[ BDV 2.4 170 KM] pompa powietrza wtórnego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 gru 2009, 11:21
- Lokalizacja: krosno
[ BDV 2.4 170 KM] pompa powietrza wtórnego
Witam kolegów.
Podczas uruchamiania silnika na mrozie przy -15 stopniach usłyszałem głośną pracę pompy powietrza wtórnego, jak ssanie się wyłączy jest wszystko ok. Gdzie szukać przyczyny, gdzie ta pompa jest w moim silniku, ewentualnie gdzie te przewody odniej są. Czy może odrazu odłączyć ją vagiem. Jeśli tak to proszę o instrukcję jak to zrobić.
Pozdrawiam.
Podczas uruchamiania silnika na mrozie przy -15 stopniach usłyszałem głośną pracę pompy powietrza wtórnego, jak ssanie się wyłączy jest wszystko ok. Gdzie szukać przyczyny, gdzie ta pompa jest w moim silniku, ewentualnie gdzie te przewody odniej są. Czy może odrazu odłączyć ją vagiem. Jeśli tak to proszę o instrukcję jak to zrobić.
Pozdrawiam.
SAI - SECONDARY AIR INJECTION. Przyśpiesza nagrzewanie silnika. Brzmi jakby odkurzacz chodził.
Wyłączyć to można programowo bez fizycznego wyrzucania z komory silnika. Ale po co?
U mnie pompa powietrza wtórnego jest przy lewej (strona kierowcy) głowicy, tj pomiędzy grodzią silnika a samym silnikiem.
Wyłączyć to można programowo bez fizycznego wyrzucania z komory silnika. Ale po co?

U mnie pompa powietrza wtórnego jest przy lewej (strona kierowcy) głowicy, tj pomiędzy grodzią silnika a samym silnikiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 gru 2009, 11:21
- Lokalizacja: krosno
Szukaj pod filtrem powietrza[/quote]
Ok. a orientuje sie ktos jaki numer może być przy moim silniku, na allegro jest dużo o nr 078906601D ceny nie wysokie, tylko że mi się wydaje że ta pompa działa tylko głośno jak odkurzacz, więc nie wiem czy ją wymieniać w ciemno czy to może wina przewodów którymi idzie to powietrze bo świst jest jak w odkurzaczu :D
Ok. a orientuje sie ktos jaki numer może być przy moim silniku, na allegro jest dużo o nr 078906601D ceny nie wysokie, tylko że mi się wydaje że ta pompa działa tylko głośno jak odkurzacz, więc nie wiem czy ją wymieniać w ciemno czy to może wina przewodów którymi idzie to powietrze bo świst jest jak w odkurzaczu :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legnica
tez mam taki problem , kupilem 2 pompe z allegro i nadal swiszczy. wiec wina jest napewno po stronie przewdów ale niewiem co. wszystkie są na swoim miejscu itp.... oddalem moja pompe nawet d o ''regeneracji''' u siebie na zakladzie , wymienili lozyska nasmarowali itp. po podlaczeniu nie swiszczy u nich a u mnie w aucie swiszczy. jest do wkurzajace bo odjerzdzajac spod bloku budze wszystkich XDDDD. ale wole zeby tak chodzila niz zebym mial ja odlaczac. one ogrzewa katy i sondy przy okazji. jak rozwiazesz problem nie kupujac nowej pompy to pochwal sie co i jak moze umnie bedzie to samo. u mnie ta pompa byla pod filtrem pwietrze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 gru 2009, 11:21
- Lokalizacja: krosno
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
17840 - zawór regulacyjny doprowadzania wtórnego powietrza - przerwany obwód prądowykrystiano46 pisze:17840 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Open Circuit
możliwe przyczyny:
- przerwana wiązka przewodów
- bezpiecznik
- zawór regulacyjny doprowadzania wtórnego powietrza
dość proste jak widać
spróbować skasować błąd, to dużo powie, bo jak się nie da to łatwo namierzyć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 gru 2009, 11:21
- Lokalizacja: krosno
skasować się nie da jutro zobacze do bezpiecznika w komorze silnika tak jak pisał kolega gembas. Zobaczymy czy błąd zniknie i czy pompa zrobi znowu odkurzaczgoly191 pisze:17840 - zawór regulacyjny doprowadzania wtórnego powietrza - przerwany obwód prądowykrystiano46 pisze:17840 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Open Circuit
możliwe przyczyny:
- przerwana wiązka przewodów
- bezpiecznik
- zawór regulacyjny doprowadzania wtórnego powietrza
dość proste jak widać
spróbować skasować błąd, to dużo powie, bo jak się nie da to łatwo namierzyć

- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
jeżeli się nie da skasować oznacza że jutro nie zaryczy bo nie działakrystiano46 pisze:skasować się nie da jutro zobacze do bezpiecznika w komorze silnika tak jak pisał kolega gembas. Zobaczymy czy błąd zniknie i czy pompa zrobi znowu odkurzacz
do bezpiecznika nie będzie tak łatwo dotrzeć, tragedii nie ma, całe ramiona wycieraczek trzeba zdemontować i całe podszybie, klucze 8 i 13
chociaż jeżeli pompa zaczęła wydawać dziwny dzwięk to prawdopodobnie będzie trafiona, (zatarta) chyba że bezpiecznik wcześniej wyłączył ją, ale i tak będzie z nią coś nie tak , warto przyjrzeć się wiązce, najprostszy dostęp do pompy, to z kanału po zdjęciu osłony jest jak na dłoni
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
no myślę, że zrobi Twoja metodą skoro łatwiejsza - logicznegembas pisze:oczywiscie kolega zrobi sobie jak zechce
wiem, że nie było tyle problemu z odkręceniem śruby z tyłu, tylko nie dało się podnieść pokrywy, bo nie ma praktycznie szpary między obudową ECU a podszybiem
no ale czekam na odpowiedz @krystiano46 po zabiegu
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa