[audi a6 c5 2.4]wymiana termostatu
witam ja wczoraj wymienilerm termostat koszt to 150 zl robocizna plus 80 za termostat jakiejs niemieckiej firmy powiem tak patrzylem na caly ten zabieg i nie wiem jak to mozna zrobic bez zdejmowania przodu nie widze opcji mozna wymienic go bez zdejmowania rozrzadu ale przod trzeba zrzucic a pasek rozrzadu wystarczy poluzowac i zsunac go na maxa z rolki ale tez nie do konca dopiero potem zdjac ta oslone termostatu bo bez poluzowania paska nie pojdzie czas calej taj akcji to ok 3h jedna osoba koszt 230 zl termostat+robocizna oczywiscie nie w serwisie bo jak kolega wyzej napisal oni to zrobia ale za 200e w co tez szczerze watpie
Witam, od 3 dni jestem posiadaczem A6, jestem bardzo zadowolony z auta, jedyną wadą którą na dzień dzisiejszy posiada jest właśnie termostat. Temperatura podczas jazdy oscyluje w granicach 60-70st. W związku z tym chciałbym dać znajomemu na warsztat, ale części zamówie sam. Pytanie do Was: jakiej marki polecacie termostat? Serwis czy może być np. Wahlera? Przy okazji wymienie też rozrząd, rozmiem że wymieniać wszystko co pracuje na pasku? I ostania kwestia jakiej marki olej polecacie do silnika 2,4? Obecenie jest zalany 10W40 olej z serwisu Audi. Dzięki za pomoc/rady.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Ja mam wlasnie wahlera i jestem zadowolony
aczkolwiek jak juz robic to najlepiej kupic oryginalny jest drozszy moze 40 zł. Co do oleju to polecam syntetyk 5w40, bardzo dobry jest valvoline maxlife jak i syn power. Miałem wczesniej synpowera, miesiac temu zminilem na maxlifa. Silniczek super pracuje za rowno na jednym jak i drugim 


Podepnę się do tematu...
a mianowicie, przymierzam się do wymiany termostatu, bo auto długo się rozgrzewa, a w chłodne dni podczas jazdy nawet nie osiąga 90 stopni.
To, że trzeba ściągnąć przód wiem, zastanawiam się tylko, czy trzeba ściągać pasek rozrządu, żeby wymienić ten termostat. Czytałem, że trzeba zsunąć go z rolek, ale całkowicie, czy tylko trochę? Czy po takim zsunięciu jest jakaś możliwość przestawienia rozrządu?
Kolejnym pytaniem jest to, który termostat wybrać? Chcę kupić oryginalny, ale ETKA pokazuje dwie możliwości:
- 078 121 113 F -> 87 stopni
- 078 121 113 G -> 92 stopnie
Zależy mi, żeby auto szybciej się grzało, ponieważ wtedy szybciej przełączy się na gaz.
a mianowicie, przymierzam się do wymiany termostatu, bo auto długo się rozgrzewa, a w chłodne dni podczas jazdy nawet nie osiąga 90 stopni.
To, że trzeba ściągnąć przód wiem, zastanawiam się tylko, czy trzeba ściągać pasek rozrządu, żeby wymienić ten termostat. Czytałem, że trzeba zsunąć go z rolek, ale całkowicie, czy tylko trochę? Czy po takim zsunięciu jest jakaś możliwość przestawienia rozrządu?
Kolejnym pytaniem jest to, który termostat wybrać? Chcę kupić oryginalny, ale ETKA pokazuje dwie możliwości:
- 078 121 113 F -> 87 stopni
- 078 121 113 G -> 92 stopnie
Zależy mi, żeby auto szybciej się grzało, ponieważ wtedy szybciej przełączy się na gaz.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jesteś pewien, że to termostat a nie czujnik temperatury? lubią przekłamywać. jak długo czekasz aż przełączy się na lpg? ja wyjeżdżając z domu zrobię co najwyżej 200m jadąc powoli polną drogą przy obecnych temperaturach.marzol pisze:Podepnę się do tematu...
a mianowicie, przymierzam się do wymiany termostatu, bo auto długo się rozgrzewa, a w chłodne dni podczas jazdy nawet nie osiąga 90 stopni.
To, że trzeba ściągnąć przód wiem, zastanawiam się tylko, czy trzeba ściągać pasek rozrządu, żeby wymienić ten termostat. Czytałem, że trzeba zsunąć go z rolek, ale całkowicie, czy tylko trochę? Czy po takim zsunięciu jest jakaś możliwość przestawienia rozrządu?
Kolejnym pytaniem jest to, który termostat wybrać? Chcę kupić oryginalny, ale ETKA pokazuje dwie możliwości:
- 078 121 113 F -> 87 stopni
- 078 121 113 G -> 92 stopnie
Zależy mi, żeby auto szybciej się grzało, ponieważ wtedy szybciej przełączy się na gaz.
Pewnien nie jestem, bo nie wiem jak to dokłanie sprawdzić. Zimą jedynym sposobem, żeby auto się zagrzało podczas jazdy było zasłąnięcie chłodnicy kartonem. Jeżdżąc teraz bez kartonu w chłodne dni (i np. w deszczu) temperatura nie osiąga 90 stopni, tylko koło 70.grzałka pisze:jesteś pewien, że to termostat a nie czujnik temperatury?
Natomiast co do przełączania na gaz to teraz muszę rano przejechać na pewno ponad 500m plus to tego dochodzi stanie na światłach.
Jak można sprawdzić czujnik temperatury? Na VAGu pokazuje prawidłowe wartości.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
w takim razie to faktycznie termostat
i jeśli przeczytałeś ten temat od początku do końca to wiesz ile z tym roboty. jeśli będziesz robił to sam i masz obawy co do przestawienia rozrządu zaznacz sobie na pasku i kole aby przy zakładaniu nic nie przekręcić ale raczej nie jest tak prosto coś przestawić i minimum uwagi powinno wystarczyć.
