Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi a6 c5 2.4]wymiana termostatu

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
palec666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 lis 2012, 10:58
Lokalizacja: Słubice

Post autor: palec666 » 24 lis 2012, 14:27

No to niestety czekaja mnie koszty.Chociaz,wczoraj gdy byla temp. na dworze +7-8 stopni to autko rozgrzalo mi sie po ok 5km.Sam juz nie wiem czy wymieniac ten termostat.Przy temp. bliskiej 0 stopni potrzeba bylo ok 10km.

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 24 lis 2012, 16:23

witam ja wczoraj wymienilerm termostat koszt to 150 zl robocizna plus 80 za termostat jakiejs niemieckiej firmy powiem tak patrzylem na caly ten zabieg i nie wiem jak to mozna zrobic bez zdejmowania przodu nie widze opcji mozna wymienic go bez zdejmowania rozrzadu ale przod trzeba zrzucic a pasek rozrzadu wystarczy poluzowac i zsunac go na maxa z rolki ale tez nie do konca dopiero potem zdjac ta oslone termostatu bo bez poluzowania paska nie pojdzie czas calej taj akcji to ok 3h jedna osoba koszt 230 zl termostat+robocizna oczywiscie nie w serwisie bo jak kolega wyzej napisal oni to zrobia ale za 200e w co tez szczerze watpie

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 29 lis 2012, 19:05

no ijak ztym termostatem?

argo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2012, 20:29
Lokalizacja: SRC/Śląsk

Post autor: argo » 04 gru 2012, 10:05

Ja ostatnio wymieniałem u siebie. Przód trzeba rozebrać cały. Lekko zsunąłem pasek z kół i wszystko poszło. Nie jest aż tak tragicznie jak się to wydaje.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 08 gru 2012, 21:50

Ja tez wymieniałem w 2,4 aga bez zdejmowania paska rozrządu, nawet go nie luzowałem tylko delikatnie odchyliłem a kolega manewrował ta osłoną :)

Sherman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 16 sty 2013, 10:51
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: Sherman » 16 sty 2013, 11:04

Witam, od 3 dni jestem posiadaczem A6, jestem bardzo zadowolony z auta, jedyną wadą którą na dzień dzisiejszy posiada jest właśnie termostat. Temperatura podczas jazdy oscyluje w granicach 60-70st. W związku z tym chciałbym dać znajomemu na warsztat, ale części zamówie sam. Pytanie do Was: jakiej marki polecacie termostat? Serwis czy może być np. Wahlera? Przy okazji wymienie też rozrząd, rozmiem że wymieniać wszystko co pracuje na pasku? I ostania kwestia jakiej marki olej polecacie do silnika 2,4? Obecenie jest zalany 10W40 olej z serwisu Audi. Dzięki za pomoc/rady.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 16 sty 2013, 12:15

Sherman,
_powitania

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 16 sty 2013, 18:39

Ja mam wlasnie wahlera i jestem zadowolony :) aczkolwiek jak juz robic to najlepiej kupic oryginalny jest drozszy moze 40 zł. Co do oleju to polecam syntetyk 5w40, bardzo dobry jest valvoline maxlife jak i syn power. Miałem wczesniej synpowera, miesiac temu zminilem na maxlifa. Silniczek super pracuje za rowno na jednym jak i drugim :>

Sherman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 16 sty 2013, 10:51
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: Sherman » 17 sty 2013, 09:09

Dzięki, poczytałem już troche forum i będę tu często zaglądał bo to naprawdę bardzo bogate kompendium wiedzy :) Valvoline już zamówiony, po termostat przejadę się do serwisu, a co rorządu to muszę popytać okolicznych mechaników o stawki za wymianę...

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 20 sie 2013, 17:06

Podepnę się do tematu...
a mianowicie, przymierzam się do wymiany termostatu, bo auto długo się rozgrzewa, a w chłodne dni podczas jazdy nawet nie osiąga 90 stopni.

To, że trzeba ściągnąć przód wiem, zastanawiam się tylko, czy trzeba ściągać pasek rozrządu, żeby wymienić ten termostat. Czytałem, że trzeba zsunąć go z rolek, ale całkowicie, czy tylko trochę? Czy po takim zsunięciu jest jakaś możliwość przestawienia rozrządu?

Kolejnym pytaniem jest to, który termostat wybrać? Chcę kupić oryginalny, ale ETKA pokazuje dwie możliwości:
- 078 121 113 F -> 87 stopni
- 078 121 113 G -> 92 stopnie

Zależy mi, żeby auto szybciej się grzało, ponieważ wtedy szybciej przełączy się na gaz.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 21 sie 2013, 12:52

marzol pisze:Podepnę się do tematu...
a mianowicie, przymierzam się do wymiany termostatu, bo auto długo się rozgrzewa, a w chłodne dni podczas jazdy nawet nie osiąga 90 stopni.

To, że trzeba ściągnąć przód wiem, zastanawiam się tylko, czy trzeba ściągać pasek rozrządu, żeby wymienić ten termostat. Czytałem, że trzeba zsunąć go z rolek, ale całkowicie, czy tylko trochę? Czy po takim zsunięciu jest jakaś możliwość przestawienia rozrządu?

Kolejnym pytaniem jest to, który termostat wybrać? Chcę kupić oryginalny, ale ETKA pokazuje dwie możliwości:
- 078 121 113 F -> 87 stopni
- 078 121 113 G -> 92 stopnie

Zależy mi, żeby auto szybciej się grzało, ponieważ wtedy szybciej przełączy się na gaz.
jesteś pewien, że to termostat a nie czujnik temperatury? lubią przekłamywać. jak długo czekasz aż przełączy się na lpg? ja wyjeżdżając z domu zrobię co najwyżej 200m jadąc powoli polną drogą przy obecnych temperaturach.

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 21 sie 2013, 15:29

grzałka pisze:jesteś pewien, że to termostat a nie czujnik temperatury?
Pewnien nie jestem, bo nie wiem jak to dokłanie sprawdzić. Zimą jedynym sposobem, żeby auto się zagrzało podczas jazdy było zasłąnięcie chłodnicy kartonem. Jeżdżąc teraz bez kartonu w chłodne dni (i np. w deszczu) temperatura nie osiąga 90 stopni, tylko koło 70.

Natomiast co do przełączania na gaz to teraz muszę rano przejechać na pewno ponad 500m plus to tego dochodzi stanie na światłach.

Jak można sprawdzić czujnik temperatury? Na VAGu pokazuje prawidłowe wartości.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 22 sie 2013, 13:11

co znaczy, że na vagu pokazuje prawidłowe wartości? jeśli są takie same na vagu i na zegarach to czujnik wporzo. czy na postoju jak silnik pracuje temperatura dojdzie do 90, a podczas jazdy spada czy cały czas jest max 70? wygląda to w takim razie faktycznie na termostat.

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 22 sie 2013, 16:19

grzałka pisze:co znaczy, że na vagu pokazuje prawidłowe wartości?
tzn, że rano pokazuje temperaturę otoczenia, a później wskazania na VAGu i desce pokrywają się

na postoju temperatura dochodzi do 90, a podczas jazdy spada <mysli>

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 22 sie 2013, 16:21

w takim razie to faktycznie termostat <uoee> i jeśli przeczytałeś ten temat od początku do końca to wiesz ile z tym roboty. jeśli będziesz robił to sam i masz obawy co do przestawienia rozrządu zaznacz sobie na pasku i kole aby przy zakładaniu nic nie przekręcić ale raczej nie jest tak prosto coś przestawić i minimum uwagi powinno wystarczyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga