
[ BDV 2.4 170 KM] pompa powietrza wtórnego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 lis 2010, 10:36
- Lokalizacja: Podkarpacie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
Ja u siebie pompę sprawdziłem na krótko i działa, nie dawała dziwnych dźwięków ale wczoraj korzystając z tego że auto stało na kanale 3 dni nie odpalane to po odpaleniu szybko z kanału sprawdziłem czy załączyła się pompa. Niestety nie pracowała więc mam problem chyba z bezpiecznikiem lub przekaźnikiem skoro pompa na krótko pod aku działa.
Dziś planuję dobierać się do podszybia
Sprawa nie załączającej się pompy wyjaśniona, napiszę co działo się u mnie bo po moim przykładzie dochodzę do wniosku że warto zaglądnąć w skrzynkę.
Otworzyłem prawą (od pasażera) skrzynkę w podszybiu, tam gdzie jest przekaźnik i bezpiecznik od pompy powietrza wtórnego. W tej skrzynce stało mi dosyć sporo wody na dole a kostka przekaźnika była zamoczona w tej wodzie. W wyniku tego że już sporo czasu musiało się to tam dziać to plusowy gruby czerwony kabel idący do przekaźnika został po prostu przerwany na tej blaszce bo rdza ją przeżarła. Przekaźnik więc nie miał plusa. Kable moczyły się wodzie więc Panowie radzę zobaczyć czy u Was jest tam sucho!
Skrzynka nie pozwala na odejście wody więc jeśli się tam zbierze to tak będzie, ja wywierciłem 3 otworki na przyszłość aby już więcej się tam nie zebrała. Swoją drogą dziwi mnie to jak tam dostała się woda skoro skrzynka jak fajnie zamknięta i osłonięta przed deszczem itd. hmmm dziwne.
Kostkę fabryczną przekaźnika usunąłem i podłączyłem na nowo nowymi złączami pod przekaźnik, wysuszyłem wszystko, styki przeczyściłem i złożyłem do kupy. Teraz pompa powinna się załączać, muszę to sprawdzić gdy silnik będzie zimny na 100% tak, tylko wtedy pompa ma ruszyć ?
Dziś planuję dobierać się do podszybia

Sprawa nie załączającej się pompy wyjaśniona, napiszę co działo się u mnie bo po moim przykładzie dochodzę do wniosku że warto zaglądnąć w skrzynkę.
Otworzyłem prawą (od pasażera) skrzynkę w podszybiu, tam gdzie jest przekaźnik i bezpiecznik od pompy powietrza wtórnego. W tej skrzynce stało mi dosyć sporo wody na dole a kostka przekaźnika była zamoczona w tej wodzie. W wyniku tego że już sporo czasu musiało się to tam dziać to plusowy gruby czerwony kabel idący do przekaźnika został po prostu przerwany na tej blaszce bo rdza ją przeżarła. Przekaźnik więc nie miał plusa. Kable moczyły się wodzie więc Panowie radzę zobaczyć czy u Was jest tam sucho!
Skrzynka nie pozwala na odejście wody więc jeśli się tam zbierze to tak będzie, ja wywierciłem 3 otworki na przyszłość aby już więcej się tam nie zebrała. Swoją drogą dziwi mnie to jak tam dostała się woda skoro skrzynka jak fajnie zamknięta i osłonięta przed deszczem itd. hmmm dziwne.
Kostkę fabryczną przekaźnika usunąłem i podłączyłem na nowo nowymi złączami pod przekaźnik, wysuszyłem wszystko, styki przeczyściłem i złożyłem do kupy. Teraz pompa powinna się załączać, muszę to sprawdzić gdy silnik będzie zimny na 100% tak, tylko wtedy pompa ma ruszyć ?