Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Tip + Quattro śmiganie bokiem.

Układ napędowy i skrzynie biegów
jmm

Post autor: jmm » 28 paź 2012, 22:39

Esp w c5 się do końca nie wyłącza. dało się wyczuć jego ingerencję jak bawiłem się na letnich

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 30 paź 2012, 16:28

U mnie teoretycznie wyłączenie ESP powoduje, że mogę ślizgać się do woli ale czasem COÂŚ DZIWNEGO słychać z napędu jakby właśnie ASR próbował zadziałać (dźwięk podobnym do tego przy mocniejszym ruszaniu na śniego z włączonym ESP). Tak, że może rzeczywiście coś w tym jest....

No i tak jak przedmówcy napisali - trzeba to robic z głową. Ja zazwyczaj pokręcę się parę minut i już widzę ze temp oleju osiąga 100*C i staję z boku z włączonym silnikiem zeby się wszystko ochłodziło. Mam tez app'kę w telefonie która podaje mi temp. skrzyni biegów <okok>

Co do wspomnianego ręcznego to moim zdaniem obrywa mocno tylny most i sam torsen.

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 30 paź 2012, 19:07

Nom ASR jest nie stety stale włączony i nie da się go wyłączyć :(
180KM-215KM
CCCO

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 31 paź 2012, 10:13

Blade05 pisze:U mnie teoretycznie wyłączenie ESP powoduje, że mogę ślizgać się do woli ale czasem COÂŚ DZIWNEGO słychać z napędu jakby właśnie ASR próbował zadziałać (dźwięk podobnym do tego przy mocniejszym ruszaniu na śniego z włączonym ESP). Tak, że może rzeczywiście coś w tym jest....

No i tak jak przedmówcy napisali - trzeba to robic z głową. Ja zazwyczaj pokręcę się parę minut i już widzę ze temp oleju osiąga 100*C i staję z boku z włączonym silnikiem zeby się wszystko ochłodziło. Mam tez app'kę w telefonie która podaje mi temp. skrzyni biegów <okok>

Co do wspomnianego ręcznego to moim zdaniem obrywa mocno tylny most i sam torsen.
Auta z q na pokładzie nie mają ASR, mają za to EDS i to on tak chrobocze.

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 01 lis 2012, 10:40

C5 nie ma EDS tylko ASR I ESP EDS mają C6, ja mam quattro i mam ESP i ASR.
180KM-215KM
CCCO

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 lis 2012, 11:17

skiba2323 pisze:C5 nie ma EDS tylko ASR I ESP EDS mają C6, ja mam quattro i mam ESP i ASR.
Jakieś dowody na poparcie Twojej tezy, że w C5 nie było EDS/EDL, a auta z q mają ASR/TCS??
Bo moim zdaniem błądzisz :(
Wiesz co to EDS/EDL?

S6 to nie jest moje pierwsze CCCO i nie ostatnie, więc wiem co piszę :) A4 też miało EDS/EDL

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 01 lis 2012, 21:33

To wkońcu co ma a6 C5? bo już zgłupiałem :> <mysli>
180KM-215KM
CCCO

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 02 lis 2012, 09:53

skiba2323 pisze:To wkońcu co ma a6 C5? bo już zgłupiałem :> <mysli>
Każde quattro A4 B5, A6 C5, A8 D2 ma EDS/EDL nie ma ASR/TCS, może mieć ESP.
Wczesniej była "ręczna" blokada tylnego dyferencjału (nie wiem jak w A6 C4, ale chyba tam już nie ma guzika)
Ośki mają ASR/TCS.

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 02 lis 2012, 16:55

aaaaa teraz kleję temat <luzik>
180KM-215KM
CCCO

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 02 lis 2012, 21:31

Ja też się wypowiem posiadam quattro z 98 roku czyli przedlift i mam przycisk ESP jeżeli go wcisnę mogę robić z autem co zechcę i ślizgać się jak chce (przy ruszaniu nie ma żadnych zgrzytów jak na włączonym ESP) czyli wniosek że ASR też się odłącza. Co do EDS to C5 jak najbardziej go posiada. Zdarzyło mi się często podjeżdżać pod oblodzoną górkę stając tak aby przednie prawe koło wisiało w powietrzu oraz tylne lewe. I po chwili kręcenia się kół w powietrzu auto ruszało bez problemu moment obr. został przekazany na koła o lepszej przyczepności czyli EDS zadziałał prawidłowo. Fakt z włączonym ESP auta nie da się wprowadzić w poślizg nawet poprzez rozbujanie kierownicą. Tyle w temacie. <lol>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
Wyrwiząb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
Imię: Radosław
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wyrwiząb » 02 lis 2012, 23:37

skiba2323 pisze:To wkońcu co ma a6 C5? bo już zgłupiałem :> <mysli>
Ja u siebie mam przycisk ESP. Gdy ESP jest WÂŁÂĄCZONE to nagłe dodawanie gazu na śniegu i próba wchodzenia w poślizg skutkuje działąniem tych wynalazków i nie da się zamielić kołami. Natomiast po WYÂŁÂĄCZENIU ESP jak dodaję gazu to autko buksuje i bez problemu można latać bokami. Ja u siebie mam też EDS i działa elegancko. Jak stoję na różnym podłożu to koła które chcą stracić przyczepność są dohamowywane (tak to chyba działa jakoś), zapala się kontrolka ESP i normalnie ruszam.
Reasumując, moim zdaniem przycisk ESP wpływa też na ASR jednocześnie i EDS i cholera wie na co jeszcze :) Chyba, że ASR mylę z EDS i może auta które mają EDS, nie mają ASR. Chociaż przy WÂŁÂĄCZONYM ESP nie da się ruszyć buksując kołąmi a za to odpowiada właśnie ASR. Mam rację?

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 03 lis 2012, 00:49

Tak masz rację :) :) Z moim autkiem jest tak samo jak Ty piszesz, ale szkoda że nie da się zabuksować kołami na asfalcie <lol>
180KM-215KM
CCCO

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 03 lis 2012, 07:26

Nie mylisz się kolego przycisk ESP wyłącza również EDS i ASR dla wytłumaczenia napiszę jaka jest różnica między tymi układami ASR jest to system, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania. Natomiast EDS jest to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (wykorzystuje on czujniki abs i przyhamowuje hamulcami to koło na danej osi które ma słabą przyczepność co pozwala aby moment został przekazany na koło o lepszej przyczepności i dlatego auto rusza bez problemu. Nie wolno z tym przesadzać ponieważ można doprowadzić do zagrzania hamulców lub szybkiego życia okładzin. ESP to tylko układ który stabilizuje tor jazdy. :]
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 07 lis 2012, 14:10

skiba2323 pisze:Tak masz rację :) :) Z moim autkiem jest tak samo jak Ty piszesz, ale szkoda że nie da się zabuksować kołami na asfalcie <lol>
Dzizas...... Trzeba było kupić FWD ale możesz rozlać olej na podwórku i podziałać...

piotrek24dm,

Właśnie z tym wyłaczeniem EDS to bym polemizował.. Jak wspominałem jak się kręcę to czasem słyszę takie lekkie chrobotanie z przodu które Zagór przypisał do pracy EDS. Oczywiście sprawdzony stan płynów i stan półosi więc to zdecydowanie jakis system się załącza...

Co do samego ESP to zastanawiam się jak on teraz mi pracuje z nowymi hamulcami... w końcu komp myśli ze mam 2 tłoczkowe a nie... 6cio ;/ Ktoś to może zmieniał?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 lis 2012, 14:15

Blade05 pisze:
skiba2323 pisze:Tak masz rację :) :) Z moim autkiem jest tak samo jak Ty piszesz, ale szkoda że nie da się zabuksować kołami na asfalcie <lol>
Dzizas...... Trzeba było kupić FWD ale możesz rozlać olej na podwórku i podziałać...

piotrek24dm,

Właśnie z tym wyłaczeniem EDS to bym polemizował.. Jak wspominałem jak się kręcę to czasem słyszę takie lekkie chrobotanie z przodu które Zagór przypisał do pracy EDS

EDS pracuje ciągle, nie da się wyłączyć, znaczy da się - trzeba zabrać zasilanie pompie ABS, co też robią kreatywni chłopcy od marketingu innych napędów 4x4, pełno filmików w sieci :(
Spróbujcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja