C6, ja mam quattro i mam ESP i ASR.
Bo moim zdaniem błądzisz

Wiesz co to EDS/EDL?
S6 to nie jest moje pierwsze CCCO i nie ostatnie, więc wiem co piszę

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Ja też się wypowiem posiadam quattro z 98 roku czyli przedlift i mam przycisk ESP jeżeli go wcisnę mogę robić z autem co zechcę i ślizgać się jak chce (przy ruszaniu nie ma żadnych zgrzytów jak na włączonym ESP) czyli wniosek że ASR też się odłącza. Co do EDS to C5 jak najbardziej go posiada. Zdarzyło mi się często podjeżdżać pod oblodzoną górkę stając tak aby przednie prawe koło wisiało w powietrzu oraz tylne lewe. I po chwili kręcenia się kół w powietrzu auto ruszało bez problemu moment obr. został przekazany na koła o lepszej przyczepności czyli EDS zadziałał prawidłowo. Fakt z włączonym ESP auta nie da się wprowadzić w poślizg nawet poprzez rozbujanie kierownicą. Tyle w temacie. 

Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- Wyrwiząb
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 323
- Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Ja u siebie mam przycisk ESP. Gdy ESP jest WÂŁÂĄCZONE to nagłe dodawanie gazu na śniegu i próba wchodzenia w poślizg skutkuje działąniem tych wynalazków i nie da się zamielić kołami. Natomiast po WYÂŁÂĄCZENIU ESP jak dodaję gazu to autko buksuje i bez problemu można latać bokami. Ja u siebie mam też EDS i działa elegancko. Jak stoję na różnym podłożu to koła które chcą stracić przyczepność są dohamowywane (tak to chyba działa jakoś), zapala się kontrolka ESP i normalnie ruszam.skiba2323 pisze:To wkońcu co ma a6 C5? bo już zgłupiałem![]()
Reasumując, moim zdaniem przycisk ESP wpływa też na ASR jednocześnie i EDS i cholera wie na co jeszcze

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Nie mylisz się kolego przycisk ESP wyłącza również EDS i ASR dla wytłumaczenia napiszę jaka jest różnica między tymi układami ASR jest to system, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania. Natomiast EDS jest to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (wykorzystuje on czujniki abs i przyhamowuje hamulcami to koło na danej osi które ma słabą przyczepność co pozwala aby moment został przekazany na koło o lepszej przyczepności i dlatego auto rusza bez problemu. Nie wolno z tym przesadzać ponieważ można doprowadzić do zagrzania hamulców lub szybkiego życia okładzin. ESP to tylko układ który stabilizuje tor jazdy. ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Dzizas...... Trzeba było kupić FWD ale możesz rozlać olej na podwórku i podziałać...skiba2323 pisze:Tak masz rację![]()
Z moim autkiem jest tak samo jak Ty piszesz, ale szkoda że nie da się zabuksować kołami na asfalcie
piotrek24dm,
Właśnie z tym wyłaczeniem EDS to bym polemizował.. Jak wspominałem jak się kręcę to czasem słyszę takie lekkie chrobotanie z przodu które Zagór przypisał do pracy EDS. Oczywiście sprawdzony stan płynów i stan półosi więc to zdecydowanie jakis system się załącza...
Co do samego ESP to zastanawiam się jak on teraz mi pracuje z nowymi hamulcami... w końcu komp myśli ze mam 2 tłoczkowe a nie... 6cio

- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Blade05 pisze:Dzizas...... Trzeba było kupić FWD ale możesz rozlać olej na podwórku i podziałać...skiba2323 pisze:Tak masz rację![]()
Z moim autkiem jest tak samo jak Ty piszesz, ale szkoda że nie da się zabuksować kołami na asfalcie
piotrek24dm,
Właśnie z tym wyłaczeniem EDS to bym polemizował.. Jak wspominałem jak się kręcę to czasem słyszę takie lekkie chrobotanie z przodu które Zagór przypisał do pracy EDS
EDS pracuje ciągle, nie da się wyłączyć, znaczy da się - trzeba zabrać zasilanie pompie ABS, co też robią kreatywni chłopcy od marketingu innych napędów 4x4, pełno filmików w sieci

Spróbujcie.