Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BDV 2.4 170 KM] pompa powietrza wtórnego

Silniki benzynowe
krystiano46
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 gru 2009, 11:21
Lokalizacja: krosno

[ BDV 2.4 170 KM] pompa powietrza wtórnego

Post autor: krystiano46 » 08 sty 2013, 15:43

Witam kolegów.
Podczas uruchamiania silnika na mrozie przy -15 stopniach usłyszałem głośną pracę pompy powietrza wtórnego, jak ssanie się wyłączy jest wszystko ok. Gdzie szukać przyczyny, gdzie ta pompa jest w moim silniku, ewentualnie gdzie te przewody odniej są. Czy może odrazu odłączyć ją vagiem. Jeśli tak to proszę o instrukcję jak to zrobić.
Pozdrawiam.

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 08 sty 2013, 20:45

SAI - SECONDARY AIR INJECTION. Przyśpiesza nagrzewanie silnika. Brzmi jakby odkurzacz chodził.
Wyłączyć to można programowo bez fizycznego wyrzucania z komory silnika. Ale po co? <lol>

U mnie pompa powietrza wtórnego jest przy lewej (strona kierowcy) głowicy, tj pomiędzy grodzią silnika a samym silnikiem.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 sty 2013, 21:22

krystiano46 pisze: gdzie ta pompa jest w moim silniku
Szukaj pod filtrem powietrza

krystiano46
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 gru 2009, 11:21
Lokalizacja: krosno

Post autor: krystiano46 » 08 sty 2013, 21:31

Szukaj pod filtrem powietrza[/quote]

Ok. a orientuje sie ktos jaki numer może być przy moim silniku, na allegro jest dużo o nr 078906601D ceny nie wysokie, tylko że mi się wydaje że ta pompa działa tylko głośno jak odkurzacz, więc nie wiem czy ją wymieniać w ciemno czy to może wina przewodów którymi idzie to powietrze bo świst jest jak w odkurzaczu :D

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 09 sty 2013, 13:10

tez mam taki problem , kupilem 2 pompe z allegro i nadal swiszczy. wiec wina jest napewno po stronie przewdów ale niewiem co. wszystkie są na swoim miejscu itp.... oddalem moja pompe nawet d o ''regeneracji''' u siebie na zakladzie , wymienili lozyska nasmarowali itp. po podlaczeniu nie swiszczy u nich a u mnie w aucie swiszczy. jest do wkurzajace bo odjerzdzajac spod bloku budze wszystkich XDDDD. ale wole zeby tak chodzila niz zebym mial ja odlaczac. one ogrzewa katy i sondy przy okazji. jak rozwiazesz problem nie kupujac nowej pompy to pochwal sie co i jak moze umnie bedzie to samo. u mnie ta pompa byla pod filtrem pwietrze

krystiano46
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 gru 2009, 11:21
Lokalizacja: krosno

Post autor: krystiano46 » 10 sty 2013, 16:19

od wczoraj nastała cisza przy odpalaniu, myślałem ze to przezto że auto postało wyjątkowo 2 dni w ciepłym garażu jednak vag wskazuje bład

17840 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Open Circuit
P1432 - 35-00 - -
Readiness: 0000 1001

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 sty 2013, 18:09

krystiano46 pisze:17840 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Open Circuit
17840 - zawór regulacyjny doprowadzania wtórnego powietrza - przerwany obwód prądowy
możliwe przyczyny:
- przerwana wiązka przewodów
- bezpiecznik
- zawór regulacyjny doprowadzania wtórnego powietrza

dość proste jak widać
spróbować skasować błąd, to dużo powie, bo jak się nie da to łatwo namierzyć

krystiano46
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 gru 2009, 11:21
Lokalizacja: krosno

Post autor: krystiano46 » 10 sty 2013, 19:17

goly191 pisze:
krystiano46 pisze:17840 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Open Circuit
17840 - zawór regulacyjny doprowadzania wtórnego powietrza - przerwany obwód prądowy
możliwe przyczyny:
- przerwana wiązka przewodów
- bezpiecznik
- zawór regulacyjny doprowadzania wtórnego powietrza

dość proste jak widać
spróbować skasować błąd, to dużo powie, bo jak się nie da to łatwo namierzyć
skasować się nie da jutro zobacze do bezpiecznika w komorze silnika tak jak pisał kolega gembas. Zobaczymy czy błąd zniknie i czy pompa zrobi znowu odkurzacz <uoee>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 sty 2013, 19:57

krystiano46 pisze:skasować się nie da jutro zobacze do bezpiecznika w komorze silnika tak jak pisał kolega gembas. Zobaczymy czy błąd zniknie i czy pompa zrobi znowu odkurzacz <uoee>
jeżeli się nie da skasować oznacza że jutro nie zaryczy bo nie działa
do bezpiecznika nie będzie tak łatwo dotrzeć, tragedii nie ma, całe ramiona wycieraczek trzeba zdemontować i całe podszybie, klucze 8 i 13
chociaż jeżeli pompa zaczęła wydawać dziwny dzwięk to prawdopodobnie będzie trafiona, (zatarta) chyba że bezpiecznik wcześniej wyłączył ją, ale i tak będzie z nią coś nie tak , warto przyjrzeć się wiązce, najprostszy dostęp do pompy, to z kanału po zdjęciu osłony jest jak na dłoni

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 sty 2013, 20:41

gembas pisze:Demontowalem ta pokrywe bez zadnego demontazu wycieraczek i podszybia
ja demontowałem u mnie nie raz, i szybciej będzie to co napisałem niż gimnastykować
mi przynajmniej było tak łatwiej
zobaczymy jak pójdzie koledze @krystiano46, może opisze wrażenia :]

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 sty 2013, 21:04

gembas pisze:oczywiscie kolega zrobi sobie jak zechce
no myślę, że zrobi Twoja metodą skoro łatwiejsza - logiczne
wiem, że nie było tyle problemu z odkręceniem śruby z tyłu, tylko nie dało się podnieść pokrywy, bo nie ma praktycznie szpary między obudową ECU a podszybiem
no ale czekam na odpowiedz @krystiano46 po zabiegu

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 sty 2013, 00:33

robertukf pisze:SAI - SECONDARY AIR INJECTION. Przyśpiesza nagrzewanie silnika.
Nie silnika a katalizatorów wstępnych.
Pokrywę puszki ECU da się zdemontować bez demontażu podszybia.

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 11 sty 2013, 09:26

fassi1, dzięki za poprawienie faktycznie suszarka dmucha w kolektor wydechowy po to, żeby dopalić wzbogaconą mieszankę na zimnym silniku <okok>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 sty 2013, 16:25

robertukf pisze:żeby dopalić wzbogaconą mieszankę na zimnym silniku
w celu mniejszego zanieczyszczenia środowiska

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 11 sty 2013, 16:51

goly191 pisze:
robertukf pisze:żeby dopalić wzbogaconą mieszankę na zimnym silniku
w celu mniejszego zanieczyszczenia środowiska
na jedno wychodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga